גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כבר לא רק לסמן וי: איך השתנו הרגלי צריכת ביטוח נסיעות לחו"ל

השנתיים האחרונות חידדו את הצורך בביטוח רפואי בעת שהייה בחו"ל ● כך אומר ג'ורג'יו די קפואה, מנהל מכירות ושיווק נסיעות לחו"ל, בהראל ביטוח ● מה חשוב לנוסעים, כמה זמן לפני היציאה מהארץ נרכש ביטוח ועל אילו כיסויים מושם דגש?

צילום: Shutterstock, Jo Panuwat D
צילום: Shutterstock, Jo Panuwat D

הכתבה בשיתוף הראל ביטוח

אחד הסימנים המובהקים לכך שהאביב והקיץ הנוכחי שונים מאלו שהורגלנו אליהם בשנתיים האחרונות הוא העומסים החריגים באולם היוצאים לחו"ל בנתב"ג.

הישראלים חזרו בגעגועים ליעדים קרובים, בינוניים ורחוקים, מפאפוס בקפריסין השכנה, דרך פריז ולונדון האירופאיות ועד לניו-יורק ויעדים נוספים במזרח אסיה ודרום אמריקה. המראות, התחושות והחוויות מחוץ לארץ נותרו כפי שהן, אך יש כמה דברים שבכל זאת השתנו, וביניהם כל נושא ביטוח הבריאות לנסיעות.

"הקורונה בעיקר, אבל גם שינויים גלובליים אחרים - כמו המלחמה באוקראינה, השפיעו על הדרך שבה אנחנו חושבים על הבריאות שלנו בהקשר לתכנון היציאה לחו"ל", אומר ג'ורג'יו די קפואה, מנהל מכירות ושיווק נסיעות לחו"ל, בהראל ביטוח. "אם בעבר הישראלים היו רוכשים ביטוח בריאות לחו"ל רק כדי לסמן וי על הנושא, כיום ההתייחסות היא שונה לחלוטין והפוכה ב-180 מעלות".

די קפואה מסביר כי רבים תופסים כיום את הבריאות בעת נסיעה כנושא משמעותי יותר, כזה שבקלות יכול להשתבש בזמן הלא נכון בחו"ל ולפגום שלא לומר לחרב את הטיול. "אנחנו רואים כיום הרבה יותר תכנון סביב הנושא. למשל, אנשים מבוגרים שעוד לפני רכישת הכרטיס מבררים האם הם עומדים בתנאי הצטרפות לביטוח נסיעות לחו"ל שלנו - ומגלים שאנחנו מאפשרים הצטרפות לביטוח לקבוצת גיל רחבה, עד גיל 95", אומר די קפואה. "יש גם מי שרוכשים את ביטוח הנסיעות יחד עם כרטיס הטיסה, או ממש בסמוך למועד התשלום עליו, ולא כפי שנעשה בעבר יום-יומיים לפני היציאה לחו"ל, או אפילו בשדה, רגע לפני העלייה למטוס", הוא מוסיף.

ג'ורג'יו די קפואה, מנהל מכירות ושיווק נסיעות לחו''ל, הראל ביטוח / צילום: באדיבות ג'ורג'יו די קפואה

"ככלל, לפי הנתונים שלנו, אנחנו יכולים לראות שאם טרום הקורונה קבוצת הגיל של נוסעים בני 40-50 רכשה לרוב ביטוח ברגע האחרון, כיום יש מי שרוכשים ביטוח נסיעות גם כמה חודשים לפני החופשה המתוכננת", אומר די קפואה ומצביע על כך שככל שגיל המבוטחים עולה ורמת התכנון של הנסיעה גדלה - מגמה זו מתחזקת

קיצור או ביטול נסיעה מעסיקים יותר את המבוטחים

לפי די קפואה תכנון מראש של רכישת הביטוח הוא רק אחד מהשינויים שחלו בתחום. נוסף על כך רבים שמים דגש גם על תוכן הביטוח והכיסוי. "הסיטואציות האפשריות שיכולות להסתבך בחו"ל הפכו רבות יותר, ובהתאם המבוטחים ערים יותר לגבי המענה לו יזכו", הוא אומר. "כולם רוצים להרגיש בטוחים בזמן הנסיעה לחו"ל ולדעת שמאחוריהם יש חברה המעניקה את הפתרון המקיף והמתאים להם", הוא מוסיף.

וכך, כאשר מסתכלים לדוגמה על ביטוח הנסיעות לחו"ל של הראל, ניתן לראות כיצד השינוי בצרכי המבוטחים מתבטא, כאמור גם בכיסויים עצמם. למשל, סעיף ההרחבה של ביטול וקיצור נסיעה לחו"ל היה קיים עוד לפני המגיפה - במקרה למשל של אדם שאושפז ליום או יותר, מוות של קרוב ועוד - במצב זה ניתן כיסוי של החזר עד 5,000 דולר בסך הכל, מתוכם עד 2,000 דולר עבור כרטיס נסיעה למבוטח (והכל בהתאם לתנאי הפוליסה). בזמן הקורונה הבינו בהראל שיש לתת מענה גם למגיפה בכיסוי של קיצור או ביטול נסיעה.

דואגים לבריאות שלך גם בחו"ל - לפרטים על ביטוח נסיעות של הראל הקליקו כאן>>

מה נותן הכיסוי של ביטול או קיצור נסיעה במקרה של אירוע רפואי עקב מגיפה? עד 400 דולר החזר עבור כרטיס הטיסה שבוטל במקרה של אירוע רפואי עקב מגיפה, ועד 1,000 דולר עבור קיצור או הארכת שהות בחו"ל במקרה של אירוע רפואי עקב מגיפה, שמתוכם עד 150 דולר עבור לינה. את תקרת הכיסוי ניתן כמובן להרחיב, תמורת תשלום נוסף - ולהגדיל את תקרת הכיסוי של ביטול או קיצור נסיעה בזמן מגיפה ל-5,000 דולר בסך הכל, מתוכם עד 2,000 דולר עבור כרטיס הטיסה ועד 150 דולר עבור הלינה, שהיא מעבר לתקופת הביטוח. הכיסוי הוא עבור המבוטח, המשפחה הגרעינית ומלווה לנסיעה - בתנאי שכולם רכשו את ההרחבה הזו (והכל בהתאם לתנאי הפוליסה).

זה יכול להתאים, למשל, כשטסים ליעדים יקרים יותר ורחוקים וכן כשכרטיס הטיסה אינו גמיש או בעל דמי ביטול מאוד גבוהים. בנוסף לעלויות גם הסיבה עצמה לקיצור וביטול נלקחת בחשבון והפכה לבעלת חשיבות.

די קפואה מסביר: "מדובר בכיסוי שעד היום היה מכסה קיצור וביטול נסיעה בשל מחלה שרופא אישר בגינה כי המבוטח מנוע רפואית לנסוע, או כתוצאה מפטירה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה. אבל מה קורה אם אדם יוצא חיובי בבדיקת קורונה ולא יכול לעלות על המטוס? זה כבר מקרה אחר. גם לכך מיועדת ההרחבה של ביטול/קיצור נסיעה. הקורונה ועניינים בריאותיים שיכולים לעלות כתוצאה ממנה - מעסיקים את המבוטחים", הוא מציין.

כיסוי תאונות בחו"ל ואפליקציה ייעודית

ביטוח הנסיעות של הראל מציע גם כיסויים ושירותים נוספים שנותנים מענה, חלקו ייחודי - כך, למשל, הרחבה שמתייחסת להמשך טיפול בארץ עקב תאונה שהתרחשה בחו"ל. "בהראל הכיסוי הזה הוא חלק מהפוליסה הבסיסית, והוא עומד עד 10,000 דולר (ועד 120 יום) - להמשך טיפול בישראל ברפואה פרטית גם באשפוז וגם לא באשפוז - זה יכול לכלול למשל טיפול פיזיותרפי, הוצאת מסמרים, הורדת גבס ועוד", מדגיש די קפואה.

בנוסף, קיימת אפליקציית הראל חו"ל, הזמינה לכל מי שרוכש פוליסת נסיעות לחו"ל בחברה. המבוטח יכול להוריד אותה ולקבל באמצעותה שירות וליווי לצרכים רפואי או אחר בחו"ל. החל מאיתור רופאים או מרכזים רפואיים בחו"ל, התייעצות עם רופא ישראלי ואף קבלת מקדמה כספית במקרה של ביקור רופא בחו"ל ועד טיפול בבקשות להארכת הפוליסה בזמן השהות בחו"ל.

"במצבים כמו למשל איחור בהגעת מזוודה, אנחנו יכולים להעביר למבוטח באמצעות האפליקציה 150 דולר ישירות לחשבון הביט שלו או לכרטיס האשראי, ככל שהרחבה זו נרכשה", אומר די קפואה ומוסיף כי "אחרי למעלה מ-80 שנות מענה בעולמות הביטוח, הראל צברה ניסיון רב בתחום ביטוחי הנסיעות לחו"ל".

"הניסיון שלנו בולט בכל הנוגע לקשר עם רופאים בחו"ל ותפעול יחידת חילוץ שמטפלת במבוטחינו. יחידת החילוץ שלנו, מורכבת מקבוצת אנשים בעלי כישורים ייחודיים ומיומנויות לבצע פעולות איתור וחילוץ. אבל לא רק. לצורך הדוגמה שלחנו ביום שפרצה המלחמה באוקראינה את צוות החילוץ שלנו לסייע למבוטחים שלנו בגבול פולין ורומניה. אנחנו כל יום עושים הערכת מצב, נמצאים עם היד על הדופק, ומתאימים את הכיסויים למבוטחינו, במישור הרפואי ובכלל", הוא מסכם.

דואגים לבריאות שלך גם בחו"ל - לפרטים על ביטוח נסיעות של הראל הקליקו כאן>>

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

עליות בוול סטריט; קוואלקום ונובוקיור מזנקות לאחר הדוחות

נאסד"ק עולה ב-0.3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● תשואות אגרות החוב עולות, האוצר מתכנן למכור אג"ח בשווי של טרליון דולר בקרוב ● הלילה אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

חממת קנאביס / צילום: Shutterstock

הבשורה מאמריקה שהקפיצה את מניות הקנאביס, גם בת"א

ממשל ביידן הודיע כי הוא בוחן הקלות במגבלות על סם הקנאביס, ושלח את מניות החברות הגדולות בענף לזינוק של עשרות אחוזים בוול סטריט

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס מייקרת את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף בב-19 במאי

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית: התנהלות הממשלה בנושא גיוס החרדים - המשך הרפורמה המשפטית

בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו נכתב כי בהתנהלות בעניין גיוס בני הישיבות "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולעקוף אותו" ● בתוך כך, היועמ"שית הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בגיבוש תוכנית לגיוס בני החברה החרדית

ב-OECD מעריכים כי המלחמה תוביל לפגיעה בתוצר בישראל בהמשך השנה / צילום: ap, Ariel Schalit

ארגון ה-OECD: הצמיחה בישראל תרד, ענף הבנייה יתאושש באופן חלקי

בדוח שפרסם ה-OECD צוין כי המלחמה תפגע בתוצר של ישראל ב-2024 ● לצד זאת, להערכתם, קיים חשש כי רכיבי ההשקעות וענף הבנייה יתאוששו באופן חלקי בלבד ● בדוח מציינים לחיוב את העלאת המע"מ ל-18% ב-2025, ומעריכים כי האינפלציה בישראל תרד בהמשך השנה

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

אילוסטרציה: shutterstock

הירידות בשווקים באפריל חתכו את התשואות בגמל ובפנסיה. איזה מסלול מנייתי נפגע פחות?

על פי תחזית מיטב, בחודש אפריל נרשמו תשואות שליליות של 1.6% במסלולים הכלליים ו-3.2% במנייתיים • התחזקות הדולר מול השקל הביאה את מסלולי ה-S&P 500 לרדת ב-2.5% בלבד, כשהם עדיין מציגים תשואה של יותר מ-9% מתחילת השנה

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: עומר וידר, כדיה לוי

התקדים של רשות התחרות: הציטוטים שסיבכו את אייל רביד, ומי עשויים להיות הבאים בתור?

שנתיים לאחר שנחשפה פרשת תיאום המחירים, רשות התחרות החליטה לזמן את אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום ● לראשונה ובאופן תקדימי, קמעונאי מועמד לדין על בסיס התבטאויות בתקשורת ● בשבועות הבאים צפויות להתקבל החלטות לגבי עוד בכירים

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

גלנט, נתניהו והלוי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמוס בן גרשום-לע''מ, AP

צווי מעצר בינלאומיים לראש הממשלה והרמטכ"ל: האם התרחיש הזה אפשרי ומה המשמעויות

בישראל מביעים חשש שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים בשלטון הישראלי, ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ● מהן הסכנות שבהוצאת צווים כאלה, באילו מדינות הם עלולים להיעצר, ומי ההרכב שיקבל את ההחלטה ● גלובס עושה סדר

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה