שיעור ההתייקרות של הכוסות החד פעמיים ברשתות השונות, בעקבות עליית המיסוי
המס על כלים חד-פעמיים, שהוטל לפני שנה והזניק את מחיריהם בצורה ניכרת, ממסה את הכלים לפי משקלם. זה יוצר שני אפקטים: האחד - רשתות זולות מעלות את המחירים בשיעור גבוה יותר; והשני - העלאה מעל ומעבר לשיעור המס, תוך ניצול העובדה שקשה לצרכן להבין בכמה "אמור" היה המחיר לעלות.
מנתונים שפרסם בנק ישראל נראה כי רשתות מסוימות העלו את מחירי הכוסות בעשרות אחוזים בלבד, ואילו אחרות ניצלו את המצב והכפילו את המחירים ואף יותר מכך.