גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"לית פוקס הום מתכוננת להסתער על קנדה ומספרת מתי היא מעדיפה להתקשר להראל ויזל

עם קרוב ל־100 חנויות בישראל, טליה פורת מנכ"לית פוקס הום מבינה שהעתיד הוא או קניבליזציה או התרחבות לחו"ל ● ב־2023 תפתח רשת עיצוב הבית בבת אחת 8 סניפים בטורונטו, כי "כשאתה מאמין בחזון שלך, אתה לא מגשש בקטן ולא ממצמץ. אתה מהמר" ● בראיון לגלובס היא מספרת גם על שיתופי הפעולה עם וולט וארקפה, ומגלה מתי הכי טוב לתפוס את הראל ויזל לשיחה

טליה פורת / צילום: איל יצהר
טליה פורת / צילום: איל יצהר

טליה פורת, מנכ"לית פוקס הום, מותג אופנת הבית של קבוצת פוקס, חיה את תחום עיצוב הבית כבר שני עשורים. בשבע השנים הראשונות כיהנה כסמנכ"לית הסחר של המתחרה, גולף אנד קו, ואז הגיעה הפנייה מבעלי פוקס, הראל ויזל, שהציע לה לחצות את הקווים. "הייתי באזור נוחות מאוד טוב - חברה שעבדתי בה 15 שנה, וכבר לא הייתי צריכה להוכיח את עצמי לאף אחד", מספרת פורת. "אבל הראל יודע למכור חלומות וגם להגשים אותם, ואני רציתי לעשות משהו מאפס, ולעשות אותו נכון. זה מפתה.

"הגעתי עם המון ביטחון עצמי שאני יודעת הכול, ושאף אחד לא יכול ללמד אותי כלום בעולמות האלו. היום אני חושבת שאם הייתי באה ממקום קצת יותר צנוע, הייתי רואה שאני יכולה ללמוד, למשל בתחום ניהול המכירות שהיה לי מאוד זר. לקח לי שנתיים־שלוש להתאפס על העולם הזה, ולהבין איפה לשים את האיזון בין ניהול המכירות וניהול הקולקציה והעיצוב. אולי גם הייתי יכולה להאיץ חלק מהתהליכים קצת יותר מהר".

היום כוללת הרשת כ־95 חנויות, מתוכן כ־30 חנויות משולבות עם אופנה, אבל פורת מודה שלאורך השנים לא הייתה בטוחה שתגיע להיקף הפעילות הזה. "הקמתי את פוקס הום מבלוקים, ובכל פעם היה נראה לי שזהו, די, מיצינו, יש כבר הרבה חנויות, ואז אמרנו רגע, יש עוד מקום. באחת מישיבות הדירקטוריון, עוד כשהיינו רק 65 חנויות, אמרו לי 'טליה, מה את חושבת?'. אמרתי שלדעתי מיצינו את ישראל. אמרו לי שאני צודקת. אבל אצל הראל אין מספיק, וזה מוכיח את עצמו".

לפני 7 שנים, כשהיו לכם 50 חנויות, התראיינת לגלובס ואמרת שהיעד הוא 60-65 חנויות. היום אתם מתקרבים ל־100. תמשיכו להתרחב?
"אני יכולה לפתוח עוד 5 - 6 חנויות בארץ, אבל בואי נהיה מציאותיים. בסוף זו קניבליזציה, את אוכלת מעצמך, אז היעד הבא הוא חו"ל. כשאני מסתובבת בעולם אני לא מוצאת קונספט כמו שלנו. בחו"ל אנשים רגילים לקנות את מוצרי הבית בבתי כלבו, קונספט שכמעט לא קיים בארץ".

לחנך את השוק

התוכנית המקורית של ויזל ופורת הייתה לפעול בחו"ל דרך זכיינים. "בדקנו את הנושא בכמה מדינות, אבל לא רצינו לתת את המותג לכל מי שמוכן לשלם. היו רשתות ישראליות שניסו להתפרס לחו"ל, ולא הצליחו. לא רצינו ללכת בלי להיות בטוחים ב־100% שנצליח. ואז הקמנו רשת ריטייל בקנדה לנייקי, ובא הרעיון, למה לא קנדה.

"לפני ארבע שנים נסעתי לבדוק את השוק בטורונטו, והייתי בהלם. אני רואה קניונים עם מלא חנויות ספורט וביגוד, אבל לא הייתה חנות אחת לאופנת הבית. התחלתי לחשוב: מצד אחד זו הזדמנות, שוק בתול לגמרי, ומצד שני, זה הרתיע אותי. למה אין? הרי קנדה היא מדינה מתקדמת. זה העלה סימני שאלה.

"ואז הראל ואני החלטנו שנעשה עוד נסיעה, וראינו ניצנים. קמה רשת אחת, ועוד אחת, ואני שמחה, כי אני לא מפחדת מתחרות. להיפך. ברגע שיש חנויות בעולם שלך יש ביקוש, יש פתיחות של השוק. אחרי הקורונה, כשכל המודעות לעולם הבית צמחה, אמרנו שזה הזמן".

על פי התכנון, במאי 2023 תפתח פוקס הום בבת אחת שמונה חנויות בקניונים מובילים בטורונטו. "זו אופרציה מטורפת, פרויקט מורכב. זה לא כמו באופנה שאומרים 'יאללה, חסר לי משהו, אז אני מטיסה' כי אין הרבה נפח למוצר. בעולם שלנו, הנפח הוא היסטרי, וההובלה יכולה לעלות לי פי 20 מהמוצר אז אני חייבת לשנע את זה ימית".

זה מהלך שאפתני, גם שמונה חנויות בבת אחת וגם לעשות לקנדים חינוך שוק.
"ברגע שהקמת את האופרציה, בשביל פחות משלוש חנויות אין טעם. גם מבחינת רווחיות, לשלוש ולשמונה זו כמעט אותה אופרציה, אז ככל שיש יותר חנויות יש יותר הכנסות. נכון ששמונה חנויות זה מאתגר מאוד, אבל אני מאמינה שנצליח. כשאתה מאמין בחזון שלך, אתה לא מגשש בקטן ולא ממצמץ. אתה מהמר, ועם זה אתה יכול להצליח.

"במרכז איטון, שנמצא בלב טורונטו, נכנסים 52 מיליון איש בשנה. אז גם אם הם לא נכנסים לחנות של פוקס הום, הם רואים אותה והיא נכנסת להם למודעות. אין לי גם מה לצאת בקמפיין פרסומי על ההתחלה. קודם רואים אותך".

אפקט הקורונה

כמו עולם האופנה, שהושפע מפתיחת השווקים למזרח והורדת העלויות, גם בקטגוריית העיצוב לבית התפתחה מגמת הפאסט פאשן. "היום כבר לא מקבלים סט פורצלן בחתונה, והמשפחה שומרת אותו שלושה דורות. העולם הזה מאוד השתנה, וזה שיחק לידיי", אומרת פורת.

"המגמה של אופנה וצרכנות, החשיפה, הפרסומות והאונליין, כולם מדרבנים את המכירות. אין גם ספק שבתקופת הקורונה, כשהחנויות היו סגורות, האונליין פרח כי אנשים רצו לפנק את עצמם בבית. וכשיצאנו מהקורונה זה היה בום, פשוט פיצוץ, ושנת 2021 עזרה לפצות על שנת 2020.

"למזלנו, היינו ערוכים טוב עם מלאים. אנחנו כל הזמן קונים שנה מראש, ולא מפחדים להביא יותר ולקחת סיכונים, אז לא היה חסר לנו כמעט כלום בחנויות. בחודשיים־שלושה האחרונים כל הקטע של הוצאה על עולם הבית קצת נעצר, כי אנשים חזרו לנסוע וללכת לאירועים. חזרנו לרמה של 2019, שהייתה גם שנה מצוינת. אני מאמינה שתוך חודש־חודשיים זה יתאזן".

יכול להיות שזה קשור ליוקר המחיה הגואה בחודשים האחרונים. כשאנשים נאבקים על התייקרות סל המזון שלהם, הם קונים פחות מוצרים לבית.
"אנשים תמיד יקנו מוצרים לבית. לצערי, אני לא רואה בארץ מודעות צרכנית ליוקר המחיה. תסתכלי מה קורה בשדה התעופה. מאיפה לאנשים יש כסף? זה מטורף. הזמנתי כרטיס לאיטליה בספטמבר ב־900 דולר. זה מחיר של כרטיס לארה"ב. למה המחירים עולים? כי יש ביקוש. את הולכת בסופר בארץ ורואה את העגלות, וגם זה מטורף. למה חברה כמו קרפור באה לארץ? כי הצרכנות פה בארץ זו תופעה.

"אנחנו לא העלינו מחירים בצורה דרמטית, כי אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה בעולם, ומשתדלים לקנות בזמן הנכון. אנחנו קונים הרבה קדימה, ו־60% מהמוצרים שלנו הם רב שנתיים. כוסות שקופות וצלחות לבנות זה בייסיק שאת צריכה און גואינג. אז אנחנו יכולים לנווט את הקניות שלנו לפי מה שקורה למחירי הגלם.

"בזמן הקורונה היו עליות מטורפות, בגלל הבעיות בשרשרת האספקה. עכשיו אפשר לראות שזה מתמתן. אז מצד אחד האינפלציה עולה, ומצד שני את לא תראי את זה בראש השנה בחנויות. את כן תראי את זה בעוד שנה, כי אני קונה עכשיו לעוד שנה.

"עכשיו, למשל מחירי האלומיניום ירדו, אז אני מנחה את הקנייניות שלי ללחוץ על הספקים שאנחנו קונים מהם מוצרים מאלומיניום. יש כל הזמן את המשחק של ביקוש והיצע, והחוכמה היא לדעת לנצל את זה לטובתך".

הזכרת את קרפור. את חושבת שהרשתות הבינלאומיות שמגלות עניין בארץ לאחרונה יביאו את הבשורה?
"אני לא חושבת שזה יגרום להורדת מחירים דרמטית. אולי בהתחלה, אבל השוק פה הוא מטורף. הישראלים צורכים הרבה, והלוואי שהן לא יתפתו להרוויח פה יותר ממה שהן מרוויחות בחו"ל. הן ייכנסו בהתחלה עם מחירים אטרקטיביים מאוד, אבל בואי נראה מה יקרה אחרי שנה. רשתות בינלאומיות אחרות בארץ הן פי שניים ושלושה במחיר מחו"ל".

מתכננת שנה קדימה

הבחירה בשם "פוקס הום", מספרת פורת, קשורה למועדון הלקוחות הגדול של החברה האם. "זה נתן לנו עוצמה על ההתחלה. את מיד מדבררת את עצמך, יש לך קהל לקוחות נאמן. התחלנו עם חנויות גדולות, צמצמנו קצת ועכשיו אנחנו עולים בחזרה".

על שיטת הניהול שלה היא אומרת כי "אצלנו פעמיים בשבוע כל המנהלים יורדים לשטח. אם את לא רואה בעיניים ומדברת עם לקוחות, את לא רואה את זה בדוחות. כבר 13 שנים אין יום שאני בשטח ולא רואה משהו. את לא יכולה לשבת במשרד במיזוג, וזה דבר שלמדתי בקבוצה. זה נותן לנו בידול אדיר".

אתם וגם המתחרים שלכם מציעים עכשיו הנחות של 50%־70%. זה לא באמת בידול.
"אנחנו לא ממציאים את הגלגל. יש חוקיות בריטייל. יולי אוגוסט אלו חודשים שמאופיינים בסיילים, מכיוון שצריך להחליף קולקציה. את תמיד קונה יותר ממה שאת מאמינה שתמכרי, כי את לא יכולה להישאר עם מדפים ריקים. כשצריך לפנות מקום לחדש, את סולקת במחירים נמוכים יותר.

"הכול אצלנו מתוכנן שנה מראש. תשאלי אותי היום, ואוכל להגיד לך בדיוק בכל חודש איזה מבצע עומד להיות. כל יום, כל שבוע, כל חודש את רואה בדיוק באיזה רווח גולמי את. זה מנוהל בדקדוק מדעי".

ומה באשר למערכת היחסים עם הבוס, הראל ויזל? "כמה שכולם מסתכלים עליו ואומרים מה זה הדבר הדורסני הזה והכוח הזה, בסופו של יום למי שנמצא לידו יש שם לב ענק", אומרת פורת. "אין שעה ביום שאי אפשר להתקשר אליו, אבל בשש בבוקר זה השיחות הכי טובות לנהל עם הראל, ככה אפשר לקבל אותו עם קשב.

"הוא אדם שאת יכולה לשכנע, אבל את צריכה להיות אסרטיבית ולהביא נתונים, זה לא באוויר. תבואי עם תוכנית לכל דבר. זה משהו שאני באה איתו היום לעובדים שלי. אתה רוצה מהלך? תוכיח לי א' ב' ג'".

הלקוח הגמיש

ב־2020 הוקמה זרוע החדשנות של הקבוצה Fox Labs, שמאתרת סטארט אפים בתחום הריטייל טק בארץ ובעולם, מטמיעה אותן במותגי וזרועות הקבוצה השונות ומבצעת השקעות אסטרטגיות בטכנולוגיות שפותרות אתגרים לכל אורך שרשרת האספקה: איקומרס, דאטה, פינטק, לוגיסטיקה ותפעול, חדשנות בחנויות פיזיות, ועוד.

"כמנכ"לית אני מאוד אוהבת את עולמות החדשנות, למרות שזה דורש הרבה קשב ניהולי", מספרת פורת. "קחי את וולט לדוגמה. בשנה האחרונה חברנו אליהם, היינו הראשונים בנון פוד שפתחו חנויות בוולט - את רוכשת מה שאת רוצה, וזה מגיע תוך חצי שעה אלייך הביתה. לצערנו, באתר שלנו מגיעים היום ל־3־4 ימי משלוח, בתקופות לחץ גם ליותר. לפעמים זה לא מספיק מהיר".

שיתוף פעולה נוסף של פורת הוא עם רשת ארקפה. "הקמנו סניפים שלהם בתוך חנויות שלנו. זה קונספט שעובד פצצה. עכשיו אנחנו מתכננים את החנות השישית או השביעית". מלבד שיתופי הפעולה הללו, לאחרונה החלה הרשת בפיילוט חדש שכולל מצלמות שסורקות את מסע הלקוח בתוך החנות ומנתחות את ה אזורים שאליהם הוא ניגש, על מה הוא מסתכל, מה זמן השהייה שלו בסניף. "כך אני יודעת איך להזיז את הדברים בחנות", מסבירה פורת.

את 12 שנים בתפקיד. מה למדת על הצרכן הישראלי שלא ידעת קודם?
"הוא מתפתח ורוצה גמישות. פעם היית מוכרת קופסת סטים 18 חלקים. היום כל אחד רוצה לקחת כמות לבחירתו, שהכול יהיה זמין. אני לא מתיימרת להיות בוטיק, ולא מוכרת את השפיץ של האופנה. החזון שלי מהיום הראשון הוא להציע מוצרים אופנתיים לקהל הרחב ביותר, במחירים הנגישים ביותר, ושלא ירגישו ריחוק כשנכנסים לחנות. לא להפחיד את הצרכן".

רון רוטר מנכ"ל קסטרו אמר לפני שנה ש"המתחרים שלנו הם יותר זארה הום ו־H&M הום. פוקס הום זה יותר פאסט פאשן". מה חשבת על זה?
"זארה באה עם אופנה אירופית, ובשנה האחרונה הם כמעט עזבו לחלוטין את תחום אירוח השולחן, ועברו יותר לעולמות הדקורציה. מאז הפתיחה לפני 5-6 שנים הם נשארו עם שני סניפים, ולא התרחבו. כנ"ל H&M, שהיא לא רשת יותר אופנתית, להיפך. אני חושבת שאני לא נופלת באופנתיות, ומי שייכנס לחנויות שלנו יקבל מבחר גדול ומעודכן".

השוק לא רווי כבר?
"רווי?", פורת פוערת עיניים, מזועזעת. "כמה רשתות אופנה יש בארץ? כמה רשתות אופנה בינלאומיות נכנסו לארץ? אם נספור לעומתן את הרשתות לבית זה כלום.

"היום השוק השתנה. יש משפחות שבכל שולחן חג יש סיפור אחר בצבעים אחרים. גם הסקטור הדתי, את לא מבינה איזה טירוף שם. כמו שאת תעלי סטורי עם אופנה, שם הנשים מעלות את השולחנות שלהן. זה ההיילייט. בכלל, אנשים מארחים הרבה, והשולחן הפך להיות חלק מהתדמית לא פחות מאוכל".

ענף של 4.5 מיליארד שקל בשנה

לפי נתוני דן אנד ברדסטריט, ענף אופנת הבית מגלגל כ־4.5 מיליארד שקל בשנה, והתחום צומח מדי שנה בכ-5%. השחקניות המובילות בענף הן איקאה, גולף, פוקס הום, ביתילי, קבוצת נעמן־ורדינון, מקס סטוק ועוד. זאת לצד רשתות האופנה שהתפתחו בתחום, ובהן קסטרו וזארה, וכן לצד פעילות ענפה של רשתות המזון ורשתות הסטוק, שהרחיבו את שטחי המדפים בתחום. בנוסף, קיימת תחרות משמעותית מצד אתרים מקוונים מקומיים ובינלאומיים.

לפי דן אנד ברדסטריט, את המכירות בענף ב־2020 הובילה איקאה, עם מחזור מוערך של כ־500 מיליון שקל ממכירת תמהיל מוצרים שאינו ריהוט כבד (נתח השוק מוערך ב־13%). אחריה קבוצת גולף עם הכנסות של קרוב ל־400 מיליון שקל מפעילות אופנת הבית (נתח שוק: 10%), ולאחר מכן פוקס הום, ביתילי ונעמן־ורדינון עם הכנסות של 300־330 מיליון שקל (נתח שוק לכל אחת: 8%). לפי הערכות, ב-2022 עומד נתח השוק של פוקס הום על כ-15%.

נזכיר כי מגפת הקורונה הזניקה את פעילות הענף, כשההכרח להישאר בבית בתקופות הסגרים לצד סגירת השמיים והשבתת מקומות הבילוי, גרמו ללא מעט אנשים להשקיע בעיצוב הבית. לפי נתוני צ'מנסקי בן שחר, הפדיונות הממוצעים של מרכזי המסחר, הרשתות והחנויות ב־2021 עלו ב־10%־5% בממוצע ביחס לשנת 2019 (טרום הקורונה), כאשר בין הנהנים העיקריים היו מרכזי הלבשת הבית - ובהם חנויות עיצוב ואקססוריז לבית.

"הענף פורח בשנים האחרונות כפועל יוצא של הפריחה בענף הנדל"ן ושל הגידול המתמיד במכירת דירות חדשות", אומרת אפרת שגב, סמנכ״לית דאטה ואנאליזה בדן אנד ברדסטריט. "זו הסיבה ששחקניות חדשות כמו זארה וקסטרו נכנסו, תוך ניצול יתרון לגודל כמו פריסה ענפה ויכולת מיקוח מול מפעילי הקניונים.

אפרת שגב, סמנכ״לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט / צילום: ניב קנטור

"דווקא ההאטה כפי שהחלה בענף הנדל"ן בחודשים האחרונים, כפועל יוצא של העלאת מס הרכישה על משקיעים וסיום סביבת הריבית הנמוכה במשק, עלולה למתן את קצב צמיחת ענף אופנת הבית, ככל ותימשך.

"השוק בכללותו נשלט על ידי מספר רשתות גדולות באופן מצרפי, על חשבונן של החנויות העצמאיות שהולכות ונעלמות".

טליה פורת
אישי: בת 64, נשואה ואם לשניים. מתגוררת בתל אביב.
מקצועי: בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון. הייתה זכיינית של רשת חוויה במשך 4 שנים. לאחר מכן עבדה 14 שנה בגולף קו ואינטימה במגוון תפקידים. מאז 2010 בפוקס הום.
עוד משהו: חובבת גדולה של מחול מודרני. "אני משתדלת לא להחמיץ אף הופעה. בשנה האחרונה הצטרפתי כחברה לוועד המנהל של מרכז סוזן דלל".

פוקס הום
תחום עיסוק:
מוצרים לעיצוב הבית.
היסטוריה: הוקמה בשנת 2010, על ידי הראל ויזל בעלי רשת פוקס. מאז ועד היום מנוהלת על ידי טליה פורת.
נתונים: הרשת כוללת 95 חנויות, מתוכן כ־30 חנויות משולבות בהן נמכרים פריטי הלבשה יחד עם פריטי כלי בית וטקסטיל. נתח השוק של הרשת מוערך ב־15% מענף עיצוב הבית.

עוד כתבות

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

אנבידיה יצאה למסע רכישות של מיליארד דולר בישראל. מה בכל זאת צריך להדאיג?

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל