גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מימון ישיר רוכשת 80% ממגזין "אוטו" תמורת 20 מיליון שקל

חברת המימון המתמחה בהלוואות לרכישת רכבים תשלם סכום משמעותי עבור השליטה במגזין ובאתר של דני פרומצ'נקו ● הרכישה נועדה לאפשר למימון ישיר להשפיע על זהות הרכב הנרכש, ולא רק לסייע במימונו

ערן וולף, מנכ''ל מימון ישיר / צילום: גבע טלמור
ערן וולף, מנכ''ל מימון ישיר / צילום: גבע טלמור

מימון ישיר , חברת המימון החוץ-בנקאי שבשליטת קבוצת ביטוח ישיר, רוכשת את השליטה באתר ובמגזין הרכב "אוטו". מימון ישיר רכשה 80% מאוטו מידי הבעלים והמייסד דני פרומצ'נקו ובני משפחתו, תמורת כ-20.4 מיליון שקל. טל חמו, מנכ"ל אוטו ב-15 השנים האחרונות, ימשיך להחזיק ב-20% הנותרים ולנהל את החברה.

בתעשיית הרכב וגם בעולם העיתונות היו לא מעט אשר הרימו גבה באשר למחיר שתשלם מימון ישיר עבור אוטו. המגזין, שהוקם בשנת 1985 על ידי פרומצ'נקו ושותפים שלימים מכרו את החזקותיהם לפרומצ'נקו, אומנם נהנה מיותר ממיליון כניסות חודשיות בממוצע לאתר האינטרנט שלו (שהוקם בשנת 2000) ומערוץ יוטיוב עם מיליוני צפיות בשנה, אך ההערכות בענף הן כי ההכנסות השנתיות שלו, המגיעות בעיקר מפרסום ומתוכן ממומן, נעות סביב מיליונים בודדים, למרות שעל פי סקר TGI מיולי האחרון היקף החשיפה שלו עומד על 3.1%.

אתר מגזין אוטו. השפעה כבר מתחילת התהליך / צילום: אתר החברה

רוצים גם לייעץ בבחירת הרכב

אם כן, מדוע לחברת המימון, הנסחרת בבורסה בשווי של 2.16 מיליארד שקל, להשקיע סכום גדול יחסית באוטו? מדובר בצעד נוסף להגשמת האסטרטגיה של החברה, שלא רוצה לפגוש את הלקוח רק בשלב ההלוואה, אחרי שזה בחר את הרכב שברצונו לרכוש. כלומר, במימון ישיר רוצים לייעץ ללקוח כיצד לבחור את הרכב המתאים לו, או במילים אחרות, להשפיע עליו כבר מהתחלת התהליך.

זאת, באמצעות פרסומי החדשות והכתבות על עולם הרכב, מבחני רכב, השוואות בין רכבים, מחירונים ועוד, המפורסמים באתר, שאף מפעיל מוקד טלפוני לייעוץ חינמי לרכישת רכבים. לאחר שהלקוח הפוטנציאלי בחר את הרכב שהוא רוצה, במימון ישיר יוכלו להפנות אותו לאחת מהסוכנויות העובדות עם מימון ישיר, לצורך רכישת הרכב. לכן, אחד היעדים המרכזיים של מימון ישיר לאחר השלמת העסקה יהיה להגדיל את מספר הגולשים באתר, במטרה להפוך לשחקן מרכזי לא רק בתחום המימון אלא גם בשלב הייעוץ.

למעשה, הרכישה של אוטו יוצרת עבור מימון ישיר ממשק עם הלקוח בשלושת השלבים המרכזיים של רכישת רכב. בעת הליך הבחירה באמצעות מגזין אוטו, בשלב מציאת הרכב לקנייה באמצעות מוקד טלפוני או באמצעות אתר Carwiz - פלטפורמה דיגיטלית המקשרת בין סוכנויות רכב לצרכנים, ולבסוף, בעזרת פעילות הליבה של החברה, המימון לרכישת הרכב הנבחר.

עם זאת, בחברה מודעים לכך כי על מנת שהמגזין יישאר רלוונטי בעיני הקוראים המעוניינים ללמוד על סוגי הרכבים הקיימים בשוק לפני קבלת החלטה על רכישת רכב חדש, אוטו חייב להישאר אובייקטיבי ולא לנתב את הקוראים לעבר יצרנים מסוימים ללא התחשבות בצרכים שלהם.

לשם כך בונים במימון ישיר שוב על ההון העצמי, שיאפשר להם לא להיות תלויים במפרסמים בודדים, בנוסף להשארת 20% מהמניות בידי המנכ"ל, שימשיך כאמור לנהל את המגזין. למימון ישיר אופציה לרכישת מניותיו של מנכ"ל אוטו בתוך חמש שנים, בסכום שאותו מגדירה מימון ישיר כסכום שאינו מהותי עבורה.

"גאים להעביר את מפעל חיינו"

השלמת העסקה, שתיעשה מתוך הונה העצמי של מימון ישיר, צפויה להיות בתוך 60 יום, והיא מותנית בקבלת אישורים שונים, לרבות אישור רשות התחרות.

ערן וולף, מנכ"ל מימון ישיר, אמר: "אחת ממטרות הרכישה היא, בין היתר, לפתח את אתר אוטו בדומה לאתרים מהעולם, שמספקים את כל קשת הצרכים של רוכש הרכב תחת בית אחד ומהווים מרכז תוכן וידע, ייעוץ ומכירה".

בני משפחת פרומצ'נקו מסרו בעקבות העסקה, כי "אנחנו גאים להעביר את מפעל חיינו לידיה האמונות של חברת מימון ישיר. בשנים האחרונות הפך אוטו לכלי המרכזי שאליו פונים המתעניינים בקניית רכב בישראל. אנחנו בטוחים שהסינרגיה בין הצדדים תביא תועלת גדולה עוד יותר לצרכן הרכב הישראלי, שייהנה מחבילה כוללת ומקיפה שתצעיד אותו לקראת הגשמת החזון של העידן הדיגיטלי".

עוד כתבות

נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ / צילום: Reuters

"פרויקט סאנרייז": היוזמה האמריקאית לשיקום עזה נחשפת

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ארצות הברית מקדמת יוזמה לשיקום רצועת עזה ופיתוח תשתיות תחבורה, אנרגיה וטכנולוגיה מתקדמות בהשקעה מוערכת של יותר מ-112 מיליארד דולר לאורך עשור ● צבא ארה"ב פתח בגל תקיפות נרחב הלילה נגד יעדי ארגון דאעש ברחבי סוריה ● בכיר אמריקאי מסר שארה"ב עדכנה את ישראל מראש על התקיפות ● עדכונים שוטפים 

אביגדור וילנץ / צילום: אינטל

זנדסק מגיעה לישראל: רוכשת את אנליש בכ-40-50 מיליון דולר

הרכישה תאפשר לחברת התוכנה האמריקאית לפתוח לראשונה מרכז פיתוח בישראל ● בין המשקיעים המוקדמים בחברת ה-AI הקטנה: קרן TLV Partners, אביגדור וילנץ, בני שניידר ואריק קליינשטיין מקרן גלילות

KGM טורס הייבריד / צילום: יח''צ

עם מנוע מסין והחל מ-180 אלף שקל: הקוריאנית החדשה שתתחרה ביונדאי וטויוטה

היצרנית הקוריאנית חדורת המוטיבציה נכנסת לפלח ההיברידי באמצעות "קיצור דרך": KGM טורס הייבריד כולל מערכת הנעה מוכחת מתוצרת BYD ● העיצוב קשוח, צריכת הדלק נמוכה יחסית ורמת האבזור מכובדת ביחס למחיר, אבל השכנים מקוריאה מציבים תחרות קשה

מה הייתה הסדרה הראשונה שהפיקה נטפליקס? / צילום: Shutterstock

מה הייתה הסדרה הראשונה שהפיקה נטפליקס?

כמה ערי בירה יש לרפובליקת דרום אפריקה, מה מקור השם שפעת ובאיזו סדרת אנימציה חיית המחמד נקראת Santa's Little Helper? ● הטריוויה השבועית

בודקים את המיתוס. נס פך השמן / צילום: Shutterstock

מתי נס פך השמן הפך לחלק מחג החנוכה, ולמה?

אחת לשבוע המדור "בודקים את המיתוס" יעסוק בעיוותים היסטוריים מפורסמים, מדוע נוצרו, וכיצד הם משפיעים עד ימינו • והשבוע: כולנו שרים את "כד קטן", אך למעשה הוא הפך לחלק מסיפורי החג רק כעבור מאות שנים

ניר וברית בן עמרם, בעלי בלונדי גריל צ'יז / צילום: משה ניסים

"רעדתי מפחד": בית הקפה שממציא את עצמו מחדש אחרי שנים סוערות

ברית וניר בן עמרם נאלצו לסגור את העסקים שלהם בקורונה, ותכננו לפתוח בית קפה בצפון ב-8 באוקטובר 2023 ● מאוחר יותר, כשפתחו בירושלים, החלה המלחמה עם איראן: "חיילים צוחקים איתי שפעם הבאה אשלח להם צו 8 מראש" ● ולמרות הכול, הם מצליחים להגשים את החלום שלהם: "אפשר לקנות אלף מאפים טעימים, אבל אנחנו רוצים לעורר באנשים זיכרונות"

שלושה שיעורים שכל מנהל צריך ללמוד מההיסטוריה של דיסני / צילום: Shutterstock

בין שלגייה לפנתר השחור: שלושה שיעורים שכל מנהל צריך ללמוד מההיסטוריה של דיסני

אומץ אינו רק תכונה אישית אלא תוצר של אקלים ארגוני, ואלה שמטפחים אותו קוטפים את הפירות ● דיסני מציעה שיעור מרתק לכל מנהיג במסעה ההיסטורי מתקופת התעוזה היצירתית של וולט דיסני, שלא קיבלה ביטוי בצד הערכי, ועד לחזון השיטתי של בוב אייגר

כלי טיס חשמלי של AIR / צילום: באדיבות חברת AIR

הסוף לשיירות? הסטארט-אפ הישראלי שמטיס 250 ק"ג אספקה ללוחמים

אירונאוטיקס חתמה על הסכם שיתוף‏־פעולה עם התאגיד הביטחוני ההונגרי ● הסטארט־אפ הישראלי שמוביל בפיתוח כלי טיס חשמליים מתקדמים ● החברה שמאפשרת להטמיע בטנקים מערכות שיגור של כטב"מים מתאבדים ● ופיקוד החלל האמריקאי מחזק את מערך ההגנה בנמל התעופה ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

בחזית המדע. FOFO / צילום: Shutterstock

לא מסתכלים על תוצאות בדיקות? החוקר שמגלה מתי אנחנו נמנעים ממידע

אחרי ה־FOMO, הכירו את ה־FOFO, תופעה שמתארת את הפחד לדעת (Fear of finding out) ● פרופ' יניב שני חוקר בשנים האחרונות מה גורם לנו להימנע ממידע חשוב כמו תוצאות בדיקות או מבחנים, אבל גם מה מביא אותנו לחפש מידע חסר תועלת ● בראיון לגלובס הוא טוען: "אנחנו לא מחפשים מידע כדי לקבל החלטות, אלא לשם ויסות רגשי"

על דמי חנוכה: הזדמנות לתת יופי של שיעור לחיים

דמי החנוכה הם הרבה יותר משטר מקופל שמחליק לכף יד קטנה ● מדובר במסורת יהודית בת מאות שנים, שנולדה מתוך חינוך לנדיבות ועזרה לזולת ואף סמלה אמצעי שיקום לנפש הלאומית ● כיום למטבעות החנוכה יש ערך מוסף מפתיע: הזדמנות ראשונה ללמד ילדים על כסף, אחריות וחיסכון 

וול סטריט, תמשיך להיות ירוקה? / צילום: ap, Mary Altaffer

נעילה ירוקה בוול סטריט: נאסד"'ק עלה ב-1.4%

נתוני האינפלציה בארה"ב לחודש נובמבר הפתיעו לטובה ועמדו על 2.7%, מה שהוביל לעליות בוול סטריט ● נעילה חיובית באירופה, הדאקס קפץ בכ-1.1% ● מחר צפוי להיות יום תנודתי במיוחד ● חברת הספנות הישראלית צים עומדת למכירה, אך MSC מכחישה שהיא הרוכשת ● הבנק המרכזי של האיחוד האירופי הותיר את הריבית ללא שינוי, בבריטניה הריבית ירדה ל-3.75%

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה ואורקל זינקו, נייקי נפלה ב-11%

אורקל הצטרפה לקבוצת משקיעים שאמורה להוביל את פעילות TikTok בארה״ב ● הדוח של נייקי: שיפור בארה"ב, ירידה חדה במכירות בסין ● בוול סטריט נערכים ליום פקיעת האופציות הגדול בהיסטוריה ● הבנק המרכזי של יפן החליט להעלות את הריבית במדינה ל-0.75%, הרמה הגבוהה ביותר מאז 1995 ● הבורסות באירופה ננעלו במגמה חיובית

היו”ר אילן בן ישי ועידן כץ, מנכ”ל ובעלים בנטו פיננסים / איור: גיל ג'יבלי

נטו פיננסים: למרות ביקורת מהמדינה, העליון אישר הליך גישור לפיצוי החוסכים

השופט גרוסקופף קבע כי הדיון בערעור שהגישו חוסכים על הפטור שקיבלו סוכני נטו מתביעות יידחה ל-2026 ● חלק מהחוסכים מתנגדים: "הגישור נועד לחפות על המחדלים וירחיק את הריפוי" ● בהסדר חוב נמכרה פעילות נטו לארבע עונות בכ-50 מיליון שקל

גיא נתן / צילום: תומר שלום

בגיל 27 הוא מנהל קרן גידור ויש לו 100 אלף עוקבים: "אנחנו נוביל את התעשייה. הבמה כבר לא שמורה רק למוסדיים"

חמוש בטריקו ושרשרת עם שור מזהב, הפך גיא נתן לגורו של משקיעי ריטייל, עם למעלה מ־100 אלף עוקבים באינסטגרם, פודקאסט מצליח וקרן גידור ● בראיון לגלובס הוא מספר איך פציעה בצבא שינתה לו את המסלול, מה מנהלי השקעות מסורתיים מפספסים: "כבר אין מנטליות של קח את הכסף וזהו", וממה הוא חושש: "אנשים יאבדו הרבה מאוד כסף וילמדו את השיעור הכי קשה של החיים"

הקמפוס של אנבידיה שצפוי לקום בקריית טבעון (בעיגול: ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה) / צילום: באדיבות אנבידיה

הארנונה שתגיע לקריית טבעון והמועצה שתקבל פרס ניחומים: 5 הערות על הקמפוס החדש של אנבידיה

מהארנונה, דרך המפסידה הגדולה ועד הקיבוץ הקטן שמרוויח בעקיפין: פרטים חדשים על העסקה של אנבידיה בקריית טבעון שמתקדמת בצעדי ענק

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: שלומי יוסף

הדוח הסופי של האוצר: מס מדורג על רווחי הבנקים שמעל ל-50% ביחס לשנים קודמות

לפי הדו"ח הסופי של הצוות הבין משרדי: העלייה החריגה בשיעורי הרווחיות של הבנקים נובע מהריבית הגבוהה ומסביבה תחרותית מוגבלת וריכוזית ■ אגף התקציבים ונציג בנק ישראל התנגדו: "הכיוון שהתגבש בדוח הסופי, לא שיקף את הלך הרוח במהלך דיוני הצוות"

משקיע מודאג בבורסת ניו־יורק, האם הבועה בדרך? / צילום: Shutterstock

ההשוואות המטרידות בין טירוף הבינה המלאכותית לבין בועת הדוט־קום

אנליסטים שוריים מתכחשים לאפשרות שמתפתחת כיום בועת AI בדומה לבועת הדוט־קום בשנות ה־90 ● הדמיון אכן קיים, ובדיוק כמו אז - משקיעים מקווים כי הטכנולוגיה החדשה תספק צמיחה ורווחים גבוהים מהרגיל ● ובכל זאת, יש גם כמה הבדלים מהותיים

iRobot. חשש ביחס לתפעול האפליקציה / צילום: Reuters, St Petersburg Times

המתחרות, המכסים וחבל ההצלה שנלקח: קריסת שואב האבק שחולל מהפכה בשוק

זה היה סיפור הצלחה קלאסי: שוק חדש, חברה שייסדו חוקרים מ-MIT, הצלחה בנאסד"ק ומכירות של עשרות מיליוני מכשירים בעולם ● אבל iRobot לא הצליחה לעמוד מול השטף מסין ולא התאוששה מביטול הרכישה של אמזון. המכסים המוגדלים שהטילה ארה"ב היו הקש האחרון

דימונה. המספרים לא פוגשים את הביקוש / צילום: Shutterstock

למה נתניהו הבטיח השבוע הגירה שלילית של 20 אלף תושבים לדימונה?

בפעם השנייה בתוך שבע שנים הבטיח בנימין נתניהו לדימונה הבטחות להקמת עשרות אלפי יחידות דיור ● אחרי שני הסכמים ויותר מ־10 מיליארד שקל על הנייר, ברור שהמבחן הוא מי באמת מגיע לגור שם

בנייה חדשה / צילום: Shutterstock

83 אלף דירות מחכות לקונים - וזו הסיבה שהיזמים ממשיכים לבנות

נתוני הלמ"ס מצביעים על כך שמלאי הדירות הלא מכורות בישראל הכפיל עצמו בתוך חמש שנים ועומד על שיא היסטורי ● תל אביב מובילה ברשימה, ואחריה ירושלים ובת ים ● מהן הסיבות שהיזמים לא מפסיקים לבנות, ואיפה ייקח 7 שנים להיפטר מהמלאי?