גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ללא תפקיד רשמי או הסכם ניגוד עניינים: האיש של יאיר לפיד שמושך בחוטים וממנה בכירים

הלל קוברינסקי הוא ממקימי יש עתיד ונחשב לאחד האנשים המקורבים לראש הממשלה החליפי ● למרות שרשמית הוא לא אוחז בתפקיד רשמי, נראה שחלק גדול מהמהלכים של לפיד, כמו גם מינויים של בכירים עוברים דרכו ● וגם: מדוע הקואליציה נדרכה כשזועבי הציבה דרישות, אבל נשארה אדישה למרד של ביטון?

יאיר לפיד והלל קוברינסקי מאחוריו/ צילום: רוני שיצר
יאיר לפיד והלל קוברינסקי מאחוריו/ צילום: רוני שיצר

יום הולדתו של יועץ העל של ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, הלל קוברינסקי, חשף במעט את סוד כוחו של האיש. אל ביתו שבסביון, על אותו הדשא שבו נחתמו ההסכמים הפוליטיים להקמת כחול לבן, ערב הקמת המיזם בבחירות 2019 הראשונות, התייצבו אנשי עסקים, ראש הממשלה בנט, נשיא המדינה הרצוג, שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס, לפיד כמובן, ועוד שרים ואחרים. אלו שנכחו במסיבה מספרים שאפילו משבר איומי הפרישה של ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי, שהתפרץ שעות ספורות קודם לכן, לא העיב על החגיגה.

קוברינסקי הוא מיוזמי ומקימי יש עתיד, ומאז הוא נמצא במעגל הקרוב מאוד של מקבלי ההחלטות בסביבת לפיד: החל בהסכמים קואליציוניים, דרך תחזוקה שוטפת של המפלגה והקואליציה ועד להחלטות אסטרטגיות של ראש הממשלה החליפי. במסיבה של יש עתיד ב-2014 העיד עליו לפיד: "הלל בנה את יש עתיד מאפס".

הלל קוברינסקי / צילום: תמוז רחמן

כשלפיד כיהן כשר האוצר, השתתף קוברינסקי בדיוני התקציב ונכח לא מעט במשרד האוצר כשהוא עדיין פעיל בעולם העסקי, מה שגרם לביקורת רבה במשרד, והוביל בהמשך לבדיקה של מבקר המדינה. הפעם, עם הקמת הממשלה הנוכחית, קוברינסקי מקפיד להישאר מאחורי הקלעים ומכונה "היועץ של לפיד".

"כל חבר כנסת ושר יודע שאם רוצים לקדם משהו - עוברים דרך קוברינסקי", סיפר לגלובס אחד מאנשי המפלגה השבוע. היועץ המקורב לא מתהלך במסדרונות הכנסת ואינו מעורב בהצבעות שבשגרה, אלא במהלכים רוחביים. "הוא המוציא והמביא", הוסיף איש המפלגה. "אם חבר כנסת רוצה לקדם מהלך הוא צריך לפנות להלל". הדיווחים על הימצאותו בישיבות מפלגה במטה יש עתיד סותרות, חלק מהאנשים עמם שוחחנו טענו שהוא משתתף בהן מפעם לפעם, וחלק העידו כי הוא נמצא בפורומים מצומצמים יותר יחד עם לפיד, דני וסלי ומנכ"לית משרד רה"מ החליפי - נעמה שולץ.

בשבועות האחרונים, לאור המשבר מול רע"ם, טוענים בקואליציה שקוברינסקי נקרא למשוך בחוטים בשל קשריו הטובים עם מנסור עבאס. הקשר התחיל כבר בערב הבחירות. קוברינסקי, מתברר, זיהה את הפוטנציאל וחזר למטה המפלגה עם דיווח מאותה פגישה. בהמשך היה גם בסוד המגעים עם עבאס להקמת הממשלה, והיום הוא מאנשי לפיד שהוגים את משימות התחזוק הקבועות של רע"ם בקואליציה, כשבפרונט ניצבת מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי.

מליאת הכנסת, 23.5 / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

קוברינסקי לא מקבל שכר מהמפלגה ולא נמצא בתפקיד רשמי מטעם לפיד במשרד החוץ. לכן הוא גם אינו אוחז בהסכם ניגוד עניינים, שמבהיר את מהות עיסוקיו, כנדרש על ידי משרד המשפטים מנושאי משרות בכירות. הדיסוננס הזה יוצר מצב שבו מצד אחד איש העסקים קוברינסקי מנהל חברות ומשקיע בעולמות ההייטק, וביד השנייה מרכיב ממשלות, מנהל משברים ברמה הארצית, פוקד על מפלגה ונחשב למקורב ביותר לאיש שמחזיק את הממשלה מתפקדת. עוזרים לכך גם היחסים הקרובים שלו עם שלום שלמה, מזכיר הממשלה.

בימי בחירות קוברינסקי הוא המפקד בשטח, תקציבי מטות ופעילות עוברים דרכו, כמו גם פגישות עם סוקרים ואנשי פרסום. בימי הרכבת הממשלה הנוכחית הוא היה הנציג מטעמו של לפיד בפגישות המשא ומתן, שחלקן נערכו במשרדיו שברעננה. בהקמת כחול לבן ב-2019 ההסכמים עם גנץ ויעלון נחתמו בחצר ביתו שבסביון. ביש עתיד אמרו שמדובר באיש פוליטי: "הוא עשה המון כסף באזרחות ולא רוצה שכר אלא עובד ממניעים אידיאולוגיים". עוד הם הוסיפו שמדובר ב"אדם הגון ורציני". המחמאות לקוברינסקי חוצים מחנות פוליטיים. כל מי ששוחנו איתו לצורך הכנת הכתבה העיד שמדובר באדם נעים הליכות וכזה שנעים לעבוד מולו.

השבעת הכנסת ה 24, בני גנץ, מיכאל ביטון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

אז במה הוא מעורב בימים אלו למעט במשימות שימור הקואליציה? גורמים פוליטיים אמרו שהיה מעורב בניסיונות של לפיד למנות יו"ר לסוכנות היהודית (מהלכים שהוקפאו בינתיים), וגם במינוי יו"ר לחברת החשמל על ידי ייעוץ לאנשיה של השרה קארין אלהרר. על פי הטענות, קוברינסקי הוא שהעלה את שמותיהם של דב בהרב ודני בנבנישתי כמועמדים לתפקיד, מאחר שהם מגיעים מעולמות החברות הטכנולוגיות, שקוברינסקי מכיר בכובעו השני בעולם העסקי.

יתרה מכך, לדברי גורמים אחרים, קוברינסקי הצליח למנף את העולם הפוליטי לתוך העולם העסקי. ג'ארד קושנר, מי שכיהן עד לא מזמן כיועצו ויד ימינו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, משקיע בחברה בבעלותו של קוברינסקי. "במגרש הפוליטי יודעים שיאיר הוא שחקן לטווח הארוך ולכן משקיעים בקשרים איתו דרך היועץ", אמר בכיר במערכת הפוליטית. לחילופין, התמיכה של המגזר העסקי בלפיד נובעת מהשותפות עם קוברינסקי. "לפיד לא היה איש עסקים בשום שלב ולא מזוהה עם העולם הזה. לעומת זאת, הלל מגיע משם ויוצר עבורו את הקשרים האלה" הוסיף הבכיר.

מעת לעת עולים דיווחים על צינון ביחסי לפיד-קוברינסקי, וטענות על הרחקתו מהמעגל הפנימי. "מדובר בספין שנועד להוריד לחץ מקוברינסקי", טען באופן גורף אחד הגורמים עימם שוחחנו. "קוראים לזה נתק עונתי". קוברינסקי, כך לדברי הגורם ואחרים: "מעורה בכל המגעים הקואליציוניים, בהרכבת רשימת יש עתיד, בכל מינויי השרים ביש עתיד, לרבות מינויים במעגלים רחוקים יותר של השרים עצמם".

מיש עתיד נמסר: הלל קוברינסקי הוא שותף מרכזי בהקמת מפלגת יש עתיד. אדם ערכי וציוני שדואג לעתידה של המדינה. ערכיו וניסיונו הצבאי והניהולי תורמים רבות למפלגה כבר עשור. קוברינסקי ניהל את המשא ומתן להרכבת הממשלה מטעם "יש עתיד" גם ב-2013 וגם בממשלה הנוכחית. קוברינסקי אינו נושא בתפקיד רשמי, אך משמש כחבר קרוב, יועץ לראש הממשלה החליפי ועוסק בתחזוקת הקואליציה והצלחת הממשלה.

בין ביטון לזועבי

המעבר בין איומי ח"כ ג'דיא רינאווי זועבי לאלה של יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון, השבוע - היו רק הפרומו לאירועי השבוע הבא בקואליציה. ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, הצליח להחזיר את רינאווי זועבי לחיק הקואליציה אך לא לחיק מרצ, שם עוד זועמים על מהלכיה האחרונים של חברת הכנסת. "ככה זה כשלא נבחרים לרשימה ולא צומחים במפלגה", האשימו אותה במרצ שלא בפניה. "היא הפכה אותנו בן לילה ממפלגה של אידיאולוגים למפלגת סחטנים". לעומתה, ביטון מקבל גיבוי מלא מיו"ר מפלגתו גנץ. הוא דורש תיקון בשתי רפורמות שעברו במשרדי התחבורה והחקלאות - אחרת ימשיך שלא להצביע עם הקואליציה.

ג'ידא רינאוי זועבי / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בפועל, איומי ביטון בשלב הזה לא באמת טורדים את מנוחת ראשי הקואליציה, שמקבלים גב מלא מחברי הרשימה המשותפת (למעט בחוקים הנוגעים בצבא ומדינה) והם לא ממהרים להיענות לדרישותיו. מנגד, השבוע היה מפליא לראות כיצד ח"כ רינאווי זועבי, יממה בלבד לאחר שקיבלה את מבוקשה, סירבה לתמוך בחוק שיאפשר מלגות לימודים לחיילים משוחררים, ובעקבותיה גם רע"ם נעדרו מהמליאה. יום לאחר מכן, גם מנסור עבאס יכול היה לנשום לרווחה, כשקיבל לדרישתו, ובעיקר לאיומיו, בגיבוי לפיד ומנכ"לית משרדו נעמה שולץ, אישור בוועדת כספים לשחרור 740 מיליון שקלים מכספי תוכנית החומש למגזר הערבי.

בכחול לבן זעמו על אזלת היד של ראשי הממשלה, שידעו על דרישותיו של ביטון כבר שבועיים אך לא טרחו לפתור את הפלונטר. רק בשבוע שעבר נועד בנט עם ביטון והבטיח לו לטפל ולגשר על הדרישות בינו לבין שרי התחבורה והחקלאות - אך דבר לא נעשה. בזמן שבחברי רע"ם מטפלים בכפפות של משי, לביטון נותנים להמשיך ולצעוק, וממשיכים כרגיל.

דרישות כספיות אחרות שבקואליציה לא מצליחים לענות עליהן באותה קלות שבה הם עונים לדרישות חברי הכנסת הערבים, הן לטובת הטיפול בנזקי הסופה בטבריה. ימים ספורים לפני פתיחת עונת התיירות, הטיילת בעיר עדיין חרבה ובעירייה טוענים כי הם צריכים עשרות מיליונים לטובת השיקום המהיר בשטח.

אלא שברקע, הבטחות של שקד לתקצוב משולש של משרד הפנים, התיירות והנגב והגליל עוד לא הבשילו לכדי החלטת ממשלה, ובחלק מהמשרדים טענו כי הם כלל לא מכירים את הדרישות או שיש היתכנות לביצוע בקרוב. מי שהעלה את הנושא לדיון השבוע במליאת הכנסת היה ח"כ אופיר סופר, תושב הצפון. "אני שואל איפה הזועבי של טבריה? ענף התיירות בטבריה הוא מרכזי ומדשדש מזה כשנתיים בשל הקורונה", טען. "קיץ שלישי כזה יהיה קטלני לעסקים בטבריה".

בחזרה לצרות הפוליטיות. בכחול לבן מדגישים שיתעקשו על תיקון הרפורמות, אך שלא יפילו את הממשלה - ולכן בפועל יתרמו את שלהם לשיתוק האוחז בקואליציה. "גנץ יכול היה כל הזמן להקים ממשלה עם הליכוד", אמרו בסביבתו. "הוא לא עשה את זה עד עכשיו ולא יפיל את הממשלה". לראיה, גנץ יכול להוביל בקלות לפירוק הממשלה על ידי פינוי חומש בעת הזו בעקבות בג"ץ, אלא שהוא הודיע שלא יעשה כן. השיקולים כמובן - פוליטיים. חומש לא תפונה בזמן הקרוב בעקבות הלחצים שהופעלו מימינה, וההבהרה כי לא יוכלו לערוב לשלמות הממשלה במקרה כזה. בקשתם הייתה להתעכב עד ליציאה לפגרה בגזרת האירועים שבשליטתם.

בשבוע הבא יוכרע האם פניה של הקואליציה בת 60 חברי הכנסת - להישרדות או לפירוק. ביום ראשון יצעד בירושלים מצעד הדגלים המסורתי לרגל שחרור העיר, כשהוא צפוי לעבור דרך שער שכם. המתיחות הביטחונית שנוצרה סביב האירוע נוכח איומי ארגוני הטרור, משולבת באזהרות הפוליטיקאים משמאל והזיכרון הטרי של אירועי שומר החומות שהחלו ביום הזה בטילים על בירת ישראל הם התפאורה. בפועל קיים חשש ביטחוני אמיתי מהתלקחות, ובמגרש הפוליטי חוששים שהיא תוביל את החברים הערבים בקואליציה או את השורדים האחרונים בימינה אל מחוץ לקואליציה.

בינתיים, מאחורי הקלעים, המגעים מתמשכים בין הליכוד (ומתווכים) לחברי תקווה חדשה. במפלגתו של סער מדגישים כי הם הולכים יחד, אך הווטו על ממשלה בראשות נתניהו הולך ומתעמעם כך לדברי מי שמעורים במגעים. הדיון נסוב על השריונים בליכוד, תפקידים בממשלה העתידית ועוד, אך המשא ומתן עדיין "לא הבשיל". בשני הצדדים טוענים כי העובדה שלא חלה התקדמות השבוע, אין הדבר אומר כי בשבוע הבא לא תהיה פריצת דרך. הרקע והנסיבות, הם שייצרו בהמשך את הבשלת המגעים שממילא מתקיימים ברקע, בהסתייגות אחת גדולה ומשמעותית: גדעון סער מדגיש כל הזמן בשיחות שהוא עורך, כי אין לו אמון בנתניהו והוא חושש שייעשה לו "מעשה מופז". בכל אופן בקואליציה יש מי שמעריכים כי "זה רק עניין של זמן עד שתקום ממשלת ימין".

עוד כתבות

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?