גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יפעת טולדו מספרת איך הופכים "רשת של גברים" למשפחתית

אחת המשימות של יפעת טולדו, סמנכ"לית השיווק של קבוצת מולטי ריטייל גרופ, הייתה להפוך את המותג אייס לרשת משפחתית לשדרוג הבית - ולא רק מקום לגברים ● איך היא עשתה את זה, וכיצד מחברים בין בני ה-65 לדור ה-Z ● הזווית של סמנכ"לי השיווק בחברות הבולטות במשק

סמנכלית שיווק אייס, יפעת טולדו / צילום: איל יצהר
סמנכלית שיווק אייס, יפעת טולדו / צילום: איל יצהר

על פי נתוני שופ אנליטיקס, המנתרים את קניות האונליין מדי חודש עבור גלובס, האתר של רשת אייס הוא בין אלה שרשמו הכי הרבה מכירות בדצמבר - החודש שדווקא התאפיין בצניחה בהיקף הקניות, לאחר הפיק של מבצעי נובמבר. "זיהינו שיש קבוצה די גדולה של צרכנים שרוכשים בלילות, וכך ייצרנו מבצעי לילה ייחודיים לאתר שתקפים מ-20:00 עד 9:00. 'ינשופי הלילה' מקבלים מבצעים בהפתעה, וזה הגדיל את המכירות", מספרת יפעת טולדו, סמנכ"לית השיווק של קבוצת מולטי ריטייל גרופ, הכוללת את המותג אייס.

טולדו נכנסה לתפקידה לפני כארבע וחצי שנים, ותחת אחריותה נמצאים המותגים אייס, אוטודיפו, אייס אלקטריק וספץ (לשעבר מותג הרהיטים דב'לה). הקבוצה הונפקה ב-2020 (בזום), ושוויה עומד היום על כ-490 מיליון שקל. הרשת מעסיקה כ-1,000 עובדים.

מהלך שהצליח

"בביקור הראשון שלי בסניף אייס ראיתי אישה שיושבת בצד, בזמן שבעלה סוקר מברגה. אמרתי לעצמי שזו בדיוק סצנת הבעל בחנות נעליים, רק הפוך. צילמתי את הסיטואציה, וזו תמונה שנמצאת אצלי עד היום. הטריד אותי למה היא לא מסתובבת בחנות, הרי אנחנו רשת משפחתית.

"הבנתי שצריך להכניס את הצרכניות לחנויות, מה שהוביל לשינוי המיתוג של ACE מרשת DIY (עשה זאת בעצמך) לרשת לשדרוג הבית, בדגש על סטייל ועיצוב. המהלך התחיל ב-2018, כאשר פיתחנו את המחלקות הרלוונטיות בסניפים ובאונליין, הוספנו מוצרים, ויצרנו לגיטימציה לנשים להיכנס לסניפים. נשים, אגב, הן עיקר הקונות שלנו באונליין. בקורונה עלינו בקמפיין שהעצים את הצורך בשדרוג ועיצוב הבית, בתקופה שבה אנשים סגורים בבתים ונמנעת מהם פעילות המלווה בכיף ובהנאה".

מהלך שנכשל

"השקנו באוטו דיפו שירות שהיה אמור להיות הכי מדהים בעולם - תיקון פנצ'ר בחינם לנשים. זה שירות שקיים כבר שנתיים, ולא פיצחנו אותו. אולי הבחירה במדיה הפרסומית בעיקר ברדיו לא הייתה נכונה, ואולי העובדה שזה היה שירות חינמי ולא בעלות סמלית".

הצלחה של אחרים

"התחברתי לקמפיין של חברת לגו שעלה במרץ האחרון לרגל יום האישה, עם המסר 'בואו נראה לבנות שלנו שהעולם שייך להן, והן יכולות לעשות כל דבר'. הקמפיין קרא להורים להעלות לאתר תמונות של בנותיהם מחזיקות ביצירה שבנו מלגו, שלוו במסרים של חדשנות, יצירתיות ומקוריות.

"כאימא לשתי בנות ובן, חשוב לי שילדיי יידעו ששום דבר לא עומד בינם לבין הצלחתם. לצערי, עדיין קיימים פערים מגדריים, אם כי הם הולכים ומצטמצמים. ככל שהמסר של קמפיין לגו יוטמע בגיל צעיר, נהפוך לחברה החותרת לשוויון מגדרי".

אתגרי השיווק

"אחת המשימות היא לייצר הרמוניה בין פלטפורמת האונליין לאופליין. היום זה קורה כש-40% מהקונים באונליין באים לאסוף את הקניות מהחנויות. בערך חצי מהם יקנו משהו במסגרת הטבה שהם מקבלים ליום האיסוף.

"לצד אתגר התעצמות האונליין, ניצב האתגר של מעבר תקציבי הפרסום לדיגיטל, עם נתח משמעותי במדיה הפרוגרמטית, בפייסבוק ובגוגל. למעשה, עיקר התקציב שלנו מושקע בפרסום בדיגיטל, שהתייקר לנוכח ריבוי השחקנים (מפרסמים) - המחירים עולים מחד, והאפקטיביות של הפרסום מנגד יורדת, ובעיקר בפייסבוק. אנחנו מנסים לחשוב על ערוצים חדשים שדרכם נגיע לצרכנים".

הכול מתייקר, ובסוף זה יתגלגל להעלאת מחירים?

"אנחנו משתדלים להיות הכי אטרקטיביים, ולהיות מקום נגיש שמציע 'ואליו פור מאני'. כדי להגדיל טראפיק הגברנו את השיח עם חברי המועדון שלנו, המונה מיליון חברים, ושיפרנו את מסע הלקוח, כך שלא רק שיחזרו אלינו - אלא שגם נגדיל את העוגה בזירת האונליין".

מודל השראה

"אחת הנשים הראויות להערצה בעיניי, שתפסה אותי פעורת פה ונפעמת מהתעוזה הרבה שלה, היא מירית הררי ז"ל. הדהימה אותי היכולת שלה להיחשף בגבורה וללא עכבות, לספר את הסיפור שלה ולשתף באתגרים שלה באופן מעורר השראה. מבחינתי זה שיעור לחיים, לדעת לשתף לא רק כשאתה על פסגת העולם, אלא גם כשאתה במקומות יותר חשוכים, מתוך מחשבה שאם הצלת נפש אחת הצלת עולם ומלואו.

"למירית ז"ל היה כנראה את הדנ"א המיוחד, שאפשר לה לראות את טובת הכלל לפני טובתה שלה. הדרך שלה לימדה אותנו לקבל את המציאות, ולהוציא ממנה את המיטב. גם בחיים העסקיים, להבדיל אלפי הבדלות, לפעמים אנו חווים משברים קשים, והפתרון הוא לא להתנגד להם ולא לחקור מדוע זה קרה לי, אלא לעשות הכי טוב שאפשר מתוך אמונה שנצליח".

שיווק או שירות

"לא במקרה ביקשתי להכפיף אליי גם את נושא השירות. הרגשתי שאין לי שליטה על המייל האחרון במסע של הלקוח, ושחשוב שהשיווק והשירות יעבדו כמקשה אחת. שיווק נכון יביא את הצרכן לרכוש באתר או בחנות, והשירות ישאיר אותו כלקוח חוזר.

"המטרה היא להעלות את התפיסה החיובית של המותג דרך החוויה של הלקוח. לקוח שלא חוזר אחרי פעם אחת, זה משהו שיאתגר אותנו. בגלל שבאתי לשירות בלי הרבה ניסיון, אני מבקרת בחברות שמחזיקות מוקדי שירות גדולים, כדי לראות וללמוד מהם".

הצרכנים משתנים

אייס השיקה את האתר שלה ב-2017. "איציק אוזנה, המנכ"ל, דחף לזה. כשעלינו, עשינו ניסוי - יצאנו במבצע של כיסוי לגריל בשקל, וראינו שזה עבד. מ-2% מכירות באונליין הגענו כיום לכמעט 20% מהמכירות של הרשת, שנעשות בשלושה אתרים - אייס, אייס אלקטריק ואוטו דיפו.

"בהתחלה האתר היה שכפול של רצפת המכירה, אבל חודשיים לפני הקורונה התחלנו לפעול גם כמרקט פלייס, ולשווק מוצרים של ספקים אחרים כמו פאזלים ובשמים. הקורונה נתנה לזה פריצה אדירה. הבנו שבאונליין הכול יכול להיות. כשהשקנו את אתר אוטו דיפו אמרו שאנשים לא יקנו צמיגים באונליין - והתברר שטעו. אנשים נכנסים לאתר אייס לחפש ריהוט וכלי עבודה, ומופתעים לראות מוצרים לבעלי חיים ומשחקים.

"בין 2020 ל-2021 נתח האונליין הכפיל את עצמו, פתחנו מרלו"גים כדי להרחיב את הפריסה ולהגיע למקומות שהיה לנו בהם ואקום, כמו קריית שמונה למשל. בין הקונים גילינו קהל גדול של בני 65 פלוס, וגם בני דור ה-Z - דרך נערות בנות 16-17 שמשדרגות את החדר. זה דור שאנחנו משקיעים מחשבה על הערכים שאנחנו נותנים לו, בדגש על קיימות וכלכלה שיתופית".

טעות של מתחילים

"נוטים להתלהב מרעיונות קריאייטיבים גדולים, ופחות להתחבר למדידה שהיא הליבה של הקמפיין, כלומר כיצד הוא משפיע על התוצאות והמספרים של הארגון. בנוסף, קמפיין מייצר דאטה, ודאטה הוא הכוח שעל בסיסו צריך להוביל מהלכים ולהפוך קמפיין לאפקטיבי יותר, ולהגביר את מעורבות הצרכנים".

מה למדתי בדרך

"היום אני יודעת לבוא לכל מקום חדש מנקודת הנחה שאני לא יודעת כלום, כי אז אני תמיד פתוחה לגלות ולהתנסות בדברים חדשים. זה אומר לגשת לכל פרויקט חדש עם הרבה ענווה. לקבל רעיונות והצעות של אנשים מנוסים, ולהניח תמיד שיש עוד הרבה ללמוד ולצבור".

תפיסת עתיד

"עם כל ההתקדמות, תחום הביג דאטה והבינה המלכותית עדיין נמצא יחסית בחיתוליו, ולכן הפוטנציאל שלו למיקסום יכולות השיווק שלנו הוא עצום. היכולות האלה יאפשרו שיווק מדויק לכל צרכן וצרכנית, לצד חווית משתמש אישית ומותאמת. זה יוסיף עוד רובד לאג'נדה הפרסומית".

יפעת טולדו

אישי: נשואה ואם לשלושה, מתגוררת בראשון לציון.
מקצועי: בעלת תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית. בעבר ניהלה את תחום השיווק של club365 במשביר לצרכן, שימשה כמנהלת השיווק של קרייזי ליין ולוצ'י והייתה אנליסטית שיווקית בחברת סלקום.
עוד משהו: "אני מציירת להנאתי, בעיקר דיוקנאות. זה הניתוק שלי מהמציאות. הייתי אמורה ללמוד בבצלאל, ועשיתי תפנית".

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק