גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

למי התנודתיות עושה רק טוב והפרויקט שנסחר בניגוד למגמה: מטבעות הקריפטו מסכמים רבעון

ברבעון הראשון של 2022 עשרת המטבעות המובילים רשמו תשואה שלילית משוקללת של  6.3% ● איך תרמו לכך המלחמה באוקראינה, סוגיות רגולטוריות והתפתחויות טכנולוגיות ● גלובס ובית ההשקעות פרוקסיביט סוקרים את ביצועי שוק הקריפטו העולמי ● דוח רבעוני חדש

 

רק מטבע קריפטו אחד סיים את הרבעון בעליות / צילום: Shutterstock, eamesBot
רק מטבע קריפטו אחד סיים את הרבעון בעליות / צילום: Shutterstock, eamesBot

עולם המטבעות הקריפטוגרפיים הולך ומתפתח, כשעוד ועוד חברות טכנולוגיה בוחרות להנפיק מטבעות-טוקנים כדרך לגיוס כספים ממשקיעים ולהקמת קהילה לפיתוח המוצר שלהן. על כן, החלטנו בגלובס לסכם מדי רבעון את התנהגות המטבעות של הפרויקטים המובילים בכל תחום. הנתונים נלקחו מאתר CoinMarketCap, ונאספו ועובדו על ידי פרוקסיביט - בית השקעות במטבעות קרפטוגרפיים.

המטרה בסיכום הרבעוני היא לאפשר הצצת עומק לפרויקטים שמאחורי המטבעות, בניסיון להבין מה עומד מאחורי התנודות מעלה ומטה במטבעות. על כן, מטבעות שאין מאחוריהם פרויקט, לא יוצגו ויסוקרו על ידינו.

אז מה עבר על עולם הקריפטו ברבעון הראשון של 2022 - נצא למסע מסביב לגלובוס:

1. אין מטבע או טוקן בלי פרויקט מאחוריו

נפתח בהקדמה קצרה על סוגי הפרויקטים הקיימים בשוק הקריפטו, שכל אחד מהם מיוצג על ידי מטבע או טוקן. הסוג הראשון הוא פרויקטי בלוקצ'יין. הבלוקצ'יין הוא השרשרת הטכנולוגית שעליה מתבצעות הפעולות, אך אין מדובר בשרשרת אחת ויחידה. למעשה קיימות שרשראות רבות שכל אחת מהן מהווה אקוסיסטם בפני עצמה: כלומר נוסף לשרשרת עצמה, יש עליה עוד סוגים של פרויקטים. אחת השרשראות הגדולות והמוכרות היא האת'ריום, אך למעשה רבים מהפרויקטים שקמים מקימים בלוקצ'יין משלהם.

סוג נוסף של פרויקטים הם אפליקציות על גבי בלוקצ'יין קיים. ברגע שפרויקט מקים בלוקצ'יין מבוזר, קמים פרויקטים נוספים שמפתחים אפליקציות שונות על גבי הבלוקצ'יין הזה. האפליקציה מציעה פעמים רבות את הממשק או השירות ללקוח הקצה. הסוג השלישי הם פרויקטי Layer2 - פרויקטים אלו מנסים לשפר בלוקצ'יין קיים, אם את מהירות והיקף העברת העסקאות על גבי השרשרת או בדרך של הוזלת עלות ההעברות.

סוג הפרויקטים האחרון הם פרויקטי גישור: מכיוון שקמים בלוקצ'יינים רבים, צריך גם לקשר ביניהם שידברו זה עם זה, ופרויקטי גישור מבצעים את הקישור הזה. הרוב המוחלט של המטבעות שעליהם תדבר הסקירה הזו יהיו ייצוג של אחד מסוגי הפרויקטים הללו. חשוב להבין שמטבע של פרויקט, בנוסף לערך הכספי עבור מי שמחזיק בו, מעניק גם זכויות נוספות, כפי שנקבע בקוד של המטבע. יש מטבעות שמעניקים זכויות הצבעה על התפתחות הפרויקט, ואחרים מעניקים תגמול כזה או אחר למחזיק בהתקיים תנאים שנקבעו בקוד של המטבע וכד', וזאת כיוון שהרעיון מאחורי גיוס הכסף באמצעות המטבעות הוא ליצור זהות אינטרסים בין המחזיק לחברה.

עם זאת, בסוף הדרך מדובר בהרבה מאוד חברות טכנולוגיה שפועלות בהקמת טכנולוגיה חדשה, בשוק צעיר. לכן, במקרים רבים, אם הטכנולוגיה של הפרויקט לא מצליחה, למטבע לא יהיה שווי. נדגיש ונסייג: מכיוון שמדובר בשוק צעיר, הוא סובל מ"מחלות ילדות" רבות ומרעש רב סביבו, שמקשה מאוד להבדיל בין פרויקטים עם טכנולוגיה מבוססת לבין כאלו שבלי. בשלב זה, אנו נתמקד בכל רבעון בביצוע המטבעות הגדולים בשוק, והמובילים בכל תחום.

2. ברמה רבעונית: הביטקוין משך למעלה את השוק

לאחר שנת 2021 שבסיכומה הקריפטו השיג תשואות גבוהות, הרבעון הראשון של 2022 הסתיים בתשואה שלילית. העשירייה הראשונה של המטבעות (ללא סטייבל ומם) סיימה את הרבעון בתשואה שלילית משוקללת של 6.3%, כאשר השונות בין המטבעות הראשונים בה היא מאוד גבוהה. "המטבעות הגדולים בקריפטו התאפיינו בתנועות סולידיות יותר מהמטבעות האחרים, והתשואה השלילית הנמוכה יחסית של העשירייה הראשונה נובעת מהביטקוין, שסיים את הרבעון בתשואה שלילית של 1.64% בלבד, ולמעשה משקלו בעשרת המטבעות הגדולים עומד על 63%", מציין חיים ונציה, מנכ"ל בית ההשקעות פרוקסיביט.

 

3. המלחמה באוקראינה הבליטה יתרונות בקריפטו

תחילת הרבעון התאפיינה בירידות מאוד חזקות, ובהמשך מאמצע ועד סוף הרבעון נרשמה התאוששות במרבית המטבעות. "המסחר התאפיין במגמה מעורבת: הרבעון החל בהיקף מסחר משמעותי ורמת מחירים יחסית גבוהה, ובהמשך הרבעון חלה ירידה בביקושים ובמחירים, ובהתאמה גם היקף המסחר נכנס למגמת ירידה", אומר אלי בז'רנו, מנכ"ל בורסת Bit2C. "ניתן לזהות בסוף הרבעון גידול בהיקף הביקושים והמסחר נוכח התעוררות השוק ופרסום של חדשות חיוביות מצד חברות טכנולוגיה, ולאור צעדים בוני אמון מצד ממשלות ורגולטורים".

ואכן, המלחמה באוקראינה היוותה זרז לקריפטו - לשני הכיוונים, כאשר בתחילת הרבעון הירידות במחיר הביטקוין יישרו קו כמעט לחלוטין עם המתרחש בשוק ההון. "הסחרור שנוצר בשוק המניות, עקב נתוני האינפלציה ההיסטוריים בעולם (7.9% בארה"ב), הצפי להעלאת הריבית בארה"ב והפלישה לאוקראינה, הפיל את מחיר הביטקוין בכמעט 30% לרמה של 33 אלף דולר", מסביר אלי מיזרוח, מנכ"ל סילבר קסטל, בית השקעות לנכסים דיגיטליים. "אבל דווקא המלחמה באוקראינה הבליטה יתרונות אחרים של הקריפטו, שאופן שאיפשר לאזרחים לחלץ את כספם במציאות של גישה מוגבלת למוסדות הפיננסיים.

"דבר זה חייב גם את הרגולטורים להגביר את קצב ההסדרה של התחום, ואלו גם בשורות טובות לתעשייה", מוסיף מיזרוח. ואכן, הביטקוין תיקן לקראת סוף הרבעון כמעט את כל הירידות שרשם במהלכו.

4. במטבעות היציבים: התנודתיות עושה טוב

אם נסתכל על המטבעות הגדולים, נראה שרק אחד מהם - טרה לונה, סיים את הרבעון בעליות, של 20.5%. מהו בעצם פרויקט טרה לונה, ומה השפיע עליו ברבעון?

מדובר בפרויקט מתחום ה-DEFI, כלומר העולם הפיננסי המבוזר, שהוקם על ידי דו קון ודניאל שיין. טרה לונה הוא בלוקצ'יין, ולמטבע שלו - לונה - שתי פונקציות עיקריות: הראשונה, להיות המטבע שבאמצעותו מתנהל האקוסיסטם של השרשרת, כלומר להצביע ולקבל תגמולים. השנייה היא להיות מטבע מווסת ומאזן.

 

נסביר: טרה לונה יוצרת מטבעות יציבים, ואלו נוצרים בצמדים של מטבע טרה מול מטבע פיאט כלשהו, למשל: טרה/דולר, טרה/אירו, טרה/דולר קנדי, ין יפני, וון קוראני, ועוד. הצמדים צריכים לשקף את מחיר מטבע הפיאט אליו הם צמודים, לכן המטבעות נקראים מטבעות יציבים: שערם צמוד למטבע הפיאט. אבל מה קורה בתרחיש שבו בגלל עודף ביקוש או היצע, השער של המטבע היציב משתנה והוא כבר לא עוקב אחרי הפיאט הצמוד לו? בעוד שפרויקטים אחרים משתמשים בביטחונות על מנת לגבות את השער, פרויקט טרה לונה עושה זאת באמצעות אלגוריתם.

כאן נכנס לתמונה המטבע לונה עצמו: לונה הוא לא מטבע יציב, אך לפי הפרוטוקול של הפרויקט, הוא זה שמייצב את שערי יתר המטבעות. כלומר, בהתאם לסטייה בשערי המטבעות היציבים, לונה מגדיל או מקטין היצעים של המטבעות (הנפקה או שריפה) עד שהאיזון בשערים חוזר, בהתאם למנגנון הקבוע באלגוריתם שלו. למעשה, לונה הוא מעין "הבנק המרכזי" שדואג לשמירת המחיר ביתר המטבעות היציבים של פרויקט טרה לונה.

מה יכול להסביר את העליות בטרה לונה ברבעון האחרון? תנודתיות גבוהה מעלה פופולריות של מטבעות יציבים. בתקופות של תנודתיות כפי שראינו מתחילת השנה, משקיעי קריפטו רבים מעדיפים לברוח למטבעות היציבים ולדאוג לכך שההשקעה בקריפטו תשמור לפחות על הערך הנומינלי של אחד ממטבעות הפיאט לבחירתם. המטבעות היציבים בלטו מאוד בנפחי המסחר ברבעון החולף, כאשר בתחילת המלחמה באוקראינה, המסחר במטבעות יציבים היווה כ-40% מהמסחר בקריפטו, ורק לאחר מכן המסחר באת'ריום ובביטקוין.

עם זאת, חשוב לזכור שני דברים שקשורים לתחום המטבעות היציבים: ראשית מדובר בתחום תחרותי שפועלות בו חברות ענק דומיננטיות מאוד, למשל חברת תת'ר האמריקאית שמחזיקה בסטייבלקוין המוביל על הדולר. פרט לכך, תחום המטבעות היציבים הוא אחד התחומים שמטרידים את הרגולטורים השונים, ובעיקר את הבנקים המרכזיים, שחוששים מהשפעה שלו על מטבעות הפיאט וערעור היציבות שלהם.

5. בעולמות הגיימינג: ירידות חדות בפרויקטי דגל 

מלבד המטבעות המובילים, בחרנו להציג גם את חמשת המטבעות הגדולים בתחום ה-DEFI ובתחום הגיימינג וה-WEB0.3. מסביר אלעד נומברג, סמנכ"ל בית ההשקעות פרוקסיביט: "תחום הגיימינג בבלוקצ'יין מתאפיין במודל ה-play-to-earn, שעושה טרנספורמציה אדירה בתחום. אם בעבר השחקנים היו רק מוציאים כספים במשחקי מחשב אך לא החזיקו בבעלות על שום נכס במשחק, הרי שהיום באמצעות הבלוקצ'יין, לשחק במשחק מחשב הופך לרווחי גם עבור השחקנים, עם אפשרות לבעלות על הנכסים במשחק באמצעות טכנולוגיית ה-NFT".

 

אולם, למעט טרה לונה שלאחר העליות ברבעון הוא המטבע המוביל בעולם ה-DEFI מבחינת שווי, כל המטבעות בתחום זה ובעולם הגיימינג-3 WEB הציגו תשואה שלילית גבוהה מאוד, ולא עשו מהלך של תיקון בסוף הרבעון, כפי שעשה הביטקוין. כך, פרויקטים גדולים ותיקים ומאוד פופולריים בתחום, כמו The Sandbox, הניבו למשקיעים תשואות שליליות של עד 40% ברבעון. 

6. בישראל: הפרויקט שנסחר בניגוד למגמה

ומה בזווית הישראלית? הרגולטורים בהובלת שר האוצר אביגדור ליברמן דנים בימים אלו כיצד ניתן לתמרץ פרויקטי קריפטו לפעול מישראל, הגם שיש כבר מספר פרויקטים גדולים בתחום, חלקם אגב לא פועלים מכאן או מציעים שירותים בישראל, בשל היעדר רישוי מתאים. גם הפרויקטים הישראליים המובילים מבחינת שווי סיימו את הרבעון בתשואות שליליות גבוהות, פרט לפרויקט סיקרט שנסחר בניגוד למגמה.

 

סיקרט של גיא זיסקינד הוא פרויקט מתחום ה-NFT, שהוא בלוקצ'יין שהקים אקוסיסטם סביבו עם פרויקטים שונים שמוקמים על גבי השרשרת. הטכנולוגיה של סיקרט נועדה לאפשר הטבעת NFT פרטי, כלומר בניגוד לטכנולוגיית הבלוקצ'יין שבה הכול גלוי וחשוף, הבלוקצ'יין של סיקרט הוא פרטי. מה החשיבות של כך? באופן כללי, ה-NFT מעביר בעלות על תוכן מסוים, אך התוכן עצמו נגיש ברשת וניתן לצפות, להקשיב או להוריד אותו. הטכנולוגיה של סיקרט מאפשרת הטבעת NFT לתוכן שנשמר רק אצל מחזיק הטוקן, ולו יש את השליטה למי לתת אותו. 

בתחילת הרבעון הראשון סיקרט נהנתה ממומנטום בזכות הנפקת NFT מתוקשרת של קוונטין טרנטינו, שתכנן להנפיק באמצעות הטכנולוגיה של סיקרט מספר פרקים מהתסריט שלו ל"ספרות זולה", עם הערותיו בכתב יד. המכירה הפומבית יצאה לדרך, אך בוטלה לאחר המכירה של הפרק הראשון, שנמכר ל-DAO שהקימו חברי קהילת סיקרט. בפרויקט הסבירו זאת במעבר החברה לפלטפורמה טכנולוגית חדשה, והבטיחו כי המכירה תחודש על גבי הפלטפורמה החדשה, אך זה טרם קרה. כעת בפרויקט מציינים כי הם ממתינים להתפתחויות בתביעה משפטית של אולפני מירמקס נגד טרנטינו, לגבי הזכויות על התסריט.

בפברואר סיקרט אכן השיקה פלטפורמה חדשה, Legendao, שהיא פלטפורמת NFT שמאפשרת גם פיתוח אוואטרים ואקססוריז דיגיטליים נלווים, וגם כאן הבעלים יוכל לבחור אם לחשוף את המידע או לשמור אותו בצורה פרטית.

כך בנוי הסיקור

מדי רבעון נעקוב אחרי ביצועי 10 המטבעות הגדולים מבחינת שווי ללא מטבעות יציבים. הרכב המטבעות יהיה לפי השווי נכון ליום האחרון של הרבעון. מטבעות יציבים שצמודים למטבע פיאט נגרעים לחלוטין מהעשירייה, גם אם שוויים מתאים לה. מטבעות "מם" אמנם מוצגים בטבלה, אם מבחינת שוויים הם נכללים בעשירייה העליונה, אך מכיוון שהם לא מייצגים שום פעילות טכנולוגית עסקית שיש ערך מוסף בניתוח או הצגה שלה לקוראים, אנו לא נתייחס אליהם בסיכום עצמו.

עבור אלה שדוגלים בפיזור, נציג גם את ביצועיו של מעין מדד שמורכב מעשרת המטבעות הגדולים (גם כאן, ללא מטבעות יציבים) לפי משקלם בשוק, כאשר המשקל נקבע כיחס בין שווי המטבע לסך שוויו של המדד. הרכב המטבעות במדד מתעדכן בכל רבעון, כאשר התשואה השנתית המוצגת היא תשואת 10 המטבעות שהיו במדד בכל רבעון במהלך השנה. שווי המטבעות נקבע על פי שערי אתר - coinmarket cap. כל הנתונים נאספו ועובדו על-ידי פרוקסיביט - בית השקעות במטבעות קריפטוגרפיים.

נוסף על כך, נעקוב אחרי 5 המטבעות המובילים מבחינת השווי לפי הסגמנטים הבאים: מגזר הגיימינג וה-WEB3, מגזר ה-DEFI ובשוק הישראלי - Israeli5.

עוד כתבות

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד