גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"מגיעים אליי לקוחות שלא היו באים בשום מצב אחר": איך דווקא טיקטוק הפכה לזירת יועצי המס?

יותר ויותר יועצי מס ורואי חשבון שוטפים את טיקטוק עם סרטונים קלילים וכיפיים על קופות גמל, ריביות והצהרות הון - וזוכים למיליוני צפיות ועשרות אלפי עוקבים: "זה כלי עם ערך, עסק שלא מבין את זה מפסיד קהל וכסף" ● אז איך הפכה ממלכת הליפסינק והריקודים המנצנצת לזירה החדשה של אחד התחומים הכי אפורים שיש?

תיאום מס בטוורקינג / צילום: Shutterstock
תיאום מס בטוורקינג / צילום: Shutterstock

שחר שאבי (39) הוא דור שלישי לשושלת יועצי מס. סבא שלו היה יועץ מס, אבא שלו יועץ מס, וגם הוא יועץ מס (וגם עורך דין). הוא גר בדירת גן בשכונת אם המושבות הוותיקה בפתח תקווה, עם אשתו, שלושת ילדיהם והכלב מילקי. בכל בוקר הוא לוקח את הילדים לגנים ולבית הספר, ואז יוצא לעבודה במשרד שסבו הקים ב-1978 בנתניה. הוא הצטרף אליו כשהיה בן 26, והיום הוא מנהל את 22 העובדים בו. כל יום, כל היום, הוא והצוות מסייעים לעצמאים ובעלי עסקים למלא טפסים לרשויות מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, לשלם מקדמות מס, להפריש כספים לפנסיות. משימות אפורות של יועצי מס, אם תרצו.

אלא שעבור שאבי זה לא מסתכם בזה. את המשמרת השנייה שלו, אפשר להגיד, הוא עושה כל ערב, ובכן, בטיקטוק. כשהוא חוזר מהמשרד והילדים הולכים לישון, שאבי הופך ל"מלך המסים", ומקליט סרטונים ל-15.6 אלף העוקבים בעמוד שפתח לפני חודשיים. שם הוא מסביר, למשל, איך למלא טופס 101, סרטון שגרף 1.2 מיליון צפיות; מציע "שיטה קלה לקבל עד 6,500 שקל מהמדינה" - כמעט 850 אלף צפיות; ומגלה "דברים שלא ידעתם על הזכויות שלכם בעבודה" (220 אלף) ואת "השיטה הסודית לבדיקת החזרי מס" (300 אלף צפיות). יש לו גם סרטון על "איך להרוויח כסף מנייר טואלט?". שאבי, כך נראה, הוא כוכב טיקטוק בלתי מעורער.

 

@shahar.shabi איך למלא טופס 101 חלק א' תעקבו לחלק ב' ו-ג'. #לומדים_עם_טיקטוק #הסיפור_שלי #כסף #משכורת #מלךהמיסים #מצחיק #חופשה #זכויות #נודר ♬ צליל מקורי - שחר שאבי #מלך המיסים

"כשפתחתי את העמוד חשבתי עצמי שאין סיכוי שזה יצליח, כי יש שם ילדים בני 10 ו-15 שמעניין אותם לראות אנשים רוקדים", הוא מספר. "אבל התברר שיש שם קהל שצמא לידע, זה נראה כאילו אנשים חיכו לזה".

הרומן של שחר עם הרשתות החברתיות התחיל עם פרוץ הקורונה בישראל, כשהמדינה פרסמה את תוכנית המענקים לעסקים ולעצמאים, ואף אחד לא באמת הבין מה וכמה מגיע לו. גם הסגרים וההנחיות טרללו את כל בעלי העסקים. "הבנתי שיש בלבול מאוד גדול בציבור בקשר להנחיות התו ירוק ובתנאים של המענקים - כמה אחוז ירידה במחזור צריך להציג כדי לקבל מענק וכדומה. הרגשתי צורך לעשות קצת סדר בדברים והתחלתי להעלות לייבים בפייסבוק בסוף כל יום עבודה". שחר החל לקבל פניות ושאלות מגולשים והסרטונים צברו תאוצה. כשחבר סוכן ביטוח אמר לו שהצעירים שיצאו לחל"ת לא נמצאים בפייסבוק, שחר התקדם לאינסטגרם. "פתחתי שם עמוד וזה נהיה טירוף".

לפני כחודשיים, כששחר גילה את הטיקטוק כאמור, הטירוף רק התגבר. "את הסרטון הראשון - 'השיטה הסודית של בדיקת החזרי מס שהחברות לא רוצות שתכירו' - העליתי בלילה. כשקמתי בבוקר היו בו כמעט 150 אלף צפיות. היום הוא עומד על 300 אלף. סרטון אחר שהעליתי מלמד לבדוק זכאות להחזר מס לשכירים. זה הסרטון שגרם לפיצוץ, בתוך יום היו לי 5,000 עוקבים".

ומה לגבי השם, מלך המסים?
"רציתי שיהיה זיהוי קליל וכיפי, ולא 'שחר שאבי - עורך דין ויועץ מס'. זה לא מתאים לטיקטוק. חשבתי שזה ייראה כבד ומשעמם והם לא ירצו להסתכל על העמוד".
הרצון של שאבי להיות נגיש כל כך הביא אליו קהל שלא ממש ציפה לו. "יש לי פניות בטיקטוק מילדים בני 17-16 שמשקיעים בביטקוין ובמניות, ומאוד מעניין אותם התחום של המס ואיך לממש את הכסף, לצד חיילים משוחררים או בני 40. יש צמא לידע פיננסי בטיקטוק".

כל זה טוב ויפה, אבל אתה בעל עסק. הפניות האלה הופכות ללקוחות משלמים?
"אני מקבל יותר טלפונים מאנשים שרוצים להתייעץ איתי. מגיעים לקוחות כל הזמן. ב-2021 הצטרפו אליי יותר מ-40 לקוחות; בשנה ממוצעת יש לי 15-10 לקוחות חדשים. הנוכחות ברשתות החברתיות מביאה טראפיק. אבל אני לא חנות מכולת, אני לא מודד כמה לקוחות הגיעו אליי בטווח המיידי, אלא לאורך זמן. אני רוצה למצב את עצמי כאיש הפיננסים של הצעירים, שכשהם יהפכו להיות עצמאים הם יבואו אליי להכוונה פיננסית ומיסויית. עכשיו אולי יש להם פחות כסף, אבל בעתיד יהיה להם יותר. אני מסתכל קדימה".

בינתיים גם בלשכת יועצי המס, שבה שאבי משמש כאחראי פיתוח משאבים, החליטו לצבוע את התוכן האפור בוורוד מנצנץ, ולפני כשלושה שבועות פתחו את עמוד הטיקטוק TAX TALK. בסרטונים בעמוד מככב לא אחר מאשר נשיא לשכת יועצי המס ירון גינדי (56). "אנחנו היחידים מבין הלשכות המקצועיות שיש להם עמוד טיקטוק", הוא אומר. "אני רוצה למתג את המקצוע שלי בקרב הדור הצעיר. אני רוצה שהם יכירו אותו וילכו ללמוד אותו. דבר שני: הדור הצעיר הוא הלקוחות שלנו בעתיד. מגיעים אליי ילדים שרוצים לפתוח תיק במס הכנסה כי יש להם עסק, ואני רוצה שהם ידעו שיש להם כתובת לזה".

@tax__talk ידעתם את זה?? תייגו חבר שישמח לדעת!! #לשכתיועציהמס #taxtalk #כסף #taxtalkil #מיסים #לומדיםעםטיקטוק #פיטורים ♬ BARELY BREATHING - Grant Averill



איך התגובות מהקולגות?
"חלק העירו לי הערות. יש כאלה ששואלים אותי: זה לא נראה לך בעייתי? אתה לא חושש מזה? מה אתה שם כובע מצחייה? מה אתה מדבר בצורה כזאת? אתה לא פוחד שזה יפגע בדמות הציבורית שלך? אבל בעיניי ממש לא. אני חושב שאפשר להנגיש חומר מקצועי בצורה קצת אחרת, עכשווית, וזה לא מפחית מכבוד המקצוע. להפך, זה מראה שאנחנו קשובים לדרישות של קהלים רחבים ולא מתנשאים".

הסרטון הראשון בעמוד לשכת יועצי המס, שבו מסביר גינדי על יחסי עובד־מעביד, הגיע כמעט בן לילה ל-300 אלף צפיות; סרטון על הזכויות המגיעות לעובד שמתפטר חצה את 500 אלף הצפיות בתוך כמה ימים; ובסרטון על פריסת החזר המענקים לעסקים לרשות המסים נרשמו 400 אלף צפיות. סרטון שבו גינדי מסביר איך ממסים רווחי קריפטו גרף 250 אלף צפיות כמעט בן לילה. "הוא עשה את הרעש הכי גדול", אומר גינדי. "יום למחרת הפרסום קיבלתי גל של טלפונים מעורכי הדין ורואי החשבון הכי גדולים בישראל שמתעסקים בקריפטו. חלק מהם בכלל לא בטיקטוק, אבל נוצר שיח על זה בכל הזירות הרלוונטיות. עסקים שמדברים איתי מבינים שזה כלי עם ערך. עסק שלא נמצא ברשתות החברתיות מפסיד כסף, מפסיד קהלים רחבים. מי שלא גמיש לשינוי אין לו סיכוי להצליח".

אמרו לי 'אל תתקרבי'

עד לא מזמן הייתה טיקטוק ממלכה בלעדית לילדים ובני נוער שמעלים סרטוני ליפסינק וריקודים, ומאתגרים זה את זה לטעום מאכלים דוחים ולקפוץ לאמבטיות קרח. אלא שהתדמית של תוכן קליל ושטחי בלבד החלה להיסדק כשנכנסו אליו בזה אחר זה פוליטיקאים, מורים שמנגישים סיפורי תנ"ך וניסויים בפיזיקה וגם עורכי דין. ועדיין, מי שנותרו מחוץ למשחק היו יועצי המס, רואי החשבון, יועצי המשכנתאות - בעלי המקצועות הפיננסיים, שנתפסים לעתים כאפורים. זאת בין היתר בגלל התפיסה שמדובר בזירה לא מכובדת, אבל גם בשל הקושי להנגיש נושאים מקצועיים כבדים בסרטונים של 30 שניות.

עכשיו, כך נראה, המגמה משתנה. "הטכנולוגיה הולכת יותר ויותר לכיוון תקשורת טבעית", אומרת ד"ר יפעת מור, חוקרת במחלקה לתקשורת ועיתונאות באוניברסיטה העברית. "בווידאו אני יכולה להעביר גם אינטונציה, מימיקה, הרבה יותר מידע. מי שישכילו להתאים את התכנים שהם מייצרים לפורמט הזה יצליחו לרכוב על הגל".

ד''ר יפעת מור / צילום: זוהר סוסנקו

מלבד זאת, היא אומרת, "הדור הצעיר מאוד יזמי. יש לא מעט חבר'ה שמחפשים להקים את העסק שלהם וצריכים את התכנים המשעממים של רואי חשבון, יועצי מס ועוד. גם אם הם לא צורכים את התוכן הזה, הוא מעניין אותם".

ענת אשד גלזר (51), רואת חשבון ויועצת עסקית, בעלת משרד עצמאי, ניסתה לתת מענה בדיוק לזה. "רציתי ללמד אנשים איך לנהל את העסק שלהם, כי הבנתי שאנשים שונאים מספרים, וחלקם נרתעים מזה כבר מכיתה ג'. המטרה והחזון שלי תמיד היו להנגיש את המידע בצורה טובה ופשוטה, אבל הייתי הכי הארד קור שיש בתחום הכספים. חיפשתי דרך לתת עצות מהירות, קולחות ומושכות את העין, והקורונה הוציאה אותי מארון הווידיאו".

@anat_eshed יש כמה הוצאות שלא מוכרות במס הכנסה, כדאי שתכירו אותן😉 #מסהכנסה #לומדיםעםטיקטוק #הוצאות #ייעוץעסקי #ירד_האסימון #עסקים ♬ original sound - anat_eshed


ככה היא מצאה את דרכה לטיקטוק, ובכל חודש היא מעלה שם נושא כלכלי אחר. "בנובמבר־דצמבר למשל דיברתי על קופות גמל, קרנות השתלמות, קופות פנסיה וכל מה שצריך לסוף שנה".

מה התגובות מהקולגות?
"לפני שעליתי לטיקטוק חשבתי לעצמי, מה לי ולזה? לילדים שלי יש טיקטוק. זה לא יכול לפגוע בתדמית הרצינית, המוסדית, החוקית? אז שאלתי בפורום של בעלי עסקים שהשתתפתי בו. כולם אמרו לי 'אל תתקרבי, זה יפגע בתדמית שלך, ידביק לך תדמית ילדותית. אמרתי שאנסה חודשיים. עכשיו אני כבר על 2,750 עוקבים. התגובות שלהם היו טובות מאוד. אנשים אמרו שחידשתי להם, כתבו 'טוב לדעת', יש אנשים ששאלו 'למה רואה החשבון שלי לא אמר לי את זה?'. הסרטון הכי מצליח שלי - על הוצאות לא מוכרות במס הכנסה - הגיע ל-62 אלף צפיות. יש לי סרטונים עם 57 אלף צופים, 23 אלף ועוד. יש מגמת עלייה כל הזמן, ואני צוברת סביב 100 עוקבים ביום.

"זה גם מביא לקוחות שלא היו רואים אותי בשום מצב אחר אם לא הייתי בטיקטוק. הגיעו אליי שחקן כדורגל ומאמנת כושר צעירה. עוד לא עשרות, אבל אני רואה את זה יותר ככלי למיתוג ווהנגשת מידע. אין שם מודל רווח כרגע. זה סוג של שלט חוצות לעצמאים וליועצים, זה יחסי ציבור".

"בדרך להיות אינסטגרם"

תום אייזן (37), משקיע בנדל"ן ושוק ההון ויועץ משכנתאות, הוא בין הראשונים שפתחו עמודים עם תכנים כלכליים בטיקטוק (לפני שנתיים), וזה לא היה קל בהתחלה. "הייתי בין הראשונים שהתחילו לדבר פיננסים בטיקטוק. בהתחלה היו רק צופים צעירים וקיבלתי תגובות כמו 'אני בן 12, מה אתה רוצה ממני?' או 'שמע, אחי, יש פה ילדים בני 7, מה להם ולמשכנתה?'. לכולם עניתי שאם בגיל שלהם היו מלמדים אותי את הדברים האלה, אז החיים שלי היו נראים אחרת, והם מוזמנים להקשיב. לאט לאט התחלתי לצבור עוקבים, גם צעירים מאוד שהתחילו להתעניין".

@hituvcalcali Reply to @user136409281 לכל מי שלא ידע מה זה ריבית הפריים? #כסף #בנקים #פיננסים #ישראל #חנוכה ♬ original sound - תום אייזן - חיטוב כלכלי

ובאמת, הנגישות לתחום הייתה משנת חיים עבור אייזן. הוא החל את דרכו בכלל בעולם ההייטק והתכנות, אבל בגיל 30 החליט לעשות שינוי. באחד הקורסים שעשה בנושא כלכלת משפחה, נפל לו האסימון: אם הוא היה יודע בגיל 20 את מה שהוא למד בגיל 30, החיים שלו היו נראים אחרת. זה מה שהוביל אותו לטיקטוק. "כיוונתי לתת לבני נוער כלים וידע. זה מקום שאני יכול קצת יותר להשתטות בו עם סרטונים קלילים ומצחיקים אבל גם להעביר את המסר המקצועי. בשנה האחרונה מורגש שינוי בטיקטוק. נהיו לי עוקבים יותר מבוגרים והתחילו להגיע אליי לקוחות. יש כמה שעושים אצלי הליך משכנתה. הם ממש אומרים לי 'ראיתי אותך בטיקטוק, אשמח להתייעצות'".

לאייזן יש יותר מ-20 אלף עוקבים. הסרטון הכי נצפה (189 אלף צפיות) שהעלה עוסק בשאלה מהי ריבית פריים; סרטון אחר על "איזה סוגי כרטיסי אשראי יש בישראל" גרף 160 אלף צפיות; ויש גם סרטון שבו הוא מסביר למה לא לשמור כסף בצנצנת. "טיקטוק עשה סוויץ' גדול בישראל בשנה האחרונה. זה עדיין בחיתולים, אבל זה מרגיש שזה בדרך להיות אינסטגרם, ושמותגים מבינים שהם חייבים להיות שם. כולם מבינים שזה מביא חשיפה".

גם לטענת ד"ר מור, "המהפכה עוד לא כאן - אבל אנחנו נגיע לשם. זה לא שמי שלא יודע לעשות את האדפטציה בשנת המס הקרובה, הלך עליו. בשלב זה לפעילות בטיקטוק יש ערך יותר תדמיתי, אבל עם השנים יקרה התהליך שקרה לרשתות אחרות, לאט לאט האוכלוסייה התבגרה, ואנחנו נראה את זה גם בטיקטוק. יכול מאוד להיות שבעוד שלוש שנים מי שלא ידע להעביר את הפעילות שלו לשם יצטרך לחשוב מה לעשות".

כמה צפיות גורפים הסרטונים הפיננסיים בטיקטוק?

■ איך למלא טופס 101 (מלך המסים) - 1.2 מיליון
■ שיטה קלה לקבל עד 6,500 שקל מענק הכנסה מהמדינה (מלך המסים) - 850 אלף
■ הזכויות המגיעות לעובד שמתפטר (לשכת יועצי המס) - 500 אלף
■ איך ממסים רווחי קריפטו (לשכת יועצי המס) - 250 אלף
■ מהי ריבית פריים (תום אייזן) - 190 אלף
■ הוצאות לא מוכרות במס הכנסה (ענת אשד גלזר) - 62 אלף

עוד כתבות

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שביטלה עסקת רכישת דירות ב־97 מיליון שקל והשיא של רפאל

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: רפאל מסכמת שנה עם שיא בהכנסות ובצבר ההזמנות, הרווח של מיטרוניקס בירידה ומשק אנרגיה עברה לרווח של 1.6 מיליון שקל בזכות פרויקט יכיני, אזורים Living ביטלה רכישת 48 דירות בפרויקט בבני ברק וחברת הביטוח איילון עברה לרווח ● מדור חדש

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בתל אביב; חברה לישראל קופצת ב-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 נסחר סביב רמות הבסיס ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

אחרי שהפסידה 1.6 מיליארד שקל בשלוש שנים - פתאל חזרה לרווח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

נשק אמריקאי נוחת בישראל אחרי המתקפה ב־7 באוקטובר / צילום: ap, Lolita Baldor

אמברגו הנשק הקנדי על ישראל רק נכנס לתוקף, וכבר עומד בסימן שאלה

ברקע החלטת הפרלמנט הקנדי לעצור את היצוא הביטחוני לארץ, הודיע משרד החוץ במדינה כי חברות עם אישורים בתוקף, יוכלו להמשיך ● בשלהי 2023, זינק יצוא הנשק מקנדה לישראל

שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב / צילום: שלומי יוסף

נציב התלונות על השופטים מצא תלונה נגד השופט חאלד כבוב כמוצדקת

בשנת 2019 השופט חאלד כבוב נתן שתי החלטות, במסגרת בקשות לצווים במעמד צד אחד, הקשורות לתיק בו ארבעת ילדיו היו מעורבים בעקיפין ● הנציב אורי שהם ציין כי תמוה שכבוב לא ידע על הדבר, שכן שמותיהם הופיעו בחלק מנספחי התיק, אך כבוב טען כי הנתונים נמצאו בשולי הנספחים, שכללו 200 עמודים

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מהצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

כספים הוקפאו, אבל מבחינת המדינה ניתן להפקיד בסלייס חיסכון לילדים

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

בורסת לונדון / צילום: Shutterstock

עליות קלות באירופה; הניקיי צלל בכ-1.5%

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות ● בריטניה נכנסה למיתון ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה