גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרכב החשמלי של סובארו: המחיר שאפתני, ביצועי המנוע פחות

האאוטבק החדש של סובארו מציב רגל איתנה בשוק הפרימיום עם תא נוסעים מפואר ויכולות טובות על הכביש ובשטח • אבל התאוצה וצריכת הדלק בינוניות

סובארו אאוטבק 2022 / צילום: יח''צ
סובארו אאוטבק 2022 / צילום: יח''צ

החודש חשפה סובארו את הרכב החשמלי הראשון שלה, שאותו היא תתחיל לשווק בארצות הברית באמצע השנה הבאה. זהו קרוס אובר נאה למראה עם שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה וטווח סביר, שייקרא SOLTERRA. רבים רואים בו קפיצת דרך ענקית עבור המותג היפני השמרני, שנצמד למנועי הבנזין המסורתיים, והתנגד לכל ניסיון ליישר קו עם המוסכמות והטרנדים בשוק הרכב.

אבל מה שנראה כמו כרטיס כניסה לתעשיית הרכב המודרנית עשוי להתגלות בדיעבד כתחילת סוף הדרך העצמאית של החברה היפנית הקטנה. החשמלית החדשה של סובארו היא למעשה דגם שפותח על ידי טויוטה, שמחזיקה מניות בסובארו, עבר "הנדסת מותג" וישווק במקביל על ידי שתי החברות תחת שמות שונים עם ההבדלים ההנדסיים מזעריים.

אם חושבים על הצפי שדגמי הבנזין הסטנדרטים ילכו וייעלמו בהדרגה בשנים הבאות, נראה שנגזר על סובארו להפוך לעוד תת-מותג של טויוטה. לפיכך, החסידים הנאמנים של "סובארו המסורתית", ועוד נותרו כאלה בישראל, יצטרכו למהר ולהצטייד בדגמים המסורתיים הקיימים.

בין מראה קשוח לאלגנטי

אחד הבולטים שבהם הוא הקרוסאובר "אאוטבק", שהגיע אלינו לאחרונה אחרי חידוש ועדכון תקופתי - אולי האחרון בשושלת. חיצונית הדגם משלב בין מראה שטח קשוח תודות לגובה נכבד חסית קשתות גלגלים מודגשות ומרווח גחון גבוה, לבין מראה "כביש" אלגנטי ותרבותי למי שאינו חובב את ז’אנר האבנים והבוץ. סובארו שואפת לספק את רצונם של אלה וגם אלה ומציעה בארצות הברית חבילות קוסמטיות קשוחות לטובת מחבקי העצים (גרסת WILDERNESS) לצד צביעה דו-גוונית מעודנת ואלמנטים ספורטיביים בדגם הטורבו.

 

בארצות הברית, שהיא שוק הייצוא העיקרי של סובארו, פונה האאוטבק לפלח של תושבי הפרברים העשירים ותא הנוסעים של הדור החדש משקף זאת היטב. נהג ונוסעיו עטופים בדיפון עור נעים למראה ומגע, חומרים פלסטיים רכים ואיכותיים בכל פינה ובידוד רעשים מרשים. המושבים הקדמיים נוחים מאד לנסיעות ארוכות תומכים היטב בפניות ומציבים את הנהג והנוסע שלצידו בגובה, שטיפוסי לרכבי כביש-שטח אמיתיים. המושב האחורי מספק מרחב רגליים וראש מכובד לשני מבוגרים אם כי הנוסע במרכז נענש במנהרת תמסורת גבוהה בין רגליו כמקובל ברכבי הנעה כפולה. תא המטען התקני גדול ורחב וקיפול המושב האחורי לתוך הרצפה מאפשר לרכב הארוך הזה לבלוע אפילו את האריזות הארוכות ביותר של איקאה או גלשן רוח, תלוי מה התחביב שלכם.

מערך הפיקוד אופייני ליפניות-אמריקניות של ימינו עם שילוב בין טכנולוגיה מוחצנת לבני הדור החדש לבין הנדסת אנוש מסורתית להורים ולסבים. באגף "המסורתי" יש לוח מחוונים עם שעונים אנלוגיים גדולים וברורים ומתגים פיזיים גדולים שמספקים שליטה אינטואיטיבית על כל מערכות המשנה. באגף "הצעירי" בולט מסך מולטימדיה אנכי, גדול, צבעוני וזורח, עם תפריטי מגע גדולים וברורים. יש גם שלל תצוגות דיגיטליות שמדווחות על מצב הרכב ביחס לתנאי השטח ועל ההנעה הכפולה לחובבי השטח.

האבזור התקני מכובד וכולל אופציות דוגמת גג חשמלי כפול, שמותגי פרמיום "רשמיים" גובים עליהם אקסטרה אפילו ברמת המחיר של רבע מיליון שקל. הרכב גם מצויד בחבילת בטיחות אקטיבית מתקדמת עם כל הפיצ’רים המוכרים אבל כולל אלמנטים פולשניים דוגמת חיישן זיהוי פנים, שמזהה את הנהג ומפעיל את הפרופיל האישי שלו. מצד שני אם מאות אלפי לקוחות טסלה מוותרים מדי שנה על פרטיותם המלאה לטובת יצרנית הרכב שלהם, אז ייתכן שזה מפריע רק לנו.

בתא המנוע מסתתר מנוע בנזין ללא טורבו עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר. התצורה הזו כמעט נעלמה מהעולם אבל עדיין זוכה לפופולריות בארצות הברית. המנוע מייצר הספק צנוע של 170 כ"ס וזה בכלל לא הרבה לכלי ששוקל 1.65 טון. המומנט סביר אבל מגיע לשיא רק ב-3,800 סל"ד, הרבה יותר גבוה ממנועי הטורבו המקובלים כיום.
התוצאה הסופית היא תחושה של ביצועים "תרבותיים" אך נטולי ריגושים. הרכב משייט בשקט במהירויות גבוהות על הכביש המהיר, אבל האצות חזקות בעליות, כרוכות בטיפוס לסל"ד גבוה וקולני.

צריכת דלק לא מרשימה

כצפוי, צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת לא מרשימה במיוחד, כ-11.6 ק"מ לליטר, מחוץ לאזור הנוחות של הרכב זה יגיע לכ־8-9 ק"מ לליטר.

האאוטבק החדש נשען על פלטפורמה משודרגת וההנדסה שלה מקבלת אצלנו ציון גבוה מאוד. הרכב מפגין התנהגות מיומנת מכבישים הרריים מתפתלים ועד אוטוסטרדות, עם ריסון מצוין של תנודות הגוף בפניות וספיגת זעזועים טובה אפילו על משעולי עפר.
על הכביש, ההנעה הכפולה המתוחכמת "עושה את העבודה" גם עבור נהגים חסרי ניסיון ומעניקה הרבה ביטחון, במיוחד בחורף.

סובארו מספרת גדולות ונוצרות על יכולת השטח של האאוטבק החדש ועל מערכות בקרת התמסורת החכמות שלו. ייתכן שרוכשי הרכב ביד שנייה ימצו כהלכה את היכולות הללו, אך המצפון שלנו לא התיר לנו לגרוס את החישוקים המוכספים והמהודרים ואת הגחון החשוף של הרכב החדש על סלעים.

המחיר בטריטוריה אחרת

סובארו אאוטבק החדש מפגין שאיפות פרמיום לא רק בהנדסה אלא גם במחיר. דגם הבסיס עולה כ-230 אלף שקל והדגם המאובזר (קצת) יותר לוקח את המחיר ל-255 אלף שקל. זוהי כבר טריטוריה של ב.מ.וו, אאודי לקסוס ועוד מותגים עתירי סטטוס. מנגד מי שרוצה רכב עם איכויות פרמיום ללא "הערך המוסף הציבורי" הנלווה למותגי פרמיום מוכרים, ומוכן לוותר על ביצועים מרגשים לטובת מוניטין של אמינות, ופוטנציאל שטח, ימצא שהאאוטבק של סובארו עוד לא איבד את הקסם הייחודי של המותג.

חלק מהמתחרות:

לקסוס UX הייבריד

228 אלף שקל עולה הקרוס-אובר של לקסוס. הממדים החיצוניים קטנים משל אאוטבק ובסיס הגלגלים הוא 2.64 מ'. אבל תא הנוסעים מפואר ובנוי היטב ומצויד במערכות בטיחות דור אחרון.

לקסוס UX הייבריד / צילום: יח''צ

ההנעה ההיברידית משלבת מנוע 2 ליטר ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 184 כ"ס והתאוצה ל-100 אורכת 8.5 שניות

וולבו V60

270 אלף שקל עולה הסטיישן-קרוס-אובר של וולבו, שמבוסס על ה-S60. לרכב יש הנעה כפולה, מרווח גחון מוגבה ולא מעט אלמנטים חיצוניים מעולם ה-SUV.

וולבו V60 / צילום: יח''צ

הממדים החיצוניים דומים לסובארו אבל בסיס הגלגלים ארוך יותר. תא הנוסעים מפואר ומאובזר. המנוע הוא 2 ליטר טורבו עם 250 כ"ס ו-36 קג"מ והתאוצה ל-100 אורכת 6.9 שניות

סקודה קודיאק 4x4

232 אלף שקל עולה הגרסה כפולת ההנעה של קודיאק עם מנוע טורבו בנזין שני ליטר ו-190 כ"ס. לרכב ממדים חיצוניים גדולים, בסיס גלגלים באורך 2.79 מ' ושבעה מקומות ישיבה בשלוש שורות עם פוטנציאל לת מטען ענק.

סקודה קודיאק 4x4 / צילום: יח''צ

מרווח הגחון המוגבה מאפשר תנועה גם בשטח לא סלול והאבזור התקני מכובד

עוד כתבות

 

תג המחיר של דופלקס ברמת השרון היה 8.9 מיליון שקל. על כמה התפשרו המוכרים?

הדופלקס, בשטח 196 מ"ר, עם ארבע מרפסות בשטח כולל של 150 מ"ר, מעלית פרטית, מחסן, ושתי חניות מקורות נמכר ב-8.3 מיליון שקל ● ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

יונייטד אירליינז / צילום: Shutterstock

יונייטד אירליינס משלמת פקדון על מוניות מעופפות

החברה הפקידה 10 מיליון דולר בתשלומים לפני מסירה ל-100 כלי טיס הנמצאים בפיתוח של Archer Aviation

בנייה. ההקלות הפכו לחלק אינהרנטי מהמצב התכנוני בארץ / צילום: Shutterstock

ביטול ההקלות יפתח שורה של דילמות בנוגע להיטלי ההשבחה

האתגר לאחר ביטול ההקלות הוא לא רק לנסח את התוכניות מתוך תפיסה של 'תכנון חושב רישוי', אלא גם מתוך הבנה של הקשר בין תכנון להשבחה

MrBeast / צילום: Associated Press, Chris Pizzello

מי היוטיובר שמחלק אי פרטי למנויים?

הקומיקס שמפציע לראשונה על המסך, גל גדות רצה באזעקות בתל אביב וההספד המרגש של ג'ון טרבולטה לאוליביה ניוטון ג׳ון ● על מה כולם דיברו השבוע

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

כבר לא מפחדים מהאינפלציה: המשקיעים חוזרים לשוקי המניות והאג"ח

האסטרטגים של בנק אוף אמריקה מעריכים שאנחנו עדיין בשוק דובי, אך מצביעים על שינוי בסנטימנט המשקיעים, שממהרים לחזור לרכוש מניות ואג"ח ● למרות ההימורים בשוק, בבנק אוף אמריקה מבהירים: הפד לא ירסן את המדיניות שלו כל-כך מהר

דרך הגפן / צילום: דוד מויאל

חגית אברון ממליצה: חצר יפה ופורחת לארוחת בוקר ליד ירושלים

מחפשים הפתעה ליום הולדת? טיול מיוחד לחובבי טבע צמחונים? ספא שווה? מקום מיוחד להצעת נישואים? יש את מי לשאול!

פרופ' דיוויד אגוס / צילום: Lenka Ulrichova

לסטיב ג'ובס היה רעיון מהפכני לטיפול בסרטן, עכשיו הרופא שלו הופך אותו למציאות

הוא טיפל באשטון קוצ'ר, ניל יאנג ומייסד אפל המיתולוגי, יזם ריזורט בריאות לעשירים בהוואי, הוכתר ככוכב הרוק של המדע, ובאמצעות מכון מחקר עתידני שהקים הוא בטוח שמצא איך להפוך את הסרטן למחלה שפשוט חיים איתה ● ראיון עם הרופא והמדען פרופ' דיוויד אגוס, שעכשיו גם משקיע מיליונים בסטארט־אפ ישראלי

פרופ׳ חיים קידר-לוי / צילום: איל יצהר

מומחה לבועות פיננסיות מזהיר: "לא הייתי קונה עכשיו דירה"

לפי פרופ' חיים קידר-לוי, כלכלן באוניברסיטת בן גוריון ומשקיע אנג'ל בעצמו, קו אחד שזור בין כמה מהמשברים הפיננסיים של המאה ה-21 ● בזמן שבהייטק הישראלי עוד מנסים להתמודד עם גלי ההדף - הוא מסביר איך לזהות את הנפילה הבאה: "כשכולם רוצים להיכנס לשוק הנדל"ן ולבורסה, זה סימן לבועה"

אילוסטרציה / צילום: Shutterstock, Vintage Tone

האולטרה עשירים זונחים את הנדל"ן ומכפילים את החשיפה למניות

בקבוצת טייגר 21, המנהלת את הונם של 1,200 מעשירי העולם, מספרים כי הם משקיעים לראשונה את רוב כספם במניות – במקום בנדל"ן ● מייקל זוננפלדט, מייסד ויו"ר הקבוצה: "אף שהנדל"ן היה מוקד ההשקעות הפופולרי ביותר עד כה, בקבוצה זיהו כעת כמה 'מציאות אמיתיות' בשווקי המניות"

נחמה רונן / צילום: איל יצהר

האחראית על המטענים בנתב"ג: "עד פסח הכאוס בתעופה ייגמר"

נחמה רונן, יו"ר קבוצת ממ"ן, הייתה העוזרת הצמודה של רפול במשך כ-17 שנה, עד שהוא החליט למנות אותה למנכ"לית המשרד לאיכות הסביבה - ובכך היא הפכה לאישה הראשונה שעומדת בראש משרד ממשלתי ● היום כמנהלת מסוף מטענים בנתב"ג היא מתמודדת עם כאוס המזוודות הנעלמות, ומודה: "ענף התעופה בטירוף"

רוינאר / צילום: יח''צ

כך החליפו הישראלים את הקאווה ב-20 שקל בבקבוקי שמפניה יוקרתית

כניסת יבואני הבוטיק שחתכה את המחירים, הקהל החרדי שמבקש יותר פרימיום והעובדה שהיא מצטלמת נהדר לאינסטגרם ● צריכת השמפניה בישראל זינקה בכ-80% בשנה האחרונה ● כך הפך יין היוקרה המבעבע ממשקה לעשירים בלבד לכזה שאפשר למצוא היום כמעט בכל בר

מחקר אחד בשבוע. האם המאמצים למזער את האפליה נגד קבוצות מיעוט נושאים פרי / צילום: Shutterstock

עם הירידה באפליה נגד מיעוטים, יש קבוצה אחת שנשכחה מאחור

אפליית גיל היא חמקמקה ומורכבת לזיהוי, כי איפה עובר הגבול בינה לבין הציפייה הטבעית שעובדים מבוגרים יותר יפנו את מקומם לטובת הדורות הצעירים והקבוצות המוחלשות? ● אבל זה לא אומר שהיא אינה קיימת

סרינה וויליאמס. הכריזה על פרישה מטניס / צילום: Associated Press, Seth Wenig

סרינה וויליאמס פורשת מטניס. זה מה שהיא מתכננת לעשות בהמשך

כוכבת הטניס מסיימת את הקריירה הספורטיבית שלה כדי לעבוד באופן מלא בחייה החדשים כאמא, יזמית ומשקיעה ● מאז שהחלה להיות מעורבת בעולם העסקים ב-2014, וויליאמס הייתה משקיעת אנג'ל ב-45 חברות סטארט-אפ, כולל Clubhouse, Impossible Foods ו-Masterclass ● "תמיד הוקסמתי מטכנולוגיה, ותמיד אהבתי את איך שהיא באמת מעצבת את חיינו", אמרה בעבר לניו יורק טיימס

מרכז קניות בלוס אנג'לס, ארה''ב. הגידול בהוצאות צרכניות עלול להיות מסוכן / צילום: Associated Press, Damian Dovarganes

המשקיע שחזה את משבר 2008 מזהיר מפני ההתמכרות של האמריקאים לאשראי

מייקל ברי, שהרוויח כמיליארד דולר אחרי שחזה את משבר 2008, מזהיר: "החורף מגיע" ● לדבריו, אנחנו עדיין נמצאים בתוך שוק דובי - וההתנהלות של הצרכנים האמריקאים עלולה להוביל לצרות נוספות

עליות בבורסה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

עליות קלות בפתיחת שבוע המסחר בבורסה; אופקו צונחת ב-7%

מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.6%, ומדד ת"א 90 עולה ב-0.4% ● דוחות: פועלים, לאומי ואלביט מערכות יפרסמו תוצאות השבוע, ביחד עם חברות רבות נוספות

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין / צילום: Associated Press, Mikhail Klimentyev, Sputnik, Kremlin Pool

חדשות טובות לאיחוד האירופי: מנוף הלחץ האנרגטי של פוטין נחלש

הממשל בנור-סולטן החליט להסיט חלק מיצוא הנפט לאזרבייג'ן כבר מחודש ספטמבר ● זאת לאחר שפוטין ניסה כמה פעמים להשתמש בצינור הנפט מקזחסטן כדי להגביר את מנוף הלחץ האנרגטי על האיחוד האירופי ● מול ההפסד של פוטין, מי ארבעת המרוויחות המיידיות?

וול סטריט / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה ירוקה בוול סטריט; הנאסד"ק עלה בלמעלה מ-2%

נעילה מעורבת באסיה, נעילה חיובית באירופה  ● כלכלת בריטניה התכווצה ב-0.1% ברבעון השני ● מניית סופטבנק זינקה לאחר שבנק ההשקעות הפחית החזקות בחברת המסחר המקוון עליבאבא ● המסחר בוול סטריט אמש ננעל במגמה מעורבת, נאסד"ק מחק 0.6% מערכו

סלטים יצירתיים באולה דלי / צילום: אסף קארלה

5 מסעדות פופ-אפ שוות וקיציות שעוד רגע נעלמות

מזוג שפים תל אביבים שעברו לגליל דרך מסעדה שהפכה לאיטלקית לחודש אחד ועד פרויקט של שפים שמארחים בסלון ביתם הפרטי: ארוחות משובחות שכדאי לתפוס מהר

המקדש המורמוני בסולט לייק סיטי, יוטה / צילום: Shutterstock

בלי לשלם מס: ההשקעות החשאיות של הכנסייה המורמונית בהייטק הישראלי

מסמכים חושפים כי קרן מרשפילד אדוויזורס, שנשלטת בידי זרוע ההשקעות החשאית של הכנסייה המורמונית, השקיעה 70 מיליון דולר בקרן הון סיכון ובשתי חברות אינטרנט ישראליות, שהניבו לה רווחים אדירים ● ואיך זה שהקרן הצליחה להימנע מתשלום מס, למרות שאפילו עורך דינה היה משוכנע כי רשות המסים עומדת לגבות 25% מהרווחים? ● תחקיר גלובס

מסעדה בניו יורק. החיים חזרו למסלולם הנורמלי ברוב המקומות שבהם אנשים מתקהלים / צילום: Associated Press, Ted Shaffrey

הערים הגדולות לא מצליחות להחזיר את העובדים למשרדים

​שיעור התפוסה במקומות העבודה נמוך במיוחד בערים כמו ניו יורק, שבהן העובדים הם המנוע של הכלכלה המקומית