גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קרן ההון סיכון הישראלית הראשונה שתחפש השקעות דרך טיקטוק

Team8 השיקה לאחרונה את עמוד הטיקטוק שלה בליווי סוכנות הדיגיטל Havas Blink ● וגם: פירמות הייעוץ וראיית החשבון BDO מרחיבה את הפעילות הדיגיטלית ● אירועים ומינויים

חברת Team8 נכנסת לטיקטוק / צילום: Team8
חברת Team8 נכנסת לטיקטוק / צילום: Team8

קרן ההון סיכון Team8 השיקה לאחרונה את עמוד הטיקטוק שלה בליווי סוכנות הדיגיטל Havas Blink, ובכך הפכה לקרן ההון סיכון הראשונה בישראל שפונה ליזמים באמצעות הרשת החברתית.

בקרן מזהים כי טווח הגילאים של המשתמשים בטיקטוק מתרחב יותר ויותר. כ־30% מתוך מיליארד משתמשים הם בין הגילאים 25 ל־44, ולכן זה הופך את הרשת החברתית הזו למוקד פעילות משמעותי.

"כחלק מההבנה של Team8 שהיזמים הבאים הם הדור הצעיר שצריך לדבר אליו ברשתות בהן הוא נמצא, בקרן הקימו עמוד שיגשר על הפער ויביא את האנשים הכי מעניינים ומצליחים בקהילת ההייטק הישראלית והעולמית בצורה א־פורמלית ומאוד אותנטית לפלטפורמה", נכתב בהודעת החברה.

לדבריהם, העמוד מספק הצצה ייחודית לאתגרי היומיום של היזמים בחברות הפורטפוליו, עצות וסרטוני תוכן. "טיקטוק היא כבר מזמן לא רק פלטפורמה לריקודים וכיף, אלא פלטפורמת למידה ותוכן עם אלגוריתם מתוחכם", מסביר אסף אזולאי, סמנכ"ל שיווק ב־Team8. "זיהינו הזדמנות להיות מגופי ההייטק הראשונים בעולם שנמצאים בפלטפורמה".

בקרן מסבירים כי סרטוני וידאו קצרים מהווים דרך מיטבית לצרוך תוכן כיום, והם מתכננים להשתמש גם בערוצים אחרים, בהם אינסטגרם, יוטיוב ולינקדאין.

העולם הולך לטיקטוק

המהלך הזה של Team8 מצטרף למגמה רחבה הרבה יותר. ברחבי העולם קרנות הון סיכון, סטארט־אפים ויזמים משתמשים בטיקטוק במטרה להגיע לקהלים חדשים ולטרנדים מתפתחים. האפשרויות כאן ברורות: הקרנות יכולות להגיע בדרך זו לחברות סטארט־אפ ולהזדמנויות שונות תוך שהן פורסות את עצמן, וחברות בפורטפוליו יוכלו לקבל פרופיל ציבורי באמצעות הגדלת החשיפה אל המוצרים שלהן.

מעבר לכך, יזמים, חברות וסטארט־אפים יכולים לחזק את התקשורת החיצונית שלהם בעזרת הציבור - וכך לגרום לתעשייה לעקוב אחרי הפעילות שלהם. העובדה שמדובר בתוכן מהיר שזורם על פי תחומי עניין, גורם לתעשייה הזו לצמוח ולקבל בולטות רבה. כעת, מהלך כזה של קרן הון סיכון ישראלית ראשונה, עשוי להכתיב את המשך הדרך לתעשייה כולה.

נבו טרבלסי

אזור התעשייה

עסקת הביטוח של נובידאה

סטארט־אפ האינשורטק הישראלי נובידאה (Novidea) חתם על הסכם עם ענקית הביטוח Gallagher, שבמסגרתו תוטמע הטכנולוגיה שלו במערכות החברה. גורמים בענף מעריכים כי העסקה נאמדת בעשרות מיליוני דולרים.

גלגר הוקמה ב־1927, והמטה שלה באילינוי. היא פועלת ב־130 מדינות, מעסיקה מעל 30 אלף עובדים, ומחזור ההכנסות השנתי שלה עומד על 7 מיליארד דולר.
נובידאה הוקמה בשנת 2009 על ידי רועי אגאבאבא, המשמש כמנכ"ל. החברה פיתחה

פלטפורמה בענן שמאפשרת לברוקרים וסוכנים להגדיל את המכירות והיעילות התפעולית לכל אורך מחזור ההפצה. החברה גייסה עד כה 38 מיליון דולר, ומעסיקה כ־150 עובדים - 100 מתוכם במרכז הפיתוח בפולג.

BDO מתרחבת לעבר הקריאייטיב

BDO, מפירמות הייעוץ וראיית החשבון הגדולות בעולם, מרחיבה את הפעילות הדיגיטלית ורוכשת את סוכנות הקריאייטיב וחוויית המשתמש החיפאית "שנורקל" (Shnorkel).

שנורקל היא סוכנות דיגיטל המתמחה בחוויית משתמש וממשק משתמש, קריאייטיב וברנדינג. בין הפרויקטים הבולטים של שנורקל: עיצוב ואפיון חוויית המשתמש של תוכנית הנאמנות Beyond של הבנק הבינלאומי, הארנק הדיגיטלי החדש ZONE של הייטקזון, וחנויות איקומרס של שילב ורב בריח.

החברה הוקמה ב־2009 כסטודיו בוטיק לעיצוב על ידי אבי לסרי ודרור מילקביץ, שמיקדו את פעילותם בתחום הארט והקריאייטיב. ב־2016 הצטרף קובי רזון כשותף, והחברה הרחיבה את פעילותה לעולמות הדיגיטל וחוויית המשתמש.

פעילות ב־164 מדינות

BDO היא פירמת ראיית חשבון וייעוץ עסקי הנמנית על חמש הפירמות הגדולות בעולם, עם סניפים ב־164 מדינות. BDO ישראל נוסדה ב־1983 ומפעילה שמונה סניפים בארץ, וכן דסקים ישראליים בארה"ב, איחוד האמירויות, סין, הודו, וייטנאם ויוראסיה. הפירמה מעסיקה כיום בישראל כ־1,700 עובדים. במסגרת העסקה, BDO דיגיטל תמזג לתוכה את שנורקל.

מנכ"ל שנורקל, קובי רזון, אמר כי "תהליך חוויית המשתמש והקריאייטיב במוצרים דיגיטליים כבר מזמן אינו החולייה האחרונה בשרשרת העשייה. יותר ויותר חברות מבינות ששילוב מתודולוגיית חשיבה מבוססת פתרון קריטית להצלחה".

חדשות טובות

אלפי ילדים פליטים מאזורי הקרבות באוקראינה השתתפו ביום כיף בעיר קייב באוקראינה ביוזמת רוטרי העולמי ויגאל וינברגר, מייסד עמותת "כולנו למען כולנו", שאף הביא עבורם חבילות שארזו ילדים מקרית גת ומאשקלון.

"מדובר בפעילות חשובה להעלאת הסולידריות העולמית", אומר וינברגר. "דווקא על רקע עיי החורבות של קייב הנטושה ובצל ההפגזות והאיומים, זו זכות לשמח ולחזק את הילדים הפליטים".

לפני מספר חודשים שלח וינברגר באמצעות העמותה משלוחי ציוד הומניטרי לאוקראינה. "לאחר שרוטרי העולמית פנתה למדינות בעולם בבקשת סיוע, העמותה שלנו נענתה בשמחה", מספר וינברגר. "אבי נולד באוקראינה ומשפחתה של אמי היא מאודסה. אני 'סוגר מעגל' כישראלי וכתושב הדרום, שמכיר היטב את המציאות בארצנו, וגאה לממש את הפרויקט ההומניטרי הזה".

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

דיווח: מגעים לשיחה בין ביידן לנתניהו - ככל הנראה עוד היום

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים