גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בוול סטריט; אפל עלתה בעוד 2.3% לשיא חדש

צים ריכזה מחזור גבוה וסיימה בירידה של 3.2% ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות ● סנטינל וואן רשמה ירידה של 4.7% ואילו וויקס קפצה בכ-5%

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה חיובית בניו יורק. מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-0.6% והדאו ג'ונס, שנסחר בירידה קלה במשך מרבית היום, סגר בעלייה של כ-0.1%.

מניית אפל  רשמה עלייה של 2.3% וטיפסה גם היום לשיא חדש. 

צים  ריכזה מחזור גבוה וסיימה בירידה של 3.2% לאחר שעלתה כ-6% במהלך המסחר. סנטינל וואן רשמה ירידה של 4.7%.

מנגד, עליות חדות רשמו וויקס, מאנדיי, ריסקיפייד , רדהיל , רי אוטומוטיב, פרוטליקס ופורסייט.

20:35

מגמה מעורבת בוול סטריט, כשמדד הנאסד"ק רושם עלייה קלה ומנגד הדאו ג'ונס נסחר בירידה קלה.

מניות וויקס, מאנדיי , מטא פלטפורמס (פייסבוק)  ודלתא איירליינס  בולטות בעליות. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה ב-3 נקודות בסיס ל-1.51%.

בזירת הסחורות, החוזים על הנפט נסחרים בעלייה קלה. הזהב נסחר ביציבות.

18:47

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. בניו יורק המגמה מעורבת, כשמדד הנאסד"ק רושם עלייה קלה ומנגד הדאו ג'ונס נסחר בירידה קלה.

עליות בולטות רושמות וויקס , אפל, טוויטר , פורסייט, אורקל ומניות הקרוזים והתעופה. מנגד, ירידות חדות רושמות רשתות הקמעונאות טרגט  וקרוגר.

17:00

מניות אורקל, קרניבל , יונייטד איירליינס הולדינגס  ואמריקן איירליינס בולטות בעליות חדות. אפל  לא עוצרת ומטפסת גם היום לשיא חדש. 

בקרב המניות הישראליות רושמות עליות חדות מניות צים , אלוט , איי.סי.אל ונובה.

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. מניית סנטינל וואן  צונחת ב-12% ומנגד פייזר בולטת בעלייה חדה. 

14:40

בעוד שהמסחר באירופה ממשיך להתקיים בעיקר בירידות שערים, החזוים העתידיים שוב נסחרים במגמה חיובית (בעליות של כ-0.3%) לאחר שיצרניות החיסונים ביונטק ופייזר  הודיעו שנמצא כי שלוש מנות מהחיסון המשותף שלהן מספקות הגנה גם מווריאנט אומיקרון של הקורונה.

בזירת המסחר המקדים, פייזר שנסחרה קודם לכן בירידה עברה לעליות והירידה של מודרנה התמתנה משמעותית. גם חברות התעופה והתיירות נהנות מהבשורה של יצרניות החיסונים, וקרניבל, אמריקן איירליינס ועוד חברות בענף מתחזקות.

13:05

המסחר באירופה מתקיים בעיקר במגמה שלילית בשעה זאת, כאשר רק המדד בציריך נסחר בירוק. דאקס מאבד 0.7%, קאק יורד ב-0.5% ופוטסי נסחר ביציבות. מדד יורוסטוקס 50 יורד ב-0.7% ויורוסטוקס 600 נחלש ב-0.2%.

החוזים על המדדים בוול סטריט נסחרים במגמה מעורבת, כאשר נראה כי דאו ג'ונס ייפתח בירידות קלות בעוד שנאסד"ק יטפס. בזירת המסחר המוקדם עדיין בולטות חברות החיסונים שמאבדות גובה, ובראשן מודרנה, וגם יצרניות הרכב החשמלי לוסיד וריביאן  נחלשות קלות.

סנטינל וואן  הישראלית נחלשת בקרוב ל-10% על אף שעקפה את התחזיות, לאחר שדיווחה כי תקופת החסימה (lock-up) על מכירת מניות על-ידי בעלי מניות קיימים, תקופה שבה אסור להם למכור מניות לאחר ההנפקה, צפויה להסתיים השבוע (ב-9 בדצמבר).

12:10

שוק הנפט עבר לעליות, ושני סוגי הנפט הגולמי עולים בכ-0.6%: נפט WTI נסחר סביב 72.4 דולר לחבית, הברנט תמורת 75.9 דולר לחבית.

11:20

סנטינל וואן  צונחת בטרום לאחר פרסום הדוחות על אף שעקפה את התחזיות. חברת הסייבר זינקה אמש ב-13.4% לקראת הפרסום (לאחר המסחר), וצנחה ב-8.5% במסחר המאוחר לאחר פרסומם. החברה דיווחה על הפסד מתואם של 15 סנט למניה על הכנסות של 56 מיליון דולר., בעוד שאנליסטים ציפו להכנסות של 49.6 מיליון דולר והפסד של 18 סנט למניה. 

יצרניות החיסונים בולטות לשלילה במסחר המוקדם. נובהווקס  נחתכת ב-6.8%, מודרנה  ב-4.7% ופייזר  ב-3.3%.

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. בעוד שמדדי פוטסי וקאק מתקדמים בקרוב ל-0.3%, מדד דאקס יורד ב-0.1% וגם במדריד, מילאנו ובריסל נרשמות ירידות קלות.

בשוק המט"ח סוער הבוקר והדולר נחלש בקרוב ל-1.2% אל מול השקל ויורד לרמה של 3.117 שקלים בלבד. האירו מאבד 0.9% ונסחר סביב 3.519 שקלים.

באסיה מנגד ננעלו המדדים בירוק: מדד ניקיי הוסיף 1.4%, שנגחאי עלה ב-1.1%, שנזן הוסיף 1.8%, קוספי התקדם 0.3%. מדד האנג סנג ננעל לאחר יום תנודתי בירידה מזערית, כאשר עליבאבא בלטה עם ירידה של יותר מ-5%.

8:05

באסה נרשמת מגמה חיובית, כאשר מדד ניקיי עולה ב-1.4%, שנגחאי ב-0.9% ושנזן ב-1.3%. מדד האנג סנג בהונג קונג נסחר בתנודתיות ונע בין עלייה לירידה בשיעור נמוך. קוספי עולה ב-0.4%.

בהונג קונג בולטת מניית עליבאבא שנחתכת ב-5.3%, לאחר שאת יום המסחר בוול סטריט סיימה אמש בעלייה קלה. החברה הודיעה על החלפת סמנכ"ל הכספים, ו-Citi שינתה את מחיר היעד של המניה ל-234 דולר. 

מדד ניקיי מתחזק על אף נתוני תוצר מאכזבים, שלפיהם התמ"ג הרבעוני ירד ב-0.9% (לעומת תחזית של 0.8%-) והתמ"ג הרבעוני (בקצב שנתי) ירד ב-3.6%, לעומת תחזית של 3.1%-.

החוזים בניו יורק נסחרים בעליות של 0.3%-0.4%, לאחר שיום המסחר ננעל אתמול בעליות חזקות בהובלת מניות הטכנולוגיה. נאסד"ק  קפץ 3% (היום החזק ביותר מאז מרץ), מדד דאו ג'ונס  התחזק 1.4% ומדד S&P 500  עלה ב-2.1%. נכון לשעה זו תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי נסוגות, והתשואה על האיגרת ל-10 שנים יורדת ב-2 נקודות בסיס ל-1.46%.

בשוק הנפט הגולמי נרשמת חולשה קלה כאשר שני סוגי הנפט יורדים בכ-0.3%, זאת לאחר זינוק של 3.7% אמש בנפט מסוג WTI ושל 3.2% בברנט. הבוקר הם נסחרים סביב 71.7 דולר ו-75.2 דולר לחבית, בהתאמה.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות בשיעורים קלים, והביטקוין נסחר סביב 50.4 אלף דולר. האת'ר יציב סביב 4,324 דולר.

עוד כתבות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן