גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מימון ישיר רוכשת 80% ממגזין "אוטו" תמורת 20 מיליון שקל

חברת המימון המתמחה בהלוואות לרכישת רכבים תשלם סכום משמעותי עבור השליטה במגזין ובאתר של דני פרומצ'נקו ● הרכישה נועדה לאפשר למימון ישיר להשפיע על זהות הרכב הנרכש, ולא רק לסייע במימונו

ערן וולף, מנכ''ל מימון ישיר / צילום: גבע טלמור
ערן וולף, מנכ''ל מימון ישיר / צילום: גבע טלמור

מימון ישיר , חברת המימון החוץ-בנקאי שבשליטת קבוצת ביטוח ישיר, רוכשת את השליטה באתר ובמגזין הרכב "אוטו". מימון ישיר רכשה 80% מאוטו מידי הבעלים והמייסד דני פרומצ'נקו ובני משפחתו, תמורת כ-20.4 מיליון שקל. טל חמו, מנכ"ל אוטו ב-15 השנים האחרונות, ימשיך להחזיק ב-20% הנותרים ולנהל את החברה.

בתעשיית הרכב וגם בעולם העיתונות היו לא מעט אשר הרימו גבה באשר למחיר שתשלם מימון ישיר עבור אוטו. המגזין, שהוקם בשנת 1985 על ידי פרומצ'נקו ושותפים שלימים מכרו את החזקותיהם לפרומצ'נקו, אומנם נהנה מיותר ממיליון כניסות חודשיות בממוצע לאתר האינטרנט שלו (שהוקם בשנת 2000) ומערוץ יוטיוב עם מיליוני צפיות בשנה, אך ההערכות בענף הן כי ההכנסות השנתיות שלו, המגיעות בעיקר מפרסום ומתוכן ממומן, נעות סביב מיליונים בודדים, למרות שעל פי סקר TGI מיולי האחרון היקף החשיפה שלו עומד על 3.1%.

אתר מגזין אוטו. השפעה כבר מתחילת התהליך / צילום: אתר החברה

רוצים גם לייעץ בבחירת הרכב

אם כן, מדוע לחברת המימון, הנסחרת בבורסה בשווי של 2.16 מיליארד שקל, להשקיע סכום גדול יחסית באוטו? מדובר בצעד נוסף להגשמת האסטרטגיה של החברה, שלא רוצה לפגוש את הלקוח רק בשלב ההלוואה, אחרי שזה בחר את הרכב שברצונו לרכוש. כלומר, במימון ישיר רוצים לייעץ ללקוח כיצד לבחור את הרכב המתאים לו, או במילים אחרות, להשפיע עליו כבר מהתחלת התהליך.

זאת, באמצעות פרסומי החדשות והכתבות על עולם הרכב, מבחני רכב, השוואות בין רכבים, מחירונים ועוד, המפורסמים באתר, שאף מפעיל מוקד טלפוני לייעוץ חינמי לרכישת רכבים. לאחר שהלקוח הפוטנציאלי בחר את הרכב שהוא רוצה, במימון ישיר יוכלו להפנות אותו לאחת מהסוכנויות העובדות עם מימון ישיר, לצורך רכישת הרכב. לכן, אחד היעדים המרכזיים של מימון ישיר לאחר השלמת העסקה יהיה להגדיל את מספר הגולשים באתר, במטרה להפוך לשחקן מרכזי לא רק בתחום המימון אלא גם בשלב הייעוץ.

למעשה, הרכישה של אוטו יוצרת עבור מימון ישיר ממשק עם הלקוח בשלושת השלבים המרכזיים של רכישת רכב. בעת הליך הבחירה באמצעות מגזין אוטו, בשלב מציאת הרכב לקנייה באמצעות מוקד טלפוני או באמצעות אתר Carwiz - פלטפורמה דיגיטלית המקשרת בין סוכנויות רכב לצרכנים, ולבסוף, בעזרת פעילות הליבה של החברה, המימון לרכישת הרכב הנבחר.

עם זאת, בחברה מודעים לכך כי על מנת שהמגזין יישאר רלוונטי בעיני הקוראים המעוניינים ללמוד על סוגי הרכבים הקיימים בשוק לפני קבלת החלטה על רכישת רכב חדש, אוטו חייב להישאר אובייקטיבי ולא לנתב את הקוראים לעבר יצרנים מסוימים ללא התחשבות בצרכים שלהם.

לשם כך בונים במימון ישיר שוב על ההון העצמי, שיאפשר להם לא להיות תלויים במפרסמים בודדים, בנוסף להשארת 20% מהמניות בידי המנכ"ל, שימשיך כאמור לנהל את המגזין. למימון ישיר אופציה לרכישת מניותיו של מנכ"ל אוטו בתוך חמש שנים, בסכום שאותו מגדירה מימון ישיר כסכום שאינו מהותי עבורה.

"גאים להעביר את מפעל חיינו"

השלמת העסקה, שתיעשה מתוך הונה העצמי של מימון ישיר, צפויה להיות בתוך 60 יום, והיא מותנית בקבלת אישורים שונים, לרבות אישור רשות התחרות.

ערן וולף, מנכ"ל מימון ישיר, אמר: "אחת ממטרות הרכישה היא, בין היתר, לפתח את אתר אוטו בדומה לאתרים מהעולם, שמספקים את כל קשת הצרכים של רוכש הרכב תחת בית אחד ומהווים מרכז תוכן וידע, ייעוץ ומכירה".

בני משפחת פרומצ'נקו מסרו בעקבות העסקה, כי "אנחנו גאים להעביר את מפעל חיינו לידיה האמונות של חברת מימון ישיר. בשנים האחרונות הפך אוטו לכלי המרכזי שאליו פונים המתעניינים בקניית רכב בישראל. אנחנו בטוחים שהסינרגיה בין הצדדים תביא תועלת גדולה עוד יותר לצרכן הרכב הישראלי, שייהנה מחבילה כוללת ומקיפה שתצעיד אותו לקראת הגשמת החזון של העידן הדיגיטלי".

עוד כתבות

ויקטור בהר / צילום: ענבל מרמרי

הכלכלן הבכיר שמעריך: מחירי הדירות ימשיכו לרדת, עד לנקודה הזו

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● ויקטור בהר, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, בראיון לפודקאסט "כוחות השוק" של גלובס, מדבר על "החטא הקדמון" שרבים בשוק ההון מתעלמים ממנו: "הגירעונות גבוהים, אין ארוחות חינם", ועל המורשת החשובה שסיפקו לישראל "נערי האוצר" ● וגם: למה הורדת הריבית לא החזירה את הרוכשים לשוק הנדל"ן

בנייה חדשה / צילום: Shutterstock

83 אלף דירות מחכות לקונים - וזו הסיבה שהיזמים ממשיכים לבנות

נתוני הלמ"ס מצביעים על כך שמלאי הדירות הלא מכורות בישראל הכפיל עצמו בתוך חמש שנים ועומד על שיא היסטורי ● תל אביב מובילה ברשימה, ואחריה ירושלים ובת ים ● מהן הסיבות שהיזמים לא מפסיקים לבנות, ואיפה ייקח 7 שנים להיפטר מהמלאי?

ניר וברית בן עמרם, בעלי בלונדי גריל צ'יז / צילום: משה ניסים

"רעדתי מפחד": בית הקפה שממציא את עצמו מחדש אחרי שנים סוערות

ברית וניר בן עמרם נאלצו לסגור את העסקים שלהם בקורונה, ותכננו לפתוח בית קפה בצפון ב-8 באוקטובר 2023 ● מאוחר יותר, כשפתחו בירושלים, החלה המלחמה עם איראן: "חיילים צוחקים איתי שפעם הבאה אשלח להם צו 8 מראש" ● ולמרות הכול, הם מצליחים להגשים את החלום שלהם: "אפשר לקנות אלף מאפים טעימים, אבל אנחנו רוצים לעורר באנשים זיכרונות"

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

הלמ"ס: מספר הדירות בבנייה ממשיך לעלות בקצב מהיר

ב-12 החודשים שבין אוקטובר 2024 לספטמבר 2025 החלה בנייתן של כ-81 אלף דירות - עלייה של 31.5% לעומת 12 החודשים הקודמים ● בתוך כך, נרשמה קפיצה חדה בהיקף הנפקת היתרי הבנייה ע"י הוועדות המקומיות

תומר ראב''ד, יו''ר קבוצת בזק / צילום: אוראל כהן

האקזיט הענק של פורר וסרצ׳לייט: ביקום מחלקת 2.8 מיליארד שקל לבעלי המניות

כחודש לאחר שהשלימה את מכירת מניותיה בבזק, בי קומיוניקיישן הולכת לפירוק ותחלק את המזומן שבקופתה לבעלי המניות ● קרן סרצ'לייט תקבל 1.86 מיליארד שקל, ודוד פורר יקבל 350 מיליון שקל

כלי טיס חשמלי של AIR / צילום: באדיבות חברת AIR

הסוף לשיירות? הסטארט-אפ הישראלי שמטיס 250 ק"ג אספקה ללוחמים

אירונאוטיקס חתמה על הסכם שיתוף‏־פעולה עם התאגיד הביטחוני ההונגרי ● הסטארט־אפ הישראלי שמוביל בפיתוח כלי טיס חשמליים מתקדמים ● החברה שמאפשרת להטמיע בטנקים מערכות שיגור של כטב"מים מתאבדים ● ופיקוד החלל האמריקאי מחזק את מערך ההגנה בנמל התעופה ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

חיסכון בגמל / צילום: Shutterstock

התקרה בגמל להשקעה מתעדכנת: כמה ניתן יהיה להפקיד בשנה הבאה?

בקופות הגמל להשקעה ניתן כיום להפקיד סכום של עד 81.7 אלף שקל בשנה וליהנות מהטבת מס משמעותית ● החל מ-1 בינואר התקרה מתעדכנת בהתאם לאינפלציה

iRobot. חשש ביחס לתפעול האפליקציה / צילום: Reuters, St Petersburg Times

המתחרות, המכסים וחבל ההצלה שנלקח: קריסת שואב האבק שחולל מהפכה בשוק

זה היה סיפור הצלחה קלאסי: שוק חדש, חברה שייסדו חוקרים מ-MIT, הצלחה בנאסד"ק ומכירות של עשרות מיליוני מכשירים בעולם ● אבל iRobot לא הצליחה לעמוד מול השטף מסין ולא התאוששה מביטול הרכישה של אמזון. המכסים המוגדלים שהטילה ארה"ב היו הקש האחרון

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה בת"א ננעלה בעליות, מניות האנרגיה זינקו

ת"א 35 עלה בכ-0.7% לשיא ה-59 שלו השנה ● השקל תנודתי לאחר פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב ● מניות התקשורת יורדות ומעיבות על השוק, מנגד אישור עסקת הגז תומכת בשוק ● אפקון גייסה 74 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, מור תהפוך לבעלת עניין ● ה-ECB הותיר את הריבית ללא שינוי, בבריטניה הריבית ירדה ברבע אחוז כצפוי

בעלי השליטה והמנכ''לים המשותפים, האחים צחי ועידו חג'ג', עם רותם סלע / צילום: Israel Hadari

שלוש דירות, 100 מיליון שקל: האחים חג'ג' חושפים את העסקאות בשדה דב

באירוע חגיגי האחים חג’ג’ חשפו את הדגם של פרויקט FIRST העתידי בשדה דב, הכולל מגדל בן 45 קומות ושלושה בנייני בוטיק בני 9 קומות ● מוזיאון ישראל קיבל תרומה נדירה מהאספן האמריקאי מרטין מרגוליס ● ובסאפיינס מתחיל סבב מינויים חדש לאחר המעבר לבעלות חדשה וההפיכה לחברה פרטית ● אירועים ומינויים

כך טיפס מיקי פדרמן לצמרת  עשירי ישראל / צילום: AI

כך טיפס מיקי פדרמן לצמרת עשירי ישראל

בעשור האחרון קפץ שוויו של איש העסקים מיקי פדרמן מ-6 מיליארד שקל ל-35 מיליארד ● המלונאי שנכנס בעסקת מיזוג לתעשייה הביטחונית, כמעט במקרה, רכב על מרוץ החימוש הגלובלי - והתברג לצמרת הישראלים העשירים בעולם ● מיהו הטייקון המסתורי שמתעקש להישאר מתחת לרדאר?

דימונה. המספרים לא פוגשים את הביקוש / צילום: Shutterstock

למה נתניהו הבטיח השבוע הגירה שלילית של 20 אלף תושבים לדימונה?

בפעם השנייה בתוך שבע שנים הבטיח בנימין נתניהו לדימונה הבטחות להקמת עשרות אלפי יחידות דיור ● אחרי שני הסכמים ויותר מ־10 מיליארד שקל על הנייר, ברור שהמבחן הוא מי באמת מגיע לגור שם

ראשת ממשלת יפן סנאה טקאיצ'י בפרלמנט. האישה הראשונה בתפקיד / צילום: ap, Eugene Hoshiko

התיירות הישראלית ליפן קפצה ב־88% מהשנה שעברה. זו הסיבה האמיתית

הציבור המזדקן, התוצר המתכווץ והיחלשות המטבע הכניסו את הכלכלה הרביעית בגודלה לסחרור, וחבילת תמריצים ממשלתית כבר יצאה לדרך ● אבל כשהשמיים מתקדרים מעל ארץ השמש העולה, נדמה שדווקא לישראלים נוצרות הזדמנויות יוצאות דופן - מההייטק והביטחון ועד החופשה שהוזלה

עבודות על המטרו בשכונת כפר גנים בפתח תקווה / צילום: דרור מרמור

פרויקט הענק עובר לשלב הביצוע: הונחה אבן הפינה להקמת המטרו בגוש דן

בטקס רשמי שנערך הבוקר, הפרויקט שאמור לשנות את מפת התחבורה במרכז הארץ עובר משלב התכנון לשלב ביצועי ראשון ● רשת המטרו צפויה לכלול 3 קווים שיחברו בין 24 רשויות לאורך 300 ק"מ של מנהרות ● עם זאת, המטרו עדיין ניצב בפני שורה ארוכה של אתגרים - תכנוניים, ניהוליים ותפעוליים

LEPAS. בהכנות להשקה באירופה / צילום: יח''צ

קמפיין הריכוזיות נושא פירות? קבוצת צ'רי הסינית בוחנת מינוי יבואן שלישי לשני מותגים חדשים שלה

על רקע הצעדים להגבלת הריכוזיות בענף הרכב, צ'רי בוחנת מינוי יבואן שלישי בישראל לשני מותגים חדשים ב־2026, בנוסף לקרסו מוטורס וכלמוביל ● סמארט משיקה בישראל את הקרוס־אובר החשמלי הגדול והיקר ביותר שלה עד כה ● BYD מתכננת להביא לאירופה - ובהמשך גם לישראל - את מכונית הסופר־מיני הראשונה עם הנעת פלאג־אין ● השבוע בענף הרכב

טארטלט לימון שומשום / צילום: יעל יצחקי

אפייה משובחת וביסטרו חכם: "זיגו" מכניס דם חדש לזכרון יעקב

מי שהתגעגע ליד של גיא רוזמרין ישמח לבקר בבית האוכל שמציע בבוקר מאפים, בצהריים אוכל מקומי חם וערב אחד בשבוע – מתפרע

אביגדור קפלן / צילום: יונתן בלום

"אנחנו עם של בכיינים. רבים ממי שעוזבים היום, יחזרו": אביגדור קפלן מציג את הפתרונות לבעיות הכי בוערות בישראל

האיש שניהל את גופי הבריאות והביטוח מהגדולים במשק, החליט לחזור להיות סטודנט כדי להתמודד עם פצצה מתקתקת של החברה הישראלית: משבר הביטוח הסיעודי ● בראיון מיוחד הוא מנתח את הזינוק בעלויות המערכת ומציע רפורמה שתאחד את כלל תקציבי הטיפול תחת קורת גג אחת ● וגם: איך להישאר חיוני בגיל השלישי וכמה חשובה המלחמה בבדידות

חאן יונס שברצועת עזה / צילום: ap, Jehad Alshrafi

שינוי הכיוון של האו"ם: "אין רעב בעזה"

בניגוד לדוח הקודם באוגוסט, הדוח הנוכחי של IPC קובע כי לא זוהה רעב באף אזור ברצועה ● מבצע "מאחורי הגב": המעורבות האיראנית – והמידע שסיפק הפעיל בחקירה אחרי שהובא לישראל לפני שנה ● שגריר ארה"ב מייק האקבי: "אני חושב שיש מעורבות של ישויות זרות שמתדלקות את הקולות נגד ישראל גם בימין האמריקני" ●  צילם את נמל חיפה ובתי הזיקוק: שב"כ עצר אזרח בחשד לריגול עבור איראן ● עדכונים שוטפים

הקמפוס של אנבידיה שצפוי לקום בקריית טבעון (בעיגול: ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה) / צילום: באדיבות אנבידיה

הארנונה שתגיע לקריית טבעון והמועצה שתקבל פרס ניחומים: 5 הערות על הקמפוס החדש של אנבידיה

מהארנונה, דרך המפסידה הגדולה ועד הקיבוץ הקטן שמרוויח בעקיפין: פרטים חדשים על העסקה של אנבידיה בקריית טבעון שמתקדמת בצעדי ענק

KGM טורס הייבריד / צילום: יח''צ

עם מנוע מסין והחל מ-180 אלף שקל: הקוריאנית החדשה שתתחרה ביונדאי וטויוטה

היצרנית הקוריאנית חדורת המוטיבציה נכנסת לפלח ההיברידי באמצעות "קיצור דרך": KGM טורס הייבריד כולל מערכת הנעה מוכחת מתוצרת BYD ● העיצוב קשוח, צריכת הדלק נמוכה יחסית ורמת האבזור מכובדת ביחס למחיר, אבל השכנים מקוריאה מציבים תחרות קשה