גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל סייברארק: "היה קל מדי להשיג מימון בשנים האחרונות"

חברת אבטחת הסייבר הישראלית הקימה קרן של 30 מיליון דולר להשקעה בחברות סטארט-אפ מתחום הסייבר ● אודי מוקדי: "יש יותר מיזמים ממה שלקוח יכול לעכל; אלה שמתחרים על המשבצות הקטנות - זה כבר מוגזם"

אודי מוקדי, מנכ''ל סייברארק / צילום: איל יצהר
אודי מוקדי, מנכ''ל סייברארק / צילום: איל יצהר

חברת אבטחת הסייבר סייברארק הודיעה בשבוע שעבר על הקמת קרן תאגידית, CyberArk Ventures, בהיקף של 30 מיליון דולר, שנועדה להשקעה בחברות סטארט-אפ מתחום הסייבר.

הקרן מצטרפת בהשקעות לקרנות ההון סיכון ונרוק, YL Ventures, Team8 Capital ו- Merlin. סייברארק נסחרת בנאסד"ק בשווי של 5.4 מיליארד דולר. היא מספקת פתרונות אבטחת סייבר בדגש על אבטחת זהויות בארגון, ונמצאת בעיצומו של שינוי המודל העסקי שלה ושל מעבר ממכירת רישיונות למכירת מנויים.

למרות העלייה החדה באיומי הסייבר ברחבי העולם, רוב מניות אבטחת הסייבר הבולטות נחלשו מאז תחילת השנה על רקע הסביבה המאקרו-כלכלית המאתגרת, הכוללת אינפלציה והעלאות ריבית, מלחמה באוקראינה וקשיים בשרשרת האספקה - כל הגורמים שמטלטלים את השווקים.

סייברארק איבדה מתחילת השנה 23%, לאחר שבסוף השבוע שעבר, לאחר שפרסמה את דוחות הרבעון הראשון והודיעה על הקמת הקרן, מנייתה נסחרה בעליות. מתחילת השנה, סייברארק הציגה ירידה מעט יותר גבוהה מירידת מדד אבטחת הסייבר Nasdaq CTA שאיבד כ-20%, אך נמוכה יותר מחברות אחרות, כמו Zscaler וסנטינל וואן, שאיבדו מעל מחצית משוויין.

ברבעון הראשון סייברארק צמחה ב-13% להכנסות של 128 מיליון דולר והציגה הפסד נקי Non-GAAP של 30 סנט למניה. ההפסד הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) היה 37.8 מיליון דולר, עלייה מהפסד של 15.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, וזאת על רקע שינוי המודל העסקי, שפוגע בטווח הקצר בתוצאות.

נתון ה-ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) הסתכם ב-427 מיליון דולר, וסייברארק מעלה את תחזית ה-ARR השנתית ל-535-541 מיליון דולר, צמיחה של 36%-38% לעומת 2021.

עם השקת הקרן, סייברארק הודיעה על שלוש השקעות ראשונות, שלושתן בחברות מישראל: Dig Security, שמספקת פתרונות לאיתור איומים בזמן אמת בנכסי מידע המתארחים בעננים ציבוריים; Enso Security, העוסקת בניהול אבטחת אפליקציות ו-Zero Networks מתחום פתרונות המיקרו-סגמנטציה המבוססים על זהויות.

"שילוש מנצח: רשתות, אפליקציות ודאטה"

אודי מוקדי, מייסד ומנכ"ל סייברארק, אמר כי "שלוש ההשקעות הראשונות שלנו הן שילוש מנצח של אבטחת רשתות, אבטחת אפליקציות ואבטחת דאטה", וכי הקרן היא התפתחות טבעית של האסטרטגיה העסקית של סייברארק, "ומעניקה לנו הזדמנות מרתקת לתמוך בגל הבא של החדשנות באבטחת סייבר, ולקדם אקוסיסטם של חברות פורצות דרך".

 

בשיחה עם גלובס מסביר מוקדי: "סייברארק רצה למרחקים ארוכים, ויש לנו חזון לבנות חברה גדולה ומובילת שוק בסייבר. יש בזה כל מיני ממדים - לקוחות, שותפים, מפיצים וכדומה, ותמיד חלמנו על ממד של זרוע השקעות אסטרטגית בסטארט-אפים, שמקדמת את האקוסיסטם של אבטחת הסייבר, ועוזרת לנו לעזור לסטארט-אפים".

למה דווקא עכשיו?
"למעשה אנחנו מפרסמים עכשיו, אבל עבדנו בשקט מסוף השנה שעברה והגענו לחברות הפורטפוליו הראשונות. יש לנו זווית מאוד מיוחדת, עם מעל 7,000 לקוחות בעולם, שאנחנו יכולים להתייעץ איתם. אני תמיד מפרגן לסטארט-אפים ומאמין שתמיד יש צורך בחדשנות, כי גם התוקפים בעולם הסייבר משקיעים ומחדשים, ויש כל כך הרבה שינויים עם המעבר לענן.

"אנחנו משקיעים בעצמנו בעולם אבטחת הזהויות במעבדות המחקר בארץ, אבל לקוחות מחפשים פתרונות לאתגרים חדשים בגלל המעבר לענן, שאינם בתחום הישיר של אבטחת זהויות, אלא משיקים להם. אנחנו מחפשים בחברות להשקעה צוותים חזקים עם חזון חדשני, ושיהיה להן מוצר והוכחה ראשונה שיש עניין בשוק, לא רק מצגת".

"לחבור לקרנות הון סיכון מובילות"

לדבריו, סייברארק תוכל לעזור לא רק פיננסית: "היינו שם, היינו סטארט-אפ לפני הרבה שנים (סייברארק הוקמה ב-1999, ש' ח' ו') ולא היה אקוסיסטם כמו היום, היינו צריכים ללמוד לבד הרבה דברים. אנחנו באים לסטארט-אפים כשותף ידידותי שיכול לקצר הרבה תהליכים, לחבר לצוותים שלנו, לייעץ על מוצר ושיווק ולתת מסלול מהיר".

איך השוויים היום של סטארט-אפים בעולם הסייבר? בשוק הציבורי כבר כמה חודשים ישנה ירידה במכפילים, זה אמור להשפיע גם על השוק הפרטי?
"לא נפרסם שוויי השקעה, אבל הגישה שלנו היא לחבור בעסקאות לקרנות הון סיכון מובילות, המומחיות שלנו היא טכנולוגיה, בניית שוק וקשר ללקוחות, ואנחנו זורמים עם הדינמיקה של השוק. באופן כללי אנחנו חברה שתמיד פעלה בשפיות, ונשקיע בשפיות.

"בכל מקרה, אנחנו מאמינים שיש קורלציה בין השווקים הציבוריים לפרטיים ומתחילים לראות את זה קורה (ירידת מכפילים, ש' ח' ו'). מה שמניע את סוג היזמים והקרנות שאנחנו חוברים אליהם זה לבנות משהו אמיתי, ולא מירוץ לשווי מנופח".

אין "אינפלציה" במספר חברות הסטארט-אפ באבטחת סייבר?
"יש יותר ממה שלקוח יכול לעכל. כשסייברארק הוקמה היה אפשר לספור על שלוש ידיים את חברות אבטחת המידע, היו אז 3-4 חברות ישראליות. היה קל מדי להקים ולהשיג מימון בשנים האחרונות, אבל באמת יש מקום לחדשנות בשוק, וטוב לעולם שסטארט-אפים יחפשו חדשנות במקומות שבהם השוק לא מבוסס. אז האמת היא באמצע, גם צריך סטארט-אפים אבל כל אלה שמתחרים על המשבצות הקטנות - זה כבר מוגזם".

איך נראה לך דור היזמים הנוכחי?
"לא אתייחס ספציפית להשקעות שביצענו, אלא באופן כללי. הם לומדים מאוד מהר. אני מזהה שצריך לפעמים להסביר להם שהחיים לא תמיד פשוטים ושצריך להתכונן למהמורות, ולספר להם צ'יזבטים כדי שיבינו. מצד שני זה דור של יזמים שלומדים מהר, באים מאוד מוכנים, מכירים את כל מושגי ההשקעה וקונספטים חדשים של שיווק. הם לא מחכים לגיוס כדי לחשוב על האתגרים, הם רעבים וריאליים. אני דואג להפחיד אותם קצת אבל בטוב, שיהיו מוכנים גם לגשם. אם יש נחישות ויודעים לנהל את הכסף - ולא תמיד יודעים - אפשר להגיע להצלחה".

הקרן תשקיע רק בישראל?
"המנדט הוא לכל העולם אבל שלוש ההשקעות הראשונות בישראל. זה חלק מהגשמת החזון של להתחבר לאקוסיסטם ולמנף את החוזקה שלנו בישראל".

יש יעד של מספר השקעות בשנה?
"אנחנו מכוונים לכמה השקעות בשנה, אבל העיקר זה האיכות ולא הכמות. זו קרן פנימית אז אין לחצים כמו קרנות שצריכות להראות למשקיעים כמה השקיעו".

עוד כתבות

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: עומר וידר, כדיה לוי

התקדים של רשות התחרות: הציטוטים שסיבכו את אייל רביד, ומי עשויים להיות הבאים בתור?

שנתיים לאחר שנחשפה פרשת תיאום המחירים, רשות התחרות החליטה לזמן את אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום ● לראשונה ובאופן תקדימי, קמעונאי מועמד לדין על בסיס התבטאויות בתקשורת ● בשבועות הבאים צפויות להתקבל החלטות לגבי עוד בכירים

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

אוניברסיטת UCLA / צילום: Associated Press, Jae C. Hong

עימותים אלימים בין פרו-פלסטינים ותומכי ישראל באוניברסיטת UCLA

באוניברסיטת UCLA שבקליפורניה הוחרפו העימותים בין המפגינים וכוחות הביטחון הגיעו על מנת להפריד בין הניצים ● באוניברסיטת קולומביה הגיעו אמש השוטרים מצוידים ברימוני הלם ופשטו על הבניין בו התבצרו המפגינים הפרו-פלסטינים

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

כך מתכננים באיראן "לחגוג" את מתקפת הטילים על ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: באיראן הכריזו שיום התקיפה על ישראל וה-7 באוקטובר יהיו ימי חג, בית הדין הבינלאומי דחה בקשה לעצור סיוע גרמני לישראל ומה יקרה אם אוניברסיטאות אמריקאיות יפסיקו להשקיע בחברות עם קשר ישראלי ● כותרות העיתונים בעולם 

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"