גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לפי המידה: חברת טכנולוגיית האופנה MySize גייסה 12 מיליון דולר

בשוק האופנה, שבו היקף המכירות המקוונות בארה"ב לבדה מוערך בכ-100 מיליארד דולר לשנת 2021, יש לכך משמעות כלכלית עצומה להתאמת המידות ברכישת אונליין ● וגם: כנס מרכזי ראשון מסוגו, העוסק בשיפור וחשמול התחבורה הציבורית בישראל ● אירועים ומינויים

רונן לוזון - מייסד ומנכ''ל מייסייז MYSIZE / צילום: איל יצהר
רונן לוזון - מייסד ומנכ''ל מייסייז MYSIZE / צילום: איל יצהר

אחת הבעיות הנפוצות ביותר סביב רכישת פריטי אופנה באונליין נוגעת לסוגיית המידות שאינן מתאימות, מה שמוביל לסאגה של החזרת פריטים, קבלת זיכוי, שינוע, החזרת כספים וקנייה חוזרת - אשר פעמים רבות שני הצדדים, הקמעונאים והצרכנים, סובלים ממנה. בשוק האופנה, שבו היקף המכירות המקוונות בארה"ב לבדה מוערך בכ-100 מיליארד דולר לשנת 2021 (נתוני ססטיסטה), יש לכך משמעות כלכלית עצומה.

כדי לפתור את הבעיה, שמתחזקת בימי הקניות של נובמבר, קמה חברת Mysize, שפיתחה טכנולוגיית מדידה חדשנית לעולם האופנה. כעת משלימה החברה סבב גיוס בהיקף של יותר מ-12 מיליון דולר, בהובלת בנק ההשקעות הניו יורקי HC Wainwright. בכך מסתכמים הגיוסים שלה מאז הקמתה, בשנת 2014, בכ-45 מיליון דולר. החברה נסחרת בבורסה בת"א ובנאסד"ק בארה"ב לפי שווי של כ-62 מיליון שקל.

בשונה מחברת זיקית של יעל ויזל, שנמכרה השנה לוולמארט, המציעה מעין תא מדידה וירטואלי שמאפשר להלביש אנשים בפריטי אופנה מתוך קטלוג, מייסייז מציעה אפליקציה ייעודית המתבססת על סנסורים חכמים בסמארטפון, שמאפשרים למדוד את מידות הגוף עד לקבלת ID מדויק. החברה מאפשרת גם אופציה נוספת - הזנת מדדים לתוך מערכת טכנולוגית שמנתחת את הנתונים ומתאימה את המידה הרלוונטית לצרכן, על בסיס הדגם הפרטני של כל יצרן.

משרדי מייסייז ממוקמים באיירפורט סיטי, והיא מעסיקה 40 עובדים בארץ ובעולם, ופועלת בארה"ב, צרפת, הולנד, איטליה, טורקיה ורוסיה. היא מספקת שירותים לכ-800 לקוחות בארץ ובעולם, ובהם נאוטיקה, ספידו, ליווי'ס וגאנט.

"הסכום שגויס ישמש אותנו להמשך צמיחה וגדילה בשווקים שבהם אנו פועלים", אומר רונן לוזון, מנכ"ל ומייסד Mysize. "הצרכנים והרשתות הקמעונאיות מבינים שכלים טכנולוגיים יכולים לשנות את הרגלי הצריכה, לשדרג את תהליך הרכישה באונליין ולמקסם את הרווחים לרשתות".

מלבד תעשיית האופנה, ל-Mysize יש עוד שתי אפליקציות ייעודיות: SizeUp, שמשתמשת בחיישני הסמארטפון כדי למדוד בצורה מדויקת כל דבר - מחפצים יומיומיים ועד למידות גוף; ו-BoxSize, שמאפשרת מדידת חבילות, ומספקת נתונים לוגיסטיים בזמן אמת על נפח חבילה ושינועה, חישוב עלות המשלוח וארגון זמן איסוף נוח - שחוסך בהוצאות התפעול.

בין שותפיה העסקיים של החברה נמנים חברת המשלוחים כ"ץ, שהטמיעה את טכנולוגיית המדידה לחבילות במערך השינוע שלה; ו-Shopify, פלטפורמה להפעלת חנויות מקוונות באינטרנט, שמשתמשיה יכולים להטמיע את טכנולוגיית המדידה בחנויות שלהם. שותפות נוספות הן wix ו-woocommerce.

אזור התעשייה

פתרון שימושי לרכב משומש

הסטארט-אפ בלק"ר (בדיקה לפני קניית רכב), שמפיק דוחות אונליין על היסטוריית הרכב ובעליו לפני קנייה, גייס 5 מיליון דולר בגיוס סיד ממספר משקיעים פרטיים.

אסף פכטר / צילום: שני נחמיאס

הדוחות של החברה, ששמה לעצמה למטרה לשנות את שוק הרכבים המשומשים בישראל, מבוססים על ניתוח ביג דאטה ממקורות מידע רשמיים - משרדים ממשלתיים ומשטרת ישראל - וכן על אגרגציה של המידע שמתקבל מהלקוחות. כל מי שמתעניין ברכישת רכב משומש ספציפי יכול לגשת לאתר החברה ולהפיק דוח הכולל התייחסות להיסטוריה של הרכב כגון תביעות קודמות, תאונות, משכונים, החלפת ידיים, טוטאל לוס, גניבה, ירידת ערך הרכב וטווח המחיר בהתאם לנתוני השנתון והדגם.

בבלק"ר, שמייסדיו הם צחי דסלטו, אסף פכטר ואלירן חיו, שמכהן כסמנכ"ל תפעול ראשי, סיימו לאחרונה פיילוט מוצלח, והחודש ישיקו את הדוחות לקהל הרחב באופן רשמי. מחיר דוח יעמוד על 149 שקל, ואולם הרוכש יקבל זיכוי בגובה סכום זהה לטובת בדיקת הרכב במכוני בדיקה מורשים בפריסה ארצית. למתלבטים בין מספר רכבים, יש אפשרות לרכוש חבילה מוזלת הכוללת שלושה דוחות בעלות של 99 שקל לדוח.

"המטרה שלנו היא שכל נהג יוכל לרכוש רכב באופן בטוח, וללא חשש שיעקצו או ירמו אותו", מסכם פכטר, שמשמש גם כמנכ"ל.

"עידן הרכב הפרטי בישראל חייב להסתיים"

כנס מרכזי ראשון מסוגו, העוסק בשיפור וחשמול התחבורה הציבורית בישראל, נערך לאחרונה בביה"ס לסביבה ומדעי כדור הארץ בת"א, בשיתוף עם חברת אלקטריאון, המפתחת את טכנולוגיית הכביש החשמלי וטעינה אלחוטית לרכבים. במסגרת הכנס התקיים דיון שכלל בכירים משש רשויות מקומיות, שדנו במעורבותן של הרשויות בהטמעת פתרונות לתחבורה ציבורית חשמלית, ובעמידה ביעד שהציבה המדינה בוועידת האקלים בגלאזגו - אפס פליטות פחמן עד שנת 2050.

"כדי לקדם תחבורה ציבורית יעילה ונקיה ולעמוד ביעדי צמצום הפליטה, ישנו צורך בשיתוף פעולה רחב באמצעות צוות בין-משרדי והחלטת ממשלה מחייבת ואחראית, אשר מציבה יעד זה בראש סדר העדיפויות הלאומי", אמר באירוע נשיא חברת אלקטריאון, הנשיא לשעבר ראובן (רובי) ריבלין.

רובי ריבלין / צילום: עודד פלוטניצקי

"בנוסף, דרוש שיתוף פעולה הדוק בין המגזר הציבורי לפרטי, אך עוד בטרם נסתמך על החלטת ממשלה כזו או אחרת, פעולה נחרצת של הרשות המקומיות תוכל להביא להאצת חשמול צי האוטובוסים העירוני. אני רואה במשימה הזאת ערך וחזון. אפשר להגיע למציאות שבה בשנת 2030 התחבורה תהיה כיאה למדינת הייטק - נקייה ויעילה".

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, קבעה נחרצות כי "עידן הרכב הפרטי בישראל חייב להסתיים, זו מטרה לאומית". לדבריה, "כבר התחלנו לעבוד על מעבר לתחבורה נקייה, והצבנו יעד וגם תקציבים לחשמול כל האוטובוסים העירוניים עד לשנת 2036.

"תחבורה ציבורית חשמלית ומבוססת אנרגיות מתחדשות היא ההווה והיא העתיד. כך נוכל להפחית את פליטות גזי החממה, להתמודד עם משבר האקלים בצורה טובה יותר, ולהעניק איכות חיים גבוהה יותר עבור התושבים והתושבות. ישראל מדשדשת אחרי העולם המערבי, וזו חובתנו להדביק את הפער".

לחבר בין האנושי לדיגיטלי

סוגיית הגורם האנושי בבנקאות הדיגיטלית אולי מטרידה פחות את בני דור ה-Y וה-Z, אבל לטובת כל היתר קיימו בנק מזרחי טפחות ומרכז גרשון לפינטק בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית תחרות פינטק למציאת פתרונות לבעיית הניכור הטכנולוגי.

בתחרות, שבה לקחו חלק סטודנטים ויזמים, זכתה יולי לוביש, שהפתרון שלה מעט רחוק מהנושא - גישה חדשה למסחר במניות, תוך העברה ותרגום של העדפות ומידע מהרשתות החברתיות של המשתמשים להשקעות מיטביות. לוביש תקבל פרס כספי בסך 20 אלף שקל.

ואסט דאטה מתרחבת בחיפה

חברת Vast Data, המפתחת פתרונות חדשניים לניהול נתונים ואחסון, וששוויה מוערך בכ-3.7 מיליארד דולר, פותחת מרכז פיתוח חדש בחיפה בהשקעה של כ-3 מיליון שקל. המרכז מתפרס על 650 מ"ר, וממוקם באזור האוניברסיטה ובסמיכות לרכבל החדש. כיום מונה החברה כ-300 עובדים, מתוכם 30 בחיפה, ובכוונתה לגייס עוד כ-100 עובדים נוספים בחודשים הקרובים.

ואסט דאטה, שייסדו רנן חלק, שחר פינבליט וג'ף דנוורת, גייסה במאי האחרון 83 מיליון דולר בהובלת טייגר גלובל ובהשתתפות אנבידיה. מאז הקמתה ב-2016 גייסה החברה 263 מיליון דולר.

יזמות שעושה טוב לנפש

בשיתוף פעולה מעניין בין אגף רפואת הנפש במרכז הרפואי שיבא למרכז היזמות ב-HIT מכון טכנולוגי חולון ועם איגוד מהנדסי תעשייה וניהול בלשכת המהנדסים, פעלו הסטודנטים למציאת ויצירת פתרונות לאתגרים בתחום חוויית המטופל ברפואת הנפש. לאחר שהוצגו מספר פרויקטים, זכה הפרויקט "מורה נבוכים", של הדס ישראלי, איתי ארז, סתיו מלכה, נאור כהן-פור ובתאל רוחם.

מסדרונות שיבא / צילום: מרכז רפואי שיבא, HIT מכון טכנולוגי חולון

הרעיון מאחורי הפרויקט הוא לסייע למטופל לנווט באגף ולמצוא את חדר הטיפול שלו, באמצעות צביעת קירות האגף בצבעים נעימים למאותגרים טכנולוגית. עבור כאלו שאינם מאותגרים טכנולוגית ביצעו הסטודנטים אדפטציה מותאמת של אפליקציית גוגל מפות.

חדשות טובות

מנקים את החוף. מותג השעונים ORIS וקבוצת רולטיים יזמן יום לניקוי חוף גבעת העלייה ביפו, בהשתתפות כ-100 מתנדבים. את הפעילות ליוו מדריכים של EcoOcean, שהסבירו למשתתפים על החשיבות בניקוי הים והחופים והדריכו אותם כיצד והיכן יש לנקות.

שמונה נרות, שמונה התנדבויות. עובדי השלוחה הישראלית של משרד עורכי הדין DLA Piper מתנדבים בשמונת ימי החנוכה בשמונה מקומות ואירועים שונים. בנר הראשון, ארגון מסיבת חנוכה עם הפעלות לילדים המאושפזים בהדסה עין כרם; בנר שני, חלוקת סופגניות לנזקקים בסניף ירושלים של בית מזון "מאיר פנים"; בנר שלישי, ארגון קרנבל חנוכה ב"שלווה" - המרכז הלאומי לטיפול באנשים עם מוגבלויות.

בנר רביעי, רכישת שני כיסאות גלגלים ל"יד שרה; בנר חמישי, רכישת מתנות לילדים חולי לב; בנר שישי, העברת תרומה לארגון "אבני חן" העוסק בבריאות הנפש; בנר שביעי, הזמנת מתנדבים מארגון איחוד הצלה לארוחת המבורגרים וסופגניות; בנר שמיני, הזמנת מתנדבים בארגון "עמך" הפועל למען רווחתם של ניצולי השואה לתה חגיגי.

עוד כתבות

סמנכ''ל משאבי אנוש ומינהל במקורות, חגי פיליפסון / צילום: כדיה לוי

ההחלטה הראשונה שקיבל במלחמה סמנכ"ל משאבי אנוש במקורות

חגי פיליפסון, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בחברת מקורות, מספר מה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה החברה ב־7 באוקטובר ואיך היא השפיעה על העובדים ● לדבריו, המלחמה יצרה לעובדים ולמנהלים אתגרים חדשים, בהם הצורך להמשיך במשימות שוטפות תחת ירי טילים

סניף של סופר פארם / צילום: בר - אל

מכה לסופר פארם: בוועדת הכלכלה מקדמים חקיקה שתחליש את כוחה

לפי הצעת החוק שמקדמת ועדת הכלכלה, בכל קניון חדש שייפתח בחמש השנים הבאות - חנות הפארם הראשונה בו לא תהיה של הרשת ● נכון ל-2021, נתח השוק הכספי של סופר פארם היווה כ-85% עם כ-7.5 מיליארד שקל הכנסות ●  לפי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, רפורמות חלקיות בענף המזון שעסקו ביחסים בין הספקים לקמעונאים ובשקיפות מחירים הובילו לתוצאות חלקיות בלבד

העסקאות ממשיכות ליפול / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: ניומד, ענבל מרמרי, איל יצהר, אלבטרוס, shutterstock,

עסקאות במיליארדים? לאן נעלמה ההבטחה הגדולה של הקשרים עם האמירויות

חברת הנפט של אבו דאבי תכננה לרכוש 50% מניו־מד יחד עם BP, אך הקפיאה את המו"מ בגלל המלחמה ● זו אינה הפעם הראשונה שהשקעה אמירתית לא מבשילה ● מאז הסכמי אברהם, הציפיות לגל עסקאות פגשו רגולציה ושיקולים ביטחוניים ● מנגד, התיירות פורחת והנוכחות האמירתית בקרנות ההון סיכון בעלייה

יוסי כהן / צילום: שלומי יוסף

חדשות טובות ליוסי כהן: כמה ירוויח ראש המוסד לשעבר מהגיוס בדוראל

חברת האנרגיה המתחדשת דיווחה כי גוף השקעות אמריקאי צפוי להשקיע 400 מיליון דולר בפעילות האמריקאית של דוראל ● ראש המוסד לשעבר משמש כדירקטור בחברה הבת של דוראל, ומחזיק באופציות ל-3% ממניותיה – הטבה בשווי של עשרות מיליוני שקלים

יניב פרטוש (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני־פרידן

פרטוש יכהן בתפקיד במקביל לניב חורש, מבעלי הקבוצה, שביצע את התפקיד עד כה לבדו ● במקביל למהלך בוצעה שורה של מינויים נוספים בסוכנות

החשיפה לישראל השתלמה בפברואר / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

זו שהפתיעה ואלו שאיכזבו: מאחורי המהפך בשוק הגמל בפברואר

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות רשמו תשואה חיובית יוצאת דופן בפברואר ● בכלל, שזינקה לפסגה, שמרו על חשיפה לבורסה בת"א גם ברגעי השפל - "מאמינים בשוק המקומי" ● מנהלי השקעות על הפתיחה הפושרת של חודש מרץ: "טבעי שאחרי עליות כל כך חזקות, לוקחים קצת אוויר"

ערן וולף. פרש מתפקיד מנכ''ל מימון ישיר אחרי 18 שנה / צילום: גבע טלמור

בגלל הריבית והמלחמה: ההפרשות להפסדי אשראי של מימון ישיר הוכפלו

חברת המימון לרכב הגדולה בישראל הפרישה אשתקד כמעט רבע מיליארד שקל להפסדי אשראי, בעיקר בגלל השפעות הריבית הגבוהה ● ברבעון הרביעי גרמה המלחמה להחרפת קשיי הלווים והגבייה, והרווח כמעט נעלם

טוקיו, יפן. השינוי קרוב? / צילום: טלי בוגדנובסקי

לראשונה מזה 17 שנה: יפן העלתה את הריבית

הבנק המרכזי ביפן הודיע הלילה על שינוי היסטורי לאחר 17 והעלה את הריבית במדינה ל-0.1% ● זאת לאחר שאפילו משבר האינפלציה העולמי ב־2022 לא הביא את יפן לחרוג ממדיניות הריבית השלילית ● בין הסיבות לשינוי: עליות שכר חדות

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

הבכיר שמסביר - כך ארה"ב מונעת מישראל להשיג את מטרות המלחמה

מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, משוכנע שהממשל האמריקאי לא מצליח להפנים את המשמעות הקיומית של מיטוט חמאס ● בשיחה עם גלובס הוא מדבר על חשיבות כניסת צה"ל לרפיח, ועל החזרת ההרתעה הצבאית למרות "המשקולות שביידן מציב על רגלי ישראל"

תל אביב. החלטת ביהמ''ש הפחיתה משמעותית ואף ביטלה תשלום היטלי השבחה ברבעים 3 ו-4 / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב או בעלי הדירות: מי ינצח במאבק ששווה מיליארדים

לאחר שביהמ"ש ביטל היטלי השבחה לרובעים 3 ו-4 בת"א בהיקף של מיליארד שקל לפחות, עיריית ת"א מנסה להילחם על גביית הכספים והגישה בקשת ערעור לעליון ● לטענת העירייה, כיום ישנם 1,900 הליכי ערר על גביית היטלי ההשבחה ברובעים אלה

אתר בניה בהולד / צילום: שלומי יוסף (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

קניתם דירה חדשה מקבלן? כנראה שלא תקבלו אותה בזמן

על רקע מחסור של עשרות אלפי עובדים בענף הבנייה, כמעט כל מי שרכש בשנים האחרונות דירה חדשה וטרם קיבל אותה, נמצא באי-ודאות לגבי מועד קבלת המפתח ● התוצאה: טריגר נוסף לעליית מחירי דירות יד שנייה

עו”ד יעקב אטרקצ’י, בעל השליטה ומנכ''ל אאורה / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

יעקב אטרקצ'י מפנק את המשקיעים בתשואה ומסדר משכורת נאה לבנו

מניית חברת הבנייה אאורה זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה ● כעת היא מפרסמת דוחות חזקים ולצידם מבקשת לאשר את תנאי העסקת בנו של הבעלים כמנהל חטיבת הנכסים המניבים עבור יותר מחצי מיליון שקל בשנה

אתר בניה בישראל / צילום: שלומי יוסף

השרים כבר חגגו, אבל רק 1,000 עובדים זרים הגיעו לישראל

מספר עובדי הבנייה הזרים שהגיעו מתחילת המלחמה עומד על כ-1.5% בלבד מהכמות המתוכננת, אך שרי הפנים והבינוי והשיכון כבר חגגו בקבלת פנים

אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: מובילאיי

מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל

חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי סוגרת את יחידת ה-After Market ומפטרת כ-3.5% ממצבת העובדים בחברה ● אמנון שעשוע, מנכ"ל החברה: "המשך פעילות היחידה כבר אינו כדאי"

מימין: אלי פסח, ד''ר להבית אקרמן וטוני כהן / צילום: אוראל עזרא

רשת מכבי אסתטיקה משנה מודל פעילות ומקימה רשת שותפים בפריסה ארצית

במסגרת המהלך תעניק הרשת שירותים אסתטיים באמצעות מרכזים רפואיים, מרפאות וקליניקות פרטיות, במקביל למודל הקודם במסגרתו השירותים הוענקו בחמשת המרכזים הרפואיים של הקופה

הוות''ל לא עוזרת בהורדת מחירי הדיור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הוותמ"ל תהפוך קבועה ובענף זועמים: "זלזול בדמוקרטיה וברשויות המקומיות"

אנשי מקצוע מותחים ביקורת קשה על הממשלה, שעומדת להחליט על הפיכת הוועדה למתחמי דיור מועדפים לוועדת קבע ● זאת בטענה לרמיסת הרשויות המקומיות, תוכניות מתאר קיימות ומתנגדים, וליצירת מאגר של מלאי תכנוני לא מעודכן, שאינו תורם לירידת מחירי הדירות

ג׳נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה / צילום: Reuters, Walid Berrazeg

האירוע שכל התעשייה חיכתה לו: אנבידיה מציגה את הדור הבא של הבינה המלאכותית

הכנס השנתי של החברה הלוהטת בעולם התקיים בסן חוזה, וסיפק שורה של בשורות מרכזיות ● מהדור הבא של שבבי הבינה המלאכותית, דרך שיתוף פעולה עם אפל ועד לחידושים בענף הרכב ● כל הפרטים מהאירוע השנתי של אנבידיה

רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית, הפניקס בית השקעות / צילום: טומי הרפז

הכלכלנית הבכירה שלא חוששת להשקיע "גם במקומות אקזוטיים כמו הודו ויפן"

רינת אשכנזי מהפניקס בית השקעות טוענת שהמניות בת"א דווקא הציגו תשואה סבירה בשנה האחרונה, וכי ההשוואה למדדי וול סטריט עושה להן עוול ● היא סבורה שסוכנויות הדירוג יופתעו לטובה מהכלכלה המקומית, ממליצה לפזר את ההשקעות ומאמינה בבנקים, חברות ביטוח ורשתות מזון

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: מיכל רז חיימוביץ', shutterstock

אלו חברות התעופה שהודיעו רשמית על חזרה לישראל. מה הן מציעות?

דלתא ואיזיג'ט הכריזו בשבוע שעבר על חידוש הטיסות לנתב"ג, והן מצטרפות לשורת חברות תעופה נוספות שיחדשו בקרוב את הטיסות ● למרות העלייה בהיצע הטיסות, המחירים נותרו גבוהים, ורוב החברות לא מציעות מבצעים משמעותיים ● מתי כל אחת צפויה לחזור לארץ, ומה כלול במחיר?

תחנת הכוח של OPC בחדרה / צילום: באדיבות החברה

למרות התנגדות שרי הממשלה: הוות"ל אישרה שתי תחנות כוח במרכז

הוועדה אישרה את הקמתה של תחנת הכוח ריינדיר במועצה האזורית דרום השרון וכן את הרחבתה של תחנת הכוח OPC חדרה ● הממשלה לא אישרה את שתי התוכניות הללו במאי האחרון, ואם חבריה יתנגדו שוב, הצעד יסתום עליהן את הגולל