גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מתכוננים לרילוקיישן? תכנון מס נכון יכול לחסוך לכם כסף

איך תימנעו מתשלום כפל מס לאחר שעברתם לחו"ל, גם אם באופן זמני? באילו מצבים ניתן לשקול "ניתוק תושבות" ומה ההשלכות של המהלך? ומה קורה בעת החזרה לארץ? בדרך לחוויה החדשה רצוי גם להתעכב על כמה סוגיות מנהלתיות שקרוב לוודאי תפגשו עימן

צילום: Depositphotos באדיבות דיוידשילד
צילום: Depositphotos באדיבות דיוידשילד

הכתבה בשיתוף דיוידשילד מקבוצת פספורטכארד

רילוקיישן לחו"ל הוא פעמים רבות הזדמנות נהדרת ונחשקת על ידי ישראלים רבים. זו הזדמנות להתפתח מבחינה מקצועית, לפתח את הקשרים, לחיות בסביבה שונה, וכמובן, שדרוג כלכלי משמעותי. עם זאת, ברגע שהחלום הופך למציאות, רבים מגלים כי לצד היתרונות שמנינו יש גם לא מעט סוגיות מנהלתיות שחשוב לקחת בחשבון. בייחוד, שאלות על תשלום מס, ביטוח לאומי ושימור רציפות הזכויות כתושבים במדינת ישראל.

כך, למשל, ישראלים רבים שעשו רילוקיישן לחו"ל גילו כי נצבר להם חוב לביטוח הלאומי או שאיבדו זכויות רבות, כגון ביטוח בריאות ממלכתי וזכאות לדמי לידה. במקרים אחרים, יש מי ששילמו כפל מס - גם בחו"ל וגם בישראל - ללא שום צורך, או כתוצאה מכך שלא טיפלו בנושא כראוי.

בשנים האחרונות רשויות המס מחמירות את הנהלים. אז מי צריך לשלם מס והיכן? מה כדאי לעשות עם תשלומי ביטוח לאומי בישראל? האם יש חלופות בחו"ל לזכויות שניתנות בישראל? ולא פחות חשוב - מה קורה כשחוזרים חזרה הביתה, לארץ?

מס הכנסה בזמן הרילוקיישן: מה כדאי לדעת?

מדינות שונות נוקטות במספר שיטות לקביעת חובות המס של תושביהן. הנפוצה ביותר היא השיטה הטריטוריאלית, לפיה חבות המס נקבעת על פי מקום יצירת ההכנסה; ולצדה השיטה הפרסונלית, לפיה חבות המס של אדם נקבעת באופן אישי, בהתאם לדיווח שלו לרשויות המס. בישראל, שיטת החישוב העיקרית היא פרסונלית. דבר אשר מחייב דיווח שנתי על הכנסות בישראל ומחוצה לה.

באופן כללי, כל עוד העובד מוגדר תושב ישראלי, הוא מחויב בתשלום המסים בישראל. בהקשר זה, יש להתייחס לשלושה סוגים של משרות. עובד ישראלי שמועסק עדיין על-ידי חברה ישראלית, אך עובד בחו"ל, עובד ישראלי שעושה רילוקיישן ומועסק על ידי חברה זרה, וכמובן, עצמאים שמעבירים את מרכז פעילותם למדינה אחרת.

ישראל חתומה עם מדינות רבות על אמנות מניעת כפל מס, המגדירות בעבור מסים כפולים (כמו למשל מס הכנסה), היכן ישולמו ועל פי אילו כללים. האמנות הללו קובעות כי מדינת המקור שבה הופקה ההכנסה תהיה בעלת זכות ראשונית לגביית המס. כך למשל, אם עובד ביצע רילוקיישן לשוודיה, הוא ישלם מס הכנסה בשוודיה. לישראל, במקרה זה, יש את הזכות השנייה לגביית המס. כלומר, היא בהחלט רשאית לגבות מס מהתושב הישראלי, על אף שהוא זכה להכנסתו בשוודיה. אך היא חייבת לנכות מסכום זה את המס שנגבה במדינת המקור, קרי בשוודיה. אם המס ששולם בשוודיה גבוה מבישראל, לא ישולם מס נוסף. אך אם המס נמוך מבישראל, המדינה רשאית, ואף תגבה את ההפרשים.

צילום: Depositphotos באדיבות דיוידשילד

בכל הנוגע לתשלום המס בישראל, הכללים זהים לגבי שכירים בחברות ישראליות, שכירים בחברות זרות ועצמאים. כמו כן, בדומה למקובל בישראל, עצמאים רשאים לקזז הוצאות שונות מחבות המס שלהם, כגון שכירות על דירה, הוצאות חשמל, ביטוחים ועוד. כך או כך, חשוב בטרם ביצוע הרילוקיישן כי העובד יברר את חבות המס במדינת היעד. זאת למרות שכמעט בכל מקרה הוא יחויב שם בתשלום מס הכנסה. בנוסף, חשוב לברר אם המדינה שאליה מבוצע הרילוקיישן חתומה על אמנת כפל מס עם ישראל. ארה"ב, למשל, חתומה עם ישראל. כך גם חלק גדול ממדינות אירופה, אך לא כולן. כך שיכול להיווצר מצב שהעובד יידרש לתשלום כפל מס ויש לקחת זאת בחשבון טרם הרילוקיישן.

מתכננים רילוקיישן - אל תזניחו את ביטוח הבריאות. לפרטים הקליקו כאן>>

ניתוק תושבות למטרת הגדרה כתושב חוץ

אזרח ישראלי רשאי במקרים מסוימים, למשל במקרה של רילוקיישן לחו"ל, לבצע תהליך שמוגדר כ"ניתוק תושבות" ואז משתנה הגדרתו לתושב חוץ. במקרה זה, הוא פטור מדיווח לרשויות המס בישראל וכמובן מכלל התשלומים השונים. אך כדי להיות תושב חוץ לא מספיק רק להצהיר. הגדרת התושבות בפקודת מס הכנסה נקבעת על-פי כללים שלפיהם אדם הנמצא למעלה מ-183 יום בשנה בישראל - הוא תושב ישראל. גם מי ששהה בישראל 30 ימים או יותר בשנת מס אחת, כאשר סך-כל תקופת שהייתו בישראל בשנת המס ובשנתיים שקדמו לה הוא 425 ימים או יותר - ייחשב תושב המדינה לצורכי מס.

בנוסף, בוחן מס הכנסה גם את "מרכז החיים" של העובד. למשל, מקום המגורים הקבוע של העובד ומשפחתו, מקום עבודתו, המקום שבו מתנהלת הפעילות הבנקאית של העובד, מספר הימים ששהה במהלך שנת המס בישראל ועוד. כך שניתוק תושבות הוא תהליך אשר עשוי להימשך זמן מה. במקרה של ניתוק תושבות, ישלם העובד את חבויות המס שלו בחו"ל בלבד ואף יהיה פטור מהגשת דוח על הכנסותיו בישראל.

ניתוק התושבות מורכב משני חלקים. אחד, ניתוק תושבות לצורך תשלום מס הכנסה - די בכך על מנת לזכות בפטור מהגשת הדיווח ותשלום המס בישראל. החלק השני הוא ניתוק תושבות לצורך הביטוח הלאומי - וכאן, כפי שנראה בהמשך, מדובר בעניין מורכב יותר.

מבחן ההגדרה בניתוק תושבות לביטוח לאומי דומה לזה של מס הכנסה, מבחינת חישובי הימים והרצפים השונים, אך הוא מוגש בנפרד. חשוב לזכור כי ניתוק תושבות מבחינת מס הכנסה לא גורר ניתוק תושבות בביטוח הלאומי - ולהפך.

עובד שלא ניתק תושבות בביטוח הלאומי, יחויב בתשלום שלו וכן בדמי בריאות. מנגד, ניתוק תושבות לצורכי הביטוח הלאומי גורע מזכויות העובד כתושב ישראלי. נשללת ממנו הזכות לטיפול רפואי בישראל, זכאותו לקצבת זקנה נפגעת (אם לא צבר לפחות 10 שנות ביטוח לאומי רצופות לפני הפרישה). במקרה של נשים, הן לא זכאיות לדמי לידה, וגם אם הן חוזרות לישראל, נדרשת מהן תקופת אכשרה מחודשת. בנוסף, קובעות תקנות המס גם גבייה של "מס הגירה" - מס יציאה מישראל על נכסיו של העובד, לרבות נדל"ן ואופציות למניות בחברה. זאת על מנת למנוע מצב שתושבים מבצעים ניתוק תושבות כדי להתחמק מתשלום מס בישראל על רכושם. "מס ההגירה" מחושב פרסונלית לכל אדם כאילו הוא מכר את נכסיו ביום עזיבתו את המדינה, גם אם לא עשה זאת בפועל.

אז האם כדאי לבצע ניתוק תושבות גם בביטוח הלאומי? זה תלוי ומשתנה. חברות ישראליות מחויבות לשלם ביטוח לאומי עבור עובדיהן הישראלים, גם אם הם מועסקים בחו"ל. כך שבמקרה זה לא יבוצע ניתוק תושבות לעניין הביטוח הלאומי. כאשר העובד השכיר מועסק על ידי חברה זרה, הוא צריך לדאוג לניתוק בעצמו במידה והוא מעוניין בכך. אם יבחר שלא לנתק תושבות לעניין הביטוח הלאומי, עליו לזכור כי במצב זה הוא ישלם דמי ביטוח לאומי מלאים, אשר במקרה של עובד שכיר בישראל מתחלקים, כאמור, בין המעסיק (המשלם את רוב הסכום) לבין העובד. עצמאים שלא ביצעו ניתוק תושבות ימשיכו לשלם דמי ביטוח לאומי.

בנוסף, סוגיית הביטוח הרפואי יכולה להיות משמעותית בהחלטה על ניתוק תושבות. זאת מאחר שאחת המשמעויות בניתוק תושבות היא הפסקת התשלומים לביטוח לאומי וביטול הזכאות לביטוח בריאות לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי. כלומר, בעת ביקורי מולדת בישראל, מי שניתקו את התושבות שלהם לא יהיו זכאים לקבלת שירותים במסגרת חוק בריאות ממלכתי בישראל ולמעשה לא יהיו מכוסים רפואית. כך גם אם וכאשר יחליטו לחזור לארץ לשהות של קבע לאחר שהות ממושכת בחו"ל. לכן, במקרים כאלה, מומלץ לרכוש ביטוח רפואי המעניק כיסוי ביטוחי למצבים הללו.

צילום: Depositphotos באדיבות דיוידשילד

כך, למשל, ביטוח רפואי מקיף של חברת דיוידשילד (חברת האם של פספורטכארד, המוכר לרבים מנסיעותיהם לחו"ל), מעניק כיסוי ביטוחי רפואי לאלו שביצעו רילוקיישן גם בעת ביקורי מולדת בישראל וכן לתקופת ההמתנה שתיקבע לתושב החוזר, ככל שזו תיקבע ע"י המוסד לביטוח לאומי (עד 6 חודשים). כמו כן, מעניקה תוכנית הביטוח כיסוי כלל עולמי לנסיעות עסקיות ו/או חופשות פרטיות גם בעת שהות מחוץ למדינת הייעד הקבועה ברילוקיישן. ביטוח מסוג זה גם מאפשר, מעבר ברצף ביטוחי מלא לתוכנית ביטוח רפואי פרטי המשלים את הכיסוי הניתן במסגרת חוק הבריאות הממלכתי בישראל. בכך הוא מעניק רשת ביטחון מלאה לתושב חוזר ללא תלות בזכאות הקיימת לו מכוח חוק בריאות ממלכתי ותקנות סעיף 58 לחוק. בכל מקרה, מומלץ להתייעץ לפני היציאה לחו"ל, עם אנשי מקצוע בתחום, על מנת לוודא מתן מענה לסוגיה משמעותית וחשובה זו.

מועד החזרה לישראל

לחזרה לישראל יש גם משמעות נוספת מבחינת מיסוי למי שניתק תושבות. מי ששהה בחו"ל עד שש שנים לא זכאי להטבות מיוחדות. לעומת זאת, מי ששהה בחו"ל בין שש לעשר שנים, זוכה למעמד של "תושב חוזר רגיל". הוא זכאי למספר הקלות מס לגבי נכסיו מחוץ לישראל, אשר רכש אותם בתקופה שבה התגורר בחו"ל והוגדר כ"תושב חוץ". למשל, פטור למשך חמש שנים מהכנסות פאסיביות מאותם נכסים, פטור לעשר שנים מרווחי ההון עבורם, וכן, פטור למשך חמש שנים מרווחי דיווידנדים עבור ניירות ערך שנרכשו מחוץ לישראל. בנוסף, תושבים ששהו בחו"ל מעל 10 שנים, מוגדרים כבר כ"תושבים חוזרים ותיקים", וזוכים לסל הטבות נרחב. לרבות פטור ל-10 שנים על כל ההכנסות מחוץ לישראל, פטור לשנה ממס הכנסה ועוד.

בעת החזרה לישראל, היה והמוסד לביטוח לאומי קבע על בסיס "מבחן התושבות" כי תחול על התושב החוזר, תקופת המתנה מינימאלית של חודשיים ועד 6 חודשים, עומדות בפני התושב החוזר שלוש אפשרויות. אחת, לממן מכיסו את ההוצאות רפואיות בתקופת ההמתנה שנקבעה לו; השניה, לפדות את תקופת ההמתנה בעלות אחידה לכל תקופה, בין חודשיים עד שישה חודשים, עבור כל אחד מבני הזוג בעלות של כ- 12,250 שקל ובכך לאחר הכרת המוסד לביטוח לאומי בתושבות (זמן הבדיקה יכול לקחת מספר שבועות), לקבל שירותים רפואיים באופן מיידי ללא המתנה; האפשרות השלישית, לקבל מענה במסגרת פוליסת ביטוח רפואית כדוגמת פוליסת הביטוח של חברת דיוידשילד, המתייחסת בכיסוי הביטוחי לנושא מהותי זה.

ילדיו הקטינים של תושב חוזר יהיו זכאים לכיסוי רפואי במסגרת חוק בריאות ממלכתי עם קביעת התושבות להורים ובתנאי כי חזרו לישראל לפני גיל 18 או שיצאו את הארץ לפני גיל 14 (במקרה זה, יוגדרו כקטין חוזר).

סטטוס בני הזוג בעת רילוקיישן

לצד העובדים, קיימת גם השאלה לגבי בני זוגם. בייחוד בני ובנות הזוג שהם חלק מהרילוקיישן המשפחתי, אך אינם עובדים. ככלל, את אותו ההליך שמבצע העובד עצמו, יש לבצע גם עבור בני המשפחה הבגירים האחרים - גם אם אינם מועסקים בחו"ל. במקרה זה, חבות המס תהיה תקפה גם לגביהם. כך גם לגבי הזכויות.

כך או כך, נראה כי שווה להתייעץ בנושא המיסוי עם יועץ מוסמך, בטרם ביצוע הרילוקיישן. זאת על מנת שלא לפספס כללים או תקנות שאי מילוי שלהם יכול להביא לתשלום יקר מאוד. בחלק מהמקרים יעדיף העובד לבצע ניתוק מוחלט של זיקות התושבות ממס הכנסה ומהביטוח הלאומי.

וכן, לצד סוגיות המיסוי והביטוח הלאומי, חשוב לזכור כי יש דברים נוספים לעשות בדרך לרילוקיישן. כמו למשל לדאוג למגורים, שלא תמיד ניתנים על ידי מקום העבודה, לאשרות עבודה מתאימות, לביטוח בריאות כמובן, וגם לכמה חברים טובים לשעות הפנאי.

מתכננים רילוקיישן - דאגו לביטוח הבריאות שלכם. לפרטים הקליקו כאן>>

 *פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע רכישה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

עוד כתבות

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

תקיפה ישראלית בדמשק / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

ישראל תקפה בדמשק, צה"ל חיסל מחבלים שנכנסו למבנים צבאיים של חיזבאללה בלבנון

קיבוץ בארי הודיע כי החטוף דרור אור נרצח ב-7 באוקטובר, גופתו מוחזקת בעזה ● מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון ● לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - האופוזיציה בסוריה מדווחת על פיצוצים חזקים באזור דמשק ● משרד הסחר הטורקי: "עוצרים את היצוא והיבוא לישראל וממנה בצל החרפת הטרגדיה ההומניטרית" ● המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענו: שיגרנו אתמול שני טיל שיוט לעבר ישראל

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA : "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"