גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מציפי לבני ועד דורית ביניש: טרכטנברג מגייס לשורות ה-INSS

וגם: איגודן מגייסת 2.6 מיליארד שקל ● נבחרת המנכ"לים: רצים ומגייסים ● חדשות טובות ● אירועים ומינויים

ציפי לבני / צילום: יונתן בלום
ציפי לבני / צילום: יונתן בלום

המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג, מגייס שורה של בכירים: נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית ביניש, ושרת החוץ והמשפטים לשעבר, ציפי לבני, יכהנו כחברות דירקטוריון. ואילו מאיר בן שבת (לשעבר היועץ לביטחון לאומי של הממשלה וראש המטה לביטחון לאומי), מארק רגב, ד"ר חגי אטקס ופרופ' אסטבן קלור, ישמשו כעמיתי מחקר.

לדברי טרכטנברג, "הצטרפותן של ציפי לבני ודורית ביניש לוועד המנהל של המכון תתרום רבות להשבחתו, ומהווה ציון דרך בחיזוק מעמדו כגורם מרכזי הן בשיח הציבורי על ביטחון לאומי והן אצל מקבלי ההחלטות. המכון שמח להרחיב את שורות חוקריו עם אישים בכירים אשר מביאים איתם ידע, מומחיות וניסיון רב ומגוון בתחומים קריטיים לביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

איגודן מגייסת 2.6 מיליארד שקל

חברת איגודן (איגוד ערים דן לתשתיות איכות הסביבה), העוסקת בהולכת ובטיהור שפכים של 23 ערים בגוש דן, חתמה על הסכמי גיוס הון של 2.6 מיליארד שקל עם בנק הפועלים ובנק לאומי, בחלוקה שווה. מדובר למעשה בהלוואה ל-30 שנה, והיא השלישית שהחברה לוקחת בשמונה השנים האחרונות. "ההכנסות שלנו הן הביטחונות להחזר ההלוואה", אומר המנכ"ל, מרק אוקון. "אנחנו מקבלים 30% מכל מ"ק שמוכרים לצרכנים בערים שלנו - שהן כמעט שליש מהמדינה".

על פי התחזיות שמציג אוקון, בשנת 2040 יתגוררו בערים אלה כ-3.5 מיליון תושבים. "האוכלוסייה גדלה ב-2% כל שנה, גידול שהוא שווה ערך ל-3 מיליון קוב כל שנה, מה שמחייב את החברה להתכונן לאתגרי התשתיות העתידיים", הוא מסביר. "זה כמו כבישים: תארי לעצמך שבאיילון היה נתיב אחד. הרי כל הזמן מוסיפים עוד נתיבים, כדי לתת פתרונות תחבורתיים. גם בביוב כל הזמן צריך לשדרג, על מנת לתת מענה לצרכים של התושבים".

אוקון מדבר על פרויקטים בהיקף של 3-3.5 מיליארד שקל בחמש השנים הקרובות. "ההון שגויס יושקע בשדרוג קווי ההולכה של הביוב לשפד"ן, בשדרוג תחנות השאיבה, ובפיתוח מכון טיהור השפכים והגדלתו, על מנת שהרשויות שמחוברות אלינו לא ייתקעו בלי היתרי בנייה".

נבחרת המנכ"לים: רצים ומגייסים

בימים אלה מתגבשת הנבחרת השביעית של "טאף מאדר למען גדולים מהחיים 2022", המורכבת רובה ככולה ממנהלים בכירים במשק. בין היתר מדובר בזאב שכטר, מנכ"ל מגלקום; קרן פוקס, סמנכ"לית מערכות מידע אלטשולר שחם; אריאל סלפטר, סמנכ"ל חטיבה וחבר הנהלה במיקרוסופט ישראל; דוד ביסמוט, מנכ"ל ITWay; אורן בסון, מנכ"ל אולמדיה; ואלון כהן, מנכ"ל פרינטר סנטר.

נבחרת טאף מאדר למען גדולים מהחיים / צילום: גילי חנוך

לצד האימונים למרוץ המכשולים Tough Mudder בבריטניה, שיתקיים ביולי הקרוב, מחויבים חברי הנבחרת לפעול במהלך השנה לגיוס תרומות למען בניית "גני חלומות" טיפוליים-חינוכיים עבור ילדים חולים בסרטן שאינם יכולים ללכת לגן רגיל. זאת לצד פעילות התנדבותית לאורך השנה למען ילדי העמותה.

לדברי אלון כהן, קפטן הנבחרת, "בשש השנים שחלפו גייסה הנבחרת כ-6 מיליון שקל, ובשנה האחרונה הגענו להישג שיא של 2.7 מיליון שקל".

חדשות טובות

במקום שישכבו בארון: תרומת בגדים לפתחון לב. מותג הכביסה וניש ועמותת פתחון לב יוצאים בפרויקט תלת שנתי לעידוד תרומות בגדים: כ-150 מכליות מיחזור בגדים מוקמו בתחנות סונול ברחבי הארץ, ובגדים במצב ראוי יכובסו וייתרמו למשפחות נזקקות. היתר ימוחזרו ויימכרו לתעשיית הטקסטיל. הכסף שייצבר ישמש לרכישת סלי מזון למשפחות נזקקות.

250 אלף חיתולים לתינוקות פגים. מותג פמפרס, סופר-פארם ועמותת לה"ב למען הפגים בישראל משלבים כוחות לטובת תרומה של כרבע מיליון חיתולים לתינוקות פגים. קמפיין "עוטפים באהבה" נועד להגביר את המודעות לילודת פגים (1 מכל 10 תינוקות) . את הקמפיין מובילה סיון קליין, מלכת היופי לשעבר והאחות בהתהוות, שבנה הבכור נולד פג ומכאן קרבתה לנושא.

משמאל: אופיר גוטמן, סיון קליין, דני לוזון ורומי שחורי / צילום: ערן לם

המותג פמפרס יתרום 250 אלף חיתולי פגים ייחודיים, ובנוסף יתרום יחד עם סופר-פארם 120 אלף שקל לבנק הלאומי לחלב אם, המספק חלב אם לתינוקות פגים, וכן 40 אלף שקל לעמותת לה"ב. בנוסף, החל מה-18 בנובמבר ועד ה-1 בדצמבר, על כל קנייה של 4 אריזות ממוצרי פמפרס ברשת סופר-פארם תתרום פמפרס אריזה של חיתולי פגים למשפחות.

"אני מאוד שמחה להוביל קמפיין עם מטרה כל כך קרובה ללבי", אומרת קליין. "הפגות באה בהפתעה, ולידה מוקדמת זה לא משהו שמתכננים. הכול קורה באופן מאוד מפתיע, והשהות בפגייה מלווה בפחדים וחששות. כמי שהייתה שם, אני מבינה עד כמה חשוב החיבוק החם והתמיכה של הסביבה".

עוד כתבות

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל