גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל התעשייה האווירית: "אנחנו רוצים לקדם את ההנפקה. מאוד"

החברה דיווחה היום על קפיצה של 86% ברווח הנקי ברבעון הראשון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-78 מיליון דולר ● היו"ר עמיר פרץ: "בחודשים האחרונים חלה תמורה של ממש בעסקאות הביטחוניות עם מדינות הסכמי אברהם, ומרוקו בראשן"

האנגר של התעשייה האווירית / צילום: יח''צ
האנגר של התעשייה האווירית / צילום: יח''צ

יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ והמנכ"ל בועז לוי מקדמים את הנפקת החברה בבורסה. בראיון לגלובס אמרו השניים כי תוצאות הרבעון הראשון מעידות על מוכנות מלאה להנפקה וחשיבות ההנפקה לחברה גדולה הן כדי להגדיל את ההשקעות במחקר ופיתוח והן לקבלת ההטבות בתחום המס האמורות להפחית את תשלום מס החברות המלא שהחברה משלמת כיום.

לגלובס נודע כי פרץ נפגש השבוע עם מנכ"לית רשות החברות מיכל רוזנבוים, ונושא השיחה העיקרי היה קידום המהלכים לקראת ההנפקה.

בראיון אמר פרץ כי החברה ממתינה לקבלת מתווה החיסיון מלשכת היועמ"ש, לדבריו לשכת היועצת ביקשה וקיבלה תשובות לכל השאלות שהעבירה למשרד הביטחון. עוד אמר פרץ כי הסתיים סבב הידברות עם רשות ניירות ערך שמברכת על המהלך. לדברי לוי, "התעשייה האווירית רוצה לקדם את ההנפקה. מאוד. התהליכים מתקדמים, כשזה יקרה, כספי ההנפקה יושקעו במו"פ, וכדי שזה יקרה נגיע להסכמים עם העובדים, יש עוד חילוקי דעות, אבל ימצאו הפתרונות, כי היתרונות להנפקה עצומים".

האם הכספים אכן יישארו בחברה ולא יועברו לממשלה לדיבידנד? בחברה מדגישים כי לפי החלטת הממשלה על ההנפקה הכספים מיועדים למו"פ ולקידומה של החברה. לדברי פרץ "ההנפקה תשפר את יכולת ההתמודדות עם חברות פרטיות ותאפשר תוספת מהותית למחקר ופיתוח. אחריה יהיה מתווה של רגולציה יותר גמישה שתשפר את ההתמודדות לגיוס עובדים. וככלל, אם ההסכמה עם המדינה שתקבל אחוז קטן יותר, ערך ההנפקה יעלה כי המשקיעים ירצו שכספם ילך להשקעה בחברה ולא בדיבידנדים לממשלה".

פרץ מבטיח להשתמש בכשריו ובנסיונו בממשלה וכיו"ר ההסתדרות להתדיינות בשני הנושאים העיקריים, הדיבידנד לממשלה כאמור והמו"מ עם העובדים על הסכם השכר החדש ועל הפיצוי להם בעקבות ההנפקה. "אם היינו כבר בהנפקה בעלי המניות היו מוחאים כף ויוצאים בריקודים. על רקע התנודתיות בענפי ההייטק התעשייה האווירית היציבה תהיה אטרקטיבית מאוד למשקיעים".

מקווים להגיע להנפקה עוד השנה

בשיחות פנימיות אמר פרץ כי הכוונה היא להגיע להנפקה עוד השנה, הדבר יתאפשר רק אם אישור תעודת החיסיון יגיע בטווח הקרוב מלשכת היועץ המשפטי לממשלה.

ביחס לתוצאות הרבעון והעלייה החדה ברווחיות אומר פרץ כי הן נובעות בין השאר מחיזוק שיתוף-הפעולה עם משרד הביטחון, שיתוף-פעולה שסבל בשנה שעברה מכמעט החרמה מצד מנכ"ל המשרד אמיר אשל כלפי היו"ר הקודם של התעשייה האווירית, הראל לוקר. ועם זה חובה לומר כי התוצאות הטובות הן המשכיות של שלוש שנים של עלייה מתמדת ברווחי התעשייה האווירית ומעסקאות שנחתמו בעבר הקרוב ולא נולדו רק כעת.

פרץ מוסיף כי בחודשים האחרונים חלה תמורה של ממש בעסקאות הביטחוניות עם מדינות הסכמי אברהם, ומרוקו בראשן . עסקת ענק נחתמה בדצמבר עם מרוקו לאחר ביקור של שר הביטחון גנץ וביקור נוסף של פרץ והמנכ"ל בועז לוי ברבאט. לוי מוסיף כי  חל שינוי של ממש גם במדינות המפרץ, לאחר התחלה קשה. לדבריו "יש כמה וכמה עסקאות בדרך שבחודשים הבאים יבשילו ויראו גם במאזנים".

כאן בגלובס פרסמנו על עסקאות של התעשיות הביטחוניות בישראל שלא צלחו עם האמירויות במהלך השנה שעברה, בין השאר ברקע המשבר הפוליטי בישראל, אך גם בשל משאים ומתנים שנוהלו באופן שלא התאים לאמירתים.

לדברי לוי, יש תמורות בכל מדינות הסכמי אברהם, התהליך ילך ויגבר יש די הרבה התחלות ושיתופי-פעולה. הוא ציין כי מול האמירויות נחתמו בשנה שעברה בתחום האזרחי חוזים כמו השבחת והמרת מטוסים לתובלה.

לפי הדיווח לחברה צבר הזמנות של 14 מיליארד דולר המבטיח יציבות בהכנסות לתקופה הקרובה אבל העיניים נשואות כעת בעיקר לאירופה.

פרץ: "לאור התמורות הבינלאומיות אנחנו צריכים לעשות ניתוח של השווקים והצרכים. מלחמת רוסיה אוקראינה יצרה אתגר עצום ואנחנו צריכים להתקדם ולמצוא שווקים נוספים. בהקשר לכך כמה ממנהיגי אירופה לרבות גרמניה מגדילים מאוד את תקציבי הביטחון ואנחנו צריכים להיכנס לשם. הפוטנציאל מחייב אותנו לפעול באופן מהיר וגמיש, וזה יעשה הן דרך מקבלי ההחלטות ראשי המדינות והן דרך גורמי המקצוע הקובעים את סוג הרכש".

לוי מוסיף כי משרדי השיווק של התעשייה האווירית באירופה פעילים מאוד וכי המוצרים המוצעים הותאמו ללקחי מלחמת רוסיה-אוקראינה, מוצרים שצברו ניסיון קרבי הן בצה"ל והן בצבאות אחרים.

פרץ ולוי הדגישו את המעבר של חטיבת התעופה מהפסד של 8 מיליון דולר ברבע המקביל אשתקד ל 7 מיליון רווח נקי כעת. לפי פרץ הדבר נבע בין השאר מהימנעות על כניסה לחוזי הפסד שמטרתם היא רק שמירה על פעילות בקווי הייצור. 

קפיצה של 86% ברווח

התעשייה האווירית דיווחה היום על רבעון שיא נוסף עם קפיצה של 86% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-78 מיליון דולר. עוד בנתונים שנמסרו הבוקר בדיווח לבורסה לניירות ערך: עלייה של 58% ברווח התפעולי ל-106 מיליון דולר (8.8% מהמכירות) לעומת 67 מיליון ו-6.6% מהמכירות ברבעון הראשון ב-2021.

לעלייה ברווח תרמה הכנסה חד-פעמית גבוהה מאחת מהעסקאות שעשתה החברה ועם זה גם בלעדיה ניכרת עלייה של ממש ברווחים. עוד השפיעו גם עסקת מכירה גדולה שנחתמה עם מרוקו בחודש דצמבר, בעקבות ביקור של יו"ר החברה עמיר פרץ שנכנס אז לתפקידו ושר הביטחון בני גנץ בממלכה בצפון אפריקה. 

היקף המכירות גדל ב-18% ל-1.2 מיליארד דולר ברבעון, וצבר ההזמנות הגיע ל-14 מיליארד דולר. נתח המכירות ליצוא היה כ-70% והסתכם ב-836 מיליון דולר.

התע"א רשמה גם גידול של 34% ב-EBITDA הרבעוני, מ-120 מיליון דולר ל-161 מיליון דולר. ראוי לציון המעבר של חטיבת התעופה מהפסד נקי של 8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, לרווח נקי של 7 מיליון דולר ברבעון האחרון.

הוצאות המימון נחתכו בחצי מ-16 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד ל-8 מיליון דולר ברבעון זה.

הוצאות המסים נטו ברבעון הראשון השנה הגיעו ל-22 מיליון דולר לעומת 10 מיליון דולר בשנה שעברה. בחברה מזכירים כי החברה ממוסה מס חברות מלא בהיקף של 23% ללא הטבת חוק עידוד השקעות הון בשל היותה בבעלות ממשלתית מלאה. הנפקת מקצת המניות האמורה להתקיים עוד השנה תעניק לה הטבת מס משמעותית.

עוד כתבות

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה״ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה החברה ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לישראל

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?