גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סיילספורס תסייע לעובדים טרנסג'נדרים ב-120 אלף שקל

וגם: הרובוט שמשמח ילדים חולים ● הפיצ'ינג של הכוריאוגרפים הישראלים  ●10,000 גלאי עשן הותקנו בדירות עמידר ● מצנח הזהב וחדשות טובות ● אירועים ומינויים

עובדי חברת סיילספורס בהתנדבות בארגון ''איגי'' שהתקיימה החודש / צילום: סיילספורס ישראל
עובדי חברת סיילספורס בהתנדבות בארגון ''איגי'' שהתקיימה החודש / צילום: סיילספורס ישראל

לרגל חודש המודעות לקהילה הטרנסג'נדרית, חברת סיילספורס תעניק לעובדיה שמגיעים מהקהילה תמיכה כלכלית ורגשית, ותסייע במימון תהליך התאמה מגדרית והחזרים על טיפולים רפואיים ב-120 אלף שקל.

סיילספורס, המתמחה בטכנולוגיית ענן ושירותי CRM, כוללת בתוכנית כיסוי מקיף לניתוחים, תרופות, טיפול הורמונלי ועוד. בנוסף היא תאפשר חופשה בת ארבעה שבועות בתשלום לאחר ביצוע הליך ההתאמה המגדרית, מענק בסך של כ-1,550 שקל לרכישת מלתחה חדשה, החזר כספי על הוצאות משפטיות הכרוכות בתהליך כזה (עד 3,100 שקל), ושירותי ייעוץ ותמיכה לעובדיה מהקהילה הטרנסג'נדרית ובני משפחתם בכל שלב במסע.

בנוסף לכך, בחברה פועלת קבוצת השוויון אאוטפורס (Outforce) למען קידום זכויות הקהילה הגאה וקידום שיח מגדרי, שוויוני ומכבד בחברה, בהובלת עידן לירון-ליבנה. כחלק מהפעילות השוטפת, מעניקה הקבוצה את שירותי סיילספורס בחינם לגופים ייעודיים בקהילה, ומסייעת להם בהטמעת מערכות CRM ללא עלות.

"תוכנית התמיכה נוצרה בעקבות שיחות פנימיות שהתקיימו עם העובדים ועם קבוצת השוויוןOutforce ", מספר אפי כהן, מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של סיילספורס ישראל. "שוויון הוא ערך עליון בסיילספורס ואנחנו רוצים להבטיח שכל העובדים והעובדות ירגישו שרואים, שומעים ומעריכים אותם".

סיילספורס ישראל הוקמה ב-2011, עם רכישתו של הסטארט-אפ הישראלי Navajo Systems, והיא אחראית על פיתוח פתרונות טכנולוגיים, אבטחה, שירותי שטח ועוד, באמצעות ניתוח ביג דאטה, בינה מלאכותית, קול ואלגוריתמיקה. בראש החברה בארץ עומד אפי כהן, והיא מעסיקה כ-700 עובדים בתל אביב, פתח תקווה ונצרת.

הרובוט שמשמח ילדים חולים

נתוני הפדרציה של תחום הרובוטיקה מלמדים שבשנת 2020 מספר הרובוטים שהיו בשימוש תעשייתי הגיע לשיא חדש של 113 רובוטים על כל 10,000 עובדים. זה קורה במגוון רחב של המדינות, וכבר ניתן למצוא רובוטים שעובדים בשדה התעופה בפרנקפורט, במלון בספרד ובבתי חולים ברחבי העולם - וגם בישראל.

השבוע הגיע לבית החולים תל השומר הרובוט של חברת temi, המייצרת רובוטים המשמשים כעוזרים אישיים, על מנת לשמח ילדים עם מחלות גנטיות באמצעות שירים ומשחקים אינטראקטיביים לחנוכה שהוטמעו בו. הרובוט גם חילק סופגניות בצורה סטרילית וללא סיכון של הילדים.

ד״ר עמר בר יוסף, סגן מנהל בית החולים ספרא לילדים, עופרי הייניש, מנהלת פעילות עמותת ''שמחה לילד'' בבתי החולים בארץ, יוסי וולף, יו''ר ומייסד חברת temi / צילום: עמית אגרונוב

המהלך בוצע בעקבות העובדה שבשל מגפת הקורונה, בית החולים צמצם את כמות המבקרים שניתן להביא למחלקות הילדים השונות - מה שפגע בפעילויות ההתנדבויות המקובלות בחג. חברת temi, בשיתוף חברת One Robotix שהיא המשווקת הבלעדית של הרובוטים שלה בישראל, ועמותת "שמחה לילד", מצאו פתרון שיכול לשמש גם בחגים אחרים וכמובן בבתי חולים נוספים.

"הרובוט שלנו עוצב במיוחד על מנת לתקשר עם בני אדם ולשרת אותם, ואני מאוד שמח שאנו יכולים להתאים את הרובוט לצרכי הילדים ולשמח אותם בחג", סיכם יוסי וולף, יו"ר ומייסד temi.

הפיצ'ינג של הכוריאוגרפים הישראלים

מרכז סוזן דלל יוזם אירוע פיצ'ינג ייחודי להזדמנויות מקצועיות בחו"ל עבור כוריאוגרפים ישראלים, במסגרת פסטיבל 'חשיפה בינלאומית' שנערך בין 1-5 לדצמבר, החושף את מיטב יוצרי המחול העכשווי הישראלי בפני מאות קניינים מפיקים ואוצרים מרחבי העולם.

פלטפורמת הפיצ'ינג מאפשרת ליוצרים ישראלים להציג בפני ועדה בינלאומית הכוללת מנהלי פסטיבלים, מנהלים אמנותיים מנהלי אקדמיות למחול, מנהלי להקות ותיאטראות, ולקבל הצעות מקצועית לתוכניות ועבודות חדשות עתידיות. עלותה של הפקה נאמדת בעשרות אלפי אירו, כך שעבור היוצרים מדובר בהזדמנות משמעותית.

אורי שפיר / צילום: אפרת מזור

במהלך הפיצ'ינג הכוריאוגרפים יציגו את הצעתם באמצעות וידאו באורך 5 דקות, והסבר על פרויקט כוריאוגרפי עתידי לשנת 2022/23. בראש הוועדה עומד סמואל וורסטן, המנהל האמנותי של ההולנד דאנס פסטיבל והמנהל האמנותי של אוניברסיטת ציריך לאמנויות המחול.

"שאבתי את ההשראה לאירוע הפיצי'נג הזה מתוך צפייה במהלך השנים באירוע פיצ'ינג ליצירה דוקומנטרית בסינמטק על שם אבי, דוד פרלוב", מספרת נעמי פרלוב, המנהלת האמנותית של מרכז סוזן דלל." כך לקחתי את הרעיון מעולם הקולנוע לעולם היצירה הכוריאוגרפית, והטענתי אותו מחדש".

לדברי ענת פישר לבנטון, מנכ"לית סוזן דלל, "אנו נותנים ליוצרים ליווי ומנטורינג, כולל הדרכה כיצד להציג את העבודות באנגלית. באופן זה אנו מאפשרים להם לצמוח ולהתפתח".

10,000 גלאי עשן הותקנו בדירות עמידר

בהשקעה של חצי מיליון שקל הותקנו כ-10,000 גלאי עשן בדירות שמנהלת חברת עמידר עבור משרד הבינוי והשיכון, ושבהן מתגוררים בני הגיל השלישי. הפרויקט נעשה כחלק ממדיניות המשרד לטיוב תחום הדיור הציבורי והגברת הבטיחות בקרב הדיירים. בהמשך יורחב הפרויקט לכלל מאגר הדיור של עמידר, המונה כ-40 אלף דירות.

מדובר בגלאי עשן המתריע על הימצאות עשן כבר בשלבים מוקדמים, באמצעות השמעת צפצופים חזקים, המאפשרים כיבוי מוקדם של השריפה או הימלטות מהירה מהדירה. גלאים מסוג זה אינם זקוקים לתחזוקה רבה, והם בעלי סוללה בעלת אורך חיים של כ-10 שנים.

לדברי נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, "לוחמי האש מוזנקים בכל שנה לכיבוי עשרות אלפי שריפות הפורצות בדירות מגורים, וגובות מחיר כבד בנפש וברכוש. התקנת גלאים מצילי חיים - בעלות מינימלית של עשרות שקלים בודדים - מקצרת משמעותית את זמן התגובה בשריפה, ויש לה חשיבות מכרעת לביטחון האישי של בני המשפחה".

מצנח הזהב

מריאנו פטסינסקי, 48, מונה למנכ"ל חברת הפינטק אפ קפיטל פיננסים. קודם לכן כיהן כסמנכ"ל בחברה, כמנהל מחלקת אשראי צרכני בלאומי קארד, וכמנהל חטיבת האשראי וניהול הסיכונים של כלמוביל פתרונות מימון.

מריאנו פטסינסקי, מנכ''ל אפ קפיטל / צילום: אסף לב

הפיתוח של אפ קפיטל פיננסים מאפשר לעסקים להקדים תשלומים באופן דיגיטלי, כאשר הספק הוא זה שקובע את גובה ההנחה שהוא מוכן להציע תמורת הקדמת התשלומים.

עו"ד נועה רוזנברג-סגלוביץ מונתה ליועצת המשפטית של היוניוקרן הירושלמי לייטריקס, שמפתח כלים לעריכה מתקדמת של תמונות וסרטוני וידאו.

נועה רוזנברג-סגלוביץ / צילום: ריקי רחמן

עידית סלע מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

עידית סלע / צילום: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

חברת אבטחת הסייבר Hysolate מינתה את רעות מאירסון כסמנכ"לית משאבי אנוש, ליטל גרוסמן כסמנכ"לית שיווק וסיון דיין כמנהלת כספים.

רעות מאירסון, סמנכלית משאבי האנוש בחברת הסייבר הייסולייט / צילום: רמי זרנגר

חברת Altshare, המתמחה בפתרונות נאמנות וניהול אקוויטי חכמים לתעשיית ההייטק, מינתה את אליאור זיטלני כסמנכ"לית הערכות שווי, גיא שמר כסמנכ"ל מוצר ועפר גזית כסמנכ"ל תפעול.

אילנית שטראוכלר, לשעבר סמנכ"לית משאבי אנוש הגלובלית של Cellebrite, מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש בסטארט-אפ הפינטק EverC, המתמחה בניהול סיכוני מסחר ברשת.

חדשות טובות

קרן פלס מתנדבת. עמותת "שמחה לילד", המסייעת ותומכת בילדים החולים במחלות כרוניות וגנטיות, תקיים ביום ראשון 5.12 ערב גיוס תרומות בלונדון, שבו תופיע בהתנדבות קרן פלס. ההכנסות ישמשו להרחבת פעילות העמותה, בדגש על ביסוס הסניף החדש שהוקם בדרום הארץ.

קרן פלס / צילום: יגאל סלבין

שמחה לילד, שהוקמה לפני כ-15 שנים, היא העמותה היחידה בישראל שמסייעת באופן שורשי ומעמיק לילדים עם מוגבלויות פיזיות קשות, אשר אינם מוגבלים קוגניטיבית. מטרת העמותה היא לעזור לילדים לקבל כלים חברתיים ונפשיים על מנת שיוכלו לממש את הפוטנציאל שלהם, ולהיות חלק תורם בחברה הישראלית.

המרקים של לקט ישראל. הארגון היחיד בישראל העוסק בהצלת מזון בלבד, "לקט ישראל", פיתח מתכונים של מרקים קפואים מזינים בליווי תזונאית, המבוססים על ירקות שהוצלו - אשר יישלחו לנזקקים לקראת החורף. המהלך נעשה בשיתוף הקרן לידידות ובסיוע חברת "מבושלת".

אל המרכז הלוגיסטי של לקט ישראל, אשר ממוקם בשרון, מגיעות עשרות טונות של עודפי תוצרת חקלאית, ירקות ופירות איכותיים שהיו נזרקים לפח לולא נאספו. עודפים אלה מחולקים באמצעות עמותות לכ-246 אלף אנשים מדי שבוע.

עוד כתבות

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

מגמה חיובית באירופה; מדד ניקיי עלה ב-2.3%

מדד הנג סנג עלה ב-2% ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות בבורסה; נובה עולה ב-4%, אנרג'יאן ב-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-1.2% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● המניות הדואליות חוזרות עם פער חיובי ● טסלה פיספסה את התחזיות אך המניה זינקה במסחר המאוחר, תאיץ השקת דגמים מוזלים ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות" ● היום ומחר המסחר יינעל ב-14:30

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו שניים מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת שכוללת עשרות חברות, בעיקר בתחום הטלקום ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות של האחים, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אבל לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה", אומר אחד מהם

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

הסנאט אישר את חבילת הסיוע לישראל, הנשיא ביידן בירך

פגיעה ישירה בלול במרגליות, חיזבאללה: "שיגרנו עשרות קטיושות" • אלפי בני אדם מחו יחד עם משפחות החטופים מחוץ לקריה בת"א • הרצוג והאריס שוחחו, סגנית הנשיא הדגישה את מחויבותה לגינוי גילויי אנטישמיות בארה"ב • הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון רצועת עזה • עדכונים שוטפים

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר