גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המחשב הנייד החדש הזה יקר, אבל העיצוב מדהים והתמורה שווה

ה-Yoga 9i החדש של לנובו בא עם עיצוב יוקרתי ומרענן, סאונד חזק, וחיי סוללה טובים ● עם זאת, המחשב מושך את תשומת לב הצרכן באמצעות רעשים לא מוסברים

לנובו yoga i9 / צילום: יח''צ
לנובו yoga i9 / צילום: יח''צ

בתחילת השנה, בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, CES, שמתקיימת בלאס וגאס, חברת לנובו השיקה כמה דגמי מחשב חדשים. אחד מהם היה דגם חדש בסדרת הפרימיום של החברה, ה-Yoga 9i, שדרוג לדור קודם עם בשורות משמעותיות. בקצרה: מדובר בשדרוגים חשובים במיוחד שמספקים מחשב משמעותית יותר טוב - ואולי אפילו אחד המחשבים הטובים ביותר המוצעים כרגע בשוק בקטגוריה שלו. החסרונות: יקר מדי ונוכח ורועש בחדר בלי שום סיבה ניכרת.

מסך ותצוגה: 14 אינץ' מלא צבעים ומרהיב

היוגה 9 החדש כולל מסך מגע מסוג OLED של 14 אינץ', ברזולוציה של 2880X1800, בבהירות של 400 ניטים ובקצב ריענון של 60 הרץ. המסך תומך ב-DisplayHDR 500 True Black של VESA , משמע דיוק צבעים בהתאמה של 100% בסטנדרט DCI-P3 ותמיכה ב-Dolby Vision. בנוסף, למסך יש אישור TÜV Low Blue Light - הוא מותאם להפחתת העומס על העיניים.

ברמת העיקרון, מדובר במסך אולד מרהיב ובהיר במיוחד, התמונות שעולות על המסך נהדרות והטכנולוגיות השונות עושות את העבודה שלהן כמו שצריך. הצבעים עשירים במיוחד, השחור הוא שחור עמוק והמסך הוא ממתק לעיניים. בשילוב עם הביצועים החזקים במיוחד של המחשב, עורכי וידיאו ותמונות יקבלו מחשב חזק במיוחד שלא רק יכיל את העובדה שלהם, אלא יספק להם צבעים רוויים ומלאים. הדגם שקיבלנו לסקירה הוא לא ברזולוציה הגבוהה ביותר, יש גם 3840x2400 שכמובן תספק תמונות טובות יותר, אבל בעיניי הדגם שנבדק היה מרשים מספיק.

בחלק העליון של המסך יש מפרץ, בדומה לאייפונים האחרונים - שנועד לסייע לפתוח את המחשב בקלות רבה יותר ולא להסתמך על ציפורניים. במפרץ יש מצלמה ותריס להסתרה, לצד חיישנים נוספים שיזהו אתכם כשאתם תתקרבו למסך. בעזרת המפרץ ובעזרת המאפיינים של המחשב, אפשר לפתוח את המסך בעזרת יד אחת וזה מבורך במיוחד. לצד זאת, יש למסך שוליים סטנדרטיים, ואם ישנם מחשבים שהצג מתפרס על כל שטח הפנים, כאן יש פסים שחורים מעט מורגשים. לא נורא, לא מפריע, אבל ראוי לציון.

עיצוב: יוקרתי, אבל צובר לכלוך בקלות

אם אני צריך להכתיר מה אהבתי במיוחד במחשב הזה, זה את העיצוב היוקרתי שלו וכה-מושך. גוף המחשב עשוי מאלומיניום, ובעזרת עיצוב עיגולי לפינות המחשב - הוא מספק עיצוב מרהיב ונוח לעיניים. בדגמים הקודמים של המחשב הזה הפינות היו חדות יותר ונראו בעיניי פחות טוב, שדרוג מבורך ומתבקש למחשב שמתיימר להיות ספינת הדגל של לנובו.

מחשבי היוגה מתאפיינים בארבעת המצבים: המצב הרגיל, מצב ה-L (משמע המקלדת כלפי מטה), מצב האוהל (אפשר לקרוא לזה גם V הפוך) ומצב טאבלט (גב המקלדת לגב המסך). בלנובו בחרו שציר הסיבוב של המסך יהיה בעצם הרמקול של המחשב, אליו נחזור בהמשך הביקורת.

אני חייב להודות שהתחברתי למקלדת במיוחד. ישנם מחשבים שהמקלדת שקועה יותר או המקשים יותר מדי בולטים החוצה, מהר מאוד התרגלתי לתצורה שבחרו להעמיד את המקלדת וזה היה חיבור מיידי. היא נוחה במיוחד ואולי אלו סוג המקלדות שהתחברתי אליהן. לעומת זאת, מקשי החיצים בחלוקת מקום לא נוחה בעיניי - פספסתי את השימוש בהן בכל פעם שהשתמשתי במחשב. המקלדת עצמה מזהה כשיש חושך בחדר והמחשב מדליק את התאורה כדי להאיר את הכפתורים. דבר מבורך נוסף שעשו בחברה זה שהגדילו את משטח העבר ב-45% ושיפרו את הדיוק בלחיצות, ומשטח המגע בהחלט טוב.

המחשב שוקל 1.48 ק"ג, שזה בהחלט הגיוני וקל במיוחד. עם זאת, בגלל המשקל וגודל המסך, מצב הטאבלט הופך גדול מדי ולכן לא נוח להחזיק אותו לאורך זמן. לצד כל אלו, המחשב שהגיע בצבע אפרפר שכזה, צבר לכלוך מהר מדי ורב מדי. מצאתי את עצמי מספר פעמים מנקה את המחשב מלכלוכים שהגיעו.

ישנם כמה חיבורים מסביב למחשב: מצד אחד, יש חיבור לאוזניות וכניסה נוספת ל-USB-C. מהצד השני, יש שני חיבורי Thunderbolt וחיבור ל-USB רגיל. עם זאת, אני מרגיש שישנן כניסות חשובות שלא נמצאות במחשב וחסרות עבורי ממש, חיבור ה-HDMI החסר וגם כניסה לכרטיס SD מתבקש. חבל שאין אותם.

ביצועים: עובד חלק, לעיתים מרעיש מדי בלי סיבה

ל-Yoga 9i יש מעבד Core i7-1260P מהדור ה-12 של אינטל ומשלב את השבב הגרפי Iris Xe המובנה. בלי יותר מדי דיבורים טכניים - זה המעבד המתקדם ביותר של אינטל ומספק ביצועים נהדרים במיוחד למחשב הזה. למחשב יש זיכרון הרצה של 16GB RAM ושטח אחסון של 512GB SSD, ויחד עם מערכת השבבים יש פה מחשב שיודע לספק את הביצועים המתבקשים ויודע להתמודד עם המשימות המורכבות. המחשב דק ופשוט ויודע לתת עבודה. עם זאת, בתחילת השימוש במכשיר היו כל מיני חבלי לידה לא ברורים - המחשב נתקע בלי שום סיבה, אך בהמשך שימוש סטנדרטי, זה לא חזר על עצמו.

אין ספק שאם היה מעבד גרפי ייעודי ולא רק אחד מובנה, כמובן שהיה אפשר לקבל ביצועים גרפיים טובים הרבה יותר עבור עורכי וידיאו ועבור גיימרים כבדים. אבל השבבים שמרכיבים את המחשב יודעים לספק את העבודה הסטנדרטית ואף יותר אם צריך. מה שכן, וצריך להזכיר את זה, המחשב התחיל להרעיש במיוחד ולהפעיל כוחות רבים בלי שום סיבה ברורה. המחשב נח לצידי בעודי מסתכל על הטלוויזיה, ולפתע התחיל להרעיש כאילו מחפש לקבל תשומת לב מצרכן שעבר לגאדג'ט אחר.

שמע ומצלמה: סאונד חזק מאוד, בגבוהים יותר מדי

כפי שנכתב מקודם, ציר הסיבוב של המחשב הוא Sound Bar שמכיל ארבעה רמקולים של Bowers & Wilkins, שני וופרים ושני טוויטרים בחלק העליון ובצדדים, עם תמיכה ב-Dolby Atmos. הטכנולוגיה והצורה שבה הציבו את הרמקולים מספקות יחד סאונד מעולה עם בסים טובים ומתאים ל-360 מעלות. לפעמים מחשבים רבים חלשים ביחס לסביבה שהם נמצאים, ה-9i הצליח לספק סאונד שהתחרה על כל התרחשות המציאות.

עם זאת, לא כדאי להגביר את הווליום יותר מ-70-80%, עוצמת הסאונד תהיה כל כך חזקה שהסאונד יתחיל להישרט ויהיו כל מיני בומים לא ברורים שמקורם אינם במקור מההקלטה. לצד זאת, מצלמת האינטרנט מתהדרת ב-1080p במקום ה-720p הרגילה, התמונות הרבה יותר בהירות וצבעוניות, בלי רעשי רקע לא ברורים.

סוללה: מחזיק לזמן רב וטעינה מהירה

חיי הסוללה של המחשב ארוכים במיוחד, המחשב החזיק בין 10-14 שעות, כפי שהחברה התחייבה. בשימוש אינטנסיבי בבהירות גבוהה יותר הסוללה החזיקה כ-10 שעות כאמור. זמן הסוללה הזה בעיניי מספק במיוחד ומספיק ארוך. למחשב יש סוללת Li-Polymer 75Wh בשילוב טכנולוגיית Rapid Charge Boost, טעינה מהירה שתספק לכם שעתיים שימוש אחרי 15 דקות טעינה.

וגם: קורא טביעות אצבע מדהים, חיישן אינפרא אדום מרגיז

נתחיל ממה שטוב: קורא טביעות האצבע של המחשב. הכפתור מספיק רחב ולא קטנטן כמו שיש במחשבים אחרים והחיישן ממוקם בנקודה מאוד נוחה במחשב. כך למעשה החיישן מזהה בקלות רבה יותר את האצבע שלי והוא פעל ללא רבב. מול זאת, המצלמה של המחשב יכולה לזהות את הפנים שלכם במקום קורא טביעות האצבע - ובכנות זה לא עבד מספיק טוב בעיניי. לקח לחיישן זמן רב מדי לזהות אותו בתנאי תאורה רגילים, ולעיתים הוא לא זיהה אותי כמו שצריך.

אבל צריך לדבר על גם על חיישן אינפרא אדום שלפעמים מרגיש כאילו יש לו רצונות משל עצמו, אבל ברצינות הוא פשוט טכני מדי. המצלמה מצוידת בטכנולוגיית אינפרא אדום (IR) באמצעותה מזהים אנשים ותזוזות. כשהמחשב מזהה שאתם לא בפריים שלו, הוא יכול להפסיק את הפעילות שלו - כך שאם אתם מאזינים לקובץ קול שמותקן על המחשב, המחשב יכול להפסיק את ניגון הקובץ כי מבחינתו אינכם שם. מצאתי את עצמי יותר מדי פעמים מפעיל מחדש את הקבצים השונים. בנוסף, הרבה פעמים שהמחשב היה פתוח אך לא דלוק, ומכיוון שהמחשב זיהה את הפנים שלי, הוא החליט לפתוח את המחשב בלי שאף אחד ביקש ממנו. כברירת מחדל זו בחירה מרגיזה ומעיקה.

במקלדת יש כמה כפתורים מיותרים שתופסים מקום, ואלו כפתורים מיוחדים בחלקו הימני של המקלדת, לדוגמה: כפתור מיוחד להפעלת טשטוש הרקע עבור שיחות זום, כפתור לשליטה בין מצב אור למצב לילה, מצבי תאורה ושימוש בסוללה ומצבים שונים של סאונד. לא מצאתי את עצמי משתמש בכפתורים האלו בכלל ובמיוחד, ובעיקר מצאתי את עצמי לוחץ על הכפתורים האלו בטעות. מיותר בעיניי.

מחיר: יקר

המחשב הזה בתצורה הזו עולה כ-8,300 שקלים ברשתות השיווק השונות. אי אפשר להציג את זה אחרת - מדובר במחיר יקר ביחס למוצרים אחרים שיש בשוק. אפשר לדון אם התמורה שווה את זה או לא, אבל ראוי לשאול שאם מגיעים למחירים בטווחים אלו, אולי נכון להשקיע במוצרים מוכחים יותר כמו מקבוק פרו חדש. עם זאת, החברה מספקת שלוש שנות אחריות בעת רכישה דרך יבואן רשמי.

בשורה התחתונה: צריך להכניס יד לכיס, אבל התמורה שווה

המחשב טוב, אין ספק. העיצוב המרענן, היוקרתי והמושך, הקצוות המעוקלים והטובים והסאונד החזק מספקים את החוויה הטובה ביותר. מערכת השבבים מספקת ביצועים מרשימים למדי וחיי הסוללה היו מספקים, אם כי המחשב הרעיש מדי בלי שום סיבה אמתית. החיישן במצלמה שיגע אותי מדי, הכפתורים המיוחדים בצידו של המקלדת היו מיותרים והמחיר לא פשוט בכלל. המחשב מספק בשורות רבות ומשכנעות, ואני מחבב את המחשב במיוחד - בין המחשבים הטובים שעברו אצלי לסקירה.

**גילוי מלא: חברת לנובו סיפקה לנו את המחשב לסקירה.

עוד כתבות

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לישראל

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא מתרסקת ב-10% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות