גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה אפשר ללמוד מהקמפיין לתחתוני מחזור שהסעיר את צופי הטלוויזיה

בשבוע שבו בית המשפט בארה"ב שינה את הפסיקה בנוגע להפלות, בישראל הושק קמפיין שמסמן עוד צעד בשחרור הנשי, ומציג לראשונה דם בזמן מחזור ● איך השתנה הייצוג של נשים בקמפיינים, עד כמה מותגי המיינסטרים הם גם חלק מהמהפכה, ומתי מה שנתפס כעת כפרובוקציה יהפוך לחלק מהתרבות הפופולרית

סצנה מתוך קמפיין מודיבודי / צילום: צילום מסך
סצנה מתוך קמפיין מודיבודי / צילום: צילום מסך

בימים האחרונים עלה לאוויר קמפיין חדש של המותג האוסטרלי מודיבודי, המציע תחתונים לספיגת דם בעת המחזור החודשי של נשים. הקמפיין, שנוצר על ידי נשים, שבר טאבו המלווה את ענף הפרסום מאז שנוסד, כשבמקום להציג את זמן המחזור ככזה שבו הנשים מחויכות שמחות ולבושות לבן, והדם מדומה על ידי נוזל כחול, הוא הוצג כפי שהוא באמת: לעיתים כואב, לא תמיד אסתטי ומתרחש בגופן של הנשים כולן - שמנות ורזות, צעירות ומבוגרות.

מעבר לכך שהקמפיין כולל דם אדום, הוא גם מוצג בסיטואציות פחות נעימות לצפייה: מכתים את הסדינים או נשטף תחת מי הברז. הקמפיין הזה הוא כנראה סמן קיצוני לאופן שבו פונות פרסומות לנשים ובאופן שבו נשים מוצגות בהן, אולם קשה להתעלם מהשינוי שמתרחש גם בגישתם של מותגי מיינסטרים.

אל הייצוג המסורתי בפרסום של נשים במטבח, מנקות או אומרות 'אמן' אחרי דברי הגבר החכם, הצטרפו גם נשים מנהלות, בנקאיות ורופאות. רותם סלע מובילה את הקמפיין של בנק דיסקונט, קרן מור מובילה את קמפיין בית ההשקעות מור, ועדי אשכנזי מובילה את הקמפיין של הבורסה. אמנם בקמפיין בנק מזרח טפחות הדמות המובילה הוא דביר בנדק, אבל את המידע המקצועי מספקת בנקאית (סוזי).

קרן מור בקמפיין בית ההשקעות מור / צילום: צילום מסך

אפילו בתחום הרכב, שבעבר פנה לגברים באמצעות גברים, חל שינוי - ב-BMW בחרו להציב בחזית פרזנטורית, איילת זורר. מנגד, תפקידים מסורתיים שאליהם לוהקו בעבר נשים - עיין ערך מוצרי כביסה וניקיון - מלוהקים כיום גם בידי גברים. משה פרץ מקדם מותג כביסה, ועברי לידר שהפך לאבא הוא זה שדואג לאיכות המוצרים (במקרה שלו, החלב של שופרסל).

רבים מהמותגים יחשבו פעמיים לפני שיחפיצו אישה וינסו למכור רק באמצעות המראה שלה מוצר לא קשור. במקביל, יותר מותגים בוחרים ללהק לפרסומות נשים שאינן עולות בקנה אחד עם מודל היופי המסורתי, ומגוונים את המסך בסוגים שנים של נשים.

כתוצאה ממאבקים של פעילות פמיניסטיות, אפילו השפה בפרסום מתחילה להשתנות. יותר מותגים מאמצים שפה רב מגדרית, או לפחות מבינים שפנייה בלשון זכר בלבד איננה מקובלת יותר - עיין ערך הפנייה "העובדים והעובדות" שבו נעשה שימוש בקמפיין ההסתדרות שעלה לאחרונה, או הפנייה "לסוכן או לסוכנת" שבו השתמשו בפרסומת של מור.

הקצנה בשני הקצוות

גם בעולם של שינוי, הקמפיין למודיבודי חריג באומץ שלו. הוא עורר סערת תגובות ברשת - אפילו של נשים שהתקשו לקבל את השפה החדשה - וכן נרשמו תלונות לרשות השנייה.

באופן פרדוקסלי, הקמפיין עלה לאוויר בסמוך לאירוע מטלטל אחר שקשור לנשיות, אבל מושך את המטוטלת בדיוק לצד השני, השמרני - החלטת בית המשפט העליון בארה"ב שלפיה הפלות אינן חלק מזכות יסוד של נשים, ולכן כל מדינה בארה"ב להחליט על מדיניות ההפלות שלה - מה שצפוי להביא לאיסור הפלות לפחות בחלקן.

"במרחב הציבורי יש מצד אחד יותר ויותר מנהיגות שמנהלות מדינות, ומצד שני החלטות שלוקחות אותנו שנים אחורה כמו הפסיקה בעניין הפלות בארה"ב. הפרסום הוא מיקרוקוסמוס של המציאות, ורואים את כל המנעד על המסך", אומרת שלי שמיר קינן, מנכ"לית משרד הפרסום באומן בר ריבנאי. "לכן, יש פרסומות שיש בהן החפצה, יש מהלכים שלפעמים נראים כמו אפליה מתקנת ויש את המקום של מודיבודי, שהוא 'תראו אותנו כמו שאנחנו'.

"מעמדן של נשים משפיע על פרסום, והפרסום משפיע על מעמדן של נשים, וככל שחולפות השנים שני הקצוות הופכים להיות קיצוניים. מראים דם של מחזור בפריים טיים, מה שנראה לאנשים קיצוני אפילו שזה טבעי, אבל אי אפשר לשים שילוט של נשים בבני ברק. לפרסום יש תפקיד לא רק בשיקוף של המציאות אלא גם ביצירת מציאות, בלהזיז מחוג".

שרון שלו לבצור, שותפה במשרד מנצ', סבורה כי הקמפיין של מודיבודי הוא עוד שבירת טאבו בכל הנוגע לייצוג של נשים בפרסום ובמרחב הציבורי. "אנחנו רואים לאורך תקופה מעבר מייצוג של נשים כאובייקט שנועד לשרת את המבט הגברי לסובייקט - נשים כבנות אדם שהן שונות זו מזו.

קמפיין החזיות של אדידס / צילום: אדידס

"שבירת טאבו, מעצם הגדרתה, מעוררת סערה וגורמת לגורמים להיאחז בעולם הישן ובנורמות כפי שהם מכירים אותם. לכן, לצד תגובות נרגשות ברשת שמברכות על נרמול חוויית הווסת הנשית כפי שהיא באמת, יש לא מעט תגובות של נשים שמזדעזעות מתכנים שהם לכאורה מלוכלכים ואמורים להישאר בחדרי חדרים".

הדור שאומר "תתמודדו"

לבצור מזכירה כי סערה דומה התחוללה לפני מספר חודשים בעקבות קמפיין בינלאומי של אדידס לחזיות ספורט, שבו הוצג מגוון של יותר מ-20 זוגות שדיים חשופים במגוון גדלים, צורות וגילאים, עם הבטחה שכל אישה תוכל למצוא באדידס חזייה שמתאימה לגוף שלה (בנוסף עלה קמפיין של נשים שונות עם החזייה). זאת בנוסף למותגים שנותנים בשנים האחרונות לגיטימציה לשיער גוף נשי מבלי להתבייש, ולנסות להסיר או להסתיר.

"כמו בכל מהפכה, מה שבשלבים הראשונים נראה כפרובוקציה ומעורר סערה גדולה, סופו להתנרמל ולהפוך לחלק מהתרבות הפופולרית", אומרת לבצור. "כל מה שאנחנו רואים כעת בעולם - הרגולציה על הפלות בארה"ב, והקולות השמרניים שיצאו בשנה האחרונה נגד תכנים בדיסני - לכל מהפכה יש תגובת נגד, והתגובות רק מעידות על עוצמת השינוי. אם השינוי לא היה דרמטי, הוא לא היה מעורר תגובה כה משמעותית של כאלה שמרגישים שזזה להם הגבינה".

גם אימי עירון, מנכ"לית משרד הפרסום ליאו ברנט, מתייחסת לקוטביות שבה חיות נשים - בין פתיחות לשמרנות - גם במרחב הציבורי וגם בפרסומות. "דור הפרסומאיות הצעירות בארץ ובעולם מישיר מבט ואומר 'זה מה שאנחנו, תתמודדו'. אין להן רצון לשאת חן, לשרת בגופן קודים פטריארכליים או כל אינטרס מסחרי מחפיץ אחר. יש להן השפעה גדולה, והן יודעות לפעול במדיה וקולן נשמע היטב.

"ועם זאת, מה שאמור היה להיות כבר מזמן טבעי והגיוני: נשים מלאות, נשים שאוהבות לאכול, נשים שמצטלמות עם תינוק וביקיני ומחזור בצבע דם, עדיין נתפס כהתרסה נגד קיבעונות חברתיים שמסרבים לעזוב, ומעורר סערה תקשורתית. העין עוד לא התרגלה, וגם התודעה הקולקטיבית לא".

סצנה מתוך קמפיין מודיבודי / צילום: צילום מסך

עירון מפנה את האצבע לכך ש"בכל פעם שנדמה שהמחוג זז, העולם לוקח צעד אחורה. לאור ההגבלות החדשות שהטילו האמריקאים על חופש הבחירה של נשים ועל גופן, קשה שלא להסתכל בחשש גם על העתיד שלנו".

דרושה תעוזה פרסומית

כאמור, עוד לפני הקמפיין למודיבודי ניכר היה שענף הפרסום מאמץ תפיסות חדשות בנוגע לנשים. השינוי בא לידי ביטוי בכמות גדולה יותר של נשים מנהלות במשרדים עצמם, וגם באופן בו מוצגות נשים בפרסומות.

"עולם הפרסום מתחיל להבין שלא כל פריים חייב להיות אסתטי ומהוקצע, שיש יופי בשיקוף המציאות כפי שהיא, ושבסופו של דבר זה גם נוגע יותר בצרכנים ובצרכניות ומייצר אימפקט", אומרת שמיר קינן. "אני מאמינה שהתפקיד של פרסום ומפרסמים הוא לזוז לכיוון היותר מודרני, הם לא משרתים כלום בפרסום השמרני. אבל זה דורש הרבה אומץ".

לתפיסתה של שמיר קינן, לצרכנים יש כוח לגרום למפרסמים להשתנות. "בדיוק כמו שאם החוק נגד הפלות ישונה, הסיבה לכך תהיה לחץ ציבורי יבוא מהרחוב - כך גם בפרסום. יהיה שינוי רק מצרכניות שיגידו 'ככה אתה מפרסם? לא קונה את המוצר שלך'.

"בעולם האמיתי ה'רחוב' זה האזרחים והאזרחיות. בעולם הפרסומי 'הרחוב' זה הצרכניות והצרכנים. בסופו של דבר, למפרסמים אין סנטימנטים. הם רוצים למכור, ואם יחשבו שכוח הקנייה של מי שלא רוכש אותם בגלל סגנון מסוים גדול יותר מכוח הקנייה של הקהל שהם משמרים כרגע, השפה הפרסומית תשתנה.

"הבעיה היא שבישראל, למעט מחאת הקוטג', אין מחאות שמחזיקות לאורך זמן. כשיש משבר אומרים 'נחרים אותם' אבל זה לא באמת קורה, כי הציבור הישראלי לא באמת יוצא לרחובות. הציבור עייף ולמוד קרבות, וחם פה, מה שגם משפיע".

לבצור מזכירה ש"אמנם באופן טבעי נוטים לחשוב שמי שקל לו יחסית לבצע מהלכים כאלה זה מותגים שהם צ'לנג'רים או מותגים קטנים, שלכאורה יש להם פחות מה לסכן ויותר קל להם לבעוט במוסכמות. אבל אדידס כן העזו, ועשו מהלך כזה. אני מקווה שיותר ויותר מותגים, גם גדולים, יפרצו דרך. זה לא פשוט, ואני מבינה את כאבי הבטן וההתפתלויות, אבל זה מצדיק תעוזה".

יוצרות הקמפיין: "יש חוט מקשר בין וסת לפערי שכר"

מאחורי יצירת קמפיין מודיבודי עומדות שתי נשים: ליבי טישלר, אשת קריאיטיב ואסטרטגיה ואקטיביסטית בנושא זכויות נשים, ואודליה אבינועם, המסייעת למותגים, ארגונים ויזמים לספר את סיפורם ולצמוח דרך כלים של מיתוג, סטוריטלינג, קופי וקריאיטיב.

"זו הפעם הראשונה שבה נערות ונשים יכולות לראות קמפיין על מוצרים לווסת, ולהזדהות עם הנשים שהן רואות על המסך. לא מציגים להן נוזל כחול לניקוי שמשות, מציגים להן את המציאות כמו שהיא", אומרת אבינועם. "נשים קונות אחרת ממה שהיינו קונות לפני 10 ו-20 שנה, ומגיעות עם מערכת ציפיות שונה. אנחנו רוצות שהמותג ידבר אלינו כאילו שהוא מבין מה אנחנו חוות בעולם, מה עובר עלינו ומה מצחיק אותנו".

טישלר נותנת דגש לנרמול השיח על הווסת. "הקהל שבאמת נדרש לפרסומת הזו הוא קהל חדש שחייב לשמוע את זה, לראות את זה ולהעביר את זה הלאה - גברים בכלל, ואבות לבנות בפרט. אנחנו גדלנו לעולם שבו בפרסומות נשים הן חפץ. אבות לילדות היום צריכים לראות את הפרסומת, ולהגיד כל הכבוד. והאמת, שגם תגובות כאלו הגיעו".

"מעבר לחשיבות שיש לזה לנשים, זה חשוב לנו כחברה", מוסיפה אבינועם. "למותגים יש אחריות. עולם הפרסום לא מתחיל ונגמר בלפלח קהל יעד, ולמכור לו את המוצר הזה או ההוא. הוא מעצב תודעה, מוביל טרנדים ומייצר שפה.

"הצרכנים והצרכניות מחפשים את האמירה, את הקול השפוי ואת המוצרים שהם רואים ורואות בהם את עצמם. יש חוט מקשר שעובר בין הסתרת הווסת לבין פערי שכר, הטרדות מיניות והתוצאות שאנחנו רואות היום בארה"ב. נרמול השיח מאפשר לגברים ונשים לשאול שאלות, ולנהל שיחה כנה יותר".

"הבחירה היא המסר", מחדדת טישלר. "לא נעים? זפזפו. יש גם מלא אנשים ונשים שמגיבים 'לא מתאים לי, עד כאן, הגזמתם, זה מגעיל', ונוצר שיח, שהוא למעשה חלק מהותי מהמטרה - ליצור עוד ועוד מרחבים שבהם אפשר לדבר על המציאות".

באיזה אופן זה גם תורם למפרסם עצמו?
אבינועם: "אנחנו בעצם אומרות לעולם: היי תשמעו, הנרטיב השתנה, אנחנו מספרות פה סיפור חדש, כבר אי אפשר לחזור אחורה. כבר אי אפשר להמשיך לקפוץ על טרמפולינה או לעשות לינוי אשרם בבגד גוף צמוד ולבן. קהל היעד כבר לא שם, התקדמנו. היום הלקוחות של מודיבודי מבינות שרואות אותן, שמתחברות אליהן, שיש אמת. אין מפרסם שלא היה רוצה לדעת שזה מה שהקהל שלו חושב עליו.

"אין לי ספק שנראה גם את המותגים המסורתיים עושים צעד קדימה. אולי הם יצטרכו להתנהל בזהירות מול ציבור כזה או אחר, אבל איפה שתהיה הזדמנות, הם ינסו להביא אמת. אין להם ברירה. זה כמו שהיום ארגונים מוסדיים מוכרחים לעבוד בדיגיטל כי אם הם לא שם, הם לא מספיק נגישים. לפני 15 שנה לא האמנו שיום אחד נוכל להתכתב עם הצוות הרפואי שלנו אונליין באפליקציה".

טישלר: "ככל שהמותג מראה יותר אנושיות, ככה הוא יותר מחובר וגם מוכר, והמפרסמים והמפרסמות מרוויחים. זה לא אומר שהמותג חבר או חברה שלי, זה אומר שברור לנו היום שהכל זה בני ובנות אדם, שיש שם א.נשים מאחורי השם. נתחיל מזה. אנושיות".

לאן עוד צריך להתפתח?
אבינועם: "עולם הפרסום הוא שיקוף לחברה שאנחנו. יש לנו כחברה עוד דרך לעבור ביכולת לתת מקום גם למי שרחוק מאתנו בתפיסות, ביכולת לשבת לדבר, להגיד מה מכאיב, לחשוב על האפשרויות, להביא אמת ולהצליח להתמודד איתה.

"ההתפתחות הזו תלויה ביכולת למתוח את גבולות האומץ. בקמפיין של מודיבודי שחטנו פרה קדושה בפריים טיים. לצד התגובות המזועזעות, הרשת נשטפה באלפי תגובות של נשים וגברים שמשתפים כמה שזה היה נחוץ, וכמה שזה הגיוני ושפוי להראות את זה כמו שזה. אז מודיבודי כבר העזו, ואני מאמינה שתכף גם אחרות ואחרים יעזו".

עוד כתבות

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים