גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אפילו רוס מ"חברים" גויס: למה בתי ההשקעות פותחים את הכיס ומשתלטים על הפריים-טיים

השיח הישראלי שהשתנה, הירידה בגיל הלקוחות והקורונה שגרמה ליותר אנשים להתעניין בעולמות הפיננסיים, הופכים את בתי ההשקעות למוצרים שיווקיים עם קמפיינים פרסומיים ● במיטב עומדים מאחורי הבחירה בפרזנטור לא ישראלי למרות הביקורת, במור מדגישים את השוויון המגדרי, ובאלטשולר שחם ממשיכים בהמרצת הצרכנים

דיוויד שווימר בקמפיין מיטב / צילום: צילום מסך
דיוויד שווימר בקמפיין מיטב / צילום: צילום מסך

בשבוע האחרון עלו בבת-אחת לאוויר שלושה קמפיינים מושקעים של בתי השקעות: אלטשולר שחם, מיטב ומור. שלושת הקמפיינים התמקדו בשיחה מותגית, עם כל הטקס שמגיע איתה בשנים האחרונות - כולל פרזנטורים מוכרים, והופעות רבות בהפסקת הפרסומות בטלוויזיה.

אלטשולר שחם ומיטב אינם שחקנים חדשים בתחום הפרסום. למעשה, שניהם נמנים על המפרסמים הגדולים בקטגוריית בתי ההשקעות, שפרט לתקופת הקורונה נהנית כבר שנים מגידולים בהשקעות לשיווק ופרסום.

נקודת הזינוק לשינוי הפרסום בקטגוריה התחוללה אי-שם ב-2006, כשרפורמת בכר יצאה לדרך ויצרה תחרות בין הבנקים לבתי ההשקעות. לפני חמש שנים התחולל שינוי משמעותי נוסף, שדחף שחקניות חדשות להשקיע בפרסום: השקת מכרזי "פנסיית ברירת מחדל", שנועדה לייצר תחרות על דמי הניהול בקרנות הפנסיה, ושהפכה את בתי ההשקעות לשחקנים בשוק הפנסיה המגלגל כסף גדול. לא רק התחרות התפתחה - גם הצרכנים הפכו מודעים יותר לאופציות הפיננסיות הפתוחות בפניהם, מה שחייב את השוק לעשות חישוב מסלול מחדש.

לדעת איך להרוויח

אמנון גולן, סמנכ"ל השיווק של מיטב, שעלתה השבוע עם קמפיין בכיכובו של השחקן דיוויד שווימר, מעריך שההשקעה בקמפיינים של מיתוג בתי ההשקעות תלך ותגדל - כמו גם השימוש ביצירת תוכן בפלטפורמות כמו קהילות וטיקטוק. "ככל שתורחב כמות המוצרים שאנחנו יכולים להציע כבתי השקעות, כך יגדלו גם ההשקעות בתקשורת שיווקית. התחרות תחייב את כל השחקנים לשדרג את עצמם גם מול הצרכן, שהוא הלקוח הסופי - אבל גם מול הסוכנים, שהם קהל חשוב.

"כל נושא העולמות הפיננסיים עבר מהפכה בשנים האחרונות. השיח השתנה, בגלל עולמות ההייטק שהכניסו לארוחות שישי מילים שלא היו שגורות כאן כמו מניות, אופציות, וול סטריט או נאסד"ק, גם בקרב אנשים שלא עובדים בענף. זה חלחל, ונוצרה הנגשה של מושגים שפעם היו של מתי מעט, והפכו לשפה של קהלים רחבים.

"בנוסף, התחום הפיננסי נתפס פתאום מרגש. כשיש שיח על מניות של חברות כמו טסלה ואפל, השיח הצרכני תקשורתי עוסק ברכבים חשמליים ובאנרגיה ירוקה וכל זה פוגש את עולם הפיננסים, יש מפץ. על זה אפשר להוסיף את הקורונה, שגרמה ליותר אנשים להתעניין בעולמות הפיננסיים.

"אנחנו מנהלים מספר גדול של פלטפורמות תוכן, ורואים מאסה הולכת וגדלה של אנשים שמתעניינים וצורכים את התוכן הזה. יש דור חדש של צרכנים צעירים ומעורבים, שמסתכלים על הדוחות שמגיעים הביתה ורוצים לדעת היכן הגמל והפנסיה".

גולן מספר על מצטרפים צעירים למוצרים שעל פניו מתאימים לאנשים מבוגרים יותר, "כי הם מדברים על טווח ארוך, ואותם צעירים מחפשים אפיקי השקעה. פעם, רוב האנשים לא ידעו כמה הם שילמו על ניהול, וכמה עשתה הקרן שלהם באיזה בית השקעות. היום השיח על מי עשה תשואה על מה ובהשוואה למי, מוביל אותנו לכך שמיתוג הופך להיות חשוב יותר מפעם - גם כשמגיעים לסוכן".

כפועל יוצא מכך, נעשה במיטב תהליך של מיצוב ומיתוג מחדש שבא לידי ביטוי תקשורתי בשינוי השם ובקמפיין. במקביל סיימו בחברה תהליכים, בעיקר בתחום הדיגיטלי, שיבואו לידי ביטוי בהשקת אפליקציה חדשה ומספר מוצרים טכנולוגיים בשנה הקרובה.

מיטב יצאה, כאמור, לאחרונה בקמפיין רחב היקף בכיכובו של השחקן דיוויד שווימר, וספגה לא מעט אש ברשתות החברתיות - הן על העדר קישור ישיר לדמות של רוס שאותו גילם בסדרה "חברים", והן על הבחירה להשתמש בפרזנטור אמריקאי למותג שפועל בארץ.

גולן לא מתרגש מהביקורת. מבחינתו, מה שרואה כעת הצופה בבית הוא יריית הפתיחה של שפה שתמשיך להתפתח. "יצרנו שפה שמתאימה לשלל המוצרים, וכבר בימים הקרובים נדבר על כל מוצר ומוצר. המטרה הייתה לעשות מהלך מותגי שיושב על תובנה אמיתית רוחבית. מבחינתנו, אנשים לא רוצים שיחנכו אותם, אלא רוצים לדעת איך להרוויח.

"הכי קל לקחת פרזנטור מקומי, ולהיות במעגל האינסופי של הפרזנטורים הישראלים, שברובם חוזרים ומפרסמים מותגים שונים. אבל הרצון לייצר מותג פרימיום נגיש חייב גישה אחרת. הבחירה ב"רוס" הייתה החלטה אסטרטגית נקייה. חיפשנו פרזנטור שבגילאי 25-65 יכירו ויזדהו עמו. אין הרבה דמויות בכלל שיכולות לגעת בטווח רחב כזה.

"דיוויד שווימר מדבר גם לצעירים יותר וגם למבוגרים. במחקרים מקדימים בדקנו איזה עולמות תוכן כולם מכירים, ו'חברים' זה כמעט הדבר היחיד שבכל הקהלים מתחברים אליו. שווימר מצליח גם לשקף את הצרכן המתעניין בבית כי יש בו משהו הומוריסטי ונעים, אבל גם אותנו כמותג בינלאומי מצליח שחי בניו יורק".

האתגר השיווקי העכשווי

רמי יהודיחה בעלי משרד הפרסום LEAD, מוביל כבר שנים את הפרסום של בית ההשקעות אלטשולר שחם. לדבריו, העלייה של שלושה קמפיינים במקביל לא משנה את הקשב הצרכני, ולא משנה דפוסי צריכה בקטגוריה. "זה לא כמו אייפון, שאם יש שלושה קמפיינים באוויר, יקנו יותר טלפונים. זאת קטגוריה של 50 בתי השקעות - תמיד יהיו כמה באוויר. חברות הפנסיה, כמו מנורה, פניקס ומגדל, מפרסמות באופן שוטף. כעת זאת הזדמנות לראות את הבידול".

מבחינת פרסום, בתי ההשקעות משקיעים מסורתית בשלושה תחומים: במותג, בפנסיה ובמוצרים קלאסיים כמו קרנות, שעיקר הפרסום להן נמצא בעיתונות הכלכלית. לדברי יהודיחה, באלטשולר מבינים שנים את כוחו של המותג, ומדי שנה עושה קמפיין בכיכובו של ירון ברובינסקי, אך האתגר המרכזי של בתי ההשקעות הוא הפרסום בתחום הפנסיה. 

ירון ברובינסקי בקמפיין אלטשולר שחם / צילום: צילום מסך

"פנסיה זה שוק שמגלגל סכומי עתק, אבל באופן אירוני הרוב נמצא בחברות הביטוח ולא בבתי השקעות. כל הרעיון של קמפיין 'איפה הכסף שלכם, אתם יודעים?' נולד כי הבנו שפנסיה היא כמעט הנכס הפיננסי הכי גדול של כל אדם, חוץ מדירה, ורוב הצרכנים אפילו לא מבינים מה קורה איתו, ושזה מוצר שאנשי השקעות אמורים לנהל ולעשות עליו תשואה.

"יותר מ-90% מהפנסיות מנוהלות בחברות ביטוח, וזה האתגר השיווקי הגדול של בתי ההשקעות - שהפנסיה תתחיל לזוז אליהם. לכן, תמיד טיפלנו בשני צירים - בגמל, בקרנות השתלמות ובפנסיה, ובמקביל במותג. אלה שתי משימות שיווקיות מקבילות. הקמפיין החדש, עם והסלוגן 'קחו את החלומות שלכם ברצינות' הוא אבולוציה של המיתוג הקודם. שנים רצנו על שני צירים: מחויבים למקצוענות, והטווח הארוך. כעת המקצוענים מתמידים, ולא מתפשרים".

להנגיש גם לנשים

יוצא הדופן מבין שלושת המפרסמים בקטגוריה שעלו השבוע לאוויר הוא בית ההשקעות מור, שפעילות המיתוג שלו חדשה כפועל יוצא מתחומי הפעילות החדשים שאליהם נכנס - הקרנות, וכעת גם הפנסיה. מאליו ברור שהמטרה השיווקית-פרסומית של מור בשלב הראשון שונה לגמרי מהמטרות של בתי השקעות שכבר פועלים שנים מול הצרכן הסופי, והמותגים שלהם מוכרים לצרכנים. מור אומנם קיימים כבר 16 שנים, אבל מעולם לא עסקו בבניית מותג ולא השקיעו בפרסום. את הקמפיין החדש ערך משרד הפרסום סיטימדיה.

לדברי הדר רז, סמנכ"לית השיווק של מור, ההחלטה לפרסם הייתה פונקציה של התפתחות עסקית. "בשלוש השנים האחרונות נכנסנו לטפל בחיסכון ארוך-טווח, תחום שפונה לצרכן הסופי, ולכן יותר רלוונטי עבורנו לפרסם - בוודאי אחרי שנכנסנו לתחום קרנות הפנסיה, שרלוונטיות לכולם. ברור שכאשר מגיעים לחיסכון ארוך-טווח לא מספיק שהסוכנים והיועצים מכירים ומכבדים את החברה, ויש משמעות להיכרות של הצרכן עם המותג". 

רז מסבירה כי הנושא המגדרי חשוב לבית ההשקעות. "היה לנו חשוב לעשות קמפיין בשפה שוויונית, ולכן כל הזמן היה על הפרק לדאוג שקרן מור, וגם נילי צרויה שמשחקת לצידה, ייתפסו כנשים חזקות שמדברות על כסף. היה חשוב שמילולית תהיה פנייה עם הכסף שלך בנקבה ושלך בזכר. לא שלכם. לסיים ב'פנו לסוכן או לסוכנת'. חשוב לנו לקדם שוויון מגדרי, ולנפץ את הפרדיגמה שכסף זה גברים". 

קרן מור בקמפיין מור / צילום: צילום מסך

אומנם בקטגוריית הפיננסים כבר יש נשים שמובילות קמפיינים - עיין ערך עדי אשכנזי לבורסה, ורותם סלע לבנק דיסקונט - אך ניכר כי במור סבורים שחשוב ה'איך' ולא רק הייצוג. "למיטב ידיעתי לא הייתה אישה שהובילה קמפיין של בית השקעות", אומרת רז, "ואצלנו זאת לא רק אישה, אלא מה שהיא מייצגת. יש משמעות לאופן שבו פונים לנשים.

"השפה העברית מראש מפלה נשים, ופרסומת פונות לעיתים קרובות מבחינת שפה רק לגבר. רצינו להראות שהעולם הזה נגיש גם לנשים. עד כה לא פנו ל-50% מהאוכלוסייה, ומצד שני לפנות לנשים זה לא על חשבון הפנייה לגברים. אפשר גם וגם. אגב, בעקבות הקמפיין אנחנו רואים עליה במספר הנשים שנכנסות לאתר שלנו".

מבחינת רז, אין בעיה עם כך שעלו שלושה קמפיינים גדולים במקביל. "להיפך, המטרה היא להעלות את המודעות של הציבור לכסף שלהם ושלהן, וזאת אחת הדרכים. החשיפה מביאה אנשים לבדוק ולשאול 'רגע, מה יש לי'. המטרה שלנו היא גם להעלות את נושא החינוך הפיננסי למודעות".

עוד כתבות

בן פסטרנק / צילום: ניר אלון

החברה הביטחונית שנמכרת בשווי של עד 100 מיליון שקל

קבוצת ה-IT אמן רוכשת את חברת אר.אס.אל, שלא נהנתה מהגאות בתחום התעשיות הביטחוניות, בעסקה במספר שלבים אשר משקפים לחברה שווי של עד כ-100 מיליון שקל

אזרחים בהודו עומדים בתור כדי להצביע בבחירות, היום / צילום: ap, Prabhjot Gill)

OpenAI מאשימה: חברה ישראלית ניסתה להתערב בבחירות בהודו

OpenAI ומטא (Meta) הודיעו לאחורנה על חסימת מאות חשבונות פייסבוק ואינסטגרם הקשורים לקמפיין פוליטי שמאחוריו עומדת חברה ישראלית ● כעת, דווח כי אותה חברה ניסתה להשפיע על הבחירות בהודו דרך הפצת ביקורת על המפלגה השלטת (ה-BJP) ●  "איום מסוכן" על הדמוקרטיה, כינתה המפלגה ההודית את הקמפיין

בנימין נתניהו וג'ו ביידן / צילום: ap, Alex Brandon

ביידן ונתניהו משתתפים במשחק מסוכן: ניצול הדדי של חולשות פוליטיות

נאומו של נשיא ארה"ב בסוף השבוע היה מחושב, נועז, רב–סיכונים — וערמומי ● הוא מעמיד את ראש ממשלת ישראל בפני בחירה: בין המשך המלחמה, קרע מדיני וזיהוי מלא של ישראל עם הרפובליקאים, לבין המשך התמיכה הדו–מפלגתית הרחבה, פוליסת הביטוח של ישראל באמריקה

הנפקת טוקספייס בנאסד''ק / צילום: צילום מסך מתוך אתר נאסד''ק

המניה הפסיכולוגית שייסדו ישראלים קפצה בכ-360%. אך יש בעיה אחת בדרכה

בתחילת 2023 עמדו משקיעי טוקספייס בפני שוקת שבורה, כששווי פלטפורמת הטיפול הנפשי הווירטואלי התרסק ביותר מ־90% ● מאז, נסקה המניה ותוצאותיה השתפרו, אבל יונתן בן ארצי, מהמשקיעים המוקדמים בחברה, סבור כי היא זקוקה למשקיעים מוסדיים

רכב SU7 של שיאומי בתערוכת הרכב בבייג'ינג / צילום: ap, Andy Wong

יצרנית טלפונים סינית עשתה משהו שאפל לא הצליחה: היא ייצרה רכב חשמלי

שיאומי מייצרת מכשירים לבישול אורז, סמארטפונים, מנורות ועכשיו גם מכונית - ומראה עד כמה נמוכים נעשו חסמי הכניסה בעולם הרכב החשמלי

אורי יהודאי, לשעבר נשיא ומנכ''ל פרוטרום / צילום: שלומי יוסף

אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום המיתולוגי: "במשטרה אפילו לא טרחו להגיד טעינו, או סגרנו את התיק מחוסר אשמה"

6 שנים לאחר שהוביל את פרוטרום לאקזיט בשווי כ־7 מיליארד דולר, אורי יהודאי מספר בראיון ראשון ובלעדי על החקירה שנפלה עליו בהפתעה, עד לסגירתה לאחרונה: "אני שלחתי את המידע ל־IFF וצחקתי כמו מטומטם" ● וגם: על העסקים המוצלחים עם בן הדוד ישי דוידי והתסכול מהמצב במדינה: "אם היו קוראים לי להיות שר האוצר, הייתי הולך מחר בבוקר" ● הראיון המלא יפורסם בסוף השבוע

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חברה זכתה בקרקע לבנייה. ואז הגיעה הצעה במיליון שקל יותר

בני זוג שחיו כידועים בציבור נפרדו לאחר כשבע שנים, במהלכן נולדו להם שני ילדים - האישה דרשה זכויות בחברות שהקים בעלה ● כונסי נכסים ביקשו לפתוח מחדש הליך התמחרות לרכישת קרקע לאחר שחברה כבר זכתה בו, בשל קבלת הצעה גבוהה יותר ● וגם: למי שייכת דירת מרתף משותפת לבעלי הבניין, שנמכרה מספר פעמים? ● שלושה פסקי דין בשבוע

משתתפי משלחת של דיפלואקט / צילום: דיפלואקט

הסטודנטים הישראלים והזרים שהופכים לשגרירי הסברה של ישראל

ארגון דיפלואקט מכשיר בימים אלה כ–180 סטודנטים, כולל משרתי מילואים, במטרה לייצג את המדינה בזירת יחסי החוץ ● בוגרי הארגון לקחו השנה חלק במשלחות להאג ולקמפוסים בארה"ב ● ישראל מתגייסת

מכרו חברות ב־2 מיליארד דולר. האם המשבר הסתיים? / איור: גיל ג'יבלי

הושלם הגיוס הגדול ביותר והשכר בשיא: האם המשבר בהייטק הסתיים?

לאחר שנתיים קשות נראה שחל מפנה בהייטק הישראלי, כשבחודשים האחרונים יותר מעשר חברות נרכשו, ההשקעות עלו, ושכר העובדים הגיע לשיא של כל הזמנים ● אולם חלק מהמומחים לא ממהרים להגדיר זאת כהתאוששות, וטוענים: "יש פה שתי כלכלות נפרדות, אחת של 'כוכבי תעשייה' והשנייה של כל השאר"

אילוסטרציה: shutterstock

חודש ירוק בחיסכון: מה קרה לקופות הגמל במאי ומי הרוויח מעל 13% מתחילת השנה

לפי תחזית מיטב, חודש מאי סיפק נחת למשקיעים אחרי הירידות באפריל ● התשואה במסלולים הכלליים עמדה על 1.2% ובמסלולים המנייתיים הייתה 3.8% ● ומה המצב מתחילת השנה?

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לכנרת ושמונה חדרי שינה: בכמה נמכר בית בשטח 400 מ"ר בצפת?

ברחוב נוף הגליל בצפת נמכר בית פרטי בשטח בנוי של 407 מ"ר על שתי קומות, תמורת 4.8 מיליון שקלהנכס יצא לשיווק לפני כחודשיים והמחיר המבוקש עליו עמד על 5.22 מיליון שקל ● המתווכת: "מי שמוכר במצב הנוכחי נכס הוא רק מי שחייב למכור" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון

דוד לוי / צילום: Matty Stern / U.S. Embassy Tel Aviv, ויקיפדיה

השר לשעבר דוד לוי הלך לעולמו בגיל 86


מפועל בניין לחתן פרס ישראל: דוד לוי, שעלה ממרוקו והתקדם מעבודה בבניין לפוליטיקה המקומית והארצית, הלך לעולמו • הוא הניח אחריו אישה ו-12 ילדים • לוי כיהן במשך למעלה מעשור כסגן ראש הממשלה, ניהל את משרד הבינוי והשיכון ולאחר מכן את משרד החוץ • בשנת 2014 הוזכר לוי כמועמד לנשיאות, ובערוב ימיו קיבל את פרס ישראל למפעל חיים

מגדלי לנדמרק / הדמיה: 3d Vision

ארוחת בוקר של רותי ברודו: חברת הסייבר שעוברת למגדלי לנדמרק

קייטו נטוורקס תעזוב את משרדיה במגדל עזריאלי שרונה ותעבור למגדל לנדמרק במתחם שרונה ● החברה תשכור כ-17,000 מ"ר המשתרעים על פני 6 קומות בהסכם שהיקפו מוערך בתעשייה בכ-200 מיליון שקל לתקופה של חמש שנים

מלון לואי ויטון בשאנז אליזה, פריז, שהושק השנה. ''להוסיף ממד יצירתי שיגרום לנכסים לבלוט'' / צילום: Reuters, Benoit Tessier

את חברת LVMH אתם מכירים בזכות התיקים היוקרתיים שלה. היא גם טייקונית נדל"ן

חברת האם של לואי ויטון ושל דיור קונה נדל"ן כדי לשלוט במותגים שלה ● היא משנה את מרכזי הערים מניו יורק עד מיאמי, מפריז עד מונטריאול

הישראלים שחוזרים, דווקא עכשיו / צילום: Shutterstock

‎"לא רוצה להגיע למצב שבו אני מרגיש מצורע": הישראלים שקיבלו החלטה גורלית דווקא עכשיו

רייזי עוזבת ג'וב חלומות בקנדה כדי לגדל את ילדיה בארץ, יניב מרגיש שאף אחד ברחוב שלו בלונדון כבר לא מבין אותו, את רם הכריעה העוינות מצד הסובבים אותו בסיליקון ואלי, ובינה ששבה ארצה אחרי עשור בצרפת בטוחה: "לכל מדינה יש את הבעיות שלה" ● אל מול הקולות שבטוחים שזה בדיוק הזמן להגר, יש מי שהחליטו לחזור לישראל

מטוס של קטר איירווייז / צילום: Nicolas Economou

"חברת התעופה של השנה" לא תגיע לישראל בקרוב

קטאר איירווייז היא "חברת התעופה של השנה" של 2024, עפ"י אתר AirlineRatings.com ● לחמשת המקומות הראשונים בדירוג הגיעו רק חברות שלא פועלות כיום בישראל ● אילו חברות תעופה נכנסו לדירוג, כמה מהן הפסיקו את פעילותן בישראל מאז המלחמה, ומי הן חברות הלואו קוסט המובילות בעולם?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; סנטינל וואן ירדה בכ-13%

הנאסד"ק ננעל סביב רמות הבסיס ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת ● הניקיי עלה בכ-1.3% ● מניית ג'יי.די. ספורטס נופלת בכ-11% בשל האטה במכירות ● מחירי הנפט ירדו ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בירידות ● מדד ה-PCE, מדד האינפלציה המועדף על הפד, עמד על 2.7% באפריל, בהתאם לציפיות

המלדיביים / צילום: Shutterstock

בגלל המלחמה: יעד התיירות הפופולרי שאוסר על כניסת ישראלים

החלטת הממשלה המלדיבית כוללת תיקון חוקים, שיובילו לאיסור על בעלי דרכונים ישראלים ● בה בעת, נשיא המלדיביים החליט למנות שליח מיוחד לנושאים פלסטיניים, ולהקים קמפיין לגיוס תרומות באמצעות אונר"א

נתן שרנסקי / צילום: אלכס קולומויסקי

"בגולאג הייתי הרבה יותר חופשי ממי שחקר אותי": האיש שנלחם לטובת העם היהודי בראיון

שרנסקי, דמות מפתח במאבק לחופש היהודי והציוני, מביע אופטימיות לגבי עתיד מדינת ישראל אך גם לא חוסך בביקורת עליה ● את כישלון המודיעין וההנהגה להתמודד עם האיום הפלסטיני ב–7 באוקטובר הוא מאשים ב"רוח אוסלו" ● וגם: על מה התכתב עם המנהיג האופוזיציונר הרוסי אלכסיי נבלני לפני מותו?

הבניין ברחוב רחל אמנו 34 בשכונת קטמון הישנה בירושלים / צילום: אנגלו סכסון ירושלים

כמה שילמו זוג הייטקיסטים על דירה בשכונת קטמון בירושלים

בני זוג ראו את הדירה לפני ה־7.10 ועתה החליטו לרכוש אותה ● ב־2018 נמכרה דירת הפנטהאוז בבניין, תמורת 4.9 מיליון שקל ● קטמון הישנה היא שכונה במרכז ירושלים, ונחשבת לאחת מהשכונות היוקרתיות בעיר, לצד טלביה, המושבה היוונית ורחביה