גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כך עברו החסויות מתיחת פנים והפכו לעוד הפסקת פרסומות

כ-80% מהכנסות הערוצים המסחריים מפרסום מגיעים בשעות הפריים-טיים, אבל הגבלת הדקות של הרשות השנייה בולמת את החגיגה ● הפתרון היצירתי: הגדלת מספר החסויות, שהפכו משקופית לסרטון של ממש ● מי מפסיד מהמהלך, כיצד זה עובד בתאגיד השידור הציבורי, ואיך זה משפיע על הצופים

תשדיר חסות של בנק דיסקונט
תשדיר חסות של בנק דיסקונט

הפורמט של "התוכנית בחסות המפרסם X" מוכר לצופה הישראלי זה שנים ארוכות, עוד מהתקופה שבה חסויות היו כמעט הדרך היחידה להעביר מסר פרסומי בטלוויזיה. אבל בשנים האחרונות, וביתר שאת ב-2021, נראה כי החסויות עברו מתיחת פנים והפכו לברייק נוסף לפני ואחרי ברייק הפרסומות.

כבר לא מדובר בשלוש חסויות של שקופית קפואה המדבררת מסר תדמיתי של מפרסם כלשהו, אלא לעיתים בבלוק של עד כעשר חסויות מונפשות, שנראות כמו ורסיה מקוצרת של הפרסומת המלאה שעוד רגע תופיע בברייק עצמו. באופן מפתיע, ניתן להרגיש את זה אפילו בשידורי תאגיד השידור הציבורי, שם לכאורה לא אמור להיות פרסום בכלל.

השינוי הוויזואלי שעברו החסויות איננו חדש, אך מבדיקה שעשה גלובס עולה כי בשנתיים האחרונות גדל היקף השימוש בהן בעשרות מונים. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי במהלך שעות הפריים-טיים גדל הזמן שמוקצה לחסויות ב-20% לעומת 2020, וגם מחוץ לפריים-טיים נרשם גידול מרשים של כ-17%.

לדברי מני אברהם, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, שנת 2021 מסתמנת כשנה טובה מאוד לערוצי הטלוויזיה. "אחת הסיבות לגידול בהכנסות מפרסום הן החסויות. מסורתית זה כלי שהיה נחלתם של ערוצי הנישה ושל כאן 11, אך בשנים האחרונות אנחנו רואים גידול משמעותי בשימוש בכלי החסות. להערכתי, אחת הסיבות לשימוש התכוף הזה, בעיקר ברשת וקשת, היא שהוא אינו גוזל דקות פרסום מהברייקים המסורתיים שמוגבלים בהיקפם, וכך החסות - כמו התוכן השיווקי - מהווים מקור הכנסה משמעותי לערוצים".

 

בערוצים המסחריים מעודדים את המפרסמים וחברות המדיה לשבץ חסויות, במטרה להתמודד עם הביקוש הגדל לדקות פרסום בטלוויזיה ועם המגבלה בכמות דקות הפרסום שמותר להם לשבץ בפריים-טיים - הזמן שבו המחיר לנקודות רייטינג מהווה כ-80% מהכנסות הערוצים מפרסום.

אמנם בתקופות של ביקוש גבוה הערוצים מניידים דקות פרסום לפריים, ומשבצים יותר מ-40 הדקות המותרות, אבל יש גבול למתיחת זמן הפרסום מבלי לפגוע בתוכן ולהבריח את הצופה. מאחר שזמן הפרסום של החסויות לא נספר לצורך המגבלה שיש על הפרסומות, ובהתחשב בכך שחסות מוגבלת על פי חוק לעד 6 שניות, הברייקים של החסויות הם פתרון יעיל.

השפעת הסגר הראשון

בענף הפרסום והשיווק לא ממהרים לדבר לציטוט על התרחבות השימוש בחסויות כדי ‘לא להעיר את המתים’: אחרי הכול, זאת תופעה שרבים נהנים ממנה. לערוצים המסחריים זה מאפשר לשלב כלי פרסום נוסף המכניס כסף, ולחברות המדיה זה מאפשר להציע כלי פרסום אפקטיבי שנוח מסחרית להתנהל איתו - כי ההתחייבויות למפרסמים בהסכמי המדיה הן לעלות לנקודת רייטינג ותשדירים, ולא על חסויות.

מפרסמים שלא יכלו לעלות בעבר לטלוויזיה עם קמפיין פרסום, יכולים לאפשר לעצמם קמפיין חסויות בשל המחיר, ומפרסמים גדולים שכבר נמצאים עם קמפיינים יכולים לאפשר לעצמם עוד דריסת רגל מחוץ לברייקים הצפופים.

לדברי בכיר באחד מאמצעי המדיה, הביקוש לחסויות צמח במיוחד בתקופת משבר הקורונה. "מתחילת המגפה הביקוש לחסויות טיפס בעשרות אחוזים. בסגר הראשון דקות הפרסום ירדו, ולקוחות לא רצו להיות בתשדירים כי לא ידעו לאן הדברים הולכים, אבל כן רצו להישאר על המסך. החסויות היו פתרון טוב לכך, ואז המפרסמים גילו שזה יעיל, ומאז כמעט כל תמהיל מדיה כולל בנוסף לזמן פרסום רגיל גם חסויות. לקוחות התאהבו בזה, ולכן 2021 הייתה פנומנלית מבחינת חסויות".

"בעבר לא היינו שחקנים גדולים בתחום החסויות", מודה בכיר באחת מחברות המדיה הגדולות. "היום רוב הקמפיינים של התשדירים עולים אצלנו בחיזוק של חסויות. ההשקעה שלנו בחסויות גדלה פי ארבע בשנתיים האחרונות, כי אנחנו רואים שזה בוסטר לקמפיין.

"כתוצאה מהקורונה, הרגולציה שבעבר הייתה קשוחה אפשרה דברים שבעבר לא היו ולכן כשמחזקים תשדירים עם חסות זה עושה עבודה נהדרת, ומהווה תוספת חשוב לפרסומות שמופיעה בתוך הבליל שבתוך ברייק הפרסומות. השפה הגרפית של שני המוצרים היא אותה שפה, לכן גם כשרואים את זה מחוץ לברייק זה יוצר את הקישור. זה בדיוק הרעיון".

לדברי בכיר אחר, "חסות מעלה את הנוכחות וכמות המופעים בפריים, וגם הלקוח מבסוט, כי הוא רואה את עצמו יותר. על חסות משלמים מחיר פיקס, ובחורף, כשאנשים יותר בבית, הרייטינג עולה ומחיר החסות לא משתנה. מעבר לעניין המחיר, כשרואים חסות שחתוכה מתוך הסרטון, המוח מיד עושה את ההקשר לפרסומת". ואכן יותר ויותר חסויות הן קטע שנחתך מתוך הפרסומת עצמה, ולעיתים קרובות חברת המדיה משבצת את החסות לפני ברייק הפרסומות שבה מופיעה הפרסומות, אחריו או גם וגם.

בנוסף לשחקנים ה"קבועים" בברייק, השנה אופיינה גם בכניסה של ‘לונג טייל’ לתוך הטלוויזיה - מפרסמים קטנים יחסית, שפועלים בעיקר בדיגיטל. "אלה מפרסמים חדשים, למשל מההייטק, שאין להם תקציבי מיליונים לשפוך, ויכולים כעת לפרסם בסכומים נמוכים יחסית", מסביר בכיר בענף.

מתעלמים מהמגבלות

שגשוג החסויות מתאפשר גם בזכות הנחות רגולטוריות, יש שיגידו עצימת עין של הרשות השנייה, שהעדיפה לסייע לקשת ורשת בעת משבר הקורונה.

ההגבלות בחוק אינן מתייחסות רק לאורך החסות, אלא גם לתוכנה. למשל, על פי חוק הרשות השנייה אסור לשדר חסויות במהלך מהדורות החדשות, ובמשך כל היום חסויות אינן יכולות לכלול הנעה לפעולה. מילים כמו "קנה" או "חדש" אמורות להיות מחוץ לפריים, כך גם סופרלטיבים ושילוב אלמנטים מכירתיים. אלא שבפועל, הגבולות הללו נמתחו מאוד.

חסות של תלמה

לדברי אחד הבכירים במדיה, "סייגי התוכן שהיו על חסויות בעבר כמעט ולא קיימים. אמנם יש מגבלות רגולטוריות, אבל ברשות השנייה הגמישו את הכללים בקורונה ואפשרו, למשל, חסויות בחדשות. גם אפשרו חסויות עם הנעה לפעולה, וזה הפך אותן לפרסומות בנות 6 שניות לכל דבר ועניין. הרשות השנייה פשוט עזבה את הערוצים לנפשם. כל 2020-2021 הם עשו מה שהם רוצים בטלוויזיה.

"לא ברור אם אישרו להם פורמלית או שפשוט מעלימים עין, אך מאז הרבעון הראשון של 2020 יש הקלות משמעותיות. לאחרונה ברשות השנייה מנסים להקפיד יותר, והחלו להחזיר את הפיקוח ולהדק אותו מבחינת התוכן והמלל שאפשר לשים. אבל זה בקטנה - המצב עדיין משוחרר יותר ביחס למה שהיה לפני הקורונה".

לדברי בכיר אחר במדיה, החוק מגביל לא רק את אורך התשדיר אלא גם את מספר החסויות שאפשר לשבץ בברייק, אבל בדיוק כמו עם תשדירי הפרסום - הערוצים חוצים את הרף, והרשות השנייה מתעלמת. "אנחנו משתדלים לשמור על סך הכמות היומית המותרת, אבל באופן טבעי, מאחר שהפריים-טיים מכניס יותר כסף, אנחנו מניידים לשם יותר חסויות על חשבון חסויות אחרות במהלך היום".

מי מרוויח, ומי פחות

הגידול בהשקעה בחסויות בא על חשבון מדיות אחרות, בעיקר על חשבון הרדיו האזורי. לקוחות רבים שהיו עולים ברדיו, בעיתונות המודפסת ובשילוט עם קמפיינים בהיקף של 300-400 אלף שקל, עברו במקום זאת לקמפיין חסויות בטלוויזיה בסכום דומה שמביא לחשיפה אפקטיבית. עם זאת, חלקם רוכשים חסויות גם בסכומים נמוכים משמעותית.
החסויות לא נמכרות כחבילה, אלא משובצות בשיטת פינצטה: משלמים על כל תוכנית לפי המחיר הייעודי שלה - 2-3 הופעות לתוכנית. האלמנט היחיד שנקנה בחבילה שבועית הוא חסויות מזג האוויר.

חסות של פרטנר

מי שעוד מרוויח מהביקוש לחסויות הוא תאגיד השידור הציבורי כאן, אם כי בגלל המגבלות הרגולטוריות הייחודיות לו, הוא אינו יכול לשדר את כל ההיצע שקיים בשוק.

במכרז לשיווק זמן האוויר בתאגיד נעשה שינוי גדול ביחס לתכנים ולחסויות שמותר להציג בזמן הפרסום לעומת אלה שהיו מותרים בימי רשות השידור. בניגוד לפרסום שמותר רק למלכ"רים, החסויות פתוחות לכולם ואינן מוגבלות עוד בהכרח לשים שקופית קפואה.

את החסויות, כמו את כל זמן הפרסום של התאגיד, משווקת חברת טרגט ספיריט, אך אישור הפרסומות והחסויות נעשה על ידי התאגיד עצמו, בהתאם לחוק. "והם לא מעגלים פינות. גם אין להם סיבה, כי זה לא גוף שחסר לו כסף", אומר בכיר בחברת מדיה.

"הם חיים מתקצוב של המדינה, ולא מפרסום. מי שמאשר בתאגיד את החסות זה לא נציגי בעלי המניות של המדיה, שאומרים ‘מקסימום נריב אחר כך עם הרשות השנייה', אלא פקידים שאין להם סיבה לעבור על החוק’".

בכיר אחר בתחום המדיה מסביר כי "החסויות שמשודרות כיום בתאגיד נראות טוב בהרבה מאשר בתקופת רשות השידור, כי הן זהות לאלה שבערוצים המסחריים - מונפשות לגמרי. הביקוש בקשת ורשת גלש גם לתאגיד - עד רמה מסוימת, כי לא הכול עולה שם".

"לתאגיד יש אישור פרסומות משל עצמו אבל מופעלים עליהם לחצים, כי משרד פרסום שמכין חסות לקשת ורשת לא יפיק חסות מחדש לפי התנאים של התאגיד. אז אומרים להם ‘או שתעלו את זה ככה או שזה לא יעלה אצלכם’. זה גורם לעיגול פינות, ועולים דברים גבוליים".

גורם בכיר במדיה טוען כי היקף החסויות בתאגיד גדל ב-25% בשנה האחרונה, ובנוסף יש כ-30% חסויות נוספות שאינן עומדות בתקנות שהתאגיד לא מאפשר לשדר.
עם זאת, מסתבר שהשינוי בהיקף החסויות איננו פרי עצימת עין, אלא מדיניות מכוונת: במהלך 2021 בא לידי סיום תהליך עדכון כללים שהחלה הרשות השנייה לבצע כבר לפני הרישיון, ובגלל עיכובים פרוצדורליים, עבר זמן עד שמשרד המשפטים אישר לרשומות. השינוי מבטיח כי לפחות ברמת התוכן, החסויות ימשיכו להיות אטרקטיביות למפרסמים.

פגיעה באפקטיביות

מי שמשלם את מחיר שגשוג החסויות בטלוויזיה הם אמצעי המדיה האחרים, אבל גם הצופה בבית - שמעמיסים עליו חסויות, פרומואים ופרסומות.

למעשה, בתקופת ביקוש גבוה לפרסום, שבה משודרות כ-43-44 דקות פרסום, יתווספו לפעמים גם 5 דקות של חסויות. לצופה יש תמיד את האופציה לעבור לצפות במקום אחר, אך השאלה הגדולה היא האם העומס בחסויות פוגע בסופו של דבר באפקטיביות הפרסום - ועל כך הדעות חלוקות.

"הברייקים הארוכים זו הזניה של המוצר", אומר איש מדיה ותיק. "פעם היו שלוש חסויות מחוץ לברייק, במטרה לתת בולטות שאפשר להעביר ב-6 שניות. אבל הערוצים התחכמו, הכניסו את החסויות לתוך הברייק עצמו, ומוכרים אותן במחירי פרימיום. אז מה בדיוק זה נותן? והמפרסמים, כמו עדר שלא חושב, קונים את זה. כל הדנ"א של חסות נעלם. מה הבדל בין חסות לפרסומת? אבל יש קשר שתיקה, כי זה נוח לכולם".

אחרים סבורים שגם אם יש פגיעה מסוימת כתוצאה מהעומס, היתרונות עולים על החסרונות: "גם בברייקים שיש בהם עשר חסויות - ואין הרבה כאלה - בסוף מדובר בדקה, כי אין חסות שהיא מעל 6 שניות. לפעמים יש פרומואים של הערוץ שהם באורך הזה, ולמפרסם זה לא אכפת, כי המקבץ הוא לפני הברייק".

הבכיר מעריך כי הביקוש לחסויות יישאר גבוה, בגלל התחזקותה של הטלוויזיה באופן כללי. "הביקוש לפרסום בטלוויזיה זינק ב-2021, וכשהטלוויזיה מתמלאת, מפרסמים רוצים לצאת מחוץ לברייק ולקבל את חלקת האלוהים הקטנה שלהם במקום פחות עמוס.
"אגב, הסיפור של החסויות יותר מורכב ממשבר הקורונה: בכל העולם הרייטינג בטלוויזיה יורד. בישראל זה קורה יותר לאט. כשעידן הסגרים מאחורינו, הצפייה תרד אבל הביקוש יישאר קשיח, ולכן המחירים יעלו.

"כשיש עליית מחירים, מפרסמים עם תקציבים מופחתים לא יכולים לעשות תשדירים, והם מנסים למצוא אלטרנטיבות זולות יחסית לפרסם. מהדיגיטל נרשמה אצלם אכזבה מסוימת, כי הם מבינים שיותר קל ליצור אימפקט בטלוויזיה - והם חוזרים אליה. חסות, עם כל החסרונות שלה, היא עדיין מוצר שעובד".

מכאן ומטרגט ספיריט נמסר בתגובה: "חברת טרגט בלבד אמונה על מכירה, שיבוץ ושמירה על כללי הרגולציה. אין בתאגיד מנגנון פנימי נפרד של אישורים, אלא רק בקרה. אין עיגולי פינות, ויש עבודה שוטפת בכפוף לכל הכללים כדין. העלייה בהקף החסויות היא פונקציה של תוכן מעולה ועבודת מכירות של טרגט".

עוד כתבות

קניות בכרטיסי אשראי / צילום: Shutterstock

לפני פסח נרשם זינוק ברכישות בכרטיסי אשראי, אבל בחג עצמו הארנק נשאר בכיס

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענף החשמל והאלקטרוניקה רשם את העלייה הגבוהה של השבוע בהיקף ההכנסות

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב וידין ענתבי ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

מכון בית יעקב. המסלול בפיקוח צמוד של המל''ג / צילום: באדיבות מכון בית יעקב

הסיפור המלא מאחורי ההצלחה הפנומנלית של תלמידות בית יעקב במבחני רואי החשבון

הסטודנטיות של סמינר בית יעקב מככבות שוב בראש טבלת הנבחנים בבחינות רואי החשבון, ולכן החלטנו לקדם מחדש את הכתבה שמתארת את דרכן להצלחה ● איגוד הסמינרים החרדי "בית יעקב" קיבל אישור להכשיר בעצמו רואות חשבון, מה שעד כה התאפשר רק באקדמיה ● הבוגרות הטריות צלחו את המבחנים באחוזים מטורפים והותירו את המוסדות האקדמיים מאחור ● בדרך עוררו שאלות על אופן שילוב החברה החרדית בשוק העבודה, אך גם על עתיד המקצוע

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

"נאמנות גבוהה של לקוחות": באופנהיימר מעריכים שמניית האיפור מישראל תזנק שוב

בבנק ההשקעות החלו לסקר את אודיטי טק, לשעבר איל מקיאג', המייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים באינטרנט ישירות לצרכן ● לאחרונה ירדה מנייתה ממחיר ההנפקה

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

החוכמה של וורן באפט היא יותר מאשר רק בחירת מניות נהדרות

המבנה החדשני של ברקשייר האת'ווי יוצא דופן — ומועיל לבעלי המניות

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

״חזירות״: הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

השכירויות שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיעות לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

השקל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר יגיע ל-3.8 שקלים? איך תשפיע כניסה לרפיח על שער השקל

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים: "האירועים הביטחוניים החזירו את הדולר במהירות לרמה גבוהה; אולם על רקע היצעי המט"ח של יצואנים לתשלומי שכר ומסים, הרי שפוטנציאל הפיחות בטווח המיידי נותר מוגבל" ● גם יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון, מסכים כי השקל לא יגיב בעוצמה רבה מדי

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים