גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הניסיון של ליברה מראה שצעירים נרתעים משפה מקצועית ומעדיפים שיח פשוט

הדור הצעיר נוהג לבדוק בממוצע 2.6 הצעות של ביטוח רכב לפני קבלת החלטה, מספרת סמנכ"לית השיווק של ליברה, יפעת בן דב ויינברג ● איזה שימוש נעשה במודלים של בינה מלאכותית, ואיך הצליחה החברה להשפיע על השוק ● הזווית של סמנכ"לי השיווק בחברות הבולטות במשק

יפעת בן דב ויינברג, סמנכ''לית השיווק של ליברה / צילום: איל יצהר
יפעת בן דב ויינברג, סמנכ''לית השיווק של ליברה / צילום: איל יצהר

כשפרצה מגפת הקורונה לחיינו ורוב המשק ניסה להתאים את עצמו מהר לעבודה מהבית, בחברה הביטוח ליברה לא היה הרבה מה לשנות או להתאים. החברה היא דיגיטלית והמעבר לעבודה מהבית נעשה בלחיצת כפתור. המשימה העיקרית בתקופה זו הייתה לגייס עובדים, ואכן מספרם שילש את עצמו ל-120 במהלך הקורונה. חלקם אף גויסו מרחוק מבלי שנפגשו עם המעסיקים שלהם. "בתקופת הסגרים נהנינו מזה שהיו פחות תאונות ותביעות", אמרה יפעת בן דב ויינברג, סמנכ"לית השיווק של ליברה. "את ליברה זה שירת נהדר, כי המודל שלנו מותאם קילומטרג’ כך שמשלמים על פי מה שנוסעים, זה עזר להרבה צרכנים".

מהלך שהצליח

"הקמת המותג ליברה מאפס, כלומר מגיבוש השם ועד הקופי לשפה הפרסומית. כשעלינו עם הקמפיין הראשון ישבנו בבית של אתי (אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, מר"ח) וצפינו בפרסומת הראשונה. במקביל, ישבנו על האתר לראות את מספר הכניסות. הייתה הצפה גם של טלפונים והבנתי שהצלחנו לעורר את השוק".

מהלך שנכשל

"בתחילת הדרך חשבנו שנוכל לעודד צרכנים לרכוש ביטוח באונליין מבלי להיעזר בנציג. חשבנו להפוך את המבוטחים שלנו לצינור הפצה בכך שימליצו למכרים וחברים לבצע רכישה מקוונת. פיתחנו טכנולוגיה שתזהה את המבוטח שהמליץ עלינו כדי שנוכל לתגמל אותו. אבל ראינו שיש קושי לבצע תהליך רכישה מלא באונליין, ושיש צורך בשיחה עם נציג אנושי. שינינו את המודל כך שיזהה את המבוטחים הממליצים גם לרכישה שבסופו של דבר נסגרת בטלפון".

הצלחה של אחרים

"מיזם האינסטגרם הסטורי של אווה. הדרך שבה המיזם הנגיש את השואה הייתה מדהימה ולא במקרה זכה לתהודה גדולה".

אתגרי השיווק

"אנחנו נמצאים בתקופה שבה הנאמנות למותגים יורדת. הצרכנים חכמים יותר וזה מצריך מאיתנו לחשוב על כלים שיסייעו גם בשימור לקוחות".

מצד שני הנאמנות שיורדת שירתה אתכם כשחקן חדש.
"נכון, כשהתחלנו נהנו מזה, אבל מאז חלק מהמהלכים שלנו נועדו לשמר את הלקוחות. זה נעשה דרך יתרת זכות שהמבוטחים צוברים במאזן שעומד לזכותם בחידוש פרמיה ודרך חלוקת רווחים ללקוחות.

"כולנו עבדנו שנים בחברות ביטוח מסורתיות וחדשות, בדקנו מהן הנקודות הכואבות לצרכנים שהיו צמאים לשינוי ומה אפשר לשפר. כשהקמנו את החברה בנינו תוכנית לחמש שנים; אחרי שנה הגענו למספרים שייעדנו לשנה הרביעית. זה קרה כי נגענו בנקודת תורפה, אמרנו שלא צריך לשלם על מה שלא צורכים ומשלמים על הפוליסה לפי היקף השימוש. זה מודל שליברה הכניסה לענף והמתחרות אימצו.

"פעם היו מתמחרים את הפוליסה לפי סוג הרכב, גיל הנהג והיסטוריית תביעות. יש עוד פרמטרים שיכולים לדייק את הסיכון, ולהבין שלכל מבוטח יש צרכים משלו שעל בסיסם מתאימים לו את המחיר. בליברה אומרים שאם לא תבעת עשר שנים יש לזה משמעות על המחיר שתשלמי. הצלחנו להוזיל דרמטית את המחירים ומשכנו את השוק מטה - שנה אחרי שהשקנו, המחיר הממוצע לביטוחי רכב בישראל ירד באלף שקל - זו התחרות וזה המקח. הובלנו שינוי גם במהירות התשלום למבוטחים".

ליברה משווקת ביטוחי רכב, ביטוחי דירה וביטוח לעסקים קטנים. את תחום ביטוחי חו"ל היא תכננה להשיק במרץ 2020, רגע לפני שנסגרו שערי המדינה והנסיעות לחו"ל נעצרו. הקמפיין שכבר היה מוכן הוכנס למגרה. בקרוב ליברה תשיק את פוליסת ביטוחי חו"ל שלה, ככל שתנועת הנוסעים צומחת לקראת הקיץ. החברה הגישה בקשה לרישיון לענף ביטוחי החיים ולפוליסות לחיות מחמד.

מודל ההשראה

"צבי סטפק (מייסד ובעלים של בית ההשקעות מיטב דש, מר"ח), שלמדתי ממנו המון גם בפן של שיווק ותקשורת ובעיקר במובן של ערכים ודרך ארץ".

שיווק או שירות

"בעולמות של הביטוח קשה להפריד בין שירות ושיווק משום שהמוצר שאני משווקת הוא בעצם שירות. אני לא מוכרת חולצה או ארוחה במסעדה אלא נייר שבבוא העת תהיי זכאית על בסיסו לקבל שירות. לכן, בעולמות הביטוח השיווק משרת את המותג ברמה השירותית כשהשירות מהווה כלי שיווקי".

הצרכנים המשתנים

"אמנם הצרכנים קונים יותר באונליין, אבל בעולמות הביטוח רובם יעדיפו את שלב סגירת העסקה לעשות מול נציג בטלפון. בחידוש או בפעולות אחרות, כמו תוספת לנהג חדש באופן זמני, מרגישים יותר בנוח לעשות פעולות בשירות עצמי.

"בחמש השנים הבאות נראה שינוי שקשור גם לדור של הצרכנים שמעדיפים לרכוש הכל באונליין. היום התחומים הללו מרתיעים יותר, ולכן באתר שלנו אנחנו לא מדברים בשפה ‘ביטוחית’ או במינוחים מקצועיים, אלא השיח הוא פשוט ובשפה קלילה. חשוב לנו שהכל יהיה ברור, שהצרכן יבין מה הוא קורא ואיך הוא יוכל לבצע את הפעולות. הצרכנים עושים השוואת מחירים בכל הקשור לחידוש פוליסת רכב ובודקים בממוצע 2.6 הצעות לנוכח הפשטות שבבדיקה שנעשית דיגיטלית. יש שבודקים בתדירות גבוהה יותר ויש שמחדשים אוטומטית".

טעות של מתחילים

"יש נטייה של מי שרק סיים לימודים, למהר ולהכניס תיאוריות מהאקדמיה לעבודה. אולם, המציאות היא לא אוניברסיטה ונדרשות התאמות תוך כדי תנועה. צריך ללמוד את המותג ואת הסביבה העסקית לפני שקופצים לבצע מהלכים או שינויים".

מה למדתי בדרך

"אם השאיפה היא לקפוץ מדרגה או להגיע ליעד מסוים, אז צריך לדעת לצאת מהמרוץ של העבודה השוטפת ולהשאיר זמן למידה לחשיבה, ולנסות לתכנן את המהלכים הבאים ולא להתמקד רק במרדף אחרי השוטף. לדעת להגיב לשטח, לביקורת בונה ולחוויות שמשדרים אנשי השטח מהאינטראקציה מול הלקוחות".

תפיסת העתיד

"הדיגיטל, הביג דאטה, והבינה המלאכותית הם המפתח של השיווק בשנים הקרובות. הם מאפשרים שיווק פרסונלי יותר ומותאם ללקוח. אם לקוח פנה אלינו בשנה שעברה, יש לי את המידע אודותיו ואני אוכל לפנות אליו עם הצעות על בסיס מה שהוא חיפש. הדאטה מאפשרת לנו לדעת איך הוא הגיב בפנייה למוקד או בחיפוש באתר ולטרגט לו את מה שנכון עבורו.

"אני אוהבת שחברות פונות אליי עם הצעות לשירות או למוצר שאני מחפשת, זה לא מציק אלא מנגיש. מעבר לביג דאטה מודלים מבוססים בינה מלאכותית יאפשר לנו לחזות יותר את צורכי הלקוחות - מה שיהווה יתרון לשני הצדדים".

יפעת בן דב ויינברג

אישי: בת 42 ,נשואה ואם לשניים. מתגוררת בהרצליה.
מקצועי: תואר ראשון בכלכלה ותקשורת מאונ' תל אביב. עבדה בתחום המחקר השיווקי ב־BDI .לאחר מכן המשיכה להכשרה חברה לביטוח כמנהלת שיווק. הייתה חלק מהצוות המייסד של ליברה, שהוקמה ב־2017.
עוד משהו: מרבה להאזין לפודקאסטים בתחום השיווק. 

עוד כתבות

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג, ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר, היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

מפעילי כטב''מים בצה''ל / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים / צילום: Shutterstock

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל, וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

היא הורשעה על שהפכה בנק לכספומט האישי שלה - ונידונה למוות

המקרה של הטייקונית טרונג מיי לאן הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין של וייטנאם נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת ועל ההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

אילוסטרציה: shutterstock

ההתייקרות כבר פה, אספקת חומרי הגלם בסכנה: החרם הטורקי מכה בענף הבנייה

שלוש חברות הודיעו על העלאת מחירי מוצרים המשמשים לבנייה, בעקבות חסימת היצוא מטורקיה ● הפתרון המיידי: מסלולי "מעקף" שצפויים להוסיף עלויות ולעכב את הגעת הסחורות ● הקבלנים אובדי עצות: "חברות ביצוע יקרסו, עבודות תשתית יתייקרו, והציבור ישלם מחיר"

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: "פרודוקטיביות איטית" בעבודה

יש לנו גישה שגויה לפרודוקטיביות בעבודה, אומר פרופ' קאל ניופורט. אבל איך נגיד את זה לבוס?