גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"רוז'": מסעדת השף שהוקמה על חורבות בית המכס הצרפתי ברמת הגולן

המלון נבנה על חורבות בית המכס הצרפתי שהוקם בתחילת המאה העשרים וננטש בסוף שנות השישים ● בשנה שעבר, אחרי עבודת שימור ושחזור קפדנית, הוא נפתח מחדש כמלון בוטיק, בו מוקמה מסעדת "רוז'" ● הקו הקולינרי שלה כולל ירקות במרכז הבמה, שימוש בחומרי גלם אזוריים, עבודה בטאבון וחיבה לטעמים מעושנים

סטייק כרוב בגלייז חמאה וקפה עם פקורינו וטוויל גזר ב''רוז''' / צילום: נועם פריסמן
סטייק כרוב בגלייז חמאה וקפה עם פקורינו וטוויל גזר ב''רוז''' / צילום: נועם פריסמן

 

רוז' ("אדום" בצרפתית) היא מסעדת שף במלון "פרא" ברמת הגולן. המלון נבנה על חורבות בית המכס הצרפתי, שהוקם ב-1919 על כביש חיפה דמשק וננטש ב-1967 לתקופה ארוכה. בספטמבר 2021, אחרי עבודת שימור ושחזור קפדנית, הוא נפתח מחדש כמלון בוטיק.

בכניסה למסעדה ניצב טאבון, ממנו יוצאות מנות עונתיות, בעיקר כאלה המבוססות על ירקות - חומר הגלם המועדף על השף, רועי דורי. המסעדה פתוחה לקהל הרחב לארוחות בוקר, צהריים וערב, ומדי רביעי, בערב, עורך בה דורי ארוחות בסגנון "שולחן השף" (Chef table), בהן הוא מארח 6-10 אנשים סביב הבר לתפריט טעימות סגור (460 שקלים, בהזמנה מראש).

 

למה בחרנו בה?

קשה שלא להישבות בקסמו של המלון היפהפה, שהמסעדה שזורה בו בסינרגיה מושלמת: טכניקות הבישול - צרפתיות, חומרי הגלם - מקומיים, והטעמים פראיים. רועי דורי הוא אמנם שף צעיר ויש לו עוד מה ללמוד ולאן להתפתח, אבל כבר עכשיו ניכר שהוא יודע מה הוא עושה. חומרי הגלם שלו הם מהרמה הפורה - מהמגדלים, החקלאים והיצרנים הנפלאים שפועלים באזור. הבחירה שלו למקם את הירקות במרכז הצלחת, ולא כמנה צדית (סייד דיש), משקפת מגמה חזקה בקולינריה העולמית העכשווית, Plant based (תזונה מבוססת צמחים) - והיא מבורכת, נכונה ומתאימה למקום בו השף פועל.

ביו שף

השף רועי דורי, 28, נולד ביישוב קציר שבמועצה אזורית מנשה, וכיום מתגורר ביישוב הקהילתי חד נס ברמת הגולן. הסקרנות הקולינרית התעוררה בו בגיל 17, כשהחל לצפות בתוכניות בישול.

בגיל 21, אחרי הצבא, הוא הדרים למושב חצבה שבערבה כדי לעבוד בחקלאות. הוא גידל שם עגבניות ותמרים ובישל לעצמו ולחבר'ה. אחרי שנה הוא עבר לתל אביב והחל לעבוד כטבח בקפה "באצ'ו", קפה "מרסנד" ומסעדת "חדר אוכל" - ואז הוא עצר את הכל וטס למזרח. כשחזר, נרשם ללימודי בישול בבית הספר "בישולים", וסיים אותם בהצטיינות.

עם סיום לימודיו, נשלח לסטאז' במסעדת Boury בבלגיה, המעוטרת בשלושה כוכבי מישלן, ועבד בה שלושה חודשים. כשחזר לישראל, עבד במסעדות תל אביביות מוערכות כמו "l28", "משיה" ו"תמנע", אבל הוא רצה שינוי. השף רן פולק, מנהל מגמת בישול ב"בישולים", סיפר לו על מלון חדש שפותחים ברמת הגולן ומחפשים לו שף צעיר ורעב. דורי קפץ על ההזדמנות ואחרי ארוחת טעימות שערך לבעלים - התקבל לתפקיד.

רוז', בהובלתו, נפתחה בספטמבר 2021. הקו הקולינרי שלו, שעדיין מתגבש, כולל כמה עקרונות מנחים: ירקות במרכז הבמה, שימוש בחומרי גלם אזוריים עד כמה שניתן, עבודה בטאבון, באש חיה, חיבה לטעמים מעושנים, חמאה וחילבה, המחברת אותו לדבריו לשורשים התימניים שלו.

מנת הדגל

º קרפצ'יו דג עם פילטים של אשכולית אדומה, שמן לואיזה ופיסטוק קלוי

ברמת הגולן אין ים, אבל יש פורלים נהדרים הגדלים בחוות הגידול של קיבוץ דן בגליל העליון. בעונה זו של השנה, דורי משדך לפרוסות הדקיקות של הדג הנא פילטים של אשכולית אדומה, שגדלה בבוסתן המלון, שמן זית מזן קורנייקי מתובל בלואיזה, שמגיע מחוות "טרה נובה" ביישוב כנף ברמת הגולן, פרוסות צ'ילי טרי ופיסטוקים קצוצים. המתיקות העדינה של הפורל, החמצמצות של האשכולית האדומה, העשבוניות של שמן הזית, הצ'ילי והמלח המעקצצים, מוכיחים ש"מעט זה יותר" (70 שקלים).

מנת האינסטגרם

סטייק כרוב בגלייז חמאה וקפה עם פקורינו וטוויל גזר

נתח גס של כרוב צלוי בטאבון במשך שעתיים, בזיגוג של ציר ירקות מקורמל ומצומצם, חמאה, קפה ודבש. בהגשה, מגררים על ה"סטייק" המון פקורינו ומקשטים בטוויל של גזר. זאת מנה אדמתית, מלאת טעם ומרשימה מאוד על הצלחת: הכרוב החרוך, המפוחם, יוצא מהטאבון ומוגש לשולחן בעודו מעשן, והטווילים הכתומים של הגזר נראים כמו להבות גדולות (62 שקלים).

הקינוח

קרם ברולה ארטישוק ירושלמי

בתחילת הארוחה, הסועד מקבל כספתח קערית קטנה של מרק ארטישוק ירושלמי - ג'סטה יפה שמייצרת תחושה חמימה של בית. אותו ארטישוק ירושלמי, באותו כלי הגשה, גם מסיים את הארוחה - רק שהפעם כקרם ברולה. דורי מנצל את כל חלקי הירק: את קליפות הארטישוקים, שהולכים לבישול המרק, הוא מקרמל ומבשל עם שמנת מתוקה, טימין, שוקולד לבן ואגוזי לוז, שהופכים לקרם העשיר של הקינוח (46 שקלים).

קרם ברולה ארטישוק ירושלמי / צילום: נועם פריסמן

תפריט היין

איש היין, עומרי יצחק, עושה כאן עבודת אוצרות נפלאה. תפריט היין שהוא בנה מורכב מיינות ישראליים בלבד, עם דגש על יקבים מרמת הגולן - ומעניק במה גדולה ליינניות הצעירות והמוכשרות של האזור: ליטל עובדיה מיקב "תל" שבמושב שעל, ומיקה רן מנדל מיקב "מיקה" שבנטור. תשומת לב מופנית גם לדור הצעיר של הייננים בארץ, בהם דרור אנגלשטיין, אייל דרורי, עמית טולדו, גיא אשל ודוד בר אילן, שעושים כאן יינות אישיים ומרתקים בכמויות קטנות.

מדי יום, בשעות אחר הצהריים, נערכת במרתף היין של המלון טעימה מודרכת. אם אתם אוהבים יין ישראלי - אל תפספסו אותה (130 שקלים לאדם).

השירות

המלון אמנם יוקרתי, אך המסעדה אינה יוקרתית באופייה - ובהתאם, הצוות שלה צעיר ופמיליארי. מהברמנים, דרך הסומלייה ועד המלצרים - זה צוות שיודע לארח, להעניק שירות מקצועי וקשוב ולייצר אינטימיות נעימה ולא מעיקה. באזור שיש בו בעיית כוח אדם קשה, זה הישג גדול.

מה עוד אכלנו?

● פוקאצ'ה בטאבון, חמאה חומה וסחוג - 34 שקלים
● קרפצ'ו דג עם פילטים של אשכולית אדומה, שמן לואיזה ופיסטוק קלוי - 70 שקלים
● סלק צלוי עם לאבנה דובדבנים, פקורינו, חמאה חומה ושקדים קלויים - 58 שקלים
● סטייק כרוב בגלייז חמאה וקפה עם פקורינו וטוויל גזר - 62 שקלים
● פילה פורל עם כרישה אפוייה בחמאה ויין לבן, רוטב חמאה ותפו"א קריספי - 118 שקלים
● טלה מפורק על לחוח עם קציפת חילבה, סלטון עלים ופיסטוקים - 54 שקלים
● קרם ברולה ארטישוק ירושלמי- 46 שקלים

סה"כ ל־2 סועדים (ללא טיפ ושתייה): 442 שקלים

עוד כתבות

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

עליות בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות מזנקות, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עולה ב-1.5%, הדאו ב-1% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום מזנקת ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום מזנקת ב-8%, היפו צוללת ב-15% ● הלילה אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות, עולה כעת ב-2% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל מבלי להודיע על כך באופן רשמי ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: עומר וידר, כדיה לוי

התקדים של רשות התחרות: הציטוטים שסיבכו את אייל רביד, ומי עשויים להיות הבאים בתור?

שנתיים לאחר שנחשפה פרשת תיאום המחירים, רשות התחרות החליטה לזמן את אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום ● לראשונה ובאופן תקדימי, קמעונאי מועמד לדין על בסיס התבטאויות בתקשורת ● בשבועות הבאים צפויות להתקבל החלטות לגבי עוד בכירים

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי סיכמו על מינויים לפורום מטכ"ל

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • הפעולה במרכז הרצועה נמשכת: כמה מחבלים חוסלו, תשתיות טרור הושמדו • עדכונים בולטים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל