גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה צריך לעשות לפני שמעבירים הלאה מחשב משומש?

בין אם אתם מעבירים את המחשב הישן לבן משפחה או מפרסמים אותו בקבוצות יד שניה, יש כמה צעדים שכדאי לעשות ● איך מגבים, ומאפסים ומנקים את המחשב? ● גלובס עושה סדר

מה לעשות לפני שמעבירים הלאה את המחשב הנייד / צילום: Shutterstock
מה לעשות לפני שמעבירים הלאה את המחשב הנייד / צילום: Shutterstock

תהליך ההתחדשות במכשיר אלקטרוני חדש הוא אירוע מרגש עבור צרכנים רבים, אבל כזה שמותיר אחריו לא מעט מכשירים נטושים. אנשים רבים לאו דווקא מתחדשים במחשב הנייד חדש כשהקודם שובק חיים, אלא כשהם רוצים ליהנות מהשדרוגים שמציע דגם שרק הושק. אך המחשב שנשאר מאחור עדיין שמיש, וחבל שישאר על המדף ללא שימוש.

בין אתם מעוניינים למכור את המחשב הישן ובין אם אתם מעדיפים לתת במתנה לחבר או בן משפחה, עליכם לוודא שאתם מנקים את הקבצים הישנים מהמחשב ומעבירים אותו בקלות וללא מידע רגיש ליעד הבא.

מה צריך לעשות לפני שמעבירים מחשב ליעד הבא שלו? גלובס עושה סדר.

השלב הראשון: לגבות את הנתונים שלכם

כחלק מהעברת המחשב הלאה, אתם תאלצו לנקות את כל הקבצים שיש על המחשב שלכם - ואתם לא רוצים חס וחלילה לאבד שום קובץ. לכן, השלב הראשון בתהליך יהיה לגבות ולשמור את כל הנתונים הרלוונטיים.

במקרה של ווינדוס, אתם יכולים לגבות או בענן או בכונן חיצוני. כדי לגבות דרך הענן, נכנסים להגדרות הענן, ואפשר לגבות את הקבצים החשובים, ובמקרה של כונן חיצוני - אתם יכולים להיכנס ל-Settings -> Update & Security -> Backup -> Add a drive and select the external drive. שם אם תלחצו על גיבוי עכשיו, הקבצים שעל המחשב יגובו.

במקרה של מק, אפל הופכת את התהליך לפשוט גם כן. אתם יכולים להיכנס ל-Time Machine ולהגדיר כי המחשב יגובה מעת לעת. למעשה, כשאתם מחברים כונן קשיח למחשב שלכם, סביר שתעלה הודעה אם אתם רוצים להשתמש בכונן הזה עבור Time Machine. אחרי שתגדירו את השירות, התוכנה תגבה פעם אחת בכל שעה ב-24 שעות האחרונות, גיבויים יומיים בחודש האחרון וגיבוי שבועי עבור כל החודשים הקודמים - עד שייגמר לו המקום. אם הכונן ייגמר, הוא יפנה מקום על ידי מחיקת גיבויים ישנים יותר.

כדי לעשות את זה, מחפשים בספוטלייט Time Machine ואפשר להתחיל את התהליך בפשטות. אם הכונן עדיין לא הפך לכונן גיבוי, התוכנה תשאל אם ברצונכם לפרמט את הכונן - המשמעות שכל הנתונים שיש על גבי הכונן יימחקו. בנוסף, ניתן ליצור גיבויים מוצפנים שיהיו מוגנים בעזרת סיסמה.

בנוסף, אפל מאפשרת לגבות דרך iCloud בדומה למתחרות שלה שנעזרות בענן - אבל כאן תוכלו לגבות קבצים נבחרים ולא גיבוי כללי. כמובן שכל גיבוי ייקח מקום מכלל חשבון ה-iCloud, משמע גם מאפשרויות הגיבוי של מכשיר האייפון לדוגמה.

השלב השני: להתנתק מכל החשבונות

לפני שאתם מחליפים מחשב, כדאי לבדוק לאילו שירותים אתם משלמים כסף כדי לוודא שמנתקים את החיבור למחשב הזה. במקרה של מק, אתם תצטרכו להתנתק מכל החשבונות שלכם לפני מחיקת הכונן. בין השירותים שכדאי להתנתק מהם: iCloud, Find My Mac, ו-iMessage. אתם יכולים גם לוודא ולהתנתק גם מדפדפנים שונים שאתם עובדים עליהם, כמו כרום. בנוסף, מומלץ גם לבטל מוצרים שמחוברים בעזרת ה-Bluetooth.

השלב השלישי: לאפס להגדרות יצרן

אחרי שהנתונים גובו כנדרש והחשבונות נותקו, אתם יכולים להחזיר את המחשב שלכם להגדרות היצרן - משמע להגדרות שהייתם מקבלים אחרי שפתחתם את הקופסה לראשונה.

במקרה של ווינדוס - כדי לאפס את המחשב להגדרות היצרן, עליכם להיכנס להגדרות, Update & Security ושם ללחוץ על שחזור. בחלק העליון במסך, תוכלו לראות Reset this PC. התחילו את התהליך ולחצו על הסר הכל. תוכלו להגדיר אם להתקין מחדש את הווינדוס מהכונן המקומי או להוריד מהענן. בתום התהליך, ווינדוס ינקה את כל ההגדרות, הנתונים והאפליקציות. מאותה נקודה, המשתמש הבא יוכל להגדיר בפשטות את מה שצריך.

בנוסף, שלב חשוב במיוחד - אם אתם משתמשים בחשבון Microsoft במחשב הנייד המוחלף, עליכם להסיר את המחשב הישן מהחשבון הזה. אפשר להיכנס לחשבון Microsoft ממחשב אחר וללחוץ על לשונית Devices. בראש העמוד מצאו את המחשב הנייד שאתם מחליפים, והסירו אותו.

במקרה של מק, צריך לחלק בין מכשירים עם מעבד של אינטל, למכשירים עם מעבדים עצמאיים של אפל: במקרה של אינטל, צריך להפעיל מחדש את המחשב ולהחזיק Command+R, כדי להיכנס למצב שחזור. במצב הנ"ל, יהיה חלון של MacOS utilities - וצריך להשתמש ב-Disk Utility, כדי למחוק את הכונן. כשהתהליך ייגמר, יהיה אפשר להתקין מחדש את מערכת ההפעלה.

כדי להגיע למצב שחזור במחשבים עם מעבד של אפל, עליכם לכבות לגמרי את המחשב שלכם. לאחר מכן, לחצו על לחצן ההפעלה של המחשב והחזיקו אותו. כשהלוגו של אפל יופיע, תוכלו לראות טקסט מתחתיו שאומר להמשיך ללחוץ כדי להגיע לאזור השחזור. לחצו על הכפתור עד שהטקסט יתחלף ל-"Loading startup options", אז לחצו על אפשרויות ומיד לאחר מכן המשך. בחרו משתמש עם הרשאות מנהל והכניסו את סיסמת החשבון.

שם יהיו לכם כמה אפשרויות, שחזור מ-Time Machine, הרי שם יש גיבוים קודמים ואפשר לחזור אליהם אם צריך. אפשרות שנייה - Reinstall MacOS Monterey, פעולה זו תתקין מחדש את הגרסה העדכנית של מערכת ההפעלה בלי לפגוע באף אחד מהקבצים, Safari - להשתמש בדפדפן של אפל כדי לראות מה הבעיות במחשב, Disk Utility - הכלי שדרכו אפשר למחוק את הכונן הקשיח ועוד בתפריט.

שם למעשה, צריך לבחור Disk Utility ולבחור את הדיסק הפנימי שקוראים לו Macintosh HD. אם יש אפשרות שהכותרת שלה זה Erase Volume Group, בחרו בה. אם לא, פעלו לפי ההנחיות. בתוך התהליך הכונן הקשיח יימחק לחלוטין - וימחק את כל הקבצים והחשבונות. לאחר זאת, התקינו מחדש את ה-MacOS.

השלב הרביעי: לנקות את המחשב

אחרי שהנתונים שלכם גובו החוצה, ואיפסתם את המחשב להגדרות יצרן - נותר רק להעביר ניקוי חיצוני כדי שמי שיקבל את המחשב לא יקבל מוצר מלא אבק ולכלוכים. מיד בתום השלב הזה, תוכלו להעניק בשמחה את המחשב ליעדו החדש ולניצול מחודש שיכול להגיע לכמה שנים טובות.

עוד כתבות

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

אחרי קריירה בת עשורים בתעשיית השבבים מוריס צ'אנג יכול היה לפרוש ● אבל אז הוא בחר להקים את חברת TSMC – והפך לאדם שתרם יותר מכול לפיתוח הטכנולוגיה החיונית בעולם ● ההצלחה שזכה לה לא הייתה למרות גילו, אלא בזכות גילו ● האם הוא חריג? מחקר מגלה: הסיכוי שמייסדים בני 50 יצליחו גבוה פי שניים מזה של בני 30

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון