גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פייפאל תשתף פעולה עם סטוריה הישראלית. צפי ההכנסות: עשרות מיליוני דולרים

"במקור, פייפאל פנו לגוגל וביקשו לשתף עמם פעולה, אבל גוגל אמרו 'יש לנו ניסיון פחות טוב עם כאלה שת"פים, אבל יש לנו שותף שעושה את כל מה שאתם רוצים, אז תכירו את סטוריה', מספר יריב דרור, מנכ"ל ומייסד StoreYa ● וגם: הקרן של ביל ומלינדה גייטס תעניק 2 מיליון דולר לעמותת TomorrowNow.org למען מודיעין אקלימי שיעזור לחוסן החקלאי באפריקה ● אירועים ומינויים

מייסדי סטוריה: פאשה זאפט, יריב דרור ואייל רייך / צילום: רועי קאשי
מייסדי סטוריה: פאשה זאפט, יריב דרור ואייל רייך / צילום: רועי קאשי

ענקית הסליקה העולמית, פייפל , בחרה בסטוריה (StoreYa.com) הישראלית, להיות פתרון הפרסום הממומן הבלעדי שעליו היא ממליצה ללקוחותיה (בעלי חנויות), במסגרת האפ-סנטר החדש שהשיקה לאחרונה. בשלב זה מדובר בהשקה שקטה בלבד, אולם הפתרון כבר נגיש לבעלי החנויות. סטוריה מעריכה כי שיתוף הפעולה עשוי להגדיל את הכנסותיה מ-10 מיליון דולר השנה ל-50 מיליון דולר ב-2022.

"עבדנו על זה שנתיים, התחלנו עוד לפני הקורונה", מספר יריב דרור, מנכ"ל ומייסד StoreYa. "במקור, פייפאל פנו לגוגל וביקשו לשתף עמם פעולה, אבל גוגל אמרו 'יש לנו ניסיון פחות טוב עם כאלה שת"פים, אבל יש לנו שותף שעושה את כל מה שאתם רוצים, אז תכירו את סטוריה'.

"זה היה תהליך מאוד ארוך, ועם הרבה תהפוכות. במשך חצי שנה ישבנו עם שני אנשים שם, פגישות בחו"ל ובזום, ואז הם אמרו: 'הפרויקט יורד מהפרק'. הצעתי להם לבוא לישראל ולדבר, אפילו שלחתי להם תמונה של חוף הים של תל אביב, ואמרתי 'בואו, עליי'. זה לא עזר.

"אחרי כמה חודשים הם שוב יצרו קשר, והזמינו אותנו ללונדון. אמרו לי: נציג אותך ללקוחות קיימים שלנו, ונראה איך אתה מצליח להגדיל להם את המכירות. הם אפילו שילמו את הכסף בשם החברות, בתמורה לכך שהן חשפו בפניהם את הביצועים.

"מה שבעצם קרה זה שהיה בפייפאל רה-ארגון, ואנחנו היינו צריכים לצלוח כמה שינויים ארגוניים כאלה כדי להגיע לקו הגמר. בסוף, הם אהבו את הגמישות שלנו מול מה שאחרים ידעו לעשות".

מה מודל הרווח של השת"פ?
"זה ווין ווין משולש. בעל החנות מקבל פרסום אפקטיבי והגדלת מכירות, כי הרובוט תמיד ינצח את האדם במשימות של אופטימיזציה בזמן אמת, בוודאי כשיש קטלוג עם הרבה מוצרים. פייפאל מגדילה את היקף הסליקה שהיא מבצעת בשם החנויות, משום שהן מוכרות יותר, ואנחנו זוכים לחשיפה של מנוע הפרסום שלנו - לפייפאל יש מעל 20 מיליון חנויות בעולם, כך שפוטנציאל הגידול שלנו הוא מיליוני חנויות מקוונות".

כל בעל חנות משלם על השירות 120 דולר בחודש ראשון ("זה נמוך לפרסום של חנות", מציין דרור), ולאחר מכן מגדיל את התקציב בהתאם לצורך ("אנחנו מבוססים על זה שעסקים משקיעים גם אלפי ועשרות אלפי דולרים").

StoreYa הוקמה ב-2012 על ידי דרור, אייל רייך ופאשה זאפט. החברה פיתחה מערכת בינה מלאכותית בשם Traffic Booster שמאפשרת שיווק מונחה ביצועים של חנויות מקוונות. המערכת מנגישה עובר עסקים קטנים ובינוניים כלי שיווק ופרסום שבעבר רק עסקים גדולים יכלו להרשות לעצמם. "מדובר בכלים שנועדו לשפר את יחס ההמרה", מסביר דרור. "לכל סוג התנהגות של גולשים בעל העסק מגדיר פרומושן ספציפי, ואנחנו דואגים שהוא יוצג כדי להפוך גולש מ'מבקר' באתר לרוכש. אנחנו יודעים לפרסם את החנות המקוונת ברשתות החברתיות ללא מגע יד אדם.

כיום עובדת סטוריה עם יותר מ-450 אלף עסקים מ-186 מדינות, ויש לה אינטגרציה עם 30 פלטפורמות איקומרס כמו שופיפיי , ווקומרס, וויקס , מג'נטו ואחרות. החברה ממוקמת ברמת השרון, מעסיקה 12 עובדים, והגיוס היחיד שלה התרחש לפני שבע שנים ועמד על פחות ממיליון דולר. "העסק רווחי ומחזיק את עצמו", מסביר דרור. "בחמש השנים האחרונות גדלנו ב-150% עד 300%. כל שנה הכפלנו את עצמנו, והחיבור עם פייפאל יכול להכפיל אותנו בקלות כל כמה חודשים".

הקורונה האיצה את הפעילות שלכם.
"בוודאי. לקוחות שלנו שכבר היו באונליין מאוד גדלו בקורונה, היו להם חודשים שלמים שנראים כמו בלאק פריידיי. ללקוחות החדשים סיפקנו חמצן לעסק, באמצעות הקהל שאנחנו יודעים להביא. ב-2021 הבייסליין היה יותר גבוה משמעותית, וזו בהחלט תרומה של הקורונה לעולם האיקומורס".

מה התוכניות שלכם לעתיד?
"עוד שיתופי פעולה עם עוד חברות שמאגדות קבוצות גדולות של חנויות מקוונות. זו יכולה להיות נישה ספציפית של חנויות מקוונות שבה נהיה מוצר משלים, או חברות שיש להן יכולות טכניות או שיווקיות ועובדות עם הרבה חנויות, ואנחנו יכולים להוות שם תוספת חשובה".

לסיכום, מה העמדה שלך בדיון העכשווי על שירות קרבי מול שירות ב-8200, והמקפצה לעולם ההייטק?
"אני הייתי מ"פ ביחידה חטיבתית של תותחנים, את רוב השירות עשיתי בקו לבנון לפני שיצאנו משם, וזה עיצב את אופיי להתמודדות עם מצבים קשים כמו זה שהיה כשפייפאל ירדה לכמה חודשים מהפרק. אנחנו מגייסים לעבודה אנשים שעשו שירות קרבי, מבחינתנו זו נקודת זכות".

אזור התעשייה

המחר של גייטס

הקרן של ביל ומלינדה גייטס תעניק 2 מיליון דולר לעמותת TomorrowNow.org למען מודיעין אקלימי שיעזור לחוסן החקלאי באפריקה. מדובר בעמותה ללא מטרות רווח של Tomorrow.io הישראלית-אמריקאית, והפרויקט יימשך 18 חודשים. בין היתר, טומורו תפתח עבור מגדלי זרעים ומנהלי חוות כלים שיסייעו להם לקבל תחזיות מזג אוויר ולייצר תוכניות פעולה בהתאם - ובכך להגביר את עמידות היבולים החקלאיים ולשפר את הביטחון התזונתי.

Tomorrow.io הוקמה ב-2016 על ידי איתי זלוטניק, רעי גופר ושמעון אלקבץ, שמשמש כמנכ"ל. החברה פיתחה טכנולוגיה לאיסוף נתוני מזג אוויר ממספר מקורות מידע. לאחרונה הודיעה כי במהלך 2022 תצא להנפקה בוול סטריט באמצעות חברת ספאק.

אלעד מגיעה לשדרות

נקודת אור קטנה ל"מלכודת הכישורים" של הפריפריה הישראלית: חברת אלעד מערכות ונגב תשעשרה משיקים יחד עם עיריית שדרות את קורס ה-Salesforce הראשון בנגב. בקורס ישתתפו בשלב ראשון כ-10 סטודנטים תושבי שדרות והנגב המערבי, וחלקם ייבחרו לעבודה בשלוחת אלעד מערכות בשדרות. את הקורס מנהלים אייל מורד, ראש צוות יישום ב-ServiceWise by Elad, ואוהד כהן, מנהל פרויקטים בחברה.

מצנח הזהב

שי דגן, 48, מונה למנכ"ל טרקלין חשמל, רשת חנויות חשמל המונה כ-55 סניפים בפריסה ארצית.

רון כהן מונה ליו"ר חברת הפינטק אפ קפיטל פיננסים. לכהן ניסיון של כ-30 שנה בתחום האשראי והמימון החוץ בנקאי בקבוצת בנק הפועלים.

לבנת קיזנר מונתה למנכ"לית קבוצת מכללות פאר-תפנית, המתמחה במקצועות הנהלת חשבונות, חשבות שכר, גרפיקה ממוחשבת ומולטימדיה.

יוסי ניסן, 46, מונה לסמנכ"ל השיווק הגלובלי של חברת התוכנה Priority. הוא יחליף את אפרת נקיבלי, שמונתה לסמנכ"לית האסטרטגיה והחדשנות הגלובלית.

דוד בן גל מונה למנהל פעילות אירופה בבלנדר טכנולוגיות פיננסיות.

קבוצת 8Team מצרפת את רועי אלדשטיין כשותף-מנהל וסמנכ"ל תפעול, גליה באר-גבל מונתה לשותפה, וגל הוכברג מונה לסמנכ"ל הטכנולוגיה.

גליה באר גבל, רועי אלדשטיין וגל הוכברג / צילום: רון קדמי

אלדד כהן מונה לסמנכ"ל לקוחות במשרד הפרסום ושיווק לבני נוער teenk. קודם לכן עבד ב-Act.3, חברה בינלאומית מגרמניה שפועלת בארץ כחמש שנים.

חדשות טובות

מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח סיימה מחזור ראשון של תוכנית "ברוכים השווים" - מסלול המראה לעולם ההייטק עבור אנשים עם מוגבלויות, בשיתוף תוכנית תעסוקה שווה.

בתוכנית לקחו חלק משתתפים מכל הארץ, שרכשו כלים שיעזרו להם להתפתח מקצועית, ויהוו עבורם מקפצה לעולם ההייטק. בין היתר, הם תרגלו מיומנויות טכנולוגיות בהנחיית צוות מהנדסים של החברה, ולקחו חלק במגוון סדנאות מעשיות כמו סדנת הכנה לראיונות עבודה, סדנת לינקדאין ועוד. בנוסף, המשתתפים נפגשו עם עובדי מיקרוסופט בעלי מוגבלויות. בהמשך הם יוכלו לקבל ליווי מקצועי אישי של מנטורים ממיקרוסופט, על מנת לסייע להם במציאת עבודה.

לדברי מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, "בשבועות האחרונים עובדות ועובדי החברה בנו והעבירו למשתתפים בתוכנית קורסים בתומי פיתוח, נטוורקינג וקריירה, בכדי לפתוח עבורם דלתות בתעשיית ההייטק. זו חובתנו לראות את האדם עצמו, לא רק את מוגבלותו, ולהעניק לכולם הזדמנות שווה להצליח".

עוד כתבות

רחפן של חברת DJI הסינית / צילום: ap, Shizuo Kambayashi

אחרי טיקטוק, ארה"ב בדרך לחסום את פעילות ענקית הרחפנים הסינית

הצעת חוק חדשה קוראת לחסום את הגישה של חברת DJI הסינית לתשתיות התקשורת בארה"ב, מחשש לריגול ● הערכה: המהלך יקפיץ את מחירי הרחפנים בארה"ב, המשמשים בעיקר חקלאים

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

מועד התשלום על ימי המילואים מגיע: כמה יקבלו מאות אלפי מגויסים?

מאות אלפי חיילי מילואים יקבלו תשלום היום (ד'), כאשר מודל התגמולים מורכב במיוחד - אך גם נדיב ● מה כוללים סוגי המענקים השונים ואיזה מס משלמים עליהם, מי זכאי לשוברי סיוע, והאם גם העצמאים יקבלו פיצוי הולם? ● גלובס עושה סדר

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות אמזוןעמדו על 143 מיליארד דולר, מעל הצפי ● הרווח למניה זינק ב-216% לעומת הרבעון המקביל ● החברה מצפה לצמיחה של 7%-11% ברבעון הבא, לעומת צפי של 12% ● המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה

בגלל המלחמה: סטארט-אפ הפינטק רייזאפ מפטר מחצית מעובדיו

קצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, וגם עלות גיוס לקוח הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, ולכן החברה החליטה היום על פיטורי כמחצית מכוח-האדם ● ברייזאפ מדגישים כי בקופתה יש מספיק כסף להמשיך להתנהל, וכי המהלך, שכולל גם שינויים אסטרטגיים, יאפשר להגיע לרווחיות

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

מוצרי תנובה בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

מסנפרוסט ועד מאמא עוף: תנובה מעלה מחירים של עשרות מוצרים

מוצרי החלב המפוקחים של חברת המזון הגדולה בישראל יתייקרו החל ממחר בשיעור של 4.48% ● בנוסף, תנובה הודיעה גם על העלאת מחירים של מוצרי החלב הלא מפוקחים וכן מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי בשיעור של עד 9.8% החל מ-16 במאי

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירת ארבעה חדרים נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. בכמה יקפוץ השווי לאחר תמ"א?

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

חניה בכל מקום: כך זינק מספר תווי הנכה ב-55% בתוך שנתיים

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, מספר תווי הנכה זינק מ־405 אלף ל־628 אלף בתוך שנתיים ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

שדה התעופה בדובאי / צילום: Shutterstock

הטיסות של ארקיע נדחו, ועשרות ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי

עיכובים חריגים בטיסות ארקיע וישראייר מדובאי הביאו לכך שעשרות נוסעים תקועים בשדה התעופה מעל 24 שעות ● הסיבות לעיכוב: תקלות במטוסים שהובילו לשיבוש בלוח הזמנים ● עיכובים גם בטיסות לארץ מיעדים נוספים מאירופה

צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה

"שליחות חדשה": צבי יחזקאלי עוזב את רשת 13 ומצטרף ל-i24NEWS

יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית ● "הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי"

מותג משקאות האנרגיה BLUE / צילום: Shutterstock

זה משקה האנרגיה ששווה לבעלת יקבי כרמל 450 מיליון שקל

חברת המשקאות הבורסאית התקשרה במזכר הבנות לרכישת מותג משקה האנרגיה BLU בסכום הגבוה משמעותית אף משווי השוק שלה עצמה

יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

שוק ההנפקות חוזר? הקבלן יוסי אברהמי רוצה להנפיק ולגייס 200 מיליון שקל

אברהמי מבקש להנפיק את חברת הבנייה למגורים שהקים לפי שווי של מיליארד שקל לפני הכסף ● לחברה צבר של אלפי דירות לבנייה עתידית והון עצמי של כ-600 מיליון שקל ● במידה ותצליח, זו תהיה הנפקת הנדל"ן השלישית השנה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

רפיח או עסקה? כלכלנים מעריכים איך יגיבו הבורסה והשקל לתרחישי המלחמה

ישראל נמצאת בפני צומת אסטרטגי, כששתי אופציות מרכזיות על השולחן ● הראשונה היא עסקה שכוללת החזרת חטופים לצד הפסקה זמנית של הלחימה ● השנייה היא ככל הנראה פעולה נרחבת של צה"ל ברפיח ● שלושה כלכלנים בכירים מנתחים את השפעתם של התרחישים השונים על השקל, הבורסה והגירעון התקציבי

אקסל / אילוסטרציה: Shutterstock

כך הבינה המלאכותית תעזור לכם להשתמש באקסל

מיקרוסופט החלה להכניס כלי AI לתוכנת האקסל ● בקרוב תוכלו לקבל ניתוחי מגמות ותובנות על הנתונים שלכם, לייצר נוסחאות בקלות בעזרת טקסט, ולקבל דגש על מה שחשוב לכם

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לישראל יש הזדמנות להכריע את איראן, וזה לא בעזרת הצבא

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

בלינקן יוצא לפעילים שהפגינו מחוץ למלון שבו הוא לן בתל אביב / צילום: Associated Press, Evelyn Hockstein

בלינקן למשפחות חטופים בתל אביב: "לא ננוח עד שנחזיר את כולם"

זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים, לא דווח על נפגעים או נזק • מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בחמישה מרחבים שונים בדרום לבנון • ראש האופוזיציה לפיד ייצא לביקור מדיני באיחוד האמירויות • דיווח ב-CBS: ארה"ב שוקלת לקלוט קבוצת פלסטינים מהרצועה כפליטים, כולל אופציה למעמד קבע • צבא ארה"ב הודיע: הושמד כלי שיט בלתי מאוייש של החות'ים בתימן ● עדכונים שוטפים 

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק בכ-2% מול המטבעות הזרים; אלו הסיבות

ברקע למגעים בעסקת החטופים השקל מתחזק בחדות הבוקר (ג'), בהמשך למגמה אמש ● למרות האופטימיות, הכלכלנים הבכירים מזהירים כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי צפויה להימשך

מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי

הגל נמשך: עליות מחירים במוצרי טרה וקוקה-קולה

מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2% ● המשקאות הממותקים והמשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות יתייקרו בשיעור של כ-4.5%