גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בזק סוגרת רבעון עם גידול משמעותי בפעילות הסיבים האופטיים

בזק רשמה גידול במספר המצטרפים לשירותי הסיבים ושירותי האינטרנט והשיפור בפלאפון כתוצאה מגידול בהכנסות משירותי נדידה, לצד ירידה משמעותית בהכנסות מטלפוניה ● הרווח הנקי הרבעוני של הקבוצה הסתכם ב–282 מיליון שקל ירידה של 31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

גיל שרון / צילום: תמר מצפי
גיל שרון / צילום: תמר מצפי

קבוצת בזק  מסיימת את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות שהסתכמו בכ-2.26 מיליארד שקל, עלייה של 1.5%, אשר נבעה בעיקר מגידול בהכנסות בזק קווי ופלאפון. הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם ב-282 מיליון שקל ירידה של 31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם ברבעון עמד על 322 מיליון שקל, עלייה של 7.7% לעומת הרבעון המקביל.

פרוייקט הסיבים של בזק החל כבר לתת את אותותיו ברבעון הקודם ואולם כעת מדווחת החברה על גידול משמעותי בפעילות. בזק קווי מדווחת על עלייה של כ-4% בסך ההכנסות בזכות גידול של כ-9% בהכנסות משירותי אינטרנט ל-434 מיליון שקל, ושל כ-6.7% בהכנסות מתמסורת ותקשורת נתונים ל-286 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה מדווחת עוד על גידול בסעיף ההכנסות האחרות שעלו בכ-17.2% ל-75 מיליון שקל בעיקר כתוצאה מהכנסות מפרויקט בלו-ראמאן להנחת כבל עם גוגל.

מנגד, החברה יורדת בהכנסות מטלפוניה בשיעור של 9.1% שהסתכמו ברבעון ב-220 מיליון שקל לעומת 241 מיליון שקל במקביל אשתקד.

החברה הגיעה לנגישות לסיבים אופטיים ל-1.193 מיליון משקי בית, גידול של 129 אלף משקי בית מהרבעון הקודם. המספר המעודכן לדוחות עומד על 1.25 מיליון משקי בית. כמו כן, חל גידול משמעותי בקצב המצטרפים לשירותי הסיבים וזו נדמה אחת מנקודות האור בדוחות שכן נראה שקצב ההצטרפות לשירות משתפר. מספר המצטרפים מהרבעון הקודם לרבעון הנוכחי עומד על 60 אלף מצטרפים חדשים שהסתכמו ב - 124 אלף בסך הכל. במקביל וכצפוי החברה יורדת מעט (מאבדת 6,000 מנויים) במספר המנויים הסיטונאיים, וזה אודות לתחרות ולמעבר של חלק מהלקוחות לסיבים אופטיים אצל מתחרותיה של החברה, וירידה במספר הלקוחות שמנויים של שירותים סיטונאיים על גבי רשת הנחושת.

גיל שרון, יו"ר בזק: "קבוצת בזק הציגה תוצאות כספיות מצוינות ברבעון הראשון של השנה, עם צמיחה בכל הפרמטרים, ובכך ממשיכה ביישום התכנית האסטרטגית שהוצגה לאחרונה המתמקדת בצמיחה. התוצאות הטובות והחוסן הפיננסי של הקבוצה אפשרו חזרה למתווה חלוקת דיבידנדים. החודש, לראשונה מזה כשלוש וחצי שנים, חולקו כ-240 מיליון שקל לכלל בעלי המניות".

דודו מזרחי מנכ"ל בזק הפורש אמר: אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון לשנת 2022 עם תוצאות מצוינות. הכנסות החברה ברבעון הן הגבוהות ביותר מאז שנת 2015, השנה בה הושק השוק הסיטונאי על גבי תשתיות החברה. פריסת הסיבים וחיבור הלקוחות נמשכו בקצב גבוה, ובסמוך לפרסום הדוח הגענו ל-1.25 מיליון משקי בית עם גישה לסיבים אופטיים, ול-143 אלף לקוחות מחוברים".

"בנימה אישית, אני מרגיש סיפוק לעזוב את בזק בתקופת השיא שלה, אחרי ההשקה המוצלחת של פרוייקט הסיבים, מהמורכבים שידעה החברה, במסגרתו נפרסו עד כה למעלה ממיליון ורבע משקי בית. אני משאיר אחריי חברה צומחת, יציבה ואיתנה עם מובילות ברורה בשוק התקשורת, ועל כך אני גאה".

תוצאות טובות לפלאפון

חברת פלאפון מסיימת רבעון ראשון של 2022 עם תוצאות טובות המבטאות שיפור מתמשך בהכנסות משירותים שהסתכמו ב-437 מיליון שקל לעומת 424 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-392 מיליון שקל במקביל אשתקד, גידול של 11.7%. השיפור נובע מחזרת הטיסות וההכנסות משירותי נדידה והן ממספר המנויים המצטרפים לחבילות דור חמישי.

הכנסות החברה כולל הכנסות מציוד קצה גדלו בכ-5.3%, והסתכמו בכ-600 מיליון שקל, אך ירדו ב- 2 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם, כתוצאה מעיתוי מועדי השקות מכשירים מדגמים חדשים.

הרווח הנקי של פלאפון הסתכם ב-56 מיליון שקל ברבעון ובחברה מספרים שמדובר בתוצאה הטובה ביותר מאז 2014. החברה מדווחת במקביל על גידול בתזרים המזומנים החופשי שהסתכם בכ-145 מיליון שקל, לעומת תזרים חופשי שלילי של כ-59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד וזאת כתוצאה מסכסוך העבודה והמשבר עם העובדים שגרם לבעיות גבייה.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי שעבורו זה הרבעון האחרון לפני המעבר לתפקיד מנכ"ל בזק אמר: "אנחנו מסכמים רבעון שיא עם תוצאות כספיות יוצאות דופן. שלוש החברות הראו שיפור ברווחיות ובתזרים המזומנים החופשי. בפלאפון אנחנו ממשיכים את המפנה שהחל ב-2021 ושומרים על מגמה חיובית עם גידול בהכנסות משירותים ומעבר לרווחיות הגבוהה מזה שמונה שנים. ב- yes חוללנו מהפך וכיום אנו חברת הטלוויזיה הגדולה בישראל על גבי האינטרנט, ואנו שומרים על תזרים מזומנים חיובי, בבזק בינלאומי אנו כבר פועלים במציאות הרגולטורית החדשה וממוקדים במגזר העסקי ובאינטגרציה".

יס מציגה תוצאות טובות על רקע התחרות המתגברת

Yes מסיימת את הרבעון הראשון של השנה בתוצאות טובות על רקע התחרות המתגברת. החברה שומרת על יציבות בהכנסות עם הכנסות של 316 מיליון שקל, עלייה של מיליון שקל בלבד לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וירידה מ-322 מיליון שקל ברבעון הקודם.

החברה חזרה לרווח תפעולי חיובי של 10 מיליון שקל הודות להורדת הוצאות לעומת הפסד של 6 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה רושמת רווח נקי של 10 מיליון שקל לעומת אפס רווח במקביל ומשפרת את תזרים המזומנים שגדל ל-26 מיליון שקל, בגידול של 50% לעומת המקביל אשתקד.

כפי שכבר דווח, החברה הופכת להיות חברת הסטרימינג הגדולה ביותר בישראל ויש לה כרגע 253 אלף מנויי יס פלוס, גידול של 27 אלף מנויים ברבעון. בנוסף החברה מדווחת על גידול במנויי השירות המוזל סטינג ב-5 אלפים מנויים ל-89 אלף. התחרות שוחקת את ההכנסות והחברה מדווחת על הכנסה ממוצעת למנוי שירדה ב-4 מיליון שקל ל-186 שקל ברבעון.

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

הסימנים מצטברים: האינפלציה בארה"ב עקשנית במיוחד

סימנים על כך שהאינפלציה בארה"ב עיקשת במיוחד ממשיכים להכביד על שוק המניות האמריקאי ● באפריל המגמה החריפה, כשהמדדים המובילים רשמו חודש גרוע במיוחד, ודוחות חברות הענק הצביעו על התקררות במכירות ● כלכלנים: תסריט שבו האינפלציה תחזור ליעד בלי פגיעה חדה בצמיחה או בתעסוקה רחוק מאוד

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

אוניברסיטת UCLA / צילום: Associated Press, Jae C. Hong

עימותים אלימים בין פרו-פלסטינים ותומכי ישראל באוניברסיטת UCLA

באוניברסיטת UCLA שבקליפורניה הוחרפו העימותים בין המפגינים וכוחות הביטחון הגיעו על מנת להפריד בין הניצים ● באוניברסיטת קולומביה הגיעו אמש השוטרים מצוידים ברימוני הלם ופשטו על הבניין בו התבצרו המפגינים הפרו-פלסטינים

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

חממת קנאביס / צילום: Shutterstock

הבשורה מאמריקה שהקפיצה את מניות הקנאביס, גם בת"א

ממשל ביידן הודיע כי הוא בוחן הקלות במגבלות על סם הקנאביס, ושלח את מניות החברות הגדולות בענף לזינוק של עשרות אחוזים בוול סטריט

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם אחרי כניסתם של האחים אמיר ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד הבנקים ירד בכ-1.5%

ת"א 35 ירד ב-1% ות"א 90 השיל מערכו 0.2% ● בעקבות וול סטריט, מניות הקנאביס זינקו ● חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, מוכר חלק ממניותיו, המניה זינקה בכ-7% ● גב ים: ירידה של כ-20% ברווח הנקי ● הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

עליות בוול סטריט; קוואלקום ונובוקיור מזנקות לאחר הדוחות

נאסד"ק עולה ב-0.3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● תשואות אגרות החוב עולות, האוצר מתכנן למכור אג"ח בשווי של טרליון דולר בקרוב ● הלילה אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: עומר וידר, כדיה לוי

התקדים של רשות התחרות: הציטוטים שסיבכו את אייל רביד, ומי עשויים להיות הבאים בתור?

שנתיים לאחר שנחשפה פרשת תיאום המחירים, רשות התחרות החליטה לזמן את אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום ● לראשונה ובאופן תקדימי, קמעונאי מועמד לדין על בסיס התבטאויות בתקשורת ● בשבועות הבאים צפויות להתקבל החלטות לגבי עוד בכירים

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית: התנהלות הממשלה בנושא גיוס החרדים - המשך הרפורמה המשפטית

בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו נכתב כי בהתנהלות בעניין גיוס בני הישיבות "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולעקוף אותו" ● בתוך כך, היועמ"שית הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בגיבוש תוכנית לגיוס בני החברה החרדית

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר