גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לתקן את העיוות: תחרות יזמות בהייטק פונה לנשים ובני 45 ומעלה בלבד

את התחרות מממן פול מיראז', פילנתרופ יהודי מארה"ב ומייסד מכון מיראז' לתמיכה ביזמות ישראלית ● וגם: מיליון דולר לחדשנות בטיפול בסרטן ● ומיזוג הישראלי-אמריקאי שישפר שירותי מזון ● אירועים ומינויים

בדיקה מול רשות החדשנות העלתה שרק 8% ממקבלי מענק הרשות הן נשים / צילום: Shutterstock
בדיקה מול רשות החדשנות העלתה שרק 8% ממקבלי מענק הרשות הן נשים / צילום: Shutterstock

מתוך אג'נדה של קידום שוויון הזדמנויות לאוכלוסיות שנמצאות בייצוג חסר בתעשיית ההייטק המקומית, יוצאת לדרך תחרות "45+ ונשים", המיועדת ליזמים בגילי 45+ וליזמיות, מטעם מכון מיראז'. המועמדים מוזמנים להציע סטארט-אפים שנמצאים בשלב הרעיון או עד לגיוס של מיליון דולר. הפרס המוצע הוא מענק נקי של 100 אלף דולר ללא תמורה/דרישה לאחוזים.

את התחרות מממן פול מיראז', פילנתרופ יהודי מארה"ב ומייסד מכון מיראז' לתמיכה ביזמות ישראלית. "המכון רואה חשיבות רבה ביזמות וחדשנות, ובחיזוק הקשרים בין ישראל לארה"ב", אומר מיראז'. "לשם כך, משתתפי התחרות המתאימים יזכו במלגת השתתפות לקורס ההכשרה של מכון מיראז' בארה"ב, שיעניק להם כלים משמעותיים להתפתחות ולמיומנות עסקית בכלל ובארה"ב בפרט".

פול מיראז' / צילום: מכון מיראז'

זו השנה התשיעית שבה מתקיימת התחרות, אשר נולדה לפני כשמונה שנים, כאשר אילן הבר, בוגר המשלחת של מכון מיראז' לארה"ב, פנה למנכ"ל המכון והציף את הקושי של עובדים מעל גיל 45 בשוק ההייטק הישראלי, אשר מוצאים עצמם נפלטים ממעגל העבודה, אף על פי שבגיל זה מגיעים לשיא היכולת, והניסיון המקצועי.

הבר הציע לסייע לאותם עובדים אשר ניחנו בחוש יזמי ועסקי ליצור את המיזם הראשון שלהם, ולפתוח את הדלת וההזדמנות לעולם הסטארט-אפים, על ידי השתתפות בתוכנית אקסלרציה והון למיזם המוביל. כאשר לפני כארבע שנים מונו אתי פינקלשטיין ועדי שטיין לניהול התחרות, הן העלו בעיה נוספת שקיימות בשוק - חוסר בייצוג ותמיכה לנשים יזמיות. ואכן, בדיקה מול רשות החדשנות העלתה שרק 8% מכלל מקבלי מענק הרשות היו נשים. כך, הוחלט על פתיחת התחרות גם עבורן.

"היום יש יותר פתיחות , אבל עדיין יש עוד הרבה עבודה לעשות", אומרות פינקלשטיין ושטיין. "ידוע ומוכח כי משקיעים נוטים להשקיע ביזמים אשר דומים להם. ישנה הכרה כי גופי ההשקעה צריכים לעבוד על הגיוון של הצוות על מנת לשנות את ההטיה הקיימת היום בשוק, ולייצר יותר הזדמנויות ליזמים מאוכלוסיות שונות, ואנו אמנם רואים צמיחה משמעותית בתחום הזה, אך יש עוד דרך רבה לעשות.

"זו אחת הסיבות העיקריות העומדות מאחורי ההחלטה לאפשר לנשים בכלל הגילים להתמודד בתחרות. הנשים לא פחות טובות מגברים גם בעולם הזה, על אף שהוא נחשב 'גברי', ואנו זוכות לראות את זה בקרב המתמודדות. הכנסת נושא הנשים לתחרות הגדילה את כמות המשתתפות ל 50% מסך ההגשות".

השתיים מוסיפות כי "גם לעובדים מעל גיל 45 יותר קשה למצוא עבודה. למעשה, על פי מחקר עולמי שנערך על ידי ארגון Generation בחודשים מרץ עד מאי 2021 - 63% מהמובטלים בני 45 ומעלה לא הצליחו למצוא עבודה במשך יותר משנה. זאת לעומת 52% ממחפשי העבודה בגילאי 35-44, ורק 36% מאלה בגילאי 18-34. כאשר הם שולחים קורות חיים או מגיעים לראיונות עבודה, עובדים מבוגרים לא מקבלים הזדמנות שווה". 

ניתן להירשם לתחרות באתר המכון

גלית חתן

מיליון דולר לחדשנות בטיפול בסרטן

חממת המכשור הרפואי MEDX והאגודה האמריקאית לאונקולוגיה התערבותית מציבות אתגר חדש ליזמים: השתיים מחפשות מיזמי טכנולוגיה ורעיונות חדשניים בתחום האונקולוגיה ההתערבותית.

החברה שתגיע למקום הראשון תקבל פרס כספי בסך מיליון דולר, ותוזמן להצטרף לחממת MEDX כחברת פורטפוליו או כחלק מפרויקט ,XLab וליהנות משירותי החממה. שתי האפשרויות יקנו לה גישה למשאבים הנדסיים, פיתוח עסקי ותמיכה רב-תחומית במו"פ, שירותי ייעוץ, שיווק ויחסי ציבור, ושירותי משרד אדמיניסטרטיביים.

בין התחומים שייבחנו לצורך הגשת המועמדות לאתגר: טכניקות אימוביליזציה, טכניקות אבלציה וטיפול ואופטימיזציה פרוצדורלית. הזוכים באתגר ייבחרו על ידי פאנל שופטים בראשות פרופ' סטיבן ב. סולומון.

חממת מדקס (MEDX Xelerator) הוקמה כשותפות של קרן ,MEDX Ventures חברת המכשור הרפואי בוטסון סיינטיפיק והמרכז הרפואי שיבא, והיא פועלת בחסות רשות החדשנות. החממה מתמקדת במכשור רפואי בדגש על טכנולוגיות לכלי דם, מכשור זעיר-פולשני ורובוטיקה רפואית. החממה ביצעה את ההשקעה הראשונה במארס 2018 והשלימה 11 השקעות עד היום.

לדברי שי פוליקר, מנכ"ל החממה, "אונקולוגיה התערבותית היא תחום בצמיחה, שצפוי להביא פריצות דרך משמעותיות בטיפול בסרטן, הן מבחינה קלינית והן מבחינה מסחרית. אנחנו רוצים לתמוך במוחות המבריקים מאחורי הדור הבא של החדשנות הרפואית". המועד האחרון להגשת מועמדות הוא 15 בפברואר.

המיזוג הישראלי-אמריקאי שישפר שירותי מזון 

MarketMan הישראלית, המספקת פלטפורמה לניהול מלאי ואוטומציית אספקה לענף המסעדנות, מתמזגת עם החברה האמריקאית Meal Ticket , המייצרת פתרון ניהול עסקי מוביל עבור יצרנים ומפיצי מזון. המיזוג נתמך על ידי קרן PSG האמריקאית בהשקעה של מעל ל-100 מיליון דולר.

חברת MarketMan נוסדה על ידי נועם וולף, יגאל וולף ואור מינץ ב-2013. בין לקוחותיה נמנות המסעדות המובילות בישראל (ג'ירף, בנדיקט, גולדה, רשת קפה לנדוור, ג'פאניקה ורבות אחרות).

שתי החברות הוקמו מתוך כוונה לספק חבילה של כלים ופתרונות תפעוליים לעסקים ברחבי שרשרת אספקת שירותי המזון כדי להניע יעילות ורווחיות. פלטפורמת ה- all-in-one של Meal Ticket מספקת פתרונות תוכנה ותובנות ראשוניות ללקוח ועוזרת למפיצים להגדיל את מכירותיהם. תוכנת ניהול המלאי מבוססת הענן של MarketMan מאפשרת למסעדות לנהל מלאי והזמנות, לפקח על הוצאות הרכישה ועלויות המזון, לנתח פעולות שמתבצעות בנושאים האלה כדי לחסוך למסעדות זמן ולהניב רווחיות רבה יותר.

המשקיעה המרכזית בחברת MarketMan כבר מתחילת דרכה היא קרן הון הסיכון lool ventures.

יניב גולן, שותף מנהל בקרן lool ventures: "בקרן הובילו את סבב הסיד ב-MarketMan, פלטפורמת ניהול מלאי ואוטומציית העסק לענף המסעדנות. נועם הוביל את החברה דרך המים הסוערים של תקופת הקורונה בהצלחה מרשימה, והחברה יצאה מתקופה זאת חזקה מתמיד. אנחנו נרגשים מהמיזוג עם חברת Meal Ticket האמריקאית ומאמינים שהחברות ימשיכו למצב עצמן יחד כמובילות תחום גלובליות". 

חדשות טובות

דואר ישראל ועיריית אופקים יצאו ביוזמה ליצירת מקומות עבודה חדשים לתושבי העיר: יחלו בסבב גיוס של 40 עובדים מהבית במוקד הטלפוני. מדובר בסבב שני, לאחר הצלחת גיוס של 30 עובדים למערך השירות במוקדים הטלפוניים. "יצרנו מודל תעסוקה שמוחק מרחקים גיאוגרפיים ומעניק שוויון הזדמנויות ובטחון תעסוקתי ללא קשר למקום המגורים", אומר דני גולדשטיין, מנכ"ל הדואר.

עוד כתבות

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות