גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל בזק דודו מזרחי פורש. אלה המועמדים להחליפו

מזרחי מתכוון להקים קרן השקעות בתחום התשתיות עם מספר גורמים משוק ההון, לפי הערכות ● עזיבתו תחזק את יו"ר הדירקטוריון גיל שרון ● ההערכות בתוך הקבוצה הן שמנכ"ל קבוצת החברות הבנות בבזק, רן גוראון, יהיה אחד המועמדים לתפקיד, ושהמשנה למנכ"ל דגנית קרמר תחליף את גוראון

דודו מזרחי, מנכ''ל בזק הפורש / צילום: אייל מרגולין
דודו מזרחי, מנכ''ל בזק הפורש / צילום: אייל מרגולין

טלטלה בבזק: דודו מזרחי, מנכ"ל בזק , הודיע על פרישתו מהתפקיד לאחר כמעט ארבע שנים. על פי ההערכות, מזרחי עומד להקים קרן השקעות בתחום התשתיות עם מספר גורמים משוק ההון. דירקטוריון בזק צפוי להקים ועדת איתור לבחירת המנכ"ל שיחליף את מזרחי.

בעקבות ההחלטה מסר מזרחי: "אחרי למעלה מ-20 שנים בקבוצת בזק וקרוב ל-4 שנים בתפקיד המנכ"ל. אני חש שזה הזמן עבורי לעשות שינוי. כשנכנסתי לתפקיד המנכ"ל ב-2018, מצאתי חברה בפוסט-טראומה, מנסה להתאושש מהמשבר שפקד אותה ומתמודדת עם חוב כבד, שחיקה חדה בהכנסות ואובדן מנויים בהיקף גדול. היום, כ-4 שנים אחרי, בזק היא חברה חזקה, עם גידול עקבי בהיקף ההכנסות ובמצבת הלקוחות ועם מאזן בריא ואיתן.

"השיפור המשמעותי שהושג בכל הפרמטרים העסקיים של החברה, הושג בזכות העובדות והעובדים המדהימים של בזק, שעם הרבה מאמץ והמון נשמה, הביאו למהפך המוצלח שעברה החברה. בזק של היום היא חברה חזקה עם תשתיות מעולות, הערכה גבוהה של הלקוחות, הנהלה מנצחת, תרבות ארגונית מצוינת, ועובדים המהווים גאווה של ממש.

"אני מבקש להודות לשותפיי לדרך - לצוות ההנהלה המצוין, לעובדות ועובדי החברה, לדירקטוריון החברה ולבעלת השליטה, קרן סרצ'לייט, על האמון ועל השותפות לדרך".

יו"ר קבוצת בזק, גיל שרון, מסר בעקבות ההודעה כי "דודו ניהל את בזק בתקופה מורכבת ומאתגרת מאין כמוה והוביל לביצועים תפעוליים ופיננסיים שאין שני להם. דודו מותיר אחריו חברה במצב מצוין, כזאת המשקיעה בעתידה עבור לקוחותיה, מתוך תפיסת מובילות ארוכת-טווח. אני מודה לדודו על תקופת העבודה המשותפת ומאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו המקצועית". 

קיבל את בזק בתקופת משבר

מזרחי מונה לתפקיד ביוני 2018 והחליף את סטלה הנדלר שפרשה עוד קודם. הוא הגיע לתפקיד לאחר שכיהן כסמנכ"ל הכספים בתנובה. לפני כן הוא שימש כסמנכ"ל כספים בפרטנר וכמשנה למנכ"ל בזק לכספים וכלכלה. הפרישה שלו מבזק נעשתה בעקבות התנגדותו לעסקת בזק-yes ולאחר שהיה ברור שהוא אינו יכול להמשיך בתפקיד על רקע זה.

החזרה של מזרחי לתפקיד מנכ"ל בזק התקבלה כטבעית, היות שהוא היה מקובל מאוד על עובדי החברה כמי שצמח בתוכה, ועל רקע ההיכרות המוקדמת שלו עם מי שהיה אז היו"ר, שלמה רודב.

מזרחי קיבל את בזק בתקופת משבר קשה מאוד על רקע חקירת רשות ניירות ערך. החברה הייתה בשיאו של עימות רגולטורי קשה מאוד ומתיחות עם משרד התקשורת, שם לקחו קשה מאוד את פרשת yes ואת החקירות של ראשי המשרד דאז בכל הקשור לתיק בזק-ניירות ערך ולתיק 4000 שהסתעף מחקירת הרשות. החשדות הם שמנכ"ל משרד התקשורת באותה תקופה, שלמה פילבר, שיתף פעולה עם בזק כדי לאפשר לה לקבל את ביטול ההפרדה המבנית.

המשבר הקשה ביותר אליו נקלעה בזק כתוצאה מכך היה סביב העיכוב בכל הקשור לפריסת סיבים אופטיים ודרישות משרד התקשורת שהקשו על החברה בשורה של תנאים לביצוע הפרויקט, וזאת תוך כדי עידוד מתחרותיה לפריסה מואצת. למעשה, המשרד פעל כדי לעכב את בזק על-מנת לקדם את מתחרותיה.

התפנית החלה לאחר כניסתו של יועז הנדל לתפקיד שר התקשורת ביחד עם מנכ"לית המשרד לירן אבישר בן-חורין. הנדל ואבישר הבינו שצריך לפתוח דף חדש ביחסים עם בזק, ושפריסת סיבים בהיקף נרחב בישראל לא תיפתר ללא הבנות עם בזק.

מבחינת בזק, הכניסה של קרן סרצ'לייט כבעלי שליטה חדשים גם כן עשתה את שלה, והמתיחות עם ראשי המשרד התפוגגה לאיטה, מה שאיפשר להוציא לפועל את מתווה הסיבים המפורסם ואת כניסת בזק לתחום.

הכניסה של בזק לתחום הסיבים בתקופתו של מזרחי תירשם כאחד ההישגים הגדולים ביותר של החברה בעקבות פריסה של למעלה ממיליון בתי אב בתוך שנה בלבד.
בעקבות השלמת הפריסה כמעט בכל הבניינים הגבוהים במדינת ישראל, לבזק יש היום את הפריסה הרחבה ביותר מבחינת נגישות. היקף הפריסה מהשנה והלאה יהיה נמוך יותר אבל גם מורכב הרבה יותר, בגלל הבנייה הנמוכה שבזק תיכנס אליה ובגלל היישובים הכפריים שיתווספו לפריסה.

היה ברור שמזרחי לא יישאר לאורך זמן

מזרחי החל לבחון אופציות להמשך הקריירה כבר בתחילת השנה על רקע רצונו לשמור על עצמאותו המלאה מול בעלי השליטה. במילים אחרות, ההתערבות של גיל שרון כיו"ר הדירקטוריון שרואה את עצמו כיו"ר פעיל וכמנכ"ל הקבוצה לא בישרה טובות, ולמקורביו של מזרחי היה ברור שהוא לא יישאר בתפקיד לאורך זמן בסיטואציה שנוצרה.

השאלה כעת היא מי יחליף את מזרחי, כשאחת האפשרויות היא מינויו של רן גוראון, מנכ"ל קבוצת החברות-הבנות בבזק. על פניו, זה המינוי שיכול להביא להכי פחות זעזועים בקבוצה, היות שהוא עובד תחת שרון כבר תקופה לא מבוטלת, והיחסים ביניהם מובנים וברורים מבחינה היררכית.

הסיבה השנייה היא שגוראון מכיר את בזק היטב כמי שעבד ועובד בקבוצה במשך שנים ארוכות, ולכן כניסתו לתפקיד תהיה חלקה. סיבה שלישית קשורה לכך שגם באלפא יכול להיות מעבר חלק וכניסה של המשנה למנכ"ל דגנית קרמר שסומנה כמועמדת פוטנציאלית מובהקת לאחר גוראון.

נדגיש כי בתקופת סרצ'לייט, הושם דגש חזק מאוד על היציבות של בזק ומניעת זעזועים מיותרים. הקרן תחפש לממש את אחזקותיה בבזק בשנה-שנתיים הקרובות, והדבר האחרון שהקרן מחפשת הוא רעשים מיותרים שיקשו עליה מאוד, גם בהיבט של הרצון שלה להשיג את ביטול ההפרדה המבנית בין החברה-האם והחברות-הבנות.

עוד כתבות

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

תקיפה ישראלית בדמשק / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

ישראל תקפה בדמשק, צה"ל חיסל מחבלים שנכנסו למבנים צבאיים של חיזבאללה בלבנון

קיבוץ בארי הודיע כי החטוף דרור אור נרצח ב-7 באוקטובר, גופתו מוחזקת בעזה ● מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון ● לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - האופוזיציה בסוריה מדווחת על פיצוצים חזקים באזור דמשק ● משרד הסחר הטורקי: "עוצרים את היצוא והיבוא לישראל וממנה בצל החרפת הטרגדיה ההומניטרית" ● המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענו: שיגרנו אתמול שני טיל שיוט לעבר ישראל

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל