גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

טדי שגיא מקים בלונדון פארק שעשועים בהשראת טומב ריידר

המיליארדר יקים פארק שעשועים שיאפשר למבקרים להיכנס לעולמה של לארה קרופט ולהצטרף לאחד ממסעותיה; הפתיחה - ב-29 באפריל ● בסיסקו מגייסים 3,000 יוצאי יחידות קרביות ● רשת הולמס פלייס מציעה שיעורי הגנה עצמית בחינם למתאמנות ● אירועים ומינויים 

הדמיה של הפארק. בעיגול: טדי שיגא / צילום: Little Lion Entertainment, יונתן בלום
הדמיה של הפארק. בעיגול: טדי שיגא / צילום: Little Lion Entertainment, יונתן בלום

המיליארדר טדי שגיא יקים פארק שעשועים המבוסס על משחקי הווידאו "טומב ריידר" בקמדן מרקט בלונדון, באמצעות חברת LabTech שבבעלותו ובשיתוף חברת Little Lion Entertainment, המתמחה בבניית אטרקציות בידור ופנאי בבריטניה, וכן מפתחת משחקי הווידאו Crystal Dynamics ומפרסמת משחקי הווידאו Square Enix.

הפארק המקורה, שייקרא Tomb Rider: The Live Experience, יתפרס על פני כ־2,800 מ"ר ויאפשר למבקרים להיכנס לעולמה של לארה קרופט ולהצטרף לאחד ממסעותיה. הוא ייפתח לקהל הרחב ב־29 באפריל, והיקף ההשקעה מוערך בעשרות מיליוני ליש"ט.

לקראת הפתיחה הוצב בימים אלה בקמדן מרקט פסל בדמותה של קרופט, בגובה של 2.7 מטרים. אין זו הפעם הראשונה שנעשית שם מחווה כזו: ב־2014 הוצב פסל של הזמרת והיוצרת איימי ויינהאוס שנפטרה שלוש שנים קודם לכן, והתגוררה רוב ימיה בקמדן.

מאחורי המהלך עומד רצונו של שגיא להכניס לקמדן מרקט אטרקציות וחנויות ייחודיות, במטרה לגוון את פרופיל המבקרים ולהגדיל את שיעור המשפחות והילדים שמגיעים לשוק. כיום מבקרים במתחם, שנחשב לאחת האטרקציות הבולטות בבירת בריטניה, כ־40 מיליון איש בשנה. נציין כי חברת LabTech של שגיא מרחיבה בשנים האחרונות את פעילותה ברובע קמדן, החל מפיתוח נדל"ן למסחר, דרך נדל"ן למגורים וכלה במתחמי תרבות ופנאי.

אזור התעשייה 

ההצעה של סיסקו לענף ההייטק

סיסקו ישראל ומשרדי התקשורת והמדע והטכנולוגיה סיכמו על השקת פרויקט לגיוס 3,000 יוצאי יחידות קרביות לענף ההייטק, בהשקעה משותפת של כמה מיליוני שקלים. אגף כוח האדם במטכ"ל יסייע בגיבוש המהלך וימליץ על יחידות מתאימות, וסיסקו תפעל לצירוף חברות הייטק נוספות למהלך.

לאחרונה הציגה סיסקו בכנס המובייל Mobile World Congress 2022 בברצלונה, ובין אורחי הביתן שלה נמנה גם שר התקשורת יועז הנדל. במפגש בינו לבין ראשי סיסקו ישראל עלתה סוגיית המחסור בכוח אדם איכותי בענף ההייטק. הנדל, ששירת כמפקד בשייטת, הסביר כי הוא "מאמין שהלוחמים המשוחררים הם קהל יעד רלוונטי מאוד להשתלבות בתפקידימתכנתים ומהנדסים בהייטק".

לדברי אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, "החברה פועלת לשילוב אוכלוסיות שונות בהייטק. לוחמים הם כוח אדם איכותי שיכול למצוא את מקומו הטבעי בתעשייה דינמית זו". כיום מפעילה החברה מספר האבים (מרכזים טכנולוגיים) שמטרתם לקרב את הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית למרכז.

חנוך קס מרחיב את מג'יק קס

ה־Magic Kass, פארק השעשועים המקורה הגדול בישראל, שנפתח בספטמבר האחרון במישור אדומים, מרחיב את פעילותו - וחונך בימים אלו מתחם אירועים חדש בהשקעה של כ־10 מיליון שקל.

המתחם, הממוקם על גג מבנה הפארק, משתרע על שטח של 2,000 מ"ר ויכיל עד 1,200 איש. "פתחנו את המתחם כי זיהינו את הצורך של הישראלים במשהו שונה מהקיים היום בשוק", מסביר הבעלים חנוך קס. "ניתן לצפות ממנו אל נוף מדברי עוצר נשימה, והוא מאפשר לקיים אירועים והופעות לצד שימוש במתקני הפארק - מתקני אקסטרים, משחקי ארקייד, חדרי גיימינג וג’ימבורי".

קס, 38, הוא יזם נדל"ן מהחברה חרדית, אשר הקים קבוצת השקעות הפועלת בישראל ובגיאורגיה. מלבד נדל"ן, הקבוצה משקיעה גם בתשתיות ובטכנולוגיות. פארק Magic Kass נפתח בהשקעה של חצי מיליארד שקל, ועד היום ביקרו בו כ־350 אלף איש.
במקביל השקיעה הקבוצה כ־30 מיליון שקל ב"מדיה קס" - פלטפורמות תוכן דיגיטלי לילדים ונוער שנועדו להתחרות בערוצים הקיימים, וכבר הפיקו שתי סדרות והשלישית נמצאת בהפקה.

איזה מוצרי חשמל יהיו המבוקשים ביותר בפסח?

בעוד קצת יותר מחודש יחול חג הפסח, וברשת א.ל.מ חשמל ודיגיטל מעריכים כי השנה יירשם אצלם גידול של 20% במכירות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הרשת צופה כי המוצרים המבוקשים ביותר השנה יהיו מסכי טלוויזיה מהסדרות המתקדמות של המותגים המוכרים, שואבי אבק שהם גם שוטפים - קטגוריה שהתחזקה מאוד בשנים האחרונות - וכן מוצרים לבנים (מכונות כביסה, מייבשי כביסה ומדיחים) חכמים שעובדים באמצעות אפליקציות.

לאחרונה פתחה רשת א.ל.מ, הכוללת 42 סניפים, חנות עודפים באשקלון תחת המותג 'א.ל.מ Outlet', אשר מתפרסת על פני כ-400 מ"ר ומציעה מוצרים בהנחות של עד 30%.

חדשות טובות

1.3 מיליון שקל לגן חלומות. "Tough Mudder למען גדולים מהחיים" השלימו גיוס תרומות בהיקף של יותר מ־1.3 מיליון שקל עבור הקמת "גן חלומות" בירושלים, שמותאם לצרכי ילדים חולי סרטן.

יום כיף לנערות. בכירות ועובדות חברת אורגניקזון, המתמחה בייבוא ושיווק מוצרים אורגניים, בשיתוף עם עמותת "בית רות" המטפלת בנערות בסיכון בישראל, ארגנו לנערות יום כיף שכלל סדנת מיינדפולנס ודמיון מודרך, כתיבה אישית וסדנת טיפוח ויופי טבעי.

דואגים להגנה העצמית. קבוצת הולמס פלייס מציעה במהלך חודש מרץ שיעורי הגנה עצמית בחינם למתאמנות במועדוני הולמס פלייס וגו אקטיב ברחבי הארץ. השיעורים כוללים חלק עיוני וחלק מעשי, והם מיועדים לבנות 18 ומעלה. את השיעורים מעבירה נעמי קומלוש כספי, קצינת קרב מגע וסגנית אלופת הארץ בקראטה, שהיא גם בעלת מועדון KAMAG קרב מגע לנשים בלבד בשיטת ESD (Empowerment Self-Defense).

משלוחי מנות לילדי אילת. סניף עיט צוות 3 באילת, המעניק סיור ושירותי מוקד לעסקים בעיר, הכין מאות משלוחי מנות שיגיעו לילדים ולמשפחות מעוטות יכולת בעיר. את המהלך הובילה מנהלת הסניף יערית סיטבון-אביטבול, שמסבירה כי עבורה "ערך הנתינה הוא עליון, וזה סיפוק אדיר לתת ולשמח ילדים בחג האהוב עליהם". 

יערית סיטבון-אביטבול / צילום: רקפת סיטבון-אביטבול

עוד כתבות

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

אילון מאסק, מנכ''ל ומייסד טסלה / צילום: ap, Jae C. Hong

טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק

לאורך השנים אילון מאסק פיזר שלל הצהרות שלא התממשו ● בזמן שהמניה של טסלה צברה תאוצה והכרזותיו של מאסק שבו את דמיונם של המשקיעים, גופים פדרליים החלו בחקירה רשמית בה נבדקו טענות שמערכת הסיוע לנהיגה אוטונומית תרמה לכ־1,000 תאונות החל מינואר 2018 ● אבל המשקיעים של טסלה לא מוטרדים מהעבר, ומסתבר שגם לא מההווה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים סיימו את החודש הכי גרוע השנה

נאסד"ק ירד ב-2% ● אמזון פרסמה את הדוח הרבעוני - עקפה את הצפי הן ברווח והן בהכנסות ● גוגל מסיימת את אפריל בעלייה של כ-9%, מטא בירידה של כ-10% ● טראמפ מדיה עלתה ב-50% בחמישה ימים, אך ירדה ב-20% מתחילת החודש ● פייפאל פרסמה תוצאות מעורבות ועדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ● קוקה קולה עקפה את הציפיות, אך המניה ירדה

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות אמזוןעמדו על 143 מיליארד דולר, מעל הצפי ● הרווח למניה זינק ב-216% לעומת הרבעון המקביל ● החברה מצפה לצמיחה של 7%-11% ברבעון הבא, לעומת צפי של 12% ● המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: Shutterstock

מעלים מחירים: מפת ההתייקרויות המלאה

מהחלב המפוקח ועד הדלק: חג הפסח הסתיים, ושורת עליות מחירים צפויה להיכנס לתוקף החל מהיום ● אלה מצטרפות למספר גלי התייקרויות שפקדו את המשק בחודשים האחרונים ● גלובס מציג את המוצרים והשירותים שהתייקרו עד כה ב־2024, כשהסוף עוד לא נראה באופק

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

רימוני הלם ומעצרים: המשטרה פינתה את המפגינים באוניברסיטת קולומביה

לבקשת ההנהלה, שוטרים פינו את ההיכל שבו התבצרו המפגינים ואת המאהל שהוקם על המדשאה • כ-100 מהמפגינים נעצרו בעימותים והמשטרה השתמשה ברימוני הלם כדי לפזר את המוחים • ההנהלה ביקשה מהמשטרה להישאר בקמפוס בשבועיים הקרובים

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

בהתאם לצפי: הפד הותיר את הריבית בארה"ב על כנה

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● על פי ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● יו"ר הפד הדגיש במסיבת העיתונאים כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

לוח הטיסות בנתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברת תעופה נוספת החליטה לעכב את החזרה לישראל

רוב חברות התעופה החזירו את פעילותן לישראל מאז מתקפת הכטב"מים האיראנית, אך עדיין יש כמה חברות שבוחרות להשהות את חזרתן ● איזי ג'ט השהתה את פעילותה עד סוף העונה, אייר קנדה ואייר אינדיה האריכו את תוקף השהיית הטיסות לישראל. כעת יונייטד איירליינס מצטרפת אליהן

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו-פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים, והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

רפיח או עסקה? כלכלנים מעריכים איך יגיבו הבורסה והשקל לתרחישי המלחמה

ישראל נמצאת בפני צומת אסטרטגי, כששתי אופציות מרכזיות על השולחן ● הראשונה היא עסקה שכוללת החזרת חטופים לצד הפסקה זמנית של הלחימה ● השנייה היא ככל הנראה פעולה נרחבת של צה"ל ברפיח ● שלושה כלכלנים בכירים מנתחים את השפעתם של התרחישים השונים על השקל, הבורסה והגירעון התקציבי

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צוללות בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

איורים: גיל ג'יבלי

הכירו את המנכ"ל שהרוויח השנה 50 מיליון דולר, במזומן

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן, מדוע אחר העדיף לקבל הכול במניות, ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

אקסל / אילוסטרציה: Shutterstock

כך הבינה המלאכותית תעזור לכם להשתמש באקסל

מיקרוסופט החלה להכניס כלי AI לתוכנת האקסל ● בקרוב תוכלו לקבל ניתוחי מגמות ותובנות על הנתונים שלכם, לייצר נוסחאות בקלות בעזרת טקסט, ולקבל דגש על מה שחשוב לכם

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

מגמה ירוקה בוול סטריט בעקבות נאומו של יו"ר הפד

הנאסד"ק קופץ ב-1.2% ● AMD וסופר מיקרו צוללות בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט יורדים במעל ל-1% ● היום הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Achmad Ibrahim

ההמלצה שהזניקה את השווי של אפל ב־70 מיליארד דולר ביום אחד

בית ההשקעות ברנשטיין פרסם בסוף השבוע האחרון המלצת קנייה אופטימית על אפל, שהזניקה את המניה המדשדשת וביקשה לנפץ את התחזיות הקודרות לגביה ● האם זה סימן להתאוששות?

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר