גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האירוע הכי פרוע באנגליה הוא ערב בינגו

הבינגו של בונגו בליברפול משלב תחרויות ריקוד, פרסים מגוחכים ונוסטלגיה לשנות ה־90 במשחק האמיתי

הפוליטיקאי הבריטי ג'רמי קורבין בערב של Bongo's Bingo בליברפול / צילום: Shutterstock, Stefan Rousseau
הפוליטיקאי הבריטי ג'רמי קורבין בערב של Bongo's Bingo בליברפול / צילום: Shutterstock, Stefan Rousseau

חדי קרן פרוותיים ופרסים קיטשים אחרים? צ'ק.

להיטי ריקוד דופקים בראש ורקדנים גברים בפאות בלונדיניות הזורקים סטיקלייטים אל הקהל? צ'ק.

בינגו?

כן כן. בינגו. המשחק הזה שנפוץ בבתי אבות ואירועי גיוס כסף בארה"ב, משחק המספרים, עשה דרך ארוכה מאז שג'ון לייסי וחברו ג'ושוע בורק הפכו אותו ל"בינגו של בונגו" (Bongo’s Bingo) - ערב ללא מעצורים בליברפול בו לייסי מתזמר שילוב בין תחרויות ריקודים, הגרלות קיטשיות, הופעות נוסטלגיה לשנות ה־90 ובין לבין, כמה סיבובים של בינגו.

זוג הופעות כאן לאחרונה משכו 3,500 איש בכל לילה, המספר הגדול ביותר עד כה. הן היו סולד אאוט חודשים מראש, וכל כרטיס עלה כ־40 דולר. באותו ערב, נערכו 13 ערבי בונגו בינגו אחרים ברחבי בריטניה. הופיעו בהם גם זמרים מפורסמים, מדיוויד הסלהוף ועד ה-וונגה בויס שאחד מלהיטיהם הגדולים ביותר הוא השיר "בום בום בום בום".

"הכל כמובן משוגע לגמרי", אמר לייסי לפני ההופעה השנייה בליברפול, כשהוא לובש את חולצת הפסים המפורסמת שלו בשחור ולבן ולוגם דיאט פפסי. "הדבר המצחיק הוא שכשהבינגו מתחיל כל העיניים יורדות למטה - כמעט אפשר לשמוע סיכה נופלת".

ההצלחה שלהם נתנה למשחק כאן חיים שניים, עשרות שנים אחרי שאולמות הבינגו החלו להחליף את בתי הקולנוע ברחובות הראשיים של ערים בריטיות, ואז נדחקו על ידי בתי ההימורים על ספורט ומשחקים אחרים באינטרנט. אנשים רבים הבאים לבונגו רוצים ערב שמצטלם טוב לאינסטגרם או טיק טוק כשהם יעלו את התמונות בבוקר למחרת. בונגו, המתייחד באורחים מיוחדים והפסקות לריקודים, מתאים לתיאור הזה יותר מערב בפאב, ואולמות בינגו מסורתיים מושכים סטודנטים ושחקנים חדשים אחרים עם גישה דומה.

"אסקפיזם הוא חלק גדול מזה, פשוט להשתתף במשהו שבו אתה נמצא לגמרי בתוך הרגע", אמר בורק. "אבל גם הבינגו אינטגרלי לזה".

כשהשעון תקתק והתקרב לרגע המיוחל, קליר האמפריז הסכימה אתם. "זה בלי ספק החלק הכי טוב", אמרה, כרטיס הבינגו והמרקר האדום מוכנים בידיה.

היא הייתה בהופעה בבונגו עם חברה לפני כמה ימים כשלייסי שמע שהאורח הסודי, ראפר בריטי, לא יוכל להגיע. כשתהה איך יוכל להציל את הערב, החליט לייסי להוסיף את השכר שלו, 18 אלף דולר, לפרס הגדול בבינגו של אותו ערב.

החברה של האמפריז זכתה והן חילקו את הפרס, כפי שהן עושות לעתים קרובות.

"האנשים של בונגו הגיעו לבית וספרו את הכסף בחבילות ואז זרקנו את כל השטרות באוויר. זה היה הסופשבוע הכי מדהים של החיים שלי".

מחידוני פאבים לערבי בינגו מלאי כאוס

הסיפור של בונגו התחיל לפני עשור כשלייסי, יליד בלפסט, החל לעשות חידוני־פאבים במרכז העיר הסואן של ליברפול. זה איזור שוקק, עם סטודנטים מהמכללות בסביבה, אבל לייסי חשב שאפשרויות הבידור מעט עלובות.

"בהרבה חידונים היו אותם צוותים כל שבוע, אנשים ממש משעממים", נזכר. "חשבתי שאנסה משהו מעט שונה אז התחלתי להכניס קצת ריקודים וקצת מוזיקה, ולהפוך את השאלות למעט טיפשיות".

די מהר היה תור לאורך הרחוב לחידונים שלו בימי שני, וזה לכד את תשומת ליבו של בורק, שהפיק ערבי בידור ברחבי העיר. הוא הציע ללייסי לשתף פעולה בהקמת תכנית בינגו חדשה.

זה היה להיט מיידי. לאחר שעמדו בדרישות לקבלת רישיון להפעלת משחקי הימורים, החלו להפיק הופעות יותר ויותר גדולות ומשוכללות, אבל תמיד הציעו חבילות של דגני בוקר בתור פרסים. (למנצחים מוצעת האפשרות לשמור אותם או לפתוח את האריזות ולפזר אותן באוויר בזמן שלייסי צועק "תורידו גשם!"). היום לייסי ובורק כבר באמצע שנות ה־30 לחייהם והפיקו הופעות במקומות מרוחקים כמו אוסטרליה, איביזה ודובאי.

ותיקי הבינגו היו מרותקים. המבוגרת ביותר שמגיעה באופן שגרתי היא אן גנדי, בת 94. היא הלכה לאחת מההופעות בליברפול עם ביתה ונכדתה. "אני אוהבת לשחק בינגו, אבל זה בינגו שונה, הוא הרבה יותר מבדר", אמרה, וכבר מתכננת ערב בבינגו ביום הולדתה ה־95 בספטמבר.

פעם אחת זכתה בקלנועית, אחד הפרסים הנפוצים בבונגו.

"לא באמת השתמשנו בה, חוץ מכדי לטוס במעלה ומורד הרחוב בחג המולד", אמרה ביתה ורה.

אחרים התנסו בבונגו בינגו אבל מרגישים שחסרה בו התחרות שהם רגילים אליה.

"הוא איטי מדי", אמרה הלן רוג'רס לאחר סיום משחק בבאז בינגו, אולם בינגו וותיק ממזרח למרכז העיר. "כלומר, זה כיף, אבל אחרי כמה זמן את פשוט רוצה לשחק בינגו".

בונגו זו חוויה אחרת - לעתים מרוממת, כשכל מי שהגיע שרים ביחד את השיר "מאני מאני מאני" של אבבא, ולעתים צורבת, כשהמשתתפים התאחדו בקריאות בוז לממשלה הבריטית בגלל האינפלציה הגבוהה.

בעיקר, זה כאוס.

"זו החלטורה הכי טובה בעולם"

בהופעה האחרונה בליברפול התחילו בהקרנה על מסך גדול של לייסי עושה ליפסינק למחרוזת של להיטי הספייס גירלס לפני שהרקדנים של בונגו - כולם גברים, רובם מזוקנים - עלו לבמה לבושים כג'ינג'ר, פוש, בייבי והשאר בזמן שקונפטי ירד עליהם מלמעלה. "זה לא באמת דראג", אמר לייסי אחר כך. "אני לא יודע איך לקרוא לזה".

הקהל, שישב על ספסלים ארוכים כמו בפסטיבל בירה גרמני, כבר היה על הרגליים ורקד.

אחר כך הופיע חקיין של בריטני ספירס לפני שפרס נוסף, שואב אבק, ירד מהתקרה, מכוסה בציפוי מנצנץ כמו כדור מראות. פרסים אחרים כללו נסיעה לדובאי ו־3,500 דולר במזומן.

מאחורי הקלעים, אחד הרקדנים, מארק סמתורסט, הסביר שבמקצועו הוא רופא שנים אבל הוא מעדיף את הזמן שהוא מבלה כאלטר אגו שלו, פיבי המטונפת. "זו החלטורה הכי טובה בעולם", אמר.

עוד כתבות

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה

בגלל המלחמה: סטארט-אפ הפינטק רייזאפ מפטר מחצית מעובדיו

קצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, וגם עלות גיוס לקוח הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, ולכן החברה החליטה היום על פיטורי כמחצית מכוח-האדם ● ברייזאפ מדגישים כי בקופתה יש מספיק כסף להמשיך להתנהל, וכי המהלך, שכולל גם שינויים אסטרטגיים, יאפשר להגיע לרווחיות

ניצן גולדברג, משנה למנכ''ל ומנהל אגף סחר ושיווק קבוצת שופרסל / צילום: יח''צ

עזיבה שלישית בתוך חודש: המשנה למנכ"ל שופרסל הודיע על התפטרות

ניצן גולדברג, המשנה למנכ"ל ומנהל אגף סחר ושיווק בשופרסל, הודיע על עזיבתו ● מדובר בבכיר השלישי שעוזב את הקבוצה לאחר ההשתלטות של האחים אמיר, אחרי שסמנכ"לית התקשורת התאגידית וסמנכ"לית משאבי האנוש הודיעו גם הן על סיום תפקידן

נתן חץ / צילום: תמר מצפי

אלוני חץ רושמת עוד הפסדי שיערוך של 400 מיליון שקל

בשנה וחצי האחרונות מניית אלוני חץ איבדה כ-60% מערכה, כשהחברה רושמת הפסדי שיערוך של יותר מ-3 מיליארד שקל

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המתיחות בין טורקיה לישראל והשחקנית המפתיעה שתשנה את כללי המשחק

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

עוד עלייה במחירי הדלק / צילום: איל יצהר

מתקרב ל-8 שקלים לליטר: מחיר הדלק יעלה בחצות

הדלק שוב מתייקר ומתקרב לשיא כל הזמנים: 7.90 שקלים לליטר - עלייה של 18 אגורות לעומת מחירו באפריל ● במצטבר, מתחילת שנת 2024 עלה מחיר ליטר בנזין ב-96 אגורות ● מעבר לתנודות במחירי הנפט ושער הדולר, סיבה נוספת לקפיצת המחירים היא החלטת שר האוצר סמוטריץ' להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים

התקיפה הישראלית מכריחה את איראן לחשוב מחדש על מערכות ההגנה שלה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איראן צריכה לשנות את מערכות ההגנה שלה כדי להתמודד עם ישראל ואיך היא יכולה להתחמק מהסקנציות שהוטלו עליה, ולמה סטודנטים אמריקאים מצטרפים למחאות נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי

הגל נמשך: עליות מחירים במוצרי טרה וקוקה קולה

מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2% ● המשקאות הממותקים והמשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות יתייקרו בשיעור של כ-4.5%

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

מחר ישולמו תגמולי המילואים: כמה תקבלו ומי זכאי למענק מיוחד?

מאות אלפי חיילי מילואים יקבלו תשלום ב-1 במאי, כאשר מודל התגמולים מורכב במיוחד - אך גם נדיב ● מה כוללים סוגי המענקים השונים ואיזה מס משלמים עליהם, מי זכאי לשוברי סיוע, והאם גם העצמאים יקבלו פיצוי הולם? ● גלובס עושה סדר

מייסדי איילנד , מייק פיי (משמאל) ודן אמיגה / צילום: MKJ photography

השווי הוכפל בתוך חצי שנה: חד הקרן איילנד מקבל תג מחיר של 3 מיליארד דולר

חברת איילנד מגייסת לפי שווי של 3 מיליארד דולר ● החברה עוסקת באבטחת מידע לדפדפנים, בעיקר כרום, במקומות עבודה ● רק לפני חצי שנה גייסה איילנד לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

ויקטורי ערכה חיפוש בקניות של לקוחה, איזה פיצוי היא תקבל?

אישה שרכשה מוצרים בויקטורי ונדרשה להתלוות לקצין הביטחון לבדיקת הרכישה, תבעה את הרשת על לשון הרע המדינה נדרשת להשיב מדוע לא נקבעה הוראת תשלומים למערכת הבריאות ● אם ביקשה לעבור לעיר מרוחקת עם בנה בן ה־9 ואביו, בן זוגה לשעבר, התנגד. מה קבע בית המשפט? ● 3 פסקי דין בשבוע

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; טסלה קפצה ביותר מ-15%

השקל התחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● טסלה סיימה את יום המסחר בזינוק של 15.3%, אפל הוסיפה 2.5%, גוגל צנחה ב-3.3% ובורסת הקריפטו קוינבייס איבדה 7.8% ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

דרכון ישראלי / צילום: Shutterstock

מהיום: אפשר לחדש דרכון ותעודת זהות באינטרנט. כך זה יעבוד

לאחר שבשנה שעברה נרשמו "פקקים" חסרי תקדים בדרך להנפקת דרכונים ותעודות זהות, חוק חדש שנכנס לתוקף מאפשר לבצע את התהליך באופן מקוון ● כיצד זה יעבוד, ולמי הדבר יתאפשר? ● גלובס עושה סדר

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו–פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס, היום / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

מהומות, התנכלות לישראלים וגדודי חיילים: כך נראות המחאות באוניברסיטאות בארה"ב

המהומות בקמפוסים בארה"ב: קולומביה החלה להשעות סטודנטים ואלה פרצו לבניין והתבצרו בו ● קבוצה של סטודנטים יהודים בקולומביה החלה בגיבוש תביעה ייצוגית נגד האוניברסיטה ● במקביל: ישראלית נבחרה לראש אגודת הסטודנטים בקולומביה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מה יכולים אנשים בגיל העמידה לעשות עכשיו כדי למנוע דמנציה בעתיד

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים יותר כאשר אתם מתבגרים