גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל REE לא מתרגש מנפילת המניה: "אנחנו פה לטווח ארוך, נהיה השחקן אולי הכי גדול בשוק הרכב"

מאז שהתמזגה לספאק השנה איבדה מניית האוטוטק REE כ-60% ● למרות זאת, טוען המנכ"ל דניאל בראל, כי הפיכתה לחברה ציבורית הייתה מהלך נכון: "אנחנו כמו אינטל לעולם הרכב. לא תראו רכב של REE, אבל תהיה טויוטה powered by REE. זה הרעיון"

דניאל בראל, מייסד-שותף ומנכ''ל REE / צילום: שלומי יוסף
דניאל בראל, מייסד-שותף ומנכ''ל REE / צילום: שלומי יוסף

בשבוע שעבר התפרסמו הדוחות הכספיים של חברת האוטוטק REE לרבעון השלישי, שגם בו לא רשמה החברה הכנסות והכירה בהפסד חד-פעמי עצום של כ-415 מיליון דולר (שאינו במזומן), בשל שערוך תגמולים הוניים. אלה היו גם הנתונים שהובלטו באתרים הכלכליים (כולל בגלובס), אך ב-REE סבורים שיש כאן פספוס משמעותי בהבנת עסקיה.

"ברבעון האחרון דיווחנו על ארבע אבני דרך מהותיות שהתפספסו קצת בסיקור", אומר דניאל בראל, מנכ"ל החברה ומי שהקים אותה ב-2013 עם אחישי סרדס, ה-CTO. בראיון לגלובס אומר בראל: "דיווחנו על מינוי ספקיות יצרניות חצי שנה לפני הזמן; זה מהותי מאוד כי זה אומר שבכך מתחילים את תהליך הייצור, שיבשיל ב-2023. חשוב שהשוק יבין את זה (REE מפתחת ומייצרת רכיבים אצל ספקיות מובילות מתחום הרכב, שח"ו)"

"דבר נוסף הוא אבן דרך מהותית בוולידציה של המוצר אצל הלקוחות, שלושה רבעונים לפני הזמן, בזכות עבודה קשה של הצוותים שלנו. השלישי הוא שעקפנו את תחזית קונצנזוס האנליסטים ל-EPS (הפסד נקי למניה על בסיס Non-GAAP), והרביעי הוא שעשינו את כל זה כששמרנו על מסגרת ההוצאות שהתחייבנו אליה. זה חשוב, כי אנחנו עומדים בתקציב ויש לנו את כל המזומן שאנחנו צריכים כדי להוציא לפועל את התוכניות שלנו".

REE מפתחת פלטפורמת רכב מודולרית שכוללת בתוכה את כל מכללי ההנעה הדרושים לרכב חשמלי, כאשר על הפלטפורמה ניתן להתקין מרכבים שונים - משאיות לחלוקה, מוניות רובוטיות ועוד. לחברה יש שיתופי פעולה עם חברות גדולות בתחום, בהן הינו, מותג המשאיות של טויוטה.

הפלטפורמה של רי שעליה ניתן להתקין מרכבים שונים / צילום: יח''צ

"יש גם רכב אוטונומי שמחלק משלוחים"

REE פונה לשוק המסחרי, כגון רכבי משלוחים. "צוואר הבקבוק של חברות שילוחים היום זה נהגים, אין נהגים", אומר בראל. "עם הפלטפורמה שלנו, יש 30% יותר נפח על אותו רכב, אותו נהג, כך שחברות השילוח יכולות להגדיל את הרווח. בשכונות מסוימות יש גם רכב אוטונומי שמחלק את המשלוחים לאנשים. זה חלק מהיכולות שלנו".

החברה הגיעה לנאסד"ק לאחר שגייסה קודם 160 מיליון דולר משורה של משקיעים מוכרים, בהם זיו אבירם ממובילאיי וגיל אגמון מדלק רכב. בפברואר היא הודיעה על מיזוג לחברת SPAC (חברה ללא פעילות, שמגייסת כסף בבורסה במטרה לרכוש חברה קיימת) לפי שווי פעילות של 3.1 מיליארד דולר ותוך גיוס של 500 מיליון דולר.

המיזוג הושלם ביולי, אך היקף הגיוס קוצץ לכ-348 מיליון דולר ברוטו, על רקע פדיונות גבוהים של משקיעי ה -SPAC - כ-76% מהם העדיפו לא להשתתף בעסקה. מאז המיזוג, איבדה REE כ-60% משוויה והיא נסחרת בשווי 1.24 מיליארד דולר. 

נראה שהחברה סבלה מטיימינג לא פשוט להגעה לשוק - לאחר ריבוי חברות אוטוטק שמוזגו ל-SPAC, ועל רקע התקררות שוק הספאקים כולו, שהפיל עוד מניות מהתחום. עם זאת, בראל אופטימי בנוגע לעתיד, וגם אנליסטים המסקרים את החברה מסכימים איתו; נכון להיום, מחיר היעד הממוצע של האנליסטים הוא 13 דולר, גבוה ביותר מפי 3 מהמחיר הנוכחי. 

"הרכבת יצאה ולוקח לה זמן להאיץ"

בדיעבד, היה נכון לצאת לשוק הציבורי?
"יצאנו להיות חברה ציבורית מתוך רצון וכחלק מתוכנית עסקית אסטרטגית. זה נכון לנו ונותן לנו שלושה דברים מהותיים כשאנחנו שנה וחצי-שנתיים מייצור: חשיפה מאוד גדולה לשווקים, יכולת להשתמש במניה כמטבע לרכישות, ויכולת לגייס כסף בצורה יותר פשוטה וקלה אם נצטרך - כרגע אנחנו לא צריכים. בהגדרה נכון לנו להיות ציבוריים, אבל האם היה נכון לעשות SPAC ולא IPO, זאת שאלה טובה".

יכולתם לעשות IPO? התפיסה הרווחת היא שב-IPO יש דרישות יותר גבוהות, וזה לא בהכרח מתאים לחברות עם הכנסות זעומות.
"בוודאי שיכולנו לעשות".

אז למה הלכתם ל-SPAC?
"באותה נקודת זמן, איך שהשוק תמחר, היה עדיף משמעותית לעשות SPAC".

בסופו של דבר גייסתם פחות ממה שתכננתם.
"גייסנו בדיוק מה שרצינו. רצינו לגייס 200 מיליון דולר ב-PIPE (הנפקה פרטית שנלווית למיזוג) אבל היו ביקושים מטורפים, וכתוצאה מכך הגדלנו את ה-PIPE ל-300 מיליון. אנחנו לא צריכים לגייס יותר כסף עד הייצור".

שנה וחצי-שנתיים?
"זה לא פונקציה של זמן אלא של ביצועים".

במה זה תלוי?
"תדמייני רכבת שלוקח לה זמן להאיץ. היא יצאה מהתחנה. המפעל והיכולות נבנים, הרכבת תגיע לתאוצה ב-2023, אבל זה כבר קורה, יש פרויקטים. לא מייצרים יכולת ייצור ביום אחד".

אתם מושפעים מקשיים בשרשרת האספקה?
"כולם מושפעים, אבל זה מצחיק - אנשים שלא מעולם הרכב לא יודעים שתמיד יש קשיים בשרשרת האספקה. לפני שנה-שנתיים היה חסר אלומיניום, לא שמו לב כי זה לא השפיע על הלקוח".

"REE היא אחת החברות היחידות בעולם שהתחילה לעבוד על שרשרת האספקה ב-2017, אנחנו יודעים להבטיח את התפוקה לשנים הקרובות. המודל שלנו בייצור הוא במקום לבנות מפעל ענק, להשקיע מיליארדים ולרדוף אחרי ההכנסות, אנחנו משתפים פעולה עם רוב יצרני החלקים בעולם, בצורה כזו שהטכנולוגיה שלנו ניתנת לייצור על פסי הייצור שלהם".

לשחקני טיר 1 יש בערך 30% תפוקה עודפת בכל רגע נתון. אנחנו אומרים להם - ניקח את התפוקה, נדע להשתמש בה, תייצרו לנו את החלקים ואנחנו נרכיב, כמו אבני לגו. נוצרה מערכת יחסים קרובה עם השותפים שמייצרים עבורנו, חלק גם משקיעים בנו. אנחנו מקימים מפעל הרכבה באוסטין טקסס ומפעל קטן נוסף באנגליה".

השותפים לא דרשו מכם בלעדיות?
"אין בלעדיות איתנו. תחשבי עלינו כמו אינטל. אינטל תנצח בין אם דל תנצח בשוק המחשבים, או לנובו תנצח. הכל בנוי סביב המעבד שלה. אנחנו כמו אינטל לעולם הרכב. היו כאלה שביקשו בלעדיות, ביקשו לקנות אותנו. אנחנו פה כדי להיות שחקן לטווח ארוך, השחקן אולי הכי גדול בשוק הרכב. לא נהיה יצרן רכב, לא תראו רכב של REE, אבל תהיה טויוטה powered by REE. זה הרעיון".

אתם צריכים "לחנך" את השוק?
"חלק מבינים וחלק יבינו. רק התחלנו אבל תראי מי פה: טויוטה, מאגנה, פוינט-דקסטר, מהינדרה שהיא יצרן הודי עצום, נאביה. השחקנים הכי גדולים. זאת לא שאלה של 'האם' אלא של קצב הגידול, וזאת פונקציה של היכולת שלנו".

מה עלול לתקוע את זה?
"לא חושב שיש משהו שיכול לתקוע את זה בשלב הנוכחי. זה יכול לקחת יותר זמן, הייתה ירידה גדולה במכירת רכבים בגלל שרשרת האספקה, אבל זה לא התבטל אלא נדחה ל-2022-2023. אנחנו ערוכים לתרחישים כאלה. אנשים שמסתכלים על חברות חדשות בעולם הרכב צריכים לזכור: יש תהליך מאוד מוסדר לייצר הכנסות. השלב הראשון הוא טכנולוגיה - לפתח, לשכלל, להגן עליה - את זה עשינו. השלב הבא הרבה יותר קשה, שלב התיעוש - לבנות יכולת ייצור. זה נורא קשה, אבל אנחנו טובים בזה.

"מאיזושהי סיבה אנשים חושבים שזה נגמר שם, אבל השלב השלישי הוא הכי קשה: מכירות. אף אחד מהשחקנים החדשים עוד לא מכר, לא ריביאן, לא arrival ולא אנחנו. כדי למכור צריך להשקיע במיתוג, ברשת סוכנויות, ערוצי הפצה ועוד. כולם צריכים לעשות את זה חוץ מ-REE - אנחנו מביאים את הפלטפורמה מוכנה עם יכולות ייצור לטויוטה, טויוטה תמכור בכל העולם, מהינדרה תמכור, מאגנה. ככה בנינו את זה. אנחנו הרבה יותר מתקדמים מכל האחרים. הינו הציגו את הפלטפורמה והם ימכרו אותה; זה ההבדל הכי גדול בינינו לבין כל אחד אחר בתעשייה".

"לא צריכים מיליארדים. צריכים 300 מיליון דולר"

לדברי בראל, "כדי להיות שחקן ורטיקלי, יצרן כמו פורד או טסלה, צריך מעל 20 מיליארד דולר. אילון מאסק כמעט פשט רגל כמה פעמים אבל גייס את הסכום, ריביאן גייסו 27 מיליארד דולר. השוק יבין בקרוב שכל השחקניות שגייסו פחות מ-20 מיליארד דולר, זה פשוט לא מספיק. אנחנו שחקן הוריזונטלי (אופקי), לא צריכים מיליארדים אלא 300 מיליון דולר, כי את ההוצאות ההוניות מוציאים השותפים שלנו. ברגע שהשוק יבין את הנושא הזה, יישארו מעט מאוד שחקנים, ו-REE תהיה אחת מהם".

מה עם שאר חברות האוטוטק הישראליות?
"אינוויז למשל, היא חברה מדהימה, אבל היא חברת רכיב, ספקית. אנחנו לא רכיב אלא מוצר. זה שונה בעולם הרכב. שוק האוטוטק הישראלי פרח מאוד בשנים האחרונות, אנשים חושבים שזה בזכות מובילאיי אבל אני לא חושב. מובילאיי חברה מדהימה אבל היא לא זו שפתחה את העולם של האוטוטק הישראלי, הוא נפתח מעבודה מאוד קשה של חבר'ה שהחליטו לעשות את זה בארץ. אגב לאף אחת מהחברות האלה אין שיתוף פעולה עם מובילאיי, אבל יש שיתופי פעולה בינן לבין עצמן, גם אנחנו עובדים עם רובן. כשאנחנו מגיעים לפרויקט בחו"ל, אנחנו מביאים כמה שיותר אוטוטק ישראלי איתנו, גם כי זו הטכנולוגיה הכי טובה שיש היום, וגם כי זו הדרך לעבוד, ביחד".

זיו אבירם ממייסדי מובילאיי משקיע בכם.
"נכון, זיו אבירם, גיל אגמון, אריק שטיינברג. אני מאמין שכמייסד יש לי הרבה מה ללמוד, לכן בשלבים הראשונים שלנו גייסנו ממשקיעים אסטרטגיים וממוסדיים. אין ב-REE קרנות הון סיכון, כי המודל שלהן לא משרת את החברה מעבר לנושא הפיננסי, יש משקיעים פרטיים שאני מאוד מקשיב להם כמו גיל וזיו, או מוסדיים. רוב המוסדיים הישראלים מושקעים פה שנים, הפניקס נכנסה ב-2014".

איפה אתה מצפה לראות את REE בעוד שנתיים-שלוש?
"בין החברות הכי גדולות בתחום. בסוף, השווי מגלם את ביצועי החברה. לפעמים לוקח למניה יותר או פחות זמן, אבל זה תמיד יקרה, כך עובד שוק ההון. כמנכ"ל תפקידי להתרכז בביצועי החברה בהתאם ליעדים, שהם מהשאפתניים בעולם. אנחנו משיגים אותם וזה מה שחשוב, נמשיך לעבוד ולדלוור והשוק יבין".

דניאל בראל

אישי: בן 43, נשוי ואב ל-2. בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים
מקצועי: מייסד-שותף ומנכ"ל REE Automotive. בעברו יזם מספר סטארט-אפים, בהם SpecterX מתחום הסייבר, שבו הוא מכהן כיום כיו"ר. בעבר שימש כסמנכ"ל כספים בחברת ייעוץ שהקים בהונג קונג

REE Automotive

עיסוק: מפתחת פלטפורמה שעליה ניתן להתקין את כל מכללי ההנעה שדרושים לרכב חשמלי מכל סוג ובגדלים שונים. פונה לשוק המסחרי ונמצאת כרגע בדרך לשלב הייצור
היסטוריה: הוקמה בשנת 2013, על ידי דניאל בראל (מנכ"ל) ואחישי סרדס (CTO)
נתונים: יושבת בהרצליה ומעסיקה כיום 230 עובדים, עם צפי לגדול ל-270 עד סוף השנה. שותפים בולטים (מפתחים מוצרים על בסיס הטכנולוגיה שלה) - הינו (מותג המשאיות של טויוטה), מאגנה, מהינדרה. בעלי מניות בולטים: הפניקס, גיל אגמון, זיו אבירם, רד ביומד, דניאל בראל, אחישי סרדס, אריק שטיינברג, ארי ראב"ד. הפסד נקי ינואר-ספטמבר 2021: 459 מיליון דולר; 39 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP 

עוד כתבות

חימושים של אלביט בדרך למשימת הפצצה באיראן / צילום: ביטאון חיל האוויר

שלוש ישראליות ברשימת 100 החברות הביטחוניות הכי גדולות. ומי הראשונה?

אלביט, התעשייה האווירית ורפאל מדורגות ב-34 המקומות הבכירים בעולם ב-2024 ● בראייה כלל־אזורית, תשע חברות מהמזרח התיכון נכנסו לרשימה, כשההכנסות שלהם יחד עמדו על כ־31 מיליארד דולר ● ומי מובילה את הרשימה?

יוסי תורג'מן, והדמיית פרויקט YBOX art / צילום: משה צור אדריכלים, יובל חן

"האטה? אנחנו מוכרים דירות ב-90 אלף שקל למ"ר בדרום ת"א": מנכ"ל YBOX לא מתרגש ממצב ענף המגורים

יוסי תורג'מן, מנכ"ל YBOX, מספר אחרי אישור הפרויקט המדובר בדרום תל אביב־יפו: "ברובעים 3 ו־4 בעיר יש האטה מאוד רצינית - אבל באזור הפרויקט אנחנו מוכרים סביב 90 אלף שקל למ"ר" ● ואיזו ביקורת יש לו על הורדת הריבית? "הייתה צריכה להיות דרסטית יותר"

שלמה אליהו, דוד פורר, ישי דוידי, זוהר לוי, אהרון פרנקל / איור: גיל ג'יבלי

עלייתם של הפיננסיירים, והשכירים שהפכו למיליונרים: מעולם לא ראינו שנה כזאת בתל אביב

מדוד פורר דרך שלמה אליהו ועד זוהר לוי: בעלי העניין בחברות הנסחרות בת"א ניצלו את העליות החדות בבורסה כדי למכור מניות בהיקף גבוה פי 3 מבשנה שעברה - כמעט 16 מיליארד שקל, ושברו את שיא כל הזמנים ● וגם: השכירים שמכרו מניות בעשרות מיליוני שקלים

אילן רביב, מנכ''ל מיטב / צילום: רמי זרנגר

אחרי הזינוק בבורסה: מיטב מכרה 5% מהמניות בחצי מיליארד שקל

לאחר שמניית מיטב זינקה בתוך שנה וחצי ב-650% והפכה לאחת מ-40 החברות הגדולות בבורסה עם שווי שוק של 9.5 מיליארד שקל, החברה מגייסת 500 מיליון שקל ממשקיעים בארץ ובחו"ל ● את הגיוס הוביל בנק ההשקעות ג'פריס

הכוח בשוק הרכב עבר לקונים: הצפת דגמים, ירידות מחירים והסערה הצפויה ב-2026

שוק הרכב צפוי להמשיך לעמוד ב-2026 בסימן המעבר מ"שוק של מוכרים" ל"שוק של קונים" ● על הפרק: ירידת המחירים צפויה להמשיך בשל המלחמות השיווקיות בין היצרנים הסינים והיבואנים שלהם, קטגוריות חדשות ידרסו קיימות, והסביבה התחרותית תהפוך קשה עוד יותר

יפית גריאני / צילום: רמי זרנגר

המנכ"לית שתוביל את מכירת חברת כרטיסי האשראי כאל לבעלי שליטה חדשים

יפית גריאני, לשעבר בכירה בישראכרט ובדיסקונט, נבחרה להוביל את כאל בעיצומו של הליך מכירה לבעלי שליטה חדשים ● היא נכנסת לתפקיד תחת מגבלות של חוסר ודאות רגולטורית ועם ציפייה ברורה: לשמור על ביצועים חזקים שיבטיחו את השווי המרבי בעסקה

סניף הקפה של פקטורי 54 בביג פאשן גלילות / צילום: מושי ניטליס

רשת פקטורי 54 פותחת בית קפה בביג פאשן גלילות

בהשראת מותגי היוקרה בעולם, רשת פקטורי 54 פותחת השבוע בית קפה בסמוך לחנות שלה בביג פאשן גלילות, שיתפרס על פני כ-60 מ"ר ● וגם: 20 שנה לאחר ההנפקה בנאסד"ק - האחים אייל, ניר וגיל שרצקי, בעלי איתוראן, צלצלו בפעמון פתיחת המסחר של הבורסה ● אירועים ומינויים

מאגר לוויתן. בעיגול: עבד אל־פתאח א־סיסי, נשיא מצרים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

עסקת הגז ב-35 מיליארד דולר עם מצרים תקועה, וקטאר מנסה להיכנס לתמונה

העיכוב המתמשך באישור עסקת הענק ליצוא גז ממאגר לוויתן למצרים פותח פתח לקטאר להציע לקהיר אספקת גז טבעי מונזל בהיקפי ענק ● בינתיים גורמים ישראליים ומצריים זועמים, ולגלובס נודע כי שורת בכירים אמריקאים בראשות טראמפ מנסים לפתור את הפלונטר

מאיה ורטהיימר בקמפיין יד2 / צילום: יחצ

עסקת ענק: קרן אייפקס רוכשת את אתר יד2 בכמיליארד דולר

קרן אייפקס רוכשת את אתר יד2 מידי קרן KKR בכ-950 מיליון דולר, לאחר שניצחה במכרז וגברה על קרנות ההשקעה הפרטיות בלקסטון ו-CVC

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: ap, Evan Vucci

טראמפ במסר לישראל: חשוב מאוד שלא יתרחש דבר שיפריע להתפתחותה של סוריה

טראמפ ונתניהו שוחחו, מלשכת ראש הממשלה נמסר: "נשיא ארה"ב הזמין את נתניהו לפגישה בבית הלבן בזמן הקרוב" ● צה"ל חיסל מחבל נוח'בה של הג'יהאד האיסלאמי ● התושבים בעוטף עזה על ההחלטה של צה"ל לבטל את ההגנה היישובית:"מישהו חייב להתעורר" ● בוועדת החוץ והביטחון נערך היום דיון על חוק הפטור מגיוס ● משבר כוח-האדם בצה"ל: חוסר של מאות קצינים, עומס כבד על מערך המילואים ● עדכונים שוטפים

מה מסתתר במבול תשקיפי הנדל''ן בבורסה בת''א / איור: גיל ג'יבלי

6 חברות נדל"ן הגישו תשקיף באותו סוף שבוע, ויש להן מכנה משותף אחד

בסוף שבוע אחד, 6 חברות נדל"ן חדשות פרסמו תשקיף לקראת הנפקת מניות או אג"ח ● לכולן יש מכנה משותף: גירעון בהון החוזר, שמלמד על צורך גובר בנזילות ● מהלכי ההנפקה מקודמים ימים ספורים אחרי הורדת הריבית של בנק ישראל ● גלובס צלל לתשקיפים ומביא את התוצאות והסיבות להנפקות החדשות של ת"א

ראש הממשלה ג'ורג'ה מלוני / צילום: ap, Phil Noble

2,452 טון זהב עלולים להצית עימות חדש שיטלטל את כלכלת איטליה

תיקון חוק חדש באיטליה מבהיר כי זהב המדינה שייך לעם, ומעורר חשש שהממשלה תנסה להשתלט על העתודות ולפגוע בעצמאות הבנק המרכזי ● המהלך מעורר דאגה גם באיחוד האירופי: לאיטליה יש עתודות זהב בשווי 280 מיליארד אירו, שהן חלק מהגיבוי למטבע המשותף

"הנכס הכי מתקדם שלה": המדינה שרכשה מערכת הגנה ישראלית

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: תאילנד רכשה את מערכת BARAK MX של התעשייה האווירית, בקשת החנינה של נתניהו מזכירה מהליכים של נשיא ארה"ב טראמפ וסקר חדש מצא כי האוונגליסטים הצעירים בארה"ב פונים נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם

טרמינל 1 בנתב''ג / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

המאבק בין חברות התעופה הזרות למשרד התחבורה מגיע לבג"ץ

ארגון התעופה IATA ו-10 חברות תעופה בינ"ל עתרו לבג"ץ נגד שרת התחבורה, שר הכלכלה וועדת הכלכלה של הכנסת ● מבקשות שבג"ץ יורה למדינה להפעיל את סמכות החירום שנוספה לחוק שירותי תעופה, ולצמצם רטרואקטיבית את חובותיהן כלפי נוסעים בתקופה שבה המרחב האווירי של ישראל נסגר במבצע "עם כלביא"

רצועת עזה מוצפת באייפון הכי חדש, והתושבים חושדים בישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: רוסיה רוצה להחזיר את ההשפעה שלה על סוריה, חיזבאללה וישראל עלולות להילחם שוב, ורצועת עזה מוצפת במכשירי אייפון חדשים ● כותרות העיתונים בעולם

משרדי הרצוג, פוקס, נאמן / צילום: תמר מצפי

23 קומות בפרויקט תאומי רובינשטיין: הרצוג פוקס נאמן מרחיב את שטחו

הרצוג פוקס נאמן, אחד משלושת משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל, ישכור ארבע קומות נוספות במגדל המערבי של פרויקט תאומי רובינשטיין בת"א ● ההסכם החדש כולל שכירות נוספת בשטח של כ־5,000 מ"ר

פנסיה (אילוסטרציה) / צילום: Shutterstock

מסלול אחד הניב תשואה של מעל 20% השנה: מה עשה החיסכון שלכם?

החוסכים במסלולים הכלליים צפויים ליהנות מתוספת תשואה חיובית ממוצעת של 1% בנובמבר, בעוד החוסכים במסלולי המניות צפויים ליהנות מתשואה חזקה מעט יותר של 1.3% ● בהמשך למגמה בחודשים האחרונים, גופים ומסלולים שהיו חשופים יותר לישראל הרוויחו יותר, ואלה שהיו מוטים למדדי ארה"ב נהנו פחות

ג'ו מאלינגס, מייסד קבוצת מאלינגס / צילום: LSI

"מישהו צריך לומר שהתינוק מכוער": למגייס הטאלנטים המוביל יש מסר ליזמים הישראלים

ג'ו מאלינגס, מייסד קבוצת מאלינגס האמריקאית, הוא ממגייסי הטאלנטים הבולטים בתעשיית הביומד ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע דווקא עכשיו הוא רוצה לפעול בארץ, ואילו טעויות יזמים ישראלים עושים כשהם מגייסים בחו"ל

מושגים לאזרחות מיודעת. נימבוס / צילום: Shutterstock

הטכנולוגיה העוצמתית שבידי הממשלה: מהו נימבוס, ואיך הוא ישפיע על חיינו?

תחום הבינה המלאכותית חודר לכל תחומי החיים, האם הוא סוף־סוף יגיע גם לממשלה? ● זאת התשתית שאמורה לאפשר את המהפכה הדיגיטלית במגזר הציבורי ● המשרוקית של גלובס מציגה: המוניטור מבאר מושגים

נגיד הבנק המרכזי ביפן, קאזו אואדה / צילום: Reuters, Kyodo

ביפן נערכים להעלאת ריבית בניגוד למגמה העולמית, ובשווקים מודאגים

בזמן שבעולם החלו להוריד ריבית, בבנק המרכזי של יפן נערכים להעלות אותה ברבע אחוז, לרמה של 0.75% ● "נדון בהתפתחויות הכלכליות", אמר הנגיד קאזו אואדה, וטלטל את הבורסה בטוקיו ● המהלך מעלה תהיות, ברקע התוכנית שחשפה לאחרונה הממשלה כדי לתמרץ את הכלכלה