גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סטיילינג אישי ממראה וירטואלית, קניית נעליים עם ג’ורדן: העידן החדש מגיע לחנויות הפיזיות

אחרי שבשנתיים האחרונות הצרכנים התרגלו לרכישות באונליין, בקניונים ובמרכזים המסחריים מניעים הילוך טכנולוגי כדי לשמור על האטרקטיביות ● ממסכי המבצעים שמותאמים אישית לאדם שעומד מול המדף ועד רכישת מתחמי מטאוורס - הפיתוחים שמסייעים לקמעונאים להישאר תחרותיים, וגם לפתור את בעיית כוח האדם

סביבת המטאוורס של BBB / צילום: הדמיית דה-בוקס, ניר דדון
סביבת המטאוורס של BBB / צילום: הדמיית דה-בוקס, ניר דדון

מאז פרוץ מגפת הקורונה נרשמה עלייה חדה בקניות האונליין, בין היתר בשל הסגרים שהובילו לסגירת חנויות הרחוב, הקניונים והמרכזים המסחריים. גם לאחר פתיחתם מחדש, נראה היה שרבים התרגלו לנוחות שבקנייה בפיג’מה על הספה, תוך שהם מוותרים על האפשרות להיתקע בפקקים או לחפש חנייה במשך זמן רב.

אבל למרות הפיתוי שמזמן עולם האיקומרס, בחודשים האחרונים הקונים חוזרים לחנויות הפיזיות. קבוצת עזריאלי, למשל, סיימה את הרבעון הראשון של 2022 עם רווח של 336 מיליון שקל, גידול של 205% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במליסרון סיימו את הרבעון עם רווח של 225 מיליון שקל, גידול של 57% לעומת הרבעון הראשון של 2021, ואילו בקבוצת ביג סיכמו את הרבעון עם זינוק חד של כ-300% ברווח הנקי לכ-136 מיליון שקל.

עם זאת, הניסיון שצברו הצרכנים בעולם הדיגיטלי והאינטראקטיבי, למשל באתרים שיודעים לזהות את טעמם ולהציע הצעות מדויקות, מחייבים את בעלי החנויות להציע חוויות חדשות שישמרו על האטרקטיביות. כך נכנסות לתמונה עוד ועוד טכנולוגיות שמעצבות מחדש את חווית הקניות.

"המטרה היא לגרום לכך שיותר אנשים ירצו לרכוש בחנויות הפיזיות", מסביר עו"ד יובל לזי, ראש המחלקה המסחרית הבינלאומית במשרד ברנע ג’פה לנדה, המלווה סטארט-אפים העוסקים בפיתוחים לענף הקמעונאות. "לא רחוק היום שבו נסתובב עם רובוטים בתוך החנויות, ועגלת קניות תיסע בסופרמרקט בשבילנו, ותגיד לנו מתי אנחנו עוברים ליד מוצר שרכשנו בעבר ובדיוק נמצא בהנחה.

עו''ד יובל לזי, ראש המחלקה המסחרית הבינלאומית במשרד ברנע ג'פה לנדה / צילום: נמרוד גליקמן

"הסטארט-אפים בעולמות הריטייל לא מתמקדים רק בשיווק ומכירה, אלא גם בקופות - הפוינט אוף סייל הסופי. עדיין לא נגמר העידן של הקופאית שמורידה את המגנט נגד גניבות, מקפלת את הבגד ושמה בשקית, אבל אנחנו היום נמצאים בשלב ההיברידי - בין נקודות מכירה אוטונומיות לבין נקודות מכירה פיזיות רגילות.

"בסופרמרקטים כבר ניתן למצוא עגלות שמאפשרות לך לבצע את הרכישה תוך כדי הקנייה, ובחנויות כמו H&M אתה מגיע לעמדת המכירה, שם את המוצרים בתוך סל שקורא את המחירים, ואז פשוט משלם. זה מספק שירות נכון יותר, ומצמצם עלויות של כוח אדם".

הפיתוחים הטכנולוגיים מוטמעים בשנים האחרונות ביותר ויותר חנויות אופנה, קוסמטיקה, מזון ועוד. כאן נציג כמה מהבולטים שבהם.

אופנה: המראה החכמה

חברת מיי סייז, שפיתחה אפליקציה למדידת מידות הגוף לצורך רכישות בגדים אונליין, השיקה לפני חצי שנה את המראה החכמה "פירסט לוק" המוצבת בחנויות האופנה הפיזיות. "המראה באה לענות הן על הצרכים של הלקוחות והן על אלה של הקמעונאים", מסביר המייסד והמנכ"ל רונן לוזון. "לקוח שנכנס לחנות הפיזית יכול גם להתחבר לפרופיל שאליו נרשם באפליקציה, ומראת הטאץ’ סקרין תציע לו פריטים במידות שהוא צריך.

"בעצם, המראה עושה לך סטיילינג - בזמן שאת מודדת חולצה, היא תקפיץ הצעה למכנסיים תואמים או אקססוריז אחרים, ובאמצעות כמה לחיצות על המראה תוכלי ליצור קשר עם המוכרים, לבקש שיביאו לך פריטים רצויים ולחסוך זמן ושוטטות. מבחינת הריטיילרים, זה מאפשר להם להגדיל את כמות הפריטים הנמכרים, ולהוריד את הרי הבגדים שנאספים בדרך כלל בתאי המדידה.

המראה החכמה של MySize / צילום: צילום מתוך יוטיוב MySize

"היום אנחנו בונים אווטאר שייראה כמוך, ויוטמע במראה. תוכלי להלביש את הדמות בפריטים שתרצי לקנות אבל לא בא לך למדוד. כשתתלבטי בין מידות, תוכלי לראות על האווטאר איך הבגדים יישבו עלייך.

"עניין חשוב נוסף הוא שבשיטה הזו גם אקט התשלום מתקצר, מכיוון שהמראה מתחברת לקופה שבחנות ואפשר לשלם באמצעותה. עד היום מכרנו תשע מראות, שהראשונה בהן תותקן בחודש הבא בחנות הלבשה תחתונה בטורקיה. שלוש מראות נוספות יותקנו ברשת הלבשה תחתונה באיטליה, ואנחנו במגעים עם חברות נוספות".

בית וסופרמרקטים: לדבר עם שלטים

חברת סקרינס, המתמחה בפתרונות חכמים בנקודות מכירה, מרשתת חנויות במסכים בגדלים שונים, המציעים פרסומות, אנימציות או מידע על מוצרים. "המסר המרכזי שאנחנו מעבירים זה שרצפת המכירה השתנתה לחלוטין בשנים האחרונות, בוודאי בתחרות האגרסיבית מול האיקומרס ומול העובדה שתשומת הלב מופנית לסמארטפונים", אומר גדי דומב, סמנכ"ל טכנולוגיות ומייסד שותף בסקרינס.

"אנחנו בודקים מי עובר ליד המסך ומי עצר מולו, ומגיבים למיקום הלקוח עם חיישנים של נפח ותזוזה. במקום תוויות מחיר עם ברקוד ומחיר יש מסך עם מסרים מתחלפים שיודעים לשרשר ביניהם תוכן. כשמישהו מתקרב למדף - התוכן משתנה, וכשהוא מרים מוצר - מוצג תוכן אחר. המסכים בעצם מייצרים כל הזמן יכולות חדשות של שיווק דיגיטלי, והם כבר פרוסים ב-1,500 נקודות בארץ.

"באיקאה, למשל, בעשרות מהחדרים המעוצבים שבחנויות יש שילוט דיגיטלי שלנו עם סרטונים של איקאה הגלובלית על הרהיטים", מספר דומב. "במתחמי המזון של הרשת צילמנו מחדש את כל המנות, ואנחנו מנהלים את התצוגה יחד איתם. כשנגמרת מנה מסוימת, היא יורדת מהתצוגה. בסניף אשתאול הצבנו בחזית מסכי לד שכוללים מידע על סיילים, ועל מוצרים שנמצאים ברצפת המכירה".

גם בסופרמרקטים יש לשלטים של סקרינס נוכחות. "אם מישהו מרים רוטב עגבניות, המסך יוכל להקפיץ הצעות למתכונים לארוחה לילדים או לארוחה רומנטית, ומי שמצמיד ברקוד של יין למסך מקבל נתונים על היין ועל היקב שבו יוצר.

"בתחום האופנה, אנחנו נמצאים ברשתות כמו MGS ונייק. על המדף יש מצלמה שיודעת אם עומד מולה גבר, אישה או ילד, וכך ניתן להציג לכל אחד מהם מוצר אחר. אם מישהו מתעניין במשהו ספציפי, כמו נעליים של אייר ג’ורדן, המסכים מסביב יתחלפו לסל ממשחק הגמר שג’ורדן היה בו, למשל, כדי להעצים את החוויה".

קוסמטיקה: הפנים החדשות

חברת לוריאל פיתחה חוויה שמשלבת אונליין ואופליין באמצעות מראה וירטואלית, שמתאימה אישית מוצרי טיפוח לעור ולשיער. בפועל, לקוח או לקוחה שמגיעים לחנות מצלמים את פניהם במראה שמאבחנת את מצב העור וגווניו, מבצעת אנליזה שמעבדת את המידע, ומציעה את המוצרים המתאימים. בשלב הבא, הלקוחות יכולים לבחור מוצרי איפור, ולאפר את דמותם המשתקפת במראה, מבלי לנסות אותם על הפנים הפיזיות.

עמדה של לוריאל להתאמת איפור וצבע שיער / צילום: יח''צ

"טכנולוגיה נוספת היא של צבעי שיער - את יכולה להגיע לסופר-פארם, להתחבר לאפליקציה, והטכנולוגיה מנתחת את צבע השיער שלך ומאפשרת לך לבדוק איך צבע ג’ינג’י, בלונדיני או שחור ייראה עלייך", מסבירה ליאת אוליאל, סמנכ"לית שיווק דיגיטלי של לוריאל ישראל.

"המטרה היא שגם השותפים הקמעונאים שלנו יעשו שימוש בכלים הטכנולוגיים. כשאני באה לסופר-פארם עם מוצר, אנחנו פועלים יחד כדי לשפר את חוויית הקנייה של הלקוח. חייבת להיות פתיחות בין היצרנים לקמעונאים".

מסעדות: המבורגר במטאוורס, רובוט ממלצר

קבוצת המסעדות BBB, המפעילה את המותגים BBB, בורגרים ומוזס, ומפעילה בזכיינות כ-95 מסעדות בפריסה ארצית, היא הקבוצה הראשונה ברשתות הקמעונאיות והמזון בארץ שרכשה שטח נדל"ן בעולמות המטאוורס. גם מי שאין לו משקפי מציאות מדומה יכול להיכנס לעולם הווירטואלי, באמצעות מחשב או טלפון ולפגוש את הפוד טראק הווירטואלית.

האוואטרים של הלקוחות ייכנסו למתחם שנמצא בעולם ה-Decentraland, אותו רכשה הקבוצה בשיתוף סוכנות הדיגיטל והחדשנות The Box, ויוכלו לקבל הטבות למימוש במסעדות הרשת הפיזיות הפרוסות ברחבי הארץ, או הטבה להזמנה של המבורגר, למשל, באותו הערב.

בקבוצה גם מתכננים לשלב אירועים שונים מתחום הקולינריה לצד תכנים מעולמות המוזיקה, התרבות והספורט. "המטאוורס מטשטש את הגבולות המוכרים, ומעביר את המשתמש לעולם נטול מרחק וזמן", אומרת אהובה תורג’מן, מנכ"לית ומבעלי קבוצת BBB. "ההשקעה שלנו במהלך עומדת על 200 אלף שקל לפני הפיתוחים. מדובר בנדל"ן שמשתבח עם הזמן, וגם כל עולם הפרסום הולך לשם - נוכל להקים שם שילוט חוצות וירטואלי.

"בימים אלה אנחנו מקדמים שיתופי פעולה עם ספקים שמגיעים מעולמות האוכל הבינלאומיים, שיקימו במתחם דוכנים שלהם. לא מן הנמנע שנקיים שיתוף פעולה עם זאפה, הד ארצי או ראפרים שהתחילו דרך היוטיוב. העולם הווירטואלי מסעיר את הדמיון, ומבטל הרבה חסמים שיש בעולם האמיתי.

"הפעילות היא לאו דווקא מכירתית - יש פה דבר חדשני שמשרת ערך שלנו כקבוצת מסעדות עסקית. הקהל הישראלי לא מפחד משינויים, ולמעשה דורש אותם. חברה ישראלית שנחה על זרי הדפנה לא תמשיך להתקיים לאורך זמן".

הרובוט הממלצר בקפה גרג / צילום: עוזי לוי, יח''צ

גם ברשתות הקפה גרג וביגה הבינו זאת, והחלו לשלב רובוטים בסניפים בתפקידים של "עוזר מלצר" ו"עוזר למארחת". הראנרבוט, שכבר הוטמע במספר מצומצם של סניפים, מסייע למלצרים בעיקר בפינוי הכלים מהשולחנות, כך שאלה יהיו פנויים להתמקד בהזמנות ובשירות הסועדים, ואילו הרובוט "טמי" עוזר למארחת להוביל את הלקוחות לשולחנות. שני הרובוטים לבושים במדים ממותגים, בדיוק כמו המדים של המלצרים והמארחות בסניפים.

על פי הרשתות, הרובוטים גם הם אלו שיבצעו את המשלוחים ברחבי הקניון בו הן פועלות, בעיקר לעובדים בחנויות המתחם שיעשו הזמנה מהמסעדה. לדברי יאיר מלכה, מבעלי קפה גרג וביגה, "ענף המסעדנות סובל היום מקושי לגייס מחדש כוח אדם, לאחר שאלפי עובדים הוצאו לחל"ת בתקופת הקורונה. כעת, בזכות הרובוט החדש, השירות לא ייפגע והמסעדה תשמור על מצבת המלצרים הקיימת".

חדש בקניונים: לקנות בחנויות, לקבל את השקיות ישר לאוטו

גם הקניונים מתאימים עצמם לעידן הפוסט קורונה, ועוברים להציע חוויה היברידית שמשלבת בין השופינג הפיזי לנראות ולשירות שמציעים אתרי האיקומרס. "הקורונה האיצה תהליכים של חיבור לאמצעים דיגיטליים, והבנו שהלקוח בוחר את החוויה", אומר גיא אבן, סמנכ"ל שיווק ודיגיטל בקבוצת מליסרון וקניוני עופר, שקודם לכן כיהן כראש אגף שיווק, דיגיטל ומועדון הלקוחות בשופרסל.

גיא אבן / צילום: אריה בר

"אנחנו שמים דגש על האפליקציות, גם מייעופר וגם האפליקציה החדשה של גרו (אותם רכשו לפני שנה, ש"ס), שיש לה יכולות פרסונליות במטרה ללמוד את התנהגות הלקוח ולהציע הטבות שמתאימות רק לו, בהתאם למיקום שלו.

"הבנת הצורך לשלב בין הפיזי לדיגיטלי הולידה פיילוט שמתבצע בימים אלו בקריון, שמאפשר ללקוח להירשם באפליקציה בעודו עושה קניות בקניון, והיא מאפשרת לו להמשיך במסע שלו בידיים פנויות. הוא יכול להפקיד את הרכישות בעמדות שירות, ולבחור בסיום הבילוי האם לבוא לאסוף אותן, שיביאו לו אותן לאוטו או שישלחו לו אותן הביתה עוד באותו היום. אין לנו שאיפה להקים אתר שיתחרה לקניונים, אנחנו עושים פלטפורמה שמעניקה לקניון הפיזי את החוויה הדיגיטלית".

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הירידות בת"א מתחזקות; מדד הביטוח יורד ב-4%, מניית אנרג'יקס ב-8%

אפ פרטנרס יוצאת מטופ גאם, אלטשולר שחם הפך לבעל עניין ● השקל ממשיך להתחזק מול הדולר, 3.18 שקלים ● בוול סטריט "ראלי סנטה קלאוס" החל, נייקי זינקה ב-5% ● בוול סטריט וברוב הבורסות בעולם לא יתקיים היום מסחר לרגל חג המולד

קמפיין ה־AI של לושה / צילום: מתוך יוטיוב

לשבת בקפה של קלוד, לייצר פרסומת ב-150 דולר: יישומי ה-AI שיככבו השנה

הבינה המלאכותית מסייעת ליוצרי תוכן ולסטארט-אפים לחדור ללב המרחב הפרסומי והשיווקי, אך גם דורשת מהם קיצוניות כדי לבלוט ● דוח מקיף של ארטליסט הישראלית, המבוסס על סקר בקרב כ-6,500 יוצרים (כולל מישראל), מציג את האפשרויות ואת המגמות ב-2026

המשפחות השכולות מפנות את גבן לשר שקלי / צילום: מועצת אוקטובר

"ועדת טיוח": התגובות הקשות לוועדת החקירה הפוליטית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את ההצעה להקים ועדת חקירה פוליטית לאירועי ה-7 באוקטובר ● קצין נפצע מפיצוץ מטען ברפיח, ובלשכת רה"מ זעמו: "חמאס ממשיך להפר את הפסקת האש, ישראל תפעל בהתאם" ● פלדשטיין העיד: עובד לשכת רה"מ נכח בפגישתי עם ברוורמן בקריה ● סגנו של ראש השב"כ דוד זיני פורש מתפקידו בעקבות משבר אמון בין השניים ● עדכונים שוטפים

מרכז שיטור קהילתי חיפה / צילום: בר - אל

מאות שקלים בשנה: המס העירוני החדש שישלמו תושבי חיפה

לראשונה יתווסף לחשבונות הארנונה בחיפה "היטל שמירה", שנועד למימון כוח שיטור עירוני חדש ● התעריף עומד על 2.32 שקל למ"ר, בדומה למקובל ברשויות נוספות כמו תל אביב ורעננה, לצד התייקרות הארנונה הכללית ב־1.626%

שבבים

"יקפוץ ב-30% בשנת 2026": השוק החם שמסמנים בבנק אוף אמריקה

לפי בנק אוף אמריקה, בום הבינה מלאכותית נמצא באמצע דרך ארוכה ותנודתית שתימשך כעשור ● החברות שיובילו את השוק הן אלה בעלות יתרון תחרותי חזק ועמיד שניתן למדידה בדרך פשוטה - שולי הרווח ● וגם, האם אנבידיה יקרה מדי?

אילוסטרציה: איל יצהר

פסק דין: האם ניתן לחייב את הסבים ואת הדודים לשמור על קשר עם הילדה?

סיפור יוצא דופן הגיע לפתחו של בית המשפט לענייני משפחה, כאשר אם לילדה בת 11 הגישה תביעה לאכוף על משפחת האב לקיים קשרים אישיים עם בתה, מאחר שהם מסרבים לעשות כן ● מה נפסק?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

בורסת ת"א ננעלה בעליות - ביום השביעי ברציפות; המדדים בשיא

הדולר נסחר בכ-3.18 שקלים, שיא של כ-4 שנים ● חוקרי רשות ניירות ערך פשטו על משרדי אירודרום ● שיכון ובינוי: טרם התקבלה החלטה למכירת מניות שוב אנרגיה ● איי.סי.אל חתמה על חוזים ארוכי-טווח עם לקוחות בסין ● בבנק מזרחי מסמנים את הסקטורים המומלצים בשוק ההון המקומי ב-2026

צ'ארלי ג'ביס

סוכריות גומי במאות דולרים: איך זינק שכר־הטרחה של היזמת שהונתה את ג'יי.פי מורגן

צ'ארלי ג'ביס, היזמת שהונתה את ג'יי.פי מורגן וניפחה את מספר המשתמשים בסטארט-אפ שלה "פרנק", נידונה ל־7 שנות מאסר ● כעת חשף ג'יי.פי מורגן את רשימת ההוצאות המשפטיות של עורכי דינה: 530 דולר על סוכריות גומי, מגדל פירות ים ואלפי דולרים על שדרוגי מלונות

המקום שבו עמד בעבר בית מעריב וייבנה בו המגדל החדש / צילום: דרור מרמור

רת"א אישרו להכשרת הישוב 10 קומות נוספות למגדל בבית מעריב

לאחר שנים של מאבקים, רשות התעופה האזרחית נתנה אור ירוק לחברת הכשרת הישוב לבנות את מגדל יעקב נמרודי בגובה כ־220 מטר ובכ־52 קומות ● הפרויקט, שיבנה בבית מעריב המיתולוגי, צפוי להפוך לאטרקטיבי במיוחד הודות לנגישות לשני קווי רכבת קלה ● במקביל, בהכשרת היישוב פועלים לקידום היתר בנייה לשטחים העיליים במגדל

מזג אויר חורפי ברד ירושלים / צילום: איל יצהר

האם השיא של השפעת כבר מאחורינו, ולמה כדאי להתחסן?

משרד הבריאות מרחיב היערכות ורוכש מאות אלפי חיסונים על רקע גל שפעת שהגיע מוקדם מהרגיל ● באיזה זן אנחנו חולים השנה, האם החיסונים פחות יעילים, ומה עם הקורונה? ● גלובס עושה סדר

קמפיין מכבי שיצר מקאן ת''א / צילום: צילום מסך מיוטיוב

קופ"ח מכבי יוצאת למכרז פרסום, בענף סבורים שהוא "שערורייה"

היקף התקציב העומד ככל הידוע על כ-25 מיליון שקל יוצא למכרז חדש ● המכרז הוא לחמש שנים, עם אופציה להארכה כפולה של שלוש שנים בכל פעם - כלומר 11 שנים ברצף ● קופת חולים מכבי בתגובה: "המכרז מנוהל באופן מקצועי תחת פיקוח של ועדת המכרזים של מכבי"

יובל לנדסברג / צילום: מורג ביטן

מנכ"ל סנו פורש אחרי 15 שנה. זו הסיבה, וזה המחליף שלו

יובל לנדסברג, מנכ"ל חברת סנו ובנו של בעל השליטה, פורש מהתפקיד ויעבור לכהן כמשנה למנכ"ל כדי להתמקד ב"פיתוח עסקי וכניסה לתחומי פעילות חדשים" ● במקומו ימונה למנכ"ל סגנו, לירן נסימי

המשרוקית מסבירה. דירוג האקונומיסט / צילום: Shutterstock

כלכלת ישראל במקום השלישי בעולם? חכו שתראו מי בטופ 5

ישראל הוצבה במקום השלישי והמכובד של דירוג ה"אקונומיסט". ההישג הזה נחגג כאן ע"י רבים, אבל עד כמה באמת נכון להתבשם ממנו? ● המשרוקית של גלובס

רועי דגני, מייסד אירודרום והמנכ''ל לשעבר / צילום: איל יצהר

בגלל מכרז של משרד הביטחון: רשות ני"ע פשטה על משרדי אירודרום

לפי הדיווח לבורסה, חוקרי רשות ניירות ערך ערכו חיפוש במשרדי אירודרום וחקרו בעלי תפקידים נוכחיים ולשעבר בקשר לחשדות לביצוע עבירות הקשורות לאי-דיווח בזמן על הפסד במכרז של משרד הביטחון ● לאחר הדיווח, מניית החברה ירדה בכ-4%

אסדת קידוח ''תמר'' / צילום: אלבטרוס

ישראל בוחנת מסלול חדש: יצוא גז טבעי דרך קפריסין

הפסגה המשולשת בין ישראל ליוון וקפריסין שהתקיימה השבוע הולידה תוכנית לפרויקט תשתיתי דרמטי ● על הפרק: הזרמת גז מלוויתן ותמר לקפריסין, למורת־רוחה של טורקיה

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

נעילה חיובית בוול סטריט; S&P 500 שבר שיא בפעם ה-39 השנה

S&P 500 עלה ב-0.3%, ונאסד"ק הוסיף ● מניית נייקי קפצה לאחר שמנכ"ל אפל רכש מניות בחברה ● הדולר בדרך לשנתו החלשה ביותר זה 8 שנים ● בארה"ב נרשמה הצמיחה הגבוהה ביותר זה שנתיים, ובבלומברג צופים ביצועי יתר של מניות ערך ב-2026 • לא רק הזהב - גם הנחושת בשיא ● ערב חג המולד, המסחר באירופה ובוול סטריט ננעל מוקדם

שר הכלכלה ניר ברקת ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת

המאבק הבא בין סמוטריץ' לברקת: הגדלת מכסת עובדים זרים

שר הכלכלה הציע להגדיל את מכסת העובדים הזרים במשק ולבטל את האגרות בגין העסקתם ● אלא שבאוצר טוענים: המכסות הקיימות טרם מולאו

דונלד טראמפ על רקע גרינלנד. הודיע על מינוי אחראי לסיפוח האי / צילומים: רויטרס, שאטרסטוק

"הם מנגבים איתנו את הרגליים": המדינה הסקנדינבית שכועסת על ארה"ב

החזית של ארה"ב מול דנמרק: הממשל האמריקאי מינה שליח מיוחד לסיפוח גרינלנד והשעה פרויקטים של ענקית האנרגיה אורסטד ● במקביל, הוטלו איומי מכסים על יצרנית התרופות נובו נורדיסק ● בקופנהגן הגיבו בזעם וזימנו את השגריר לשיחת נזיפה: "ארה"ב הפכה לאיום אפשרי"

חדשות ההייטק / צילום: Shutterstock

מרוץ ההשקעות בבינה מלאכותית עשוי להפוך את 2026 לשנת גיוס האג"ח הגדולה אי פעם

ההשקעות האדירות בתשתיות בינה מלאכותית דוחפות את גיוסי החוב הקונצרני בארה"ב לשיאים חדשים ● מיקרוסופט בוחנת מהפך ב-Xbox: מקונסולה סגורה לפלטפורמת גיימינג פתוחה מבוססת Windows ● אלפאבית קונה חברת אנרגיה ב־4.75 מיליארד דולר כדי להבטיח חשמל למרכזי הנתונים שלה ● ורשות החדשנות מרחיבה את התמיכה במו"פ של התעשייה היצרנית ● חדשות ההייטק

ישי דוידי, מראשי קרן פימי / צילום: יונתן בלום

מכונת המימושים של קרן פימי: 7 חברות שהניבו 2.6 מיליארד שקל בשנה

קרן פימי רכבה על הגאות בבורסה המקומית וביצעה מימושים בשבע חברות ציבוריות שבשליטתה, שרובן פועלות בסקטור הביטחוני ● רוב המימושים הוכרו כרווח, ובשוק מעריכים: "אם הבורסה תמשיך לעלות, פימי תממש באופן דומה גם בשנה הבאה ותנפיק לפחות 2 חברות"