גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כבר לא "רכב העם": האאוטבק החדש הוא סמל המהפכה שעברה סובארו

האאוטבק המחודש של סובארו הוא דוגמה טובה לכניסת החברה לשוק הפרימיום • הרכב מרווח ומאובזר, אך המנוע קולני במאמץ וצמא לדלק במונחים של ימינו

סובארו אאוטבק 2022 / צילום: יח''צ
סובארו אאוטבק 2022 / צילום: יח''צ

סובארו השלימה בשנים האחרונות את אחד המהלכים המרשימים ביותר של מיתוג מחדש בשוק הרכב הישראלי. היא הצליחה למחוק כמעט כליל את הדימוי של "מכונית העם" מלפני שלושה עשורים, ואת הזיכרונות של המשפחתיות הזולות שנרכשו בהמוניהן רק בשל אמינותן - והפכה למותג שמוצב ומתומחר בשוק הפרימיום.

כיום סובארו מוכרת רק נבחרת מצומצמת של דגמי קרוס־אובר, בטווח מחירים שנע בין 150 ל-320 אלף שקל. טווח המחירים הממוצע גבוה משל המותג פולקסווגן, למשל. חלק מהשדרוג של סובארו נגזר מהחלטת החברה לסגת מהשוק האירופאי ולהתמקד בשוק האמריקאי. לאור זאת, אנחנו מקבלים כיום דגמים שמיוצרים, מעוצבים ומאובזרים עבור המעמד הבינוני-גבוה של ארה"ב, ומצליחים לקלוע גם לטעמו של המעמד המקביל בישראל.

דוגמה טובה מתקבלת מהאאוטבק המחודש, שנחת בארץ לפני כמה חודשים עם תג מחיר התחלתי של כ-230 אלף שקל, ושאיפות לקחת נתח משוק הפרימיום קרוס-אובר. הדור האחרון של האאוטבק נטש כבר לפני שנתיים את תצורת הסטיישן המוגבה והפך למיד-סייז SUV אמריקאי לכל דבר.

עיצוב עם מעט אגרסיות

הרכב נמתח לאורך של כ-4.9 מ’, מתנשא לגובה של 1.67 מ’ וניצב על חישוקים גדולים. יש לו עיצוב רגוע וידידותי לעין, עם מעט מאוד אגרסיות ורמזים עדינים בלבד למורשת השטח של המותג, בדמות חיפויי גלגלים מושחרים. בארה"ב ניתן להזמין אותו גם בגרסה קרבית עם שלל חיפויים קוסמטיים. אך הגרסה "הישראלית" קורצת בעיקר ללקוחות עירוניים מבוססים, וכוללת כרום נוצץ ומשטחים מוכספים שמשולבים בפגושים.
עיקר השינויים במודל המחודש בוצעו בתא הנוסעים, וכאן מסר הפרימיום מודגש במיוחד. לוח המחוונים שומר על התצורה האנלוגית הקלאסית, שחביבה על האמריקאים, אבל לצידו מותקן כעת מסך מולטימדיה מאסיבי בתצורה אנכית עם תצוגה חדה ותמיכה בכל האפליקציות האופנתיות.

 

הנדסת האנוש גם היא אמריקאית ועדכנית, עם גיבוי של מתגים פיזיים גדולים לכל הפונקציות החיוניות - אותן ניתן להפעיל גם באמצעות מגע ומוט הילוכים בתצורה קלאסית. כל הרכב עטוף בקווים נקיים ושמרניים נוסח גרמניה ובחומרי דיפון איכותיים למראה ולמגע. אם מוסיפים גם ריפוד עור איכותי בגרסה הבכירה וכמעט כל אופציה שקיימת - מגג חשמלי פנורמי, דרך מושבי עור ממוזגים ועד מערכת בטיחות אקטיבית מהדור האחרון עם חיישנים ב-360 מעלות - מקבלים תחושה יוקרתית. פרט לכך, זהו התא המוכר של האאוטבק היוצא, שנשלט על ידי חלונות ענקיים בצדדים שמחדירים הרבה אור, מושב אחורי מרווח שמתאים לשלושה מבוגרים, ותא מטען שמתאים להובלת מטענים ארוכים במיוחד - לאחר קיפול המושב האחורי.

רעש מכאני טורדני

מתחת למכסה המנוע ניתן למצוא יחידת כוח בתצורה שעדיין פופולרית בארה"ב, אך כבר הולכת ונעלמת מרוב העולם. זהו מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר ללא טורבו, שמסתפק בהספק של כ-170 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה. המנוע, בתצורת ה"בוקסר" המסורתית של סובארו, עבר כמה שיפורים במודל המחודש, בעיקר בכל הנוגע לזמינות המומנט. עם זאת, הוא עדיין מצטיין בתחום די צר של שיוט עירוני ובין-עירוני רגוע ושקט.

מי שינסה למצות את הביצועים הרדומים שלו ויכביד את רגלו על המצערת לצורך יציאה לעקיפה או האצה חדה בעלייה, ייענה בזינוק לסל"ד גבוה עם רעש מכאני גבוה וטורדני, שכמעט כבר אינו מוכר במנועי הטורבו הקטנים והמודרניים של ימינו.

הביצועים סבירים והתיבה הרציפה, שהיא אחת מהטובות מסוגה, מעניקה תחושה של תיבה אוטומטית "אמיתית". אבל הרעש תחת עומס וכן צריכת דלק ריאלית של כ-8-9 קילומטרים לליטר, יוצרים את התחושה שמדובר בשריד מעידן אחר. כזה שסובארו נצמדת אליו רק מסיבות סנטימנטליות.

על הכביש, האאוטבק ידידותי מאוד לנוסעים ולנהג. המתלים ארוכי המהלך מספקים נוחות נסיעה מצוינת על האספלט המשובש של ישראל, ובולעים היטב גם מהמורות בדרכי עפר משובשות, מבלי לטלטל יותר מדי את הנוסעים. הכיול הכללי נוטה לצד הרך, ומתבטא בזוויות גלגול די מוחשיות בנהיגה מהירה על כבישים מתפתלים. היציבות הכיוונית בנסיעה מהירה על הכביש מהיר טובה ומערכת ההנעה הכפולה של סובארו, שמאחוריה עשורים רבים של ניסיון, תורמת לתחושת הביטחון על האספלט בכל מזג אוויר.

כלי מצוין לטיולים

בה בעת, תחושת ההיגוי עברה שדרוג מהמודל היוצא עם יותר "משקל" ודיוק, במיוחד לאחר ניתוק מערכת הסיוע להיגוי. בסך הכל מדובר ברכב מצוין לטיולים ארוכי טווח, שלא יתקשה לבצע מטלות של רכב שרד.

לרוב, ברכבי קרוס-אובר מודרניים פרק "השטח" מתמצה בעיצוב ויכולת משופרת של טיפוס על מדרכות עירוניות. אולם, לסובארו יש יומרות שטח, שמגובות בהנעה כפולה עם שליטה אלקטרונית מתוחכמת, מרווח גחון גבוה מהממוצע - כמעט 22 ס"מ בדגם האאוטבק - ובזוויות גישה מכובדות.

האאוטבק 2022 מציע יכולת שטח טובה מהממוצע לקבוצתו, והוא לא יתקשה לקחת את אופנוע הים או הטרקטורון שלכם לשטח, ואולי גם לצלוח כמה שבילים מאתגרים במיוחד של "הקרן הקיימת". הוא גם שומר על נוחות מכובדת בתנאים כאלה. עם זאת, בסופו של יום, מדובר ברכב עירוני אופנתי, ארוך ויקר, ללא מיגון גחון משמעותי, ומפגש בסלע סורר או בענף עץ מאסיבי בכל מהירות - עלול להסתכם בחשבון גדול במוסך. שלא תגידו שלא הזהרנו.

המחיר של אאוטבק מודל 2022, כאמור, מתחיל בכ-230 אלף שקל ונוסק ל-255 אלף שקל לדגם המפואר יותר. מדובר במחירים שבהחלט מותחים לקצה את גבולות מיצוב הפרימיום של המותג, והאמת היא שחובבי סובארו מצאו שהאח הקטן יותר מציע תמורה טובה יותר לכסף. אבל במציאות הסהרורית של שוק הרכב הישראלי, אלה לא מחירים חריגים עבור רכב פנאי נעים, מרווח ומאובזר, עם מוניטין מרשים של אמינות ושמירת ערך, וכן בונוס של יכולת שטח - למי שמוכן לקחת את הסיכון. בסופו של דבר מדובר באחד הפרקים האחרונים לפני סיום העונה, שמגיע לפני הפרק החדש בהיסטוריה של סובארו כיצרנית של רכב חשמלי.

חלק מהמתחרות

סקודה קודיאק 4X4

גרסת ההנעה הכפולה ההתחלתית של סקודה קודיאק עולה 260 אלף שקל. הרכב קצר מהאאוטבק אבל תודות לתכנון פנימי חכם - הרכב יכול לאכלס עד שבעה נוסעים.

סקודה קודיאק 4X4 / צילום: יח''צ

המנוע טורבו־דיזל בנפח 2 ליטר, שמייצר 200 כ"ס ומומנט מאסיבי של 40 קג"מ.

מיצובישי אאוטלנדר 4X4

גרסת ההנעה הכפולה המפוארת של מיצובישי אאוטלנדר עולה 239 אלף שקל. לרכב יש עיצוב מרשים ותא נוסעים עמוס מערכות בטיחות מדור אחרון, שמיועד לעד שבעה נוסעים בשלוש שורות.

מיצובישי אאוטלנדר 4X4 / צילום: יח''צ

המנוע הוא 2.5 ליטר בנזין בהספק 181 כ"ס.

טויוטה ראב 4X4

הגרסה המפוארת של טויוטה ראב 4, עם הנעה כפולה, עולה 258 אלף שקל. המנוע הוא בנזין־היברידי בנפח 2.5 ליטר, שמייצר 218 כ"ס ומאיץ מאפס ל־100 ב־8.4 שניות.

טויוטה ראב 4X4 / צילום: יח''צ

צריכת הדלק 17.5 ק"מ לליטר, ותא הנוסעים מאובזר היטב בגרסה הבכירה.

עוד כתבות

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

לישון במיטה של מישהו אחר: איך אפשר לצאת לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

פעילות יחידת מגלן במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

בכיר בחמאס ל-AFP: אין בעיות מהותיות עם ההצעה לעסקה שהוצגה לנו


דיווח: מצרים הזמינה בכירים ישראלים לקהיר, במקביל להגעת משלחת חמאס • הבית הלבן: הנשיא ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי, שר החוץ הורה להיערך ל"גל אנטישמי" • שרים איימו בהפלת הממשלה, גורם מדיני: עסקה לא תפגע במטרות המלחמה • עדכונים בולטים

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל