גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"לא הצלחנו לעבוד עם משפיענים. מסטורי לא צומחת מכירה של דלת"

מאיה דונרשטיין יתיר, סמנכ"לית השיווק של רב בריח, מספרת אך קיבלה השראה דווקא מחברת אופנה בינלאומית, ואיך נראה עולם שבו ילדי המפתח של פעם מוחלפים בילדי הסמארטפון ● הזווית של סמנכ"לי השיווק בחברות הבולטות במשק

מאיה דונרשטיין יתיר, סמנכ''לית שיווק רב בריח / צילום: אייל טואג
מאיה דונרשטיין יתיר, סמנכ''לית שיווק רב בריח / צילום: אייל טואג

מאיה דונרשטיין יתיר התחילה את הקריירה שלה בחברת הייטק למרות שרצתה להשתלב בענף הפרסום, והמשיכה אותה בכיוון שהיה עוד פחות צפוי מבחינתה. "לפני 12 שנים אבי רכש את רב בריח, ואני נכנסתי לעסק המשפחתי", היא מספרת. "החברה אז העסיקה כ-100 איש עם מפעל ייצור אחד, כיום היא מעסיקה כאלף עובדים בשבעה מפעלים, שרובם באשקלון.

"גדלתי והתפתחתי יחד עם המותג והקבוצה שנכנסה לתחומים חדשים (דלתות פנים, שערים ומסננים לשוק המוסדי, חברת הנעילה, לוקרים), ובשנים האחרונות אני מכהנת כסמנכ"לית השיווק".

התפתחות המותג קשורה גם למנופים שהפכו להיות חלק מהנוף העירוני בישראל - תנופת הבנייה מגדילה לא רק את היצע למגורים, אלא גם את היקפי העבודה של הענפים הסובבים את התחום, ובהם ספקי המוצרים והשירותים לבית. רב בריח, שהפכה השנה לציבורית, היא אחת מהם.

"ככל שווליום הבנייה צומח, סל המוצרים גדל. אם בעבר עבדנו בעיקר מול קבלנים, היום אנחנו פועלים יותר בשוק הפרטי, בשוק המוסדי ובשוק הנעילה (מנעולנים וטמבוריות). אם בשנות ה-80 היו דגמים בודדים של דלת חד כנפית בדמוי עץ, היום יש יותר מ-70 דגמים עם יותר מ-15 גוונים ו-25 חיפויים וסוגי ידיות שונים. האמירה העיצובית מקבלת משנה תוקף. בנוסף לבנייה המסיבית, הרגשנו היטב גם את טרנד השיפוץ ושדרוג הבתים שהגיע בחסות קורונה".

מהלך שהצליח

"יצאנו השנה בקמפיין Open With Style. המהלך לווה בפרסומים ובהעמקת נושא העיצוב בנקודות המכירה בשטח. מיפינו סגנונות עיצוב, ובדקנו את השפה ואת השיח סביב כל אחד מהם. השקנו קולקציות חדשות בדלתות פנים ובדלתות הכניסה, וההצלחה נמדדה בזינוק במכירות. הגדלנו ב-150% את מספר האדריכלים שעובדים אתנו. זו תחילה של מהלך שימשיך".

מהלך שנכשל

"לא הצלחנו לפצח באופן מלא את הפרסום והשיווק באמצעות משפיענים. אין ספק שהרשתות החברתיות, והאינסטגרם בפרט, אפקטיביות מאוד ברכישת מוצרי צריכה, אופנה וקוסמטיקה, אבל במוצרים בעלי מעורבות גבוהה וקנייה מורכבת הסיפור אחר. מסטורי אחד לא צומחת מכירה של דלת, מה שלא עבד גם במהלך רוחבי של כמה משפיענים".

מהלך מעורר קנאה

"לצד שמירה על ערכי המותג שלה, המציע בגדים במחירים נגישים, h&m יצרה מסלול מקביל עם קולקציות קפסולה של מעצבי על. זה מודל שמאפשר יצירת שני ערוצים שלא פוגעים אחד בשני, ומאפשרים שמירה על הדגש של תמורה בעד הכסף. בהשראתם השקנו קולקציית קפסולה עם המעצב אלון ליבנה, ובשנה הבאה נשיק עם מעצבים נוספים".

אתגרי השיווק

"עבורנו זו הכניסה לבית החכם. השקנו צילינדר דור 2, ובהמשך נשיק דלת חכמה. רב-בריח היום היא חברת טכנולוגית, וככזאת, מעבר לפסי ייצור של דלתות הוא הכי קרוב להייטק שיש.

"הדלת החכמה נשלטת על ידי אפליקציה ופתיחה בטביעת אצבע. הצרכנים ייפרדו בשנים הקרובות מעולמות המפתחות לדלת, בדיוק כפי שאין מפתחות כניסה לבניין, שהוחלפו מזמן באינטרקום. ילדי המפתח של פעם מוחלפים בילדי הסמארטפון. האתגר הוא להביא את החדשנות לשטח, לאנשי המכירות למנעולנים".

הפיתוחים החדשים קשורים לשכלולים של הפורצים לבתים?
"לא. זה כפי שעברנו לשלם באמצעות הטלפון לא בגלל חשש מגניבות, אלא ממקום של איכות חיים לבני הבית וגם לשליטה מרחוק. תארי לך שיש מישהו שהגיע אלייך כשאת לא בבית, ותוכלי לתת לו קוד חד פעמי מרחוק, כמו שמדליקים את המזגן לפני שמגיעים הביתה, זה נוח וזה משפר את איכות החיים".

מודל השראה

"הטניסאית לינה גלושקו בת ה-21. לאחרונה היא זכתה בטורניר פיוצ'ר קריית מוצקין, אחרי שגברה על יריבה שמדורגת 230 מקומות מעליה בעולם. היא מוקפת בצוות כמו שכל מצליחן יודע לגבש סביבו, והיא באה מבית של טניס, אחרי שאחותה יוליה גלושקו ששיחקה בטורנירי גראנד סלאם הגיעה בשיאה למקום ה-79 בעולם. לינה היא מודל בגלל ההתמדה והחתירה למצוינות, יש לה יכולת לקבל כישלונות להמשיך להילחם. זו תכונה שמעוררת הערכה אדירה".

שיווק או שירות

"בענף שלנו, בראש ובראשונה שירות. אי אפשר לקנות דלת בלי התקנה ולקיחת מידות. זה הליך שמתמשך. השירות משפיע על כל החוויה של הצרכנים, ובכלל, בישראל שהיא מדינה קטנה, שירות הוא דבר חשוב לבניית המותג והעסק".

הצרכנים המשתנים

"מעבר לדרישות למוצרים מעוצבים ומשוכללים יותר, הזירה המקוונת בעולמות שלנו פועלת אחרת. בשעה שהקניות באי-קומרס מזנקות בענפים השונים, והצרכנים עוברים לזירה המקוונת, דלתות הן לא מוצר קלאסי שנרכש באונליין.

"השקנו אתר שמציע פתרונות מתקדמים לקבלנים, למהנדסים, למעצבים ולצרכן הסופי. האתר ממחיש איך המוצרים נראים בשטח, ונשיק בקרוב אתר עם חווית שימוש מתקדמת. כרגע לא תתבצע קנייה שלמה באונליין".

טעות של מתחילים

"לא להקשיב. אנשי שיווק מתחילים חושבים שהתיאוריות שהם למדו הן העיקר, אלא שבכל תחום צריך קודם להקשיב ולשמוע - ולאחר מכן לשלב את התיאוריות ואת האני מאמין שלך".

מה למדתי בדרך

"שאין באמת B2B או B2C - זה הכול P2P (Person to Person). הכי חשוב זה הקשר האישי עם העובדים, הלקוחות והקולגות. בסוף אנחנו מוכרים לאנשים דלתות, ואנחנו נמצאים במקומות מהותיים עבורם. הם נותנים בנו אמון במקום רגיש".

תפיסת עתיד

"עולמות הדיגיטל, הביג דאטה והבינה המלאכותית מאפשרים לנו ליצור קמפיינים תואמים לקהל יעד מפולח וממוקד, ללמוד עליו ולהשתפר כל הזמן. אם בעבר כדי ללמוד על הלקוחות עשינו מחקרים וקבוצות מיקוד, היום הכלים הדיגיטליים מאפשרים לנו ללמוד המון על ההעדפות של הלקוחות, ולהתאים להם קולקציות, מוצרים, גוונים וחומרים".

מאיה דונרשטיין יתיר

אישי: בת 41, נשואה ואם לשלושה. מתגוררת ברמת השרון.
מקצועי: בעלת תואר ראשון בתקשורת ותואר ראשון במשפטים מהמכללה למנהל, ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן. לפני 12 שנים, לאחר שאביה רכש את רב בריח, נכנסה לעסק המשפחתי.
עוד משהו: "אוהבת לקרוא, וממליצה על הספר 'מלכת היופי של ירושלים' (שרית ישי לוי) - רומן מדהים שלקח אותי לעולם הרומנטיקה ולארץ ישראל היפה והמרגשת של פעם".

עוד כתבות

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

מעבר הגבול בין רוסיה לנארווה, אסטוניה, סגור לכניסת רכבים / צילום: Reuters, Mihkel Maripuu

אוקראינה מאבדת מכוחה, והמדינות הבלטיות שואלות: אנחנו הבאות בתור?

נארווה, עיר הגבול של אסטוניה שסומנה על ידי פוטין כאדמה רוסית היסטורית - היא בין היעדים הפוטנציאליים לערעור היציבות באזור ● מפברואר נרשמת הידרדרות מהירה ביחסים בין המדינות

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

יגאל דמרי מתכנן להקפיץ את שכרם של אשתו ובנו במיליוני שקלים לשנה

חברת הבנייה שבשליטת דמרי מבקשת לאשר מדיניות תגמול חדשה ממנה ייהנו גם חלק מבני משפחתו, שתאפשר להם לקבל תגמול הוני בהיקף של עד 1.5 מיליון שקל בשנה כל אחד

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר, לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

חיילי צה''ל בעזה / צילום: דובר צה''ל

קיבוץ ניר יצחק הודיע על מותו של החטוף ליאור רודאיף

נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל" • גורמים רשמיים בארה"ב: בהצעה שחמאס הסכים לה יש שינויי ניסוח מינוריים בלבד ביחס להצעה של ישראל • המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר • דיווח: "הפלישה לרפיח תואמה עם ארה"ב. המטרה - מתן תמונת ניצחון שניתן יהיה לשווק לבן גביר וסמוטריץ'" • עדכונים שוטפים

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

"היום הגדול ביותר לאייפד": אפל חושפת דגמי טאבלט חדשים וממשיכה להתעלם מה-AI

אפל השיקה את דגמי האייפד הראשונים מאז אוקטובר 2022 ● החברה הודיעה כי היא תכניס את המעבד החזק ביותר שלה עד כה, M4, לאייפדים החדשים ● ומה עם בינה מלאכותית? בינתיים זה לא בלקסיקון

החזית הבאה נגד ישראל? בארה"ב מחכים לדוח הדרמטי של ביידן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחר צפוי להתפרסם דוח של ממשל ארה"ב שיקבע אם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה, הלחץ עולה לקראת האירוויזיון והדילמה של האוניברסיטאות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-2%, טסלה בכ-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

הדרכת לוחמי אש של Civil Squads of Israel בזיקים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החברים שמסייעים לכיתות הכוננות: מציוד ועד הדרכות כיבוי אש

ניר אלון חיפש דרכים לשיקום עצמי אחרי תשע שעות עם משפחתו בממ"ד בסופה, דניאל בוכן הוא הייטקיסט שעשה עלייה מאוסטרליה ורצה להתנדב ● יחד הם הקימו את Civil Squads of Israel ● ישראל מתגייסת

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

ותיקי אגף תקציבים קיימו כנס נגד הממשלה. מי בלטו בהיעדרם?

כ-300 בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר התאספו היום (ג') למחות נגד המדיניות הנוכחית באגף ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

צילום: איל יצהר, איורים: גיל ג'יבלי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי,

דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים

בתום כהונה של חמש שנים, מנכ"ל הפועלים הודיע במפתיע על פרישה ● דב קוטלר הצעיד את הבנק לשווי של כמעט 50 מיליארד שקל וכך הצליח להדביק את הפער מול לאומי, הוביל את ההיפרדות מישראכרט וסגר את פרשת הסיוע בהעלמות המס בארה"ב ● העזיבה שלו מצטרפת לגל גדול של שינויים במערכת הבנקאית

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה ירוקה בת"א; מדד הבנקים זינק בכ-3%, הדולר צלל מתחת ל-3.7 שקלים

מדד ת"א 35 עלה בכ-1.4% ● ירידה ביתרות מטבע החוץ של ישראל ● אילו הן המניות שמעניינות את המשקיעים? ● אודיוקודס לא עמדה בציפיות האנליסטים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר"