גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מתי האונליין לא מספיק? סמנכ"ל השיווק של LG מסביר

הישראלים מוציאים על מכשירי חשמל יותר מאשר במדינות אחרות, והם גם קונים יותר מוצרי פרימיום, אומר גיא בן יהודה, סמנכ"ל השיווק של LG ● איזה מסך הכי יקר היום, מה למד ממנכ"ל פרטנר הקודם, ואיך יעבוד פרסום ה-OTT ● הזווית של סמנכ"לי השיווק בחברות הבולטות במשק

גיא בן יהודה, סמנכ"ל השיווק של LG / צילום: שלומי יוסף
גיא בן יהודה, סמנכ"ל השיווק של LG / צילום: שלומי יוסף

ענף מוצרי החשמל והאלקטרוניקה נמצא בתקופה רותחת. המכירות זינקו בחסות הקורונה, וגם מבצעי נובמבר-דצמבר ימשיכו לדלל את המלאים דרך מבצעים והנחות. בינואר, אחרי הפוגה, תתקיים התערוכה הגדולה בענף, ה-CES - ושם ינסו המציגים ללכוד את תשומת-הלב דרך חידושים פורצי דרך.

ואולם LG, שלאורך השנים תחזקה ביתן גדול בתערוכת הענק שמתקיימת בווגאס, תציג השנה את חידושיה לראשונה באונליין. "זו החלטה אמיצה, אבל החברה כל-כך בטוחה במוצרים שלה, שהיא לא חושבת שהצגתם דרך המסך תפגע בחוויה שהיא מנסה להעביר", אומר סמנכ"ל השיווק של LG בישראל, גיא בן יהודה.

מהלך שהצליח

"אנחנו נמצאים בתקופת בלאק פריידי, שהיא תקופה אקוטית לנו כשהמכירות עולות על אלה של תקופות החגים. בשנה שעבר חווינו אתגר לנוכח המגפה והסגרים, והחלטנו לצאת בקמפיין עם שלום מיכאלשווילי, שגילם את הדמות פאדי מהתוכנית בובה של לילה.

"חיפשנו דרך לייצר קמפיין זכיר שיעביר את המסר. צריך להבין שקשה להעביר תכונות טכנולוגיות בפרסומות, ובטח לא בשפה שכל אחד יבין, אבל שלום ידע לקחת את המסרים למקום של כיף והומור. זה הצליח לנו ברמת הזכירות, באהדת המותג וכמובן במכירות".

מהלך שנכשל

"בתור מי ש'גדל' בחברות סלולר (פלאפון ופרטנר) מכשירי הסלולר יקרים ללבי, אבל באפריל 2020 הודענו על סגירת חטיבת המובייל. בזירה הגלובלית LG הפסיקה לייצר מכשירים סלולריים, לנוכח התחרות. זה הגיע בתזמון אומלל. ב-2015 ל-LG היה 25% נתח שוק בסלולר, וב-2020 שמנו לעצמנו למטרה לחזור למגרש. השקנו שני מכשירים שזכו להצלחה, ואז נסגרה כל החטיבה. כל ההשקעה שלנו ירדה לטמיון".

מהלך מעורר קנאה

"קמפיין ההנגשה של איקאה (Disables), שכלל הדפסת אביזרים שיעזרו לאנשים עם מוגבלות בזירה הביתית שלהם. זה מהלך שמראה על חשיבה שונה - מרשים איך איקאה הענקית לוקחת את הכוח שלה בכדי לעזור במקומות אחרים. ברמה הפרקטית, זה מהלך מדהים".

אתגרי השיווק

"לפני 6-7 שנים נקודת המפגש שלנו עם הצרכן הייתה בנקודה המכירה. פרסמנו באמצעות מודעה בעיתון או קמפיין טלוויזיה. היום הממשקים שונים. החשיפה מגיעה מכל-כך הרבה מקומות, מהרשתות החברתיות, מהמשפיענים וממקומות לא טריוויאליים. התחרות על תשומת-לבו של הצרכן מחייבת העברת מסרים מהירים, קצרים וזכירים.

"בימים אלה רץ קמפיין של בזק עם שחקני קופה ראשית עם גידי גוב, קמפיין מושקע והכול, אבל אני לא בטוח שהצרכנים זוכרים על מה הוא מדבר. מבחינתי מה שחשוב הוא להשאיר את המסר במחשבה של הצרכן, ובעיקר להתאים מסרים לקהלי היעד. כבר אין מסר פרסומי שרלוונטי לכולם. לקראת בלאק פרידיי החלטנו להתמקד במסכי OLED, ובנינו קמפיין בפלטפורמות שונות, דרך משפיענים, שלטי חוצות, רדיו ודיגיטל".

הדגש הוא על מסכי טלוויזיה כי זה המוצר הנמכר ביותר של LG?
"הדגש הוא על טלוויזיות כי זה סגמנט מוביל, ולהבדיל ממקרר או מכונת כביסה, כמעט בכל בית יש יותר ממסך אחד. בתחום הזה לצרכנים יש דרישות לאיכות ולגודל המסך, בהתאם לגלובליזציה של התוכן שאנחנו צורכים בנטפליקס, אמזון פריים וכדומה, ובהתאם לצורכי הגיימרים והקונסולות החדשות.

"לכל זה מצטרפת שחיקה של מחיר: בימים אלה מסך OLED 55 אינץ' יימכר בפחות מ-4,000 שקל, לפני 5-6 שנים מסך כזה עלה 50 אלף שקל. אפשר להגיד שהטלוויזיות היום יוצרות סטנדרט של איכות צילום".

ומה הדבר הבא בתחום?
"יש לנו OLED שנגללת כמו תריס בגודל 65 אינץ'. המחיר של המסך הזה הוא 330 אלף שקל, ומכרנו כבר שניים כאלה בישראל. בדרך-כלל גם משחקי המונדיאל הם קטליזטור למכירות מסכים, אבל בשנה הבאה בקטאר זה ייפול על בלאק פרידיי. במקום שני פיקים נחווה פיק אחד גדול".

מודל השראה

"חיים רומנו. כשעבדתי בפרטנר הוא היה המנכ"ל, וחוויתי הרבה שעות חיים. למדתי ממנו איך מנהלים מערכת מורכבת ברמה תחרותית. בשעתו, פרטנר הייתה חברה נחשקת שנקלעה לתחרות עם המהפכה הסלולרית. למדתי ממנו איך בונים חזון ויעדים מול הצרכן ומול החברה".

שיווק או שירות

"אי-אפשר לבחור. ההבטחה השיווקית הכי טובה לא שווה כלום ללא שירות. כל חברה צריכה להבין שיש לכל צרכן מחזור חיי לקוח, כלומר שמתישהו תצטרכי עוד מסך או מקרר, ואם החוויה שחווית לא טובה - זה מה שתזכרי ומה שתדברי עליו סביב השולחן בשישי בערב".

השליטה שלכם בשירות מוגבלת, משום שאתם עובדים דרך משווקים ולא ישירות מול צרכנים.
"כל נושא השירות אצלנו מנוהל על ידי צוות מקוריאה, לרבות נושא התיקונים. אין לי שליטה ישירה על זה אמנם, אבל מערכת היחסים שלנו עם המשווקים כוללת הבנה על השירות שהם צריכים לתת".

הצרכנים המשתנים

"האינטראקציה שלנו עם הצרכנים היא דרך המשווקים, שגם מחזיקים במלאי. הקורונה אמנם הזניקה את הקניות באונליין, אבל בעולמות שלנו בצורה מתונה. בסוף, צרכן שקונה מוצר באלפי שקלים מעדיף לראות ולשמוע אותו. המסע הצרכני מתחיל באונליין, בקריאת חוות דעת ובבדיקת מחירים, אבל הרכישה עצמה ברובה תהיה בחנות. אני מניח שעם דור ה-z והאלפא שאחריו זה כבר יהיה אחרת".

ָאיך LG העולמית מגדירה את הצרכנים הישראלים?
"מתוך 140 המדינות שבהן פועלת החברה, ישראל מוגדרת ככזו שבה הצרכנים מאמצים מהר טכנולוגיות חדשות. ההוצאה של הישראלים על מכשירי חשמל גדולה יותר לעומת מדינות אחרות, בעיקר במוצרי פרימיום - אולי גם משיקולים של סמל סטטוס. במסגרת שוק המזרח התיכון שאליו אנחנו משתייכים, בעולמות הפרימיום אנחנו מוכרים במספרים גבוהים בהרבה לעומת שאר המדינות, לא ביחס לגודל האוכלוסייה אלא אבסולוטית. אנחנו מובילים יחד עם איחוד האמירויות, ויש מוצרים שפה אנחנו מוכרים יותר מהם".

טעות של מתחילים

"איש שיווק טוב חייב להיות מחובר לעשייה היומית, לשטח ולצרכנים. יש אנשי שיווק שחושבים שהם חכמים יותר מכולם, אבל בסוף אנחנו עוסקים בהעברת מסרים שמשפיעים על המספרים של העסק. מי שלא מדבר את שפת המכירה או מעורה בכל המתרחש בשטח - לא ישפיע".

מה למדתי בדרך

"עולם השיווק הוא כמו תזמורת. רק כאשר כל הנגנים מנגנים יחד בתזמון אחיד, על פי התווים - במקרה שלנו, אסטרטגיה לטובת מטרה זהה - יוצאת מנגינה נפלאה. כשאנחנו יוצאים היום למהלך שיווקי חדש, כולם נמצאים בלופ. סביב שולחן אחד יושבים אנשי מחלקת השיווק, המכירות, אנשי השטח, אנשי הפרסום, הדיגיטל והיח"צ. רק כשכולנו מיושרים ומדברים שפה אחידה, יוצאים לדרך".

תפיסת עתיד

"השיווק יהיה ממוקד בהעברת המסרים דרך עולמות הדיגיטל - זה יהיה יעיל כלכלית ונכון לצרכנים. הפרסום הדיגיטלי בנוי על זה שאני יודע מה המאפיינים של מי שיושב מאחורי המסך, ומה תחומי העניין שלו. נעבור לפרסום OTT, כלומר למוצר זהה נתאים מסרים מגוונים, בהתאם לקהלי היעד ולפלטפורמה, כך שכל צרכן שיתחבר עם היוזר שלו יראה פרסומת שרלוונטית לו".

גיא בן יהודה

אישי: בן 43, נשוי ואב לשלושה. מתגורר בגני תקווה
מקצועי: בעל תואר ראשון במינהל עסקים מהמכללה למנהל. כיהן כמנהל מחלקת שיווק עסקי בפלאפון, מנהל השיווק של רשת חנויות הנוחות מנטה (דלק), וסגן מנהל מחלקת השיווק בפרטנר. מאז 2018 נמצא ב-LG.
עוד משהו: בעל קול רדיופוני, ולכן מקריין את כל התשדירים של החברה.

עוד כתבות

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת וההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית