מלאי הרכבים בארה''ב, ביחס למכירות בפועל%2A
בימים כתיקונם רכב הוא מוצר שאפשר לשמור לאורך זמן במלאי, ומוכרי רכבים יכולים להציע ללקוחות מגוון רחב יחסית. בתקופת סגרי הקורונה מכירות הרכב צנחו, ועקב כך המלאי זינק. אלא שהיציאה מהקורונה, משבר שרשראות האספקה, ובעקבותיהם המחסור בחלקים למחשבי רכב שיבשו את ייצור הרכבים. כיום, על כל שני רכבים שנמכרים בארה"ב יש רק אחד במלאי, כלומר כל רכב חדש שמגיע נמכר מיד. בדרך-כלל יחס מלאי נמוך הוא סימן ליעילות, אבל יחס כל-כך נמוך מעיד על מחסור ברכבים, שמשפיע על המגוון שניתן להציע ללקוחות, כמו גם על המחיר.