גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל REE לא מתרגש מנפילת המניה: "אנחנו פה לטווח ארוך, נהיה השחקן אולי הכי גדול בשוק הרכב"

מאז שהתמזגה לספאק השנה איבדה מניית האוטוטק REE כ-60% ● למרות זאת, טוען המנכ"ל דניאל בראל, כי הפיכתה לחברה ציבורית הייתה מהלך נכון: "אנחנו כמו אינטל לעולם הרכב. לא תראו רכב של REE, אבל תהיה טויוטה powered by REE. זה הרעיון"

דניאל בראל, מייסד-שותף ומנכ''ל REE / צילום: שלומי יוסף
דניאל בראל, מייסד-שותף ומנכ''ל REE / צילום: שלומי יוסף

בשבוע שעבר התפרסמו הדוחות הכספיים של חברת האוטוטק REE לרבעון השלישי, שגם בו לא רשמה החברה הכנסות והכירה בהפסד חד-פעמי עצום של כ-415 מיליון דולר (שאינו במזומן), בשל שערוך תגמולים הוניים. אלה היו גם הנתונים שהובלטו באתרים הכלכליים (כולל בגלובס), אך ב-REE סבורים שיש כאן פספוס משמעותי בהבנת עסקיה.

"ברבעון האחרון דיווחנו על ארבע אבני דרך מהותיות שהתפספסו קצת בסיקור", אומר דניאל בראל, מנכ"ל החברה ומי שהקים אותה ב-2013 עם אחישי סרדס, ה-CTO. בראיון לגלובס אומר בראל: "דיווחנו על מינוי ספקיות יצרניות חצי שנה לפני הזמן; זה מהותי מאוד כי זה אומר שבכך מתחילים את תהליך הייצור, שיבשיל ב-2023. חשוב שהשוק יבין את זה (REE מפתחת ומייצרת רכיבים אצל ספקיות מובילות מתחום הרכב, שח"ו)"

"דבר נוסף הוא אבן דרך מהותית בוולידציה של המוצר אצל הלקוחות, שלושה רבעונים לפני הזמן, בזכות עבודה קשה של הצוותים שלנו. השלישי הוא שעקפנו את תחזית קונצנזוס האנליסטים ל-EPS (הפסד נקי למניה על בסיס Non-GAAP), והרביעי הוא שעשינו את כל זה כששמרנו על מסגרת ההוצאות שהתחייבנו אליה. זה חשוב, כי אנחנו עומדים בתקציב ויש לנו את כל המזומן שאנחנו צריכים כדי להוציא לפועל את התוכניות שלנו".

REE מפתחת פלטפורמת רכב מודולרית שכוללת בתוכה את כל מכללי ההנעה הדרושים לרכב חשמלי, כאשר על הפלטפורמה ניתן להתקין מרכבים שונים - משאיות לחלוקה, מוניות רובוטיות ועוד. לחברה יש שיתופי פעולה עם חברות גדולות בתחום, בהן הינו, מותג המשאיות של טויוטה.

הפלטפורמה של רי שעליה ניתן להתקין מרכבים שונים / צילום: יח''צ

"יש גם רכב אוטונומי שמחלק משלוחים"

REE פונה לשוק המסחרי, כגון רכבי משלוחים. "צוואר הבקבוק של חברות שילוחים היום זה נהגים, אין נהגים", אומר בראל. "עם הפלטפורמה שלנו, יש 30% יותר נפח על אותו רכב, אותו נהג, כך שחברות השילוח יכולות להגדיל את הרווח. בשכונות מסוימות יש גם רכב אוטונומי שמחלק את המשלוחים לאנשים. זה חלק מהיכולות שלנו".

החברה הגיעה לנאסד"ק לאחר שגייסה קודם 160 מיליון דולר משורה של משקיעים מוכרים, בהם זיו אבירם ממובילאיי וגיל אגמון מדלק רכב. בפברואר היא הודיעה על מיזוג לחברת SPAC (חברה ללא פעילות, שמגייסת כסף בבורסה במטרה לרכוש חברה קיימת) לפי שווי פעילות של 3.1 מיליארד דולר ותוך גיוס של 500 מיליון דולר.

המיזוג הושלם ביולי, אך היקף הגיוס קוצץ לכ-348 מיליון דולר ברוטו, על רקע פדיונות גבוהים של משקיעי ה -SPAC - כ-76% מהם העדיפו לא להשתתף בעסקה. מאז המיזוג, איבדה REE כ-60% משוויה והיא נסחרת בשווי 1.24 מיליארד דולר.

נראה שהחברה סבלה מטיימינג לא פשוט להגעה לשוק - לאחר ריבוי חברות אוטוטק שמוזגו ל-SPAC, ועל רקע התקררות שוק הספאקים כולו, שהפיל עוד מניות מהתחום. עם זאת, בראל אופטימי בנוגע לעתיד, וגם אנליסטים המסקרים את החברה מסכימים איתו; נכון להיום, מחיר היעד הממוצע של האנליסטים הוא 13 דולר, גבוה ביותר מפי 3 מהמחיר הנוכחי.

"הרכבת יצאה ולוקח לה זמן להאיץ"

בדיעבד, היה נכון לצאת לשוק הציבורי?
"יצאנו להיות חברה ציבורית מתוך רצון וכחלק מתוכנית עסקית אסטרטגית. זה נכון לנו ונותן לנו שלושה דברים מהותיים כשאנחנו שנה וחצי-שנתיים מייצור: חשיפה מאוד גדולה לשווקים, יכולת להשתמש במניה כמטבע לרכישות, ויכולת לגייס כסף בצורה יותר פשוטה וקלה אם נצטרך - כרגע אנחנו לא צריכים. בהגדרה נכון לנו להיות ציבוריים, אבל האם היה נכון לעשות SPAC ולא IPO, זאת שאלה טובה".

יכולתם לעשות IPO? התפיסה הרווחת היא שב-IPO יש דרישות יותר גבוהות, וזה לא בהכרח מתאים לחברות עם הכנסות זעומות.
"בוודאי שיכולנו לעשות".

אז למה הלכתם ל-SPAC?
"באותה נקודת זמן, איך שהשוק תמחר, היה עדיף משמעותית לעשות SPAC".

בסופו של דבר גייסתם פחות ממה שתכננתם.
"גייסנו בדיוק מה שרצינו. רצינו לגייס 200 מיליון דולר ב-PIPE (הנפקה פרטית שנלווית למיזוג) אבל היו ביקושים מטורפים, וכתוצאה מכך הגדלנו את ה-PIPE ל-300 מיליון. אנחנו לא צריכים לגייס יותר כסף עד הייצור".

שנה וחצי-שנתיים?
"זה לא פונקציה של זמן אלא של ביצועים".

במה זה תלוי?
"תדמייני רכבת שלוקח לה זמן להאיץ. היא יצאה מהתחנה. המפעל והיכולות נבנים, הרכבת תגיע לתאוצה ב-2023, אבל זה כבר קורה, יש פרויקטים. לא מייצרים יכולת ייצור ביום אחד".

אתם מושפעים מקשיים בשרשרת האספקה?
"כולם מושפעים, אבל זה מצחיק - אנשים שלא מעולם הרכב לא יודעים שתמיד יש קשיים בשרשרת האספקה. לפני שנה-שנתיים היה חסר אלומיניום, לא שמו לב כי זה לא השפיע על הלקוח".

"REE היא אחת החברות היחידות בעולם שהתחילה לעבוד על שרשרת האספקה ב-2017, אנחנו יודעים להבטיח את התפוקה לשנים הקרובות. המודל שלנו בייצור הוא במקום לבנות מפעל ענק, להשקיע מיליארדים ולרדוף אחרי ההכנסות, אנחנו משתפים פעולה עם רוב יצרני החלקים בעולם, בצורה כזו שהטכנולוגיה שלנו ניתנת לייצור על פסי הייצור שלהם".

לשחקני טיר 1 יש בערך 30% תפוקה עודפת בכל רגע נתון. אנחנו אומרים להם - ניקח את התפוקה, נדע להשתמש בה, תייצרו לנו את החלקים ואנחנו נרכיב, כמו אבני לגו. נוצרה מערכת יחסים קרובה עם השותפים שמייצרים עבורנו, חלק גם משקיעים בנו. אנחנו מקימים מפעל הרכבה באוסטין טקסס ומפעל קטן נוסף באנגליה".

השותפים לא דרשו מכם בלעדיות?
"אין בלעדיות איתנו. תחשבי עלינו כמו אינטל. אינטל תנצח בין אם דל תנצח בשוק המחשבים, או לנובו תנצח. הכל בנוי סביב המעבד שלה. אנחנו כמו אינטל לעולם הרכב. היו כאלה שביקשו בלעדיות, ביקשו לקנות אותנו. אנחנו פה כדי להיות שחקן לטווח ארוך, השחקן אולי הכי גדול בשוק הרכב. לא נהיה יצרן רכב, לא תראו רכב של REE, אבל תהיה טויוטה powered by REE. זה הרעיון".

אתם צריכים "לחנך" את השוק?
"חלק מבינים וחלק יבינו. רק התחלנו אבל תראי מי פה: טויוטה, מאגנה, פוינט-דקסטר, מהינדרה שהיא יצרן הודי עצום, נאביה. השחקנים הכי גדולים. זאת לא שאלה של 'האם' אלא של קצב הגידול, וזאת פונקציה של היכולת שלנו".

מה עלול לתקוע את זה?
"לא חושב שיש משהו שיכול לתקוע את זה בשלב הנוכחי. זה יכול לקחת יותר זמן, הייתה ירידה גדולה במכירת רכבים בגלל שרשרת האספקה, אבל זה לא התבטל אלא נדחה ל-2022-2023. אנחנו ערוכים לתרחישים כאלה. אנשים שמסתכלים על חברות חדשות בעולם הרכב צריכים לזכור: יש תהליך מאוד מוסדר לייצר הכנסות. השלב הראשון הוא טכנולוגיה - לפתח, לשכלל, להגן עליה - את זה עשינו. השלב הבא הרבה יותר קשה, שלב התיעוש - לבנות יכולת ייצור. זה נורא קשה, אבל אנחנו טובים בזה.

"מאיזושהי סיבה אנשים חושבים שזה נגמר שם, אבל השלב השלישי הוא הכי קשה: מכירות. אף אחד מהשחקנים החדשים עוד לא מכר, לא ריביאן, לא arrival ולא אנחנו. כדי למכור צריך להשקיע במיתוג, ברשת סוכנויות, ערוצי הפצה ועוד. כולם צריכים לעשות את זה חוץ מ-REE - אנחנו מביאים את הפלטפורמה מוכנה עם יכולות ייצור לטויוטה, טויוטה תמכור בכל העולם, מהינדרה תמכור, מאגנה. ככה בנינו את זה. אנחנו הרבה יותר מתקדמים מכל האחרים. הינו הציגו את הפלטפורמה והם ימכרו אותה; זה ההבדל הכי גדול בינינו לבין כל אחד אחר בתעשייה".

"לא צריכים מיליארדים. צריכים 300 מיליון דולר"

לדברי בראל, "כדי להיות שחקן ורטיקלי, יצרן כמו פורד או טסלה, צריך מעל 20 מיליארד דולר. אילון מאסק כמעט פשט רגל כמה פעמים אבל גייס את הסכום, ריביאן גייסו 27 מיליארד דולר. השוק יבין בקרוב שכל השחקניות שגייסו פחות מ-20 מיליארד דולר, זה פשוט לא מספיק. אנחנו שחקן הוריזונטלי (אופקי), לא צריכים מיליארדים אלא 300 מיליון דולר, כי את ההוצאות ההוניות מוציאים השותפים שלנו. ברגע שהשוק יבין את הנושא הזה, יישארו מעט מאוד שחקנים, ו-REE תהיה אחת מהם".

מה עם שאר חברות האוטוטק הישראליות?
"אינוויז למשל, היא חברה מדהימה, אבל היא חברת רכיב, ספקית. אנחנו לא רכיב אלא מוצר. זה שונה בעולם הרכב. שוק האוטוטק הישראלי פרח מאוד בשנים האחרונות, אנשים חושבים שזה בזכות מובילאיי אבל אני לא חושב. מובילאיי חברה מדהימה אבל היא לא זו שפתחה את העולם של האוטוטק הישראלי, הוא נפתח מעבודה מאוד קשה של חבר'ה שהחליטו לעשות את זה בארץ. אגב לאף אחת מהחברות האלה אין שיתוף פעולה עם מובילאיי, אבל יש שיתופי פעולה בינן לבין עצמן, גם אנחנו עובדים עם רובן. כשאנחנו מגיעים לפרויקט בחו"ל, אנחנו מביאים כמה שיותר אוטוטק ישראלי איתנו, גם כי זו הטכנולוגיה הכי טובה שיש היום, וגם כי זו הדרך לעבוד, ביחד".

זיו אבירם ממייסדי מובילאיי משקיע בכם.
"נכון, זיו אבירם, גיל אגמון, אריק שטיינברג. אני מאמין שכמייסד יש לי הרבה מה ללמוד, לכן בשלבים הראשונים שלנו גייסנו ממשקיעים אסטרטגיים וממוסדיים. אין ב-REE קרנות הון סיכון, כי המודל שלהן לא משרת את החברה מעבר לנושא הפיננסי, יש משקיעים פרטיים שאני מאוד מקשיב להם כמו גיל וזיו, או מוסדיים. רוב המוסדיים הישראלים מושקעים פה שנים, הפניקס נכנסה ב-2014".

איפה אתה מצפה לראות את REE בעוד שנתיים-שלוש?
"בין החברות הכי גדולות בתחום. בסוף, השווי מגלם את ביצועי החברה. לפעמים לוקח למניה יותר או פחות זמן, אבל זה תמיד יקרה, כך עובד שוק ההון. כמנכ"ל תפקידי להתרכז בביצועי החברה בהתאם ליעדים, שהם מהשאפתניים בעולם. אנחנו משיגים אותם וזה מה שחשוב, נמשיך לעבוד ולדלוור והשוק יבין".

דניאל בראל

אישי: בן 43, נשוי ואב ל-2. בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים
מקצועי: מייסד-שותף ומנכ"ל REE Automotive. בעברו יזם מספר סטארט-אפים, בהם SpecterX מתחום הסייבר, שבו הוא מכהן כיום כיו"ר. בעבר שימש כסמנכ"ל כספים בחברת ייעוץ שהקים בהונג קונג

REE Automotive

עיסוק: מפתחת פלטפורמה שעליה ניתן להתקין את כל מכללי ההנעה שדרושים לרכב חשמלי מכל סוג ובגדלים שונים. פונה לשוק המסחרי ונמצאת כרגע בדרך לשלב הייצור
היסטוריה: הוקמה בשנת 2013, על ידי דניאל בראל (מנכ"ל) ואחישי סרדס (CTO)
נתונים: יושבת בהרצליה ומעסיקה כיום 230 עובדים, עם צפי לגדול ל-270 עד סוף השנה. שותפים בולטים (מפתחים מוצרים על בסיס הטכנולוגיה שלה) - הינו (מותג המשאיות של טויוטה), מאגנה, מהינדרה. בעלי מניות בולטים: הפניקס, גיל אגמון, זיו אבירם, רד ביומד, דניאל בראל, אחישי סרדס, אריק שטיינברג, ארי ראב"ד. הפסד נקי ינואר-ספטמבר 2021: 459 מיליון דולר; 39 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP

עוד כתבות

הדמיית פארק ''טבעון טק'' / הדמיה: Oilin

הסכום נחשף: כמה תשלם אנבידיה על הקרקע של הקמפוס היוקרתי שלה?

אנבידיה תשלם בשלב הראשון סכום של 90 מיליון שקל על הקרקע עליה יוקם מרכז הפיתוח ● הקמפוס אמור להשתרע על 160 אלף מ"ר, במרכז תעסוקה חדש בקריית טבעון בשם "טבעון טק" שנמצא כעת בשלבי תכנון ● עלותו צפויה להגיע למאות מיליוני שקלים לפחות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה מעורבת בוול סטריט; טסלה עלתה ב-3% לשיא, סירקל זינקה ב-9%, וויקס ב-5%

מטבעות הקריפטו התאוששו מעט היום, אך האיום המרכזי עליהם נובע מעליית הריבית הצפוייה ביפן ● גילת ירדה בעקבות הנפקת מניות למוסדיים ● בורסת נאסד"ק מבקשת להאריך את שעות המסחר שלה ל־23 שעות ביממה ● מחירי הנפט בארה"ב ירדו היום לשפל מאז מאי ומסתמנים כשנה הגרועה ביותר שלהם זה שבע שנים ● האבטלה בארה"ב בשיא של כ-4 שנים ● נעילה שלילית באירופה

עופר ינאי, בעלי נופר אנרג'י / צילום: נועם גלאי

התיאבון של עופר ינאי: רוכש את השליטה באלומיי לפי מיליארד שקל שווי

חברת האנרגיה המתחדשת נופר שמוביל ינאי, רוכשת 46% ממניות אלומיי, המחזיקה בתחנת הכח דוראד, תמורת 460 מיליון שקל ● בין המוכרים - יו"ר הפועלים לשעבר שלמה נחמה

מערכת משגרי רקטות ארטילריות מסוג PULS של אלביט / צילום: אלביט מערכות

ההחלטה האמריקאית שמעוררת חששות לגבי עסקת אלביט עם יוון

ביוון אושר תקציב של 812 מיליון דולר לרכישת מערכת הארטילריה PULS של אלביט, אך ארה"ב הטילה וטו על שימוש בחימושים מתוצרת אמריקאית במשגרי טילים זרים ● לוקהיד מרטין, המתחרה על העסקה, מציעה חלופה זולה יותר

שחר סיני, סמנכ''ל קרנות נאמנות פרופאונד בית השקעות / צילום: עמי ארליך

"אחרי שנתיים פנומנליות במניות הפיננסים, זה הזמן להוריד רגל מהגז"

שחר סיני, סמנכ"ל קרנות נאמנות בפרופאונד, ממשיך להעדיף את שוק המניות המקומי על פני חו"ל, ומסמן את מניות הטכנולוגיה, התעשיות הביטחוניות והאנרגיה הירוקה לשנה הקרובה ● למרות השיאים בשוק, הוא מציע "לא להפריע לכסף לעבוד, אבל כן אפשר לצמצם סיכון"

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: AP - ניקולס מדורו

הסלמה משמעותית: טראמפ הגדיר את המשטר בוונצואלה כארגון טרור

בהסלמה משמעותית בין המדינות, נשיא ארה"ב הכריז על משטר מדורו כארגון טרור ● טראמפ גם הודיע כי "ונצואלה מוקפת לחלוטין בצי המלחמה הימי הגדול ביותר שאי-פעם נפרס בדרום אמריקה", והוסיף: "מורה על מצור מוחלט ומלא על כל מכליות הנפט הנכנסות לוונצואלה והיוצאות ממנה" ● טראמפ איים: "ההלם שהם יחוו יהיה חסר תקדים" ● בקראקס הגיבו: "דוחים את האיום הגרוטסקי"

גדעון תדמור, יו''ר ומייסד נאוויטס / צילום: דניאל קמינסקי

חגיגת המימושים בת"א: שתי מנהלות בנאוויטס מכרו מניות ב־29 מיליון שקל

אחרי זינוק של כ־870% בחמש השנים האחרונות, יועמ"שית שותפות הנפט וסמנכ"לית הכספים שלה מימשו חלק מהחזקותיהן ● שווי החזקותיו של המייסד והיו"ר גדעון תדמור זינק ל־1.3 מיליארד שקל

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ לצד מנהיגי קטאר, טורקיה ומצרים / צילום: ap, Evan Vucci

מרוץ חימוש: ההתעצמות הצבאית מסביב לישראל

שורת מדינות ערביות מתעצמות צבאית - בחסות ממשל טראמפ ● לוחם צה"ל נהרג מירי בבסיס בצפון, נפתחה חקירת מצ"ח ● בישראל נערכים לתקיפה נרחבת בדרום לבנון ● מאז שהחלה הפסקת האש בצפון: 380 מחבלים חוסלו, כ-1,200 פשיטות קרקעיות בוצעו בידי צה"ל ● בעקבות הפיגוע באוסטרליה: בצבא חידדו הנחיות לחיילים בחו"ל ● טראמפ על חיסול בכיר חמאס ראאד סעד: אנו בודקים אם ישראל הפרה את הפסקת האש ● דיווחים שוטפים

ועדת הכנסת, ארכיון / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אושרו בטרומית: צמצום סמכויות נשיא העליון וביטול נבחרת הדירקטורים

הכנסת אישרה בקריאה טרומית שורת הצעות חוק שקידמה הקואליציה להעברת שיבוץ ההרכבים בבג"ץ מידי נשיא העליון לתוכנת מחשב, ולמינוי דירקטורים שאינם עומדים בתנאי סף ובכירים עם זיקה פוליטית בחברות ממשלתיות - זאת חרף התנגדות היועמ"שית ● עוד אושרו הצעות לקיום בחינות לשופטים במשפט עברי וקידום אירועים בהפרדה

קרן כהן-חזון / צילום: באדיבות תורפז

אחרי זינוק של 220% במניה: תורפז מבקשת להקפיץ את שכר המנכ"לית ב-3 מיליון שקל

יצרנית הטעמים והריחות מבקשת להעלות את שכרה של בעלת השליטה קרן כהן־חזון לסכום של עד 9.1 מיליון שקל ● כהן־חזון, ששימשה עד כה גם כמנכ"לית וגם כיו"ר החברה, תפנה את כיסא היו"ר לטובת שותפה לייסוד החברה רלי לשם

ריק וורסטר, מנכ''ל חברת הברוקראז' צ'ארלס שוואב / צילום: Reuters, Kylie Cooper

מנכ"ל חברת ברוקראז' מהגדולות בעולם משרטט את הגבול בין הימור להשקעה

ריק וורסטר, מנכ"ל חברת הברוקראז' צ'ארלס שוואב, רואה את המתחרה רובינהוד צוברת תאוצה וחושש מהנהירה למוצרים עתירי סיכון ● "אני באמת מודאג מהמסר שנשלח למשקיעים צעירים - שצריך להשיג רווחים מהירים"

מדד מיתוג מעסיק

חוויית עבודה משמעותית ותרבות ארגונית: מי החברות שכבשו את צמרת הדירוג החדש של גלובס?

גלובס מפרסם לראשונה בשיתוף פלייטיקה את מדד מיתוג המעסיק, שבוחן אילו חברות במשק מובילות ביצירת חוויית עבודה משמעותית, תרבות ארגונית וערכים שמושכים עובדים ● מי הצטיינה בחיבור העובדים למשימה, ומי יצרה שפה אחת לכל סניפיה בעולם? ● הדירוג המלא

צחי נחמיאס / צילום: ורד פיצ'רסקי

מגה אור די סי של צחי נחמיאס במגעים להקמת מעבדות אנבידיה במעל למיליארד דולר

כפי שנחשף בעבר בגלובס, אנבידיה בונה חוות שרתים שנייה לשימוש פנימי בפארק התעשייה מבוא כרמל ● כעת נודע כי חברת מגה אור די. סי של צחי נחמיאס היא בין הנושאים ונותנים לבניית המבנה שבו תשוכן החווה, כאשר אנבידיה תהיה אחראית על ציודו והפעלתו של המרכז

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

באוצר חוששים: צה"ל בדרך למיצוי מכסת המילואים לכל 2026

לפי ההסכמות התקציביות בין משרד האוצר למערכת הביטחון, מילואימניקים ישרתו מספר מוגבל של ימים בשנה ● אולם, לוחמים קיבלו צווים לינואר 2026 שעוקפים זאת ● האם התקציב בדרך להיפרץ?

להיות משפיען טיקטוק עבור המעסיק / צילום: צילומי מסך

מיומנות חדשה ונדרשת בעבודה: להיות משפיען טיקטוק עבור המעסיק

בעבר, מעסיקים שנאו את העובדה שעובדים מעלים פוסטים לרשתות על חיי העבודה שלהם ● עכשיו סטארבקס, דלתא וחברות נוספות מעודדות אותם בעצמן ליצור תוכן - כאסטרטגיה ● העובדים מרוויחים כישורים כישורים חדשים, והמעסיקים נהנים משיווק אורגני

רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה של סלייס / צילום: טל שחר

"הונאה חסרת תקדים": המנהל המורשה בסלייס תובע כמיליארד שקל מבעל השליטה והמנהלים

במרכז התביעה שהגיש רו"ח אפי סנדרוב מצוי אסף גולדברג, המתואר בה כ"מנכ"ל הכל-יכול" של סלייס ● לצדו נתבעים אביו שמעון, בעל השליטה, ואחיו שי, ששימשו כדירקטורים ● לפי התביעה, המערכת נחלה "כישלון חרוץ", המנכ"ל נהג בכספי העמיתים "ככל העולה על רוחו", והדירקטורים התעלמו מנורות האזהרה שהובילו לאובדן של 850 מיליון שקל

מערכת CUAS של אלביט, נגד כלי טיס בלתי מאוישים / צילום: אלביט מערכות

דיווח: איחוד האמירויות היא הלקוחה המסתורית החדשה של אלביט

לפי דיווח באתר "אינטיליג'נס אונליין", הלקוחה מאחורי העסקה האסטרטגית שנחתמה בנובמבר בהיקף של 2.3 מיליארד דולר היא איחוד האמירויות ● אלביט שמרה על עמימות ביחס לתוכן ההסכם ולמדינה הרוכשת, וציינה רק כי הוא יתפרס על פני שמונה שנים ● העסקה מצטרפת לשורת עסקאות ביטחוניות בהיקפי שיא, על רקע צבר הזמנות שממשיך לטפס

יו''ר דירקטוריון צים יאיר סרוסי והמנכ''ל אלי גליקמן / צילום: איל יצהר, don-monteaux

"להביא ערך לבעלי המניות": ההישג האקטיביסטי בצים

המאבק בין בעלי המניות לדירקטוריון חברת הספנות הגיע לסיומו, וכעת מתכוונים הצדדים לפעול יחד "להביא ערך לבעלי המניות"

ירון קיקוז, בעלים ומנכ''ל פריים אנרג'י / צילום: שחר גל

הגורמים שעלולים לסבך את מכירת השליטה באלומיי לעופר ינאי

מגעים שניהלו בעלי השליטה באלומיי עם מספר רוכשות אפשריותהובילו אחת מהן, פריים אנרג'י, לדווח כי " תפעל לשמירת זכויותיה" ● גם מחזיקי האג"ח של אלומיי בוחנים את צעדיהם לנוכח העסקה עם נופר של ינאי

מדד מיתוג מעסיק / צילום: Shutterstock

גמישות, חיבור רגשי ותחושת שותפות גורל: מה מעניין את העובדים ב־2026?

העובדים כבר לא מתרשמים משלטי חוצות, שפים מפורסמים ומסיבות נוצצות שאפיינו את פעילות מיתוג המעסיק בתחילת העשור ● הם עברו לחפש אותנטיות, דנ"א ארגוני ותחושת בית ● עידן ה־AI מציב בפני חברות אתגר חדש