גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מאיר שמיר מקים קרן קולנוע דוקומנטרי עם מענק שנתי בשווי 100 אלף דולר

איש העסקים מקים קרן קולנוע דוקומנטרי לזכר חתנו, שהיה איש תקשורת ● איך הופכים החזרת מוצרים שנקנו באנטרנט מנטל כלכלי לחנויות, לפלטפורמה לחיזוק הקשר עם לקוחות ● וגם: חברת האנרגיה הירוקה דוראל משתפת פעולה עם "גדולים במדים", ומלווה את גיוסם של תשעה צעירים עם צרכים מיוחדים.

איש העסקים מאיר שמיר / צילום: באדיבות יח''צ מבטח שמיר
איש העסקים מאיר שמיר / צילום: באדיבות יח''צ מבטח שמיר

איש העסקים מאיר שמיר, בעלי חברת מבטח שמיר, מקים קרן חדשה לפיצ'ר דוקומנטרי ראשון ע"ש דוד בנג'מין גומבין, חתנו שנהרג בתאונת דרכים ב-2019. מדי שנה יקבל יוצר קולנוע שייבחר מענק של 100 אלף דולר מהקרן, כתמיכה בהפקת סרט תיעודי באורך מלא.

הפעם עלו לגמר ארבעה פרויקטים שיתחרו על המענק באירוע פיצ'ינג, אשר יתקיים בסינמטק תל אביב בשבת הקרובה. המהלך הוא חלק מחגיגות 50 שנה לייסודו של בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב.

גומבין, יליד 1986, שימש ככתב בתאגיד כאן ובערוץ הבינ"ל i24NEWS. הוא נהרג בגיל 33 בזמן שרכב על אופניו. הקרן היא תרומת אלמנתו טל שמיר ומשפחתה. "אני שמח על ההזדמנות שניתנה למשפחתנו לממן את פעילות הקרן", אומר מאיר שמיר. "באמצעותה, נעניק לסטודנטים מהחוג לקולנוע את האפשרות להגשים את חלומו של חתני האהוב, דוד גומבין ז"ל.

דוד גומבין ז''ל / צילום: מתוך האלבום המשפחתי

"דוד צמח ופרח בעולם התקשורת, והקולנוע הדוקומנטרי היה קרוב במיוחד לליבו. לצערי הרב, את חלומו לצלם סרט דוקומנטרי באתיופיה הוא לא הספיק להגשים, אין לי ספק שרוח היצירה הדוקומנטרית תמשיך להביא סיפורים אותנטיים ומרגשים למסך, ואלו אותם סיפורים וקולות שתמיד קסמו לדוד".

לפתור את אתגר ההחזרות

אחד האתגרים הגדולים שעמו מתמודדות חנויות מקוונות קשור להחזרות של מוצרים שנקנו - עניין המהווה לעתים איום של ממש על רווחיותן והישרדותן. הסטארט-אפ ReturnGO, שייסדו אביעד רז, אסי אברמוביץ' ואייל רוזנטל, פיתח פלטפורמה מבוססת למידת מכונה המאפשרת ניהול יעיל של החזרות והחלפות של מוצרים שנרכשו באתרי מסחר מקוונים.

אביעד רז, אייל רוזנטל ואסי אברמוביץ', מייסדי חברת ReturnGO / צילום: תומר שלום

הפלטפורמה מציגה בפני הלקוח ממשק ידידותי המציע לו מספר חלופות פעולה בהתאם לדפוסי הנתונים שלו בחנות - להחזיר את המוצר ולקבל החזר מלא, לקבל תמריץ לקניית מוצר חלופי מתוך רשימה המותאמת לנתוניו, או לתרום את המוצר לעמותה חברתית. עד כה הוטמעה הפלטפורמה כשירות SaaS ביותר מ-1,500 חנויות ב-Shopify, והחברה מנהלת כ-100 אלף החזרות בחודש.

כעת מודיעה החברה על השלמת גיוס סיד של 6.5 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון TPY Capital, ולקחו בו חלק גם אנג'לים מוכרים כמו יובל טל (מייסד Payoneer), דן עדיקא (מנכ"ל walkme) ובני שניידר (מייסד שותף ויו"ר סאלטו, ומיזמי ההייטק הוותיקים בישראל).

ReturnGO נוסדה בשיא תקופת הקורונה, בקיץ 2020, ומעסיקה כיום 20 עובדים במרכז המו"פ ברמת גן. בעקבות הגיוס מתעדת החברה להרחיב את כוח האדם בשנה הקרובה, ולגייס עובדים נוספים בתחומי פיתוח, מחקר, שיווק ומכירות.

על פי נתוני החברה, היקף ההחזרות של מוצרים בארה"ב מחנויות מקוונות מגיע ל-30% ויותר. השווי הכספי של המוצרים המוחזרים מגיע ל-428 מיליארד דולר בשנה, ומתוכם 309 מיליארד דולר נחשבים ל"מכירות אבודות", כלומר אובדן כספי מלא. ב-80% מההחזרות דורשים הלקוחות ומקבלים החזר כספי מלא, ורק ב-20% מהמקרים הם מוכנים להחלפת מוצרים.

לדברי אביעד רז, שותף מייסד ומנכ"ל ReturnGO, "הצלחנו להפוך את ההחזרות מבעיה כלכלית כאובה למנוף של הכנסות ושיפור מערכות היחסים עם הלקוחות. מרבית הלקוחות שמחזירים מוצרים ומקבלים החזר כספי מלא סובלים מתהליך איטי ומסורבל, וככל הנראה לא יקנו שנית באתר - ולכן הנזק מהם גדול מביטול עסקה ספציפית.

"הלקוחות המחליפים הם הנאמנים והרווחיים ביותר לטווח ארוך, ורבים מהם אף מאשרים קבלת תמריץ לרכישת מוצר יקר יותר מהמוצר המקורי. תרומת מוצר לעמותה חברתית היא חלופה שצוברת פופולריות בקרב הלקוחות, ועם ביצועה החנות יכולה לקבל החזר מס על התרומה.

"הניהול היעיל של החזרות והחלפות מצמצם בזבוז משאבים ויש לו השפעה משמעותית על איכות הסביבה. כבר היום, אנחנו מונעים שליחה יקרה ומיותרת של מוצרים בהיקף גדול חזרה למחסני החנויות שיעדיפו בדרך כלל לא להחזירם למלאי ולהשמידם בסופו של דבר".

נטו תכנון פיננסי רוכשת 50% מ"עצת הזהב", לפי שווי של 4.7 מיליון שקל

קבוצת נטו תכנון פיננסי, הקבוצה הפרטית הגדולה בישראל העוסקת בתכנון פיננסי הוליסטי בארץ ובחו"ל, רוכשת 50% ממניות "עצת הזהב" המתמחה בייצור לידים לעולם ההשקעות, הפיננסים והביטוח, לפי שווי של כ-4.7 מיליון שקל.

הרכישה מגיעה כחלק ממהלך הצמיחה של הקבוצה, שבשנה האחרונה הכפילה את גודלה הן מבחינת מספר עובדים והן מבחינת היקף הפעילות. כיום הקבוצה מונה כ-600 עובדים, מתוכם כ-200 מתכננים פיננסיים המטפלים בכ-40 אלף לקוחות. לדברי ויטלי פלוטינסקי, שותף וסמנכ"ל שיווק בנטו תכנון פיננסי, "בחצי השנה האחרונה התחרו על העסקה לרכישת עצת הזהב ארבע סוכנויות גדולות בשוק. Lead Generation זה מוצר מבוקש בעולם הפיננסים והביטוח, שמאפשר למתכננים הפיננסים להגדיל את מסגרת הפעילות שלהם ביעילות ובשקיפות".

עצת הזהב, שהוקמה על ידי אורי נסים ויונתן הלפרין, פיתחה אלגוריתם שבאמצעותו מערכת ייצור ההפניות יודעת להגיע בזמן אמת לקהל היעד המתאים ביותר. לנסים ניסיון כמתכנן פיננסי בכיר למשפחות אמידות, ואילו הלפרין מגיע מתחום השיווק הדיגיטלי. נסים והלפרין מספרים כי "קבוצת נטו הייתה אחת משלושת הלקוחות הגדולים שלנו בשלוש וחצי השנים האחרונות, ומהיום הראשון נוצר חיבור חיובי ופורה בינינו.

עידן אזולאי / צילום: קבוצת נטו תכנון פיננסי

"כאשר עקבנו אחר פעילות החברה, קצב הצמיחה הפתיע אותנו. בנוסף, הידע של הקבוצה והיכולות שלה בעולם ההשקעות האלטרנטיביות הצומח מתיישר עם החזון שלנו, ועם והצרכים הרצונות של הלקוחות הפוטנציאליים".

לדברי עידן אזולאי, סמנכ"ל מקצועי בקבוצת נטו תכנון פיננסי, רכישת עצת הזהב "היא מהלך אסטרטגי חשוב בעידן שבו דיוק תהליכים עתירי טכנולוגיה עשוי להיות גורם משמעותי בשיפור הביצועים והשירות. הרכישה מעמידה אותנו בקדמת הבמה בעולם שבו סוכן הביטוח צומח ומתפתח למנהל, מתכנן ומנטור פיננסי באמצעותנו".

מצנח הזהב

סיגל ברננקה, 44, מונתה לדירקטורית אבטחה מידע וציות משפטי בחברת פתרונות התשלומים וריפון.

סיגל ברננקה / צילום: נמרוד גליקמן

עמית גולני, 48, מונה למנהל פיתוח עסקי בחטיבת הפאונדרי של אינטל.

יואב שוורצברג ישמש כסמנכ"ל ניהול מוצר של חברת הפינטק מליו. הוא מצטרף לחברה אחרי עשור בצוות הפיתוח של גוגל, שם שימש כדירקטור ניהול המוצר במרכז הפיתוח של החברה בישראל.

ד"ר דוד מוסינזון מונה לסמנכ"ל הרפואה של רשת ביקורופא.

עדי הייבן חנין תוביל את השלוחה הישראלית של ענקית הגיימינג הפולניתHuuuge .

עדי הייבן חנין / צילום: עומר הכהן

דייויד אבר מונה למנהל הכספים של Guesty, פלטפורמה לניהול נכסים להשכרה לטווח קצר.

איציק ציקורל יכהן כמנהל תחום פעילות Sales specialists בקבוצת ה-IT והאינטגרציה מלם תים.

עו"ד יעל פלטאו-בילו מצטרפת למשרד עורכי דין גרוס ושות' כשותפה במחלקת הנדל"ן.

עו''ד יעל פלטאו-בילו / צילום: כוכבית אקוניס

פבריסיו שיינסון, 35, יכהן כמנהל תקשורת שיווקית בבסט מובייל וביג דיל של קבוצת ח.י.

חדשות טובות

עוזרים לצעירים להתמודד עם חרדה ודיכאון. מייבלין ניו-יורק משיקה בישראל את התוכנית החברתית "אמיצים ביחד", לתמיכה בצעירים החווים חרדה ודיכאון, בהשקעה של מאות אלפי שקלים. התוכנית תופעל בשיתוף עמותת ער"ן.

דוראל מצטרפת לתוכנית "גדולים במדים". חברת האנרגיה הירוקה דוראל משתפת פעולה עם "גדולים במדים", ומלווה את גיוסם של תשעה צעירים עם צרכים מיוחדים. החברה הצעירים לאורך כל תקופת התנדבותם, תעניק תרומה כספית, ותפעל לשילובם בחברה לאחר מכן. "אנחנו רואים חשיבות עליונה בחיבור למדינה ולקהילה שבה אנחנו חיים ופועלים", אומר יקי נוימן, מנכ"ל דוראל אנרגיה. "זו זכות גדולה עבורנו להיות חלק מהפרויקט החשוב הזה".

תוכנית "גדולים במדים", שמופעלת על ידי עמותת "יד לילד המיוחד" בשיתוף JNF ארה"ב, מונה כיום כ-900 צעירים עם צרכים מיוחדים ב-70 בסיסים שונים ברחבי הארץ. בראש התכנית עומדים האלוף במיל' גבי אופיר וראש המוסד לשעבר יוסי כהן. התכנית ממומנת מכספי תרומות, תוך שיתוף פעולה עם צה"ל ומשרד הרווחה.

עוד כתבות

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה הישראלית החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק