השתתפות במסגרות בגיל הרך / אינפוגרפיקה: טאהא עפיפי
רוב הפעוטות בחברה הערבית לא נמצאים במסגרות חינוך פורמליות (פרטיות וציבוריות כאחד). הנתון הזה משתקף כתמונת מראה של המצב בחברה היהודית. במחקר של מכון טאוב מ־2021, מייחסים את מיעוט ההשתתפות של ערבים במסגרות לגיל הרך להעדפות ההורים למסגרת בלתי־פורמלית בקהילה, אי־נגישות של המסגרות מבחינת דרכי הגעה, קושי בבנייה וקבלת אישורים להקמת מסגרות בחברה הערבית, ולנטל הכלכלי. האחרון מצטרף גם לשיעור האבטלה הגבוה יחסית בחברה הערבית ולשכר הממוצע הנמוך.