הוצאה על מחקר ופיתוח בחברות הטכנולוגיה הגדולות ברבעון הראשון של 2022 במיליארדי דולרים ובאחוז מתוך ההכנסות
אמזון היא חברת הטכנולוגיה המכניסה ביותר, ובהתאם מוציאה את הסכום הגבוה ביותר על מחקר ופיתוח - כ־15 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2022 (כולל ההוצאות על אמזון פריים). בשיעור מההכנסות, מטא (פייסבוק) בצמרת ההוצאה על פיתוחים עתידיים (28%) לאחר שהציבה את פיתוח טכנולוגיית המטא־וורס בראש סדר העדיפויות שלה בשנה שעברה. מנגד, אפל מוציאה את השיעור הנמוך ביותר מההכנסות על מו"פ, גם בשל העובדה שהיא היחידה מבין המתחרות שמחזיקה ברשת חנויות ומעבדות למכירה ותיקון מכשיריה.