גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נחיל של מטוסים פרטיים ודיונים שלא התרחשו מאז המלחמה הקרה: למה אף אחד לא מתעניין השנה בכנס דאבוס?

ועידת "הפורום הכלכלי העולמי" בעיירת הסקי דאבוס בשוויץ תיפתח בשבוע הבא ● בעוד שחלק מהדברים החשובים קורים בחדרים הצדדים ו"בשיחות המסדרון", באולמות ידונו בהתאוששות מהקורונה, שינויי האקלים, "קפיטליזם של בעלי עניין" וגם ב"הסכמי אברהם" ● הנשיא הרצוג יגיע וינאם, מנהיגי עולם רבים אחרים, ובהם נשיא צרפת, רה"מ בריטניה ונשיא ארה"ב, יישארו בבית

דאבוס, השבוע. הפעם ללא שלג / צילום: Reuters, ARND WIEGMANN
דאבוס, השבוע. הפעם ללא שלג / צילום: Reuters, ARND WIEGMANN

יותר מ־2,000 מנהיגים, אנשי עסקים, נציגי ממשלות מרחבי העולם וגם כמה נציגי ארגונים לא־ממשלתיים וסלבריטאים יגיעו בסוף השבוע הקרוב לעיירה השוויצרית דאבוס, לכינוס הממשי הראשון של "הפורום הכלכלי העולמי" (WEF) מאז פרוץ מגפת הקורונה. בעבור רובם, הנוכחות בוועידה היא כמעט קבועה, אך הם ייאלצו להחליף השנה את המעילים הכבדים והמגפיים האטומות לשלג בנעליים קלות, משום שזו הפעם הראשונה ב־51 שנות קיום הוועידה - הנחשבת למפגש האליטות השנתי של הכלכלה העולמית - שהיא מתקיימת באביב, ולא בחורף.

מספר המשתתפים השנה קטן בשליש מהנוכחות הרגילה בוועידת דאבוס, המתקיימת בדרך כלל בינואר. אך תזמון הוועידה השנה נראה קריטי מתמיד: ההשלכות של המלחמה באוקראינה על הכלכלה האירופית והעולמית; ההשפעות של יוקר המחייה המטפס במערב יחד עם מיתון מאיים וסטגפלציה הנשקפת באופק; שורת הזעזועים הגיאו־פוליטיים ששמים במרכז תשומת הלב נגידי בנקים מרכזיים וממשלות ברחבי העולם, לצד הירידות בבורסות בשבועות האחרונים - כולם מסמלים שינוי־כיוון אפשרי וקרוב בעבור כלכלות מרכזיות בעולם ובעבור המגזר העסקי.

בהתאם לכך, כותרת הוועידה השנה היא "ההיסטוריה בנקודת־מפנה: מדיניות ממשלתית ואסטרטגיות עסקיות".

הפורום מחרים את רוסיה ונציגיה

אם בוועידות הקודמות עמדו המלחמה בשינויי האקלים ומלחמת הסחר בין ארה"ב לסין ולאירופה במרכז הדיונים, הפעם מדובר במלחמה של ממש, הראשונה על אדמת אירופה מאז מלחמת העולם השנייה, שמאיימת להסלים לעימות רחב יותר בין רוסיה לנאט"ו וכבר שינתה את המציאות באיחוד האירופי.

מארגני הוועידה, הכלכלן הגרמני קלאוס שוואב ו"הפורום הכלכלי העולמי", שהפך לארגון בינלאומי רב־פעילות, בחרו באופן ברור צד בעימות בין רוסיה לאוקראינה. כבר במרץ, אחרי פרוץ הקרבות, הם הודיעו כי השנה לא ישתתפו בוועידה נציגים רוסים כלשהם - לא מהמגזר העסקי ולא מהממשלה. בכירים רוסים, כולל חברות שפעלו עד כה בשיתוף פעולה עם הפורום הכלכלי העולמי ושילמו כ־600 אלף דולר תמורת הזכות לקבל כמה כרטיסים לאירוע העולמי הפכו ל"פרסונה נון גרטה" בדאבוס השנה.

זו תהיה הפעם הראשונה מאז המלחמה הקרה שדבר כזה קורה. רק בוועידה הקודמת, שהתקיימה באופן מקוון בינואר 2021, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא נאום כבוד בפני משתתפי הוועידה, שבו השתלח ב"מודל המערבי הליברלי" וצייר תחזית קודרת לעולם. השנה יהיה זה נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, שינאם בפני משתתפי הוועידה בפתח הדיונים ביום שני הקרוב מבניין הממשלה בקייב, שהפך לסמל להתנגדות האוקראינית.
זלנסקי צפוי לקרוא למשתתפים לסייע לאוקראינה פיננסית וכלכלית, בעוד מסתמן כי המלחמה עשויה להימשך עוד זמן רב.

הנשיא זלנסקי. ינאם  בשידור חי מקייב / צילום: Associated Press

מי שצפויים לייצג את אוקראינה פיזית בדאבוס יהיו וולודימיר קליצ'קו, מתאגרף לשעבר, שהפך לראש העיר קייב וניהל את התמודדותה עם ההתקפות הרוסיות, ואחיו ויטלי. המשלחת האוקראינית לדאבוס תהיה המשלחת הגדולה ביותר שעזבה את המדינה מאז תחילת המלחמה, לפי דיווח ב"אי־פי".

"אני בטוח שזו הייתה ההחלטה הנכונה", אמר נשיא הפורום הכלכלי העולמי, הנורבגי בורגה ברנדה, בנוגע להחרמת רוסיה. "אנחנו מקווים שרוסיה תצעד בנתיב שונה בעתיד, ובשנים הקרובות תכבד את אמנת האו"ם ואת ההתחייבויות הבינלאומיות שלה".

ג'ונסון, מקרון וביידן לא באים

גם מבחינת מנהיגים בינלאומיים אחרים, הוועידה השנה תתאפיין בנוכחות דלה יותר בהשוואה לעבר. קנצלר גרמניה, אולף שולץ, יהיה בין המנהיגים הבכירים היחידים מהשורה הראשונה שיגיע לדאבוס. נשיא צרפת עמנואל מקרון, שהדיר את עצמו מהפורום כבר בימי מחאת האפודים הזוהרים, אינו מעוניין עדיין להיראות מתחכך עם האליטה בדאבוס, בזמן שסוגיות של יוקר מחייה מאיימות לפגוע בתמיכה במפלגתו בבחירות שיתקיימו בחודש הבא.

 

כך גם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שמתמודד עם אינפלציית־שיא בממלכה המאוחדת. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לא יגיע, וארה"ב תיוצג על ידי שליח הממשל לנושא האקלים, ג'ון קרי. לעומת זאת, מזכ"ל נאט"ו יינס סטולנטברג ישתתף בוועידה, כמו גם נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון־דר־ליין.

הנשיא הרצוג צפוי לבקר בדאבוס

ברשימת המשתתפים הבכירים שפירסם הפורום הכלכלי העולמי נמצא גם שמו של נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג, שצפוי לנאום בפני המשתתפים ביום רביעי.
פאנל מיוחד יוקדש בוועידה לעתיד "הסכמי אברהם" בין ישראל למדינות מהמפרץ. מהמגזר העסקי יגיעו לכינוס שורת בכירים ישראלים, שרובם כבר השתתפו בו בעבר, כמו יו"ר בנק לאומי, סאמר חאג'־יחיא, והיזם יוסי ורדי . גם המדען הראשי, ד"ר עמירם אפבלבאום, דורית דור מ"צ'קפוינט" ועינת גז מ"פאפאיה גלובל", ישתתפו בפאנלים ובדיונים שיתקיימו בארבעת ימי הוועידה.

תוכנית הוועידה מתווה כמה נושאים מרכזיים: "התאוששות ממגפת הקורונה", "התמודדות עם שינויי האקלים", "עתיד עולם העבודה", "שימוש בטכנולוגיות חדשות" ו"האצת קפיטליזם של בעלי עניין". הנושא האחרון קרוב במיוחד לסדר היום של הפורום הכלכלי העולמי בשנים האחרונות, והוא כולל התחשבות בציבור, בסביבה ובגורמים נוספים מלבד בעלי המניות. גופי השקעות ענקיים הביעו תמיכה בקידום הנושא, אך מבקרי הגישה אומרים כי דאבוס היא למעשה במה, שעליה ניתנת להם האפשרות להעמיד פנים, מבלי לעסוק בחלק מהבעיות המרכזיות של הקפיטליזם העכשווי.

סוגיות כמו זכויות עובדים בתאגידי ענק ובכלכלת השירותים, מניעת תחרות על ידי התנהגות עסקית בריונית, לוביזם מוצלח מול גופי ממשל, מקלטי מס ואי־שוויון חברתי ההולך וגובר במדינות מפתח אינם עומדים במרכז הדיונים. גם לא ההשפעה של מערכת הבריאות הפרטית בארה"ב, הפרטות באופן כללי, חיסול עסקים משפחתיים על ידי תאגידים בינלאומיים או הכוח ההולך וגובר של תאגידים בשימוש במידע אישי.

במקום זאת, המפגש משמש בין היתר להזדמנויות למאות נציגי התקשורת להיפגש באופן אינטימי עם אנשי מפתח, באירועים צדדיים, שאליהם יש לקבל הזמנה אישית בלבד. למרות ניסיונות להגביר את ייצוג הנשים בוועידה, שבעבר נחשבה למעוז גברי לבן, בפסגה הקודמת נרשם שיעור של 24% משתתפות בלבד. היעד של הפורום הכלכלי העולמי הוא להגיע ל־30% עד שנת 2030.

הוועידה חוזרת לעסוק בגיאו־פוליטיקה

שוואב, שעדיין מעורב בניהול הוועידה, הבהיר כי בראש ובראשונה היא תעסוק במציאות החדשה שנוצרה בעקבות המלחמה באוקראינה. "זו הפסגה הראשונה שתביא יחד מנהיגים גלובליים במצב החדש שנוצר, המאופיין על ידי עולם רב־קוטבי כתוצאה מהמלחמה וממגפת הקורונה", אמר השבוע. בכך חוזרת הוועידה לעסוק בעיקר בנושאים גיאו־פוליטיים כפי שנעשה לפני כ־50 שנה. ב־1974 החלו להגיע אליה הפוליטיקאים הראשונים; היא הייתה הבמה ליחסים המתהדקים בין רוסיה למערב אחרי נפילת מסך הברזל; ב־1988 חתמו יוון וטורקיה על הצהרה נגד מלחמה ביניהן בוועידה, והיא הייתה גם המקום הראשון שבו הופיעו ראש ממשלת דרום־אפריקה לשעבר פרדריק דה־קלרק

ונלסון מנדלה על במה אחת.הוועידה השנה תמשיך גם לעסוק בנושא המאבק בשינויי האקלים, שהפך בשנים האחרונות לתחום המרכז מאות מיליארדי אירו מצד ממשלות ומשקיעים פרטיים. גם בנושא זה, יש מי שמבקרים את רדידות העיסוק של הוועידה בתחום. אם לפני כשנתיים וחצי הוכרזה יוזמה מצד משתתפי הוועידה (כולל נשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ שהשתתף בה) לנטיעת טריליון עצים במטרה להפחית את כמות הפחמן הדו־חמצני באטמוספירה, בוועידה השנה יוזמה זו כלל אינה מוזכרת. נציגי חברות דלקי מאובנים, יצרניות אנרגיה אטומית ונציגים ממדינות מפיקות נפט ידונו בין היתר בעתיד שוק האנרגיה הגלובלי לאור החרם המתהווה על מקורות אנרגיה רוסיים.

גרטה טונברג כבר לא מגיעה לדאבוס, מאות מטוסים פרטיים עדיין כן

לפני יותר משלוש שנים עשתה נערה שבדית את דרכה ברכבות דרך אירופה לעבר דאבוס. היא ישנה בחוץ על השלג, באוהל דק, כדי להמחיש לאליטה הכלכלית והפוליטית המתכנסת בה את החשיבות של המאבק בשינויי האקלים, ולייצג את הדור הצעיר שרואה בבעיה את האיום הגדול ביותר על האנושות. מאז, הפכה גרטה טונברג לסמל לתנועה עולמית שקיבלה ביטוי פוליטי רב, עם "גרין ניו דיל" שהוכרז בארה"ב ובאירופה, והפיכת צמצום פליטות הפחמן של האנושות לרוח התקופה.

אבל טונברג, שהייתה אורחת הכבוד בוועידת דאבוס הפיזית האחרונה שהתקיימה בינואר 2020, לפני מגפת הקורונה, לא תשתתף הפעם בוועידה. היא הביעה ביקורת נוקבת על חוסר הרלוונטיות של הדיונים של מדינות וגופים עסקיים על הנושא, והאשימה אותם ב"בזבוז זמן".

מי שימשיכו להגיע, כבכל שנה, הם אלפי אנשי העסקים והפוליטיקאים שזורמים בשטיח מעופף של מטוסים פרטיים, של גיחות מסוקים, של לימוזינות עם נהגים ושל פליטות פחמן דו־חמצני בהיקף עצום. אם בשנה שעברה, כאשר הוועידה התקיימה באופן וירטואלי, התגאו המארגנים בכך שהדבר מונע את הזיהום הכרוך במפגש השנתי, הרי שהשנה - כשהיא מתקיימת באופן פיזי - הנושא נדחק לשוליים.

אוסרים על קיום הפגנות

לפי הערכות כלי התקשורת בשווייץ, מאות מטוסים פרטיים יגיעו בימים הקרובים לשדות התעופה של ציריך, סנט-גאלן-אלטנריין ודיבנדורף, ביחד עם שדה התעופה הקרוב קלוטן. עסקי הטיסות הפרטיות למעשה שיגשגו במהלך מגפת הקורונה, וגם כעת - על רקע מחסור בטיסות סדירות לשווייץ - המשתתפים בכינוס בדאבוס צפויים לנהור למדינה במטוסים פרטיים.

ונסה נאקאטה, פעילת אקלים מוכרת מאוגנדה, כן תגיע לדאבוס, אבל לא מטעם הוועידה אלא כדי להשתתף בהפגנה ביום האחרון של הכינוס. אחד הסודות שאיפשרו את קיומו של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס במהלך עשרות השנים האחרונות היא העובדה שהרשויות בשווייץ מונעות למעשה הפרעה והפגנות נגד הכנסים. הבידוד של העיירה מאפשר התכנסות מוגנת יחסית, ללא ההמונים המאיימים בערים גדולות. עם זאת, הן אישרו הפגנה בעד האקלים ביום האחרון של הוועידה, שבה ישתתפו נאקאטה ופעילים אחרים.

החייאה לעסקים המקומיים: מחירי השיא למלונות חזרו לדאבוס

מלבד הפורום הכלכלי העולמי, שמארגן את ועידת דאבוס, מי שעוד מרוצים מאוד מהעובדה כי הוועידה שבה להתקיים באופן ממשי הם בעלי העסקים בעיירה השוויצרית. במשך חמישה עשורים רצופים הם נהנו מזרם קבוע של פוליטיקאים, אנשי עסקים וסלבריטאים, מאז שגרמני צעיר ודי אנונימי באותם ימים בשם קלאוס שוואב השיק בעיירה ב־1971 פורום שנועד ללמד אירופאים דרכי ניהול אמריקאיות, ועד לימים אלה בהם הפורום הכלכלי העולמי הפך לקרן רבת־מיליונים המסייעת לנווט את הכלכלה הגלובלית. זאת למעט חריגה אחת ב־2002 - בהפגנת סולידריות עם ארה"ב אחרי מתקפת הטרור של ה־9/11, התקיימה הוועידה בניו יורק.

ד''ר קלאוס שוואב, מייסד ויו''ר הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, לפני שנתיים / צילום: Associated Press, Markus Schreiber

כעת, מחירי המלונות בעיירה שוב קופצים בשבוע הקרוב - מהמחירים הרגילים (שבמאי, בין עונת הסקי לעונת טיולי הקיץ הם נמוכים במיוחד), למחירים האסטרונומיים השמורים למי שרוצים עדיין להתחכך במקבלי ההחלטות ובמובילי המגזר העסקי, לראות ולהיראות. חדרים מושכרים כעת ב־1,000 אירו ללילה (מלון צנטרום האוס לא רחוק מהמרכז) או ב־7,000 אירו ללילה (וילה של אותו המלון). דירת סטודיו של 32 מ"ר מושכרת באתר בוקינג.קום ב־2,500 אירו ללילה, עם הבטחה שהיא קרובה מרחק שבע דקות הליכה בלבד למרכז הקונגרסים בו יתקיימו דיוני הכינוס.

70 מיליון דולר בשבוע אחד

בימים הקרובים, העסקים בדאבוס, שחלק מהם דיווחו בעבר כי 25% מהמחזור השנתי שלהם נרשמים בשבוע אחד בינואר, ייקחו חלק בהשקות, במסיבות אקסקלוסיביות של גופי השקעות ומוסדות פיננסיים, באירועי חסות של בנקים וחברות. אלפי בקבוקי שמפניה ימשיכו להיפתח מדי יום במלונות ובמסעדות, כפי שקורה בכל שנה, למרות שמזג האוויר צפוי להיות חמים ורחוק מהקור הצורב של ינואר. מחקר שנעשה ב־2017 מצא כי הוועידה מניבה לעסקים המקומיים כ־60 מיליון דולר בשבוע אחד בלבד.

"התושבים המקומיים שמחים מאוד שהוועידה שבה להתקיים", אמר מנהל תחום התיירות המקומי ל"רויטרס". המסעדות המקומיות והמלונות, כמו גם מרכזי כינוסים בכל העולם, סבלו בשנתיים של מגפת הקורונה מירידה קשה בעסקים. בדרך להתאוששות הכלכלה העולמית, שהיא אחת ממטרות הכינוס, משתתפי הוועידה צפויים להחיות לפני הכול את העסקים המקומיים בדאבוס.

עוד כתבות

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה