גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרכב החשמלי של סובארו: המחיר שאפתני, ביצועי המנוע פחות

האאוטבק החדש של סובארו מציב רגל איתנה בשוק הפרימיום עם תא נוסעים מפואר ויכולות טובות על הכביש ובשטח • אבל התאוצה וצריכת הדלק בינוניות

סובארו אאוטבק 2022 / צילום: יח''צ
סובארו אאוטבק 2022 / צילום: יח''צ

החודש חשפה סובארו את הרכב החשמלי הראשון שלה, שאותו היא תתחיל לשווק בארצות הברית באמצע השנה הבאה. זהו קרוס אובר נאה למראה עם שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה וטווח סביר, שייקרא SOLTERRA. רבים רואים בו קפיצת דרך ענקית עבור המותג היפני השמרני, שנצמד למנועי הבנזין המסורתיים, והתנגד לכל ניסיון ליישר קו עם המוסכמות והטרנדים בשוק הרכב.

אבל מה שנראה כמו כרטיס כניסה לתעשיית הרכב המודרנית עשוי להתגלות בדיעבד כתחילת סוף הדרך העצמאית של החברה היפנית הקטנה. החשמלית החדשה של סובארו היא למעשה דגם שפותח על ידי טויוטה, שמחזיקה מניות בסובארו, עבר "הנדסת מותג" וישווק במקביל על ידי שתי החברות תחת שמות שונים עם ההבדלים ההנדסיים מזעריים.

אם חושבים על הצפי שדגמי הבנזין הסטנדרטים ילכו וייעלמו בהדרגה בשנים הבאות, נראה שנגזר על סובארו להפוך לעוד תת-מותג של טויוטה. לפיכך, החסידים הנאמנים של "סובארו המסורתית", ועוד נותרו כאלה בישראל, יצטרכו למהר ולהצטייד בדגמים המסורתיים הקיימים.

בין מראה קשוח לאלגנטי

אחד הבולטים שבהם הוא הקרוסאובר "אאוטבק", שהגיע אלינו לאחרונה אחרי חידוש ועדכון תקופתי - אולי האחרון בשושלת. חיצונית הדגם משלב בין מראה שטח קשוח תודות לגובה נכבד חסית קשתות גלגלים מודגשות ומרווח גחון גבוה, לבין מראה "כביש" אלגנטי ותרבותי למי שאינו חובב את ז’אנר האבנים והבוץ. סובארו שואפת לספק את רצונם של אלה וגם אלה ומציעה בארצות הברית חבילות קוסמטיות קשוחות לטובת מחבקי העצים (גרסת WILDERNESS) לצד צביעה דו-גוונית מעודנת ואלמנטים ספורטיביים בדגם הטורבו.

 

בארצות הברית, שהיא שוק הייצוא העיקרי של סובארו, פונה האאוטבק לפלח של תושבי הפרברים העשירים ותא הנוסעים של הדור החדש משקף זאת היטב. נהג ונוסעיו עטופים בדיפון עור נעים למראה ומגע, חומרים פלסטיים רכים ואיכותיים בכל פינה ובידוד רעשים מרשים. המושבים הקדמיים נוחים מאד לנסיעות ארוכות תומכים היטב בפניות ומציבים את הנהג והנוסע שלצידו בגובה, שטיפוסי לרכבי כביש-שטח אמיתיים. המושב האחורי מספק מרחב רגליים וראש מכובד לשני מבוגרים אם כי הנוסע במרכז נענש במנהרת תמסורת גבוהה בין רגליו כמקובל ברכבי הנעה כפולה. תא המטען התקני גדול ורחב וקיפול המושב האחורי לתוך הרצפה מאפשר לרכב הארוך הזה לבלוע אפילו את האריזות הארוכות ביותר של איקאה או גלשן רוח, תלוי מה התחביב שלכם.

מערך הפיקוד אופייני ליפניות-אמריקניות של ימינו עם שילוב בין טכנולוגיה מוחצנת לבני הדור החדש לבין הנדסת אנוש מסורתית להורים ולסבים. באגף "המסורתי" יש לוח מחוונים עם שעונים אנלוגיים גדולים וברורים ומתגים פיזיים גדולים שמספקים שליטה אינטואיטיבית על כל מערכות המשנה. באגף "הצעירי" בולט מסך מולטימדיה אנכי, גדול, צבעוני וזורח, עם תפריטי מגע גדולים וברורים. יש גם שלל תצוגות דיגיטליות שמדווחות על מצב הרכב ביחס לתנאי השטח ועל ההנעה הכפולה לחובבי השטח.

האבזור התקני מכובד וכולל אופציות דוגמת גג חשמלי כפול, שמותגי פרמיום "רשמיים" גובים עליהם אקסטרה אפילו ברמת המחיר של רבע מיליון שקל. הרכב גם מצויד בחבילת בטיחות אקטיבית מתקדמת עם כל הפיצ’רים המוכרים אבל כולל אלמנטים פולשניים דוגמת חיישן זיהוי פנים, שמזהה את הנהג ומפעיל את הפרופיל האישי שלו. מצד שני אם מאות אלפי לקוחות טסלה מוותרים מדי שנה על פרטיותם המלאה לטובת יצרנית הרכב שלהם, אז ייתכן שזה מפריע רק לנו.

בתא המנוע מסתתר מנוע בנזין ללא טורבו עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר. התצורה הזו כמעט נעלמה מהעולם אבל עדיין זוכה לפופולריות בארצות הברית. המנוע מייצר הספק צנוע של 170 כ"ס וזה בכלל לא הרבה לכלי ששוקל 1.65 טון. המומנט סביר אבל מגיע לשיא רק ב-3,800 סל"ד, הרבה יותר גבוה ממנועי הטורבו המקובלים כיום.
התוצאה הסופית היא תחושה של ביצועים "תרבותיים" אך נטולי ריגושים. הרכב משייט בשקט במהירויות גבוהות על הכביש המהיר, אבל האצות חזקות בעליות, כרוכות בטיפוס לסל"ד גבוה וקולני.

צריכת דלק לא מרשימה

כצפוי, צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת לא מרשימה במיוחד, כ-11.6 ק"מ לליטר, מחוץ לאזור הנוחות של הרכב זה יגיע לכ־8-9 ק"מ לליטר.

האאוטבק החדש נשען על פלטפורמה משודרגת וההנדסה שלה מקבלת אצלנו ציון גבוה מאוד. הרכב מפגין התנהגות מיומנת מכבישים הרריים מתפתלים ועד אוטוסטרדות, עם ריסון מצוין של תנודות הגוף בפניות וספיגת זעזועים טובה אפילו על משעולי עפר.
על הכביש, ההנעה הכפולה המתוחכמת "עושה את העבודה" גם עבור נהגים חסרי ניסיון ומעניקה הרבה ביטחון, במיוחד בחורף.

סובארו מספרת גדולות ונוצרות על יכולת השטח של האאוטבק החדש ועל מערכות בקרת התמסורת החכמות שלו. ייתכן שרוכשי הרכב ביד שנייה ימצו כהלכה את היכולות הללו, אך המצפון שלנו לא התיר לנו לגרוס את החישוקים המוכספים והמהודרים ואת הגחון החשוף של הרכב החדש על סלעים.

המחיר בטריטוריה אחרת

סובארו אאוטבק החדש מפגין שאיפות פרמיום לא רק בהנדסה אלא גם במחיר. דגם הבסיס עולה כ-230 אלף שקל והדגם המאובזר (קצת) יותר לוקח את המחיר ל-255 אלף שקל. זוהי כבר טריטוריה של ב.מ.וו, אאודי לקסוס ועוד מותגים עתירי סטטוס. מנגד מי שרוצה רכב עם איכויות פרמיום ללא "הערך המוסף הציבורי" הנלווה למותגי פרמיום מוכרים, ומוכן לוותר על ביצועים מרגשים לטובת מוניטין של אמינות, ופוטנציאל שטח, ימצא שהאאוטבק של סובארו עוד לא איבד את הקסם הייחודי של המותג.

חלק מהמתחרות:

לקסוס UX הייבריד

228 אלף שקל עולה הקרוס-אובר של לקסוס. הממדים החיצוניים קטנים משל אאוטבק ובסיס הגלגלים הוא 2.64 מ'. אבל תא הנוסעים מפואר ובנוי היטב ומצויד במערכות בטיחות דור אחרון.

לקסוס UX הייבריד / צילום: יח''צ

ההנעה ההיברידית משלבת מנוע 2 ליטר ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 184 כ"ס והתאוצה ל-100 אורכת 8.5 שניות

וולבו V60

270 אלף שקל עולה הסטיישן-קרוס-אובר של וולבו, שמבוסס על ה-S60. לרכב יש הנעה כפולה, מרווח גחון מוגבה ולא מעט אלמנטים חיצוניים מעולם ה-SUV.

וולבו V60 / צילום: יח''צ

הממדים החיצוניים דומים לסובארו אבל בסיס הגלגלים ארוך יותר. תא הנוסעים מפואר ומאובזר. המנוע הוא 2 ליטר טורבו עם 250 כ"ס ו-36 קג"מ והתאוצה ל-100 אורכת 6.9 שניות

סקודה קודיאק 4x4

232 אלף שקל עולה הגרסה כפולת ההנעה של קודיאק עם מנוע טורבו בנזין שני ליטר ו-190 כ"ס. לרכב ממדים חיצוניים גדולים, בסיס גלגלים באורך 2.79 מ' ושבעה מקומות ישיבה בשלוש שורות עם פוטנציאל לת מטען ענק.

סקודה קודיאק 4x4 / צילום: יח''צ

מרווח הגחון המוגבה מאפשר תנועה גם בשטח לא סלול והאבזור התקני מכובד

עוד כתבות

יונייטד אירליינז / צילום: Shutterstock

יונייטד אירליינס משלמת פקדון על מוניות מעופפות

החברה הפקידה 10 מיליון דולר בתשלומים לפני מסירה ל-100 כלי טיס הנמצאים בפיתוח של Archer Aviation

טלטלה בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

סיבות ראשונות לאופטימיות - ועוד 9 כתבות שכדאי לכם לקרוא על הטלטלה בשווקים

האסטרטגים של ג'י.פי מורגן מפרטים את הסיבות בזכותן המגמה החיובית במסחר בוול סטריט תמשיך ● ירידת קצב האינפלציה בארה"ב מעודד את פרופ' ליאו ליידרמן ● מה גרם לדולר לשנות כיוון לאחר שהיה בשיא של 20 שנה? ● הבנקים הגלובליים שמזהירים מפני שאננות יתר ועוד כתבות שכדאי לקרוא על מה שמתרחש בשווקים

סנט פטרסבורג, לפני כשבועיים / צילום: Associated Press, Dmitri Lovetsky

איך יוטיוב ממשיכה לשדר מאחורי מסך הברזל הדיגיטלי של רוסיה

גישה לאתר הסרטונים מאפשרת לרוסים שימוש באחד המקורות הבודדים של מידע עצמאי לגבי המלחמה באוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין / צילום: Associated Press, Mikhail Klimentyev, Sputnik, Kremlin Pool

חדשות טובות לאיחוד האירופי: מנוף הלחץ האנרגטי של פוטין נחלש

הממשל בנור-סולטן החליט להסיט חלק מיצוא הנפט לאזרבייג'ן כבר מחודש ספטמבר ● זאת לאחר שפוטין ניסה כמה פעמים להשתמש בצינור הנפט מקזחסטן כדי להגביר את מנוף הלחץ האנרגטי על האיחוד האירופי ● מול ההפסד של פוטין, מי ארבעת המרוויחות המיידיות?

הסיפורים הבולטים של סוף השבוע / עיצוב: גלובס

איך בוחרים רכב חשמלי ועד מתי תימשך ההצלחה של הכוכב התורן בתשואות הגמל

כך הפך בית ההשקעות הקטן מור לכוכב העולה של שוק ההון • מה חשוב לדעת לפני שקונים רכב חשמלי? • מנכ"ל בוקינג מסביר איפה עדיין אפשר למצוא חופשות במחירי 2019 ועוד ארבעה סיפורים בולטים מהסופ"ש

ארז קיטה, מנכ''ל הרלב''ד / צילום: יוסי זמיר

"צריך 100 מיליון שקל כדי לצמצם את מספרי ההרוגים בתאונות הדרכים": הצצה לראיון עם מנכ"ל הרלב"ד

ד"ר ארז קיטה, מנכ"ל הרלב"ד, מודאג מהרכב הכבד בישראל ומספר על התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שהוצגה לאחרונה ולתזמונה הבעייתי כשלא ברור מתי ואיך יעבור תקציב המדינה הבא ● הראיון המלא יתפרסם בשבוע הבא בגלובס

מה אפשר לקנות ב־ 1.7 מיליון שקל בחיפה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה אפשר לקנות ב־1.7 מיליון שקל בחיפה

דירת 5 חדרים בשכונת אחוזה או דירות 4 חדרים ברמות ספיר או ברוממה או בנווה שאנן ● 4 עסקאות בשבוע

יורם נוה, מנכ''ל כלל ביטוח וירון בלוך, יו''ר מקס / צילום: כדיה לוי, הדר דולן

העסקה נחתמה: כלל רכשה את חברת כרטיסי האשראי מקס

חברת הביטוח ובעלת השליטה בחברת כרטיסי האשראי, הקרן האמריקאית ורבורג פינקוס, השלימו את כל הפרטים וחתמו על הסכם משפטי מחייב • כעת תעבור העסקה לקבלת האישורים האחרונים מהרגולטורים • יורם נוה, מנכ"ל כלל: העסקה תאפשר למקס להיות גורם המעודד את התחרות באשראי החוץ בנקאי

מסעדה בניו יורק. החיים חזרו למסלולם הנורמלי ברוב המקומות שבהם אנשים מתקהלים / צילום: Associated Press, Ted Shaffrey

הערים הגדולות לא מצליחות להחזיר את העובדים למשרדים

​שיעור התפוסה במקומות העבודה נמוך במיוחד בערים כמו ניו יורק, שבהן העובדים הם המנוע של הכלכלה המקומית

רוינאר / צילום: יח''צ

כך החליפו הישראלים את הקאווה ב-20 שקל בבקבוקי שמפניה יוקרתית

כניסת יבואני הבוטיק שחתכה את המחירים, הקהל החרדי שמבקש יותר פרימיום והעובדה שהיא מצטלמת נהדר לאינסטגרם ● צריכת השמפניה בישראל זינקה בכ-80% בשנה האחרונה ● כך הפך יין היוקרה המבעבע ממשקה לעשירים בלבד לכזה שאפשר למצוא היום כמעט בכל בר

פרופ' דיוויד אגוס / צילום: Lenka Ulrichova

לסטיב ג'ובס היה רעיון מהפכני לטיפול בסרטן, עכשיו הרופא שלו הופך אותו למציאות

הוא טיפל באשטון קוצ'ר, ניל יאנג ומייסד אפל המיתולוגי, יזם ריזורט בריאות לעשירים בהוואי, הוכתר ככוכב הרוק של המדע, ובאמצעות מכון מחקר עתידני שהקים הוא בטוח שמצא איך להפוך את הסרטן למחלה שפשוט חיים איתה ● ראיון עם הרופא והמדען פרופ' דיוויד אגוס, שעכשיו גם משקיע מיליונים בסטארט־אפ ישראלי

מרים שטילמן, דירקטורית ומנהלת תיק החינוך הטכנולוגי באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) / צילום: מתן פורטנוי

המנהלת שחוותה תלאות בתקופת הדוט.קום משקיעה כיום בהייטק - ודווקא אופטימית

מרים שטילמן, לשעבר משנה למנכ"ל באלגוטק וכיום שותפה בקרן ההון סיכון טל ונצ'רס, מספרת על האירועים הדרמטיים של שנת 2000 והאופוריה שמזכירה לה את מאפייני חברות ההייטק של היום ● שטילמן מציינת שכיום השוק יציב בהרבה והיא סבורה שגם היקפי המשבר יושפעו בהתאם

צחי נחמיאס, יו''ר דסק''ש / צילום: ורד פיצ'רסקי

ברקליס צפוי ללוות את הליך מכירת השליטה בסלקום

בסוף השבוע חשף גלובס כי 10% ממניות סלקום יימכרו בתמורה ל-300 מיליון שקל, ואת הכוונה לשכור בנק השקעות לקידום מכירת גרעין השליטה בחברה ● כעת נודע: בדסק"ש החליטו למנות את ברקליס לניהול המכירה

''ברוכים הבאים לארץ החירות''. איור של פרנק לסלי מעיתון אמריקאי מראשית המאה ה–20 / צילום: ויקיפדיה - Frank Leslie's illustrated newspaper

היהודים המציאו את החלום האמריקאי ואת הוליווד. איך הייתה נראית ארה״ב בלעדיהם?

מותו של המנהל המוזיקלי האגדי מו אוסטין הוא הזדמנות להיזכר בתפקיד שמילאו יהודים, פליטים מרוסיה הצארית, בעיצוב התרבות של ארה"ב

המכירות בתעשיית משחקי המחשב האמריקאית ירדו ב־13% ברבעון השני / צילום: Shutterstock, Hunter Bliss Images

חברות משחקי מחשב ניצבות בפני האטה בעת שאנשים מוציאים פחות על גיימינג

לאחר תקופה של צמיחה בעידוד המגפה, ההוצאה הצרכנית על משחקים חוזרת לרמות נורמליות

בעוד שבני האדם בייתו את הכלבים, החתולים ''בייתו את עצמם'' / צילום: Shutterstock, Mark_KA

המחקרים שמנסים לפצח את הקשר בין חתולים לאנשים

איך הפך החתול לחיה ויראלית ברשת, איך גורמים לו להיות ידידותי יותר לסביבה והאם הוא מחזיק במפתח לפיצוח של אחת החידות שמטרידות חוקרי גנטיקה ● חתולים בדרך כלל אינם חיה נוחה למחקר, אבל בשנים האחרונות מגלים יותר על העולם שלהם

פרופ׳ חיים קידר-לוי / צילום: איל יצהר

מומחה לבועות פיננסיות מזהיר: "לא הייתי קונה עכשיו דירה"

לפי פרופ' חיים קידר-לוי, כלכלן באוניברסיטת בן גוריון ומשקיע אנג'ל בעצמו - קו אחד שזור בין כמה מהמשברים הפיננסיים של המאה ה-21 ● בזמן שבהייטק הישראלי עוד מנסים להתמודד עם גלי ההדף - הוא מסביר איך לזהות את הנפילה הבאה: "כשכולם רוצים להיכנס לשוק הנדל"ן ולבורסה, זה סימן לבועה"

MrBeast / צילום: Associated Press, Chris Pizzello

מי היוטיובר שמחלק אי פרטי למנויים?

הקומיקס שמפציע לראשונה על המסך, גל גדות רצה באזעקות בתל אביב וההספד המרגש של ג'ון טרבולטה לאוליביה ניוטון ג׳ון ● על מה כולם דיברו השבוע

משה חוגג / צילום: יונתן בלום

חוגג הלך, אברמוב בא, ובית"ר כבר הפכה את שעון החול לחילופי הבעלות הבאים

ברק אברמוב הוא הבעלים השישי של בית"ר מאז שנת 2000, ואין שום דרך לחשוב שהפעם זה יהיה אחרת ● מודל הבעלות על קבוצת כדורגל בישראל הוא בעייתי, למועדונים אין נכסים ממשיים, והלחץ של אוהדים להתחזק ולהצליח דוחק את הבעלים לקצה ולקריסה הבאה

המקדש המורמוני בסולט לייק סיטי, יוטה / צילום: Shutterstock

בלי לשלם מס: ההשקעות החשאיות של הכנסייה המורמונית בהייטק הישראלי

מסמכים חושפים כי קרן מרשפילד אדוויזורס, שנשלטת בידי זרוע ההשקעות החשאית של הכנסייה המורמונית, השקיעה 70 מיליון דולר בקרן הון סיכון ובשתי חברות אינטרנט ישראליות, שהניבו לה רווחים אדירים ● ואיך זה שהקרן הצליחה להימנע מתשלום מס, למרות שאפילו עורך דינה היה משוכנע כי רשות המסים עומדת לגבות 25% מהרווחים? ● תחקיר גלובס