גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סמנכ"לית בטופ גאם: "אין צורך בשינוי מודל העבודה מהבית רק כי הפכנו לשוק של מעסיקים"

עדי חן, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת תוספי התזונה בטופ גאם, אומרת כי "ניהול זה משהו שאפשר ללמד. מנהלים טובים, כאלה 'שיש להם את זה', הם טיפוסים של מנהיגים" ● לדבריה, "במקומות שעבדו יומיים או שלושה מהבית צריך להמשיך ולגלות גמישות"

עדי חן, סמנכ''לית משאבי אנוש בטופ גם / צילום: אייל פישר
עדי חן, סמנכ''לית משאבי אנוש בטופ גם / צילום: אייל פישר

אישי: בת 48, נשואה ואם לארבעה השכלה: תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך ותואר שני במנהל עסקים מספר עובדים: 150 תחום פעילות החברה: ייצור תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי

המסלול הקריירה שלי. "את הקריירה שלי התחלתי בסטארט־אפ שנקנה על ידי מיקרוסופט והייתה לי מנהלת שלימדה אותי המון. סגירת הסטארט־אפ חשפה אותי גם למצבים היותר מאתגרים בחיי ארגון. המשכתי כרכזת פרט ורווחה בחברות גדולות - הייתי ברנדום לוג'יק מקבוצת 888, באלביט מערכות חמש שנים כמנהלת רווחה ומשאבי אנוש, בטבע טק בדרום, בסודהסטרים כ־HR ביזנס לידר. לפני כשנה קיבלתי הצעה מטופ גאם, וזו הפעם הראשונה שיצא לי להגיע לארגון שאין בו אלפי עובדים".

הכוח של משאבי אנוש. "הרבה דברים גרמו לי להיענות להצעה שקיבלתי מטופ גאם. המרכזי בהם היה ההזדמנות לעשות שינוי וליישם את מה שלמדתי כדי לבנות תהליכים ולהוביל אותם. אני חברת הנהלה, ומשאבי אנוש הם פרטנר לכל דבר. השאלה הראשונה ששאלתי את המנכ"ל בראיון העבודה הייתה איך הוא רואה את משאבי אנוש בתוך ההנהלה שלו. היה לי חשוב שאם אעזוב ארגון כמו סודהסטרים זה יהיה רק למקום שבו יהיה לי כוח להוביל ושתהיה לי בו הרבה השפעה".

הד האנטינג. "התמזל מזלי, ולאורך הקריירה שלי לא חיפשתי עבודה. הגעתי לחברות כי סיפרו לי שהתפנה תפקיד, או שמאותה החברה הציעו לי לבוא. לא סתם 'חבר מביא חבר' זה האפיק המוצלח ביותר לגיוס, וכשפונים אליי זה נותן גם לי כוח. עם זאת, גם בהד האנטינג, עד ההחלטה הסופית וההדדית, אני עדיין נחשבת למועמדת".

עובדי החברה. "יש אצלנו מגוון רחב של משרות - עובדי ייצור ומנהלי משמרת, מפעילי מכונה, מהנדסי מזון, מהנדסי איכות ועוד. אנחנו ממוקמים בשדרות, שם גם אני עובדת, והמטה שלנו ברמת גן".

המשבר בשוק. "בעולם שלנו אי אפשר לעצום עיניים ולהגיד שאנחנו חברה צומחת ולהתעלם ממה שקורה. כמי שבאה מסודהסטרים, ראיתי מה קרה שם בפיטורים האחרונים, וגם פניתי למגייסות כדי לבדוק אם נוכל לקלוט עובדים שסיימו את ההעסקה. הרי אני מכירה את כולם. קשרים מהעבר זה משהו חשוב בעולם שלנו.

"טופ גאם צומחת ולא חדלה לגייס, ואני חייבת לומר שאני עדיין לא מרגישה שיש יותר מועמדים בשוק. אנחנו עדיין עובדים קשה כדי למצוא את המועמדים הנכונים למקומות הנכונים, אבל אני מניחה שנרגיש את זה בסוף הרבעון הראשון".

פיטורי עובדים. "אני מגיעה מטבע וכאמור גם מסודהסטרים, ובשתיהן חוויתי את זה. מדובר בתהליך מורכב, אבל למרות הפרדוקס - אני גאה בתהליכים שעשינו שם כי הם התבצעו ברגישות, תוך יצירת מענה לעוזבים.

"בטופ גאם ביצעתי פיטורים בגלל ביצועים. במקרה כזה חשוב לתת לעובד את כל ההזדמנויות להצליח. כשמגיעה תלונה, אני קודם מפנה את המנהל המתלונן חזרה אל העובד כדי לוודא שהוא באמת ניסה לגשר על כל הפערים".

עבודה היברידית. "ברצפת הייצור אי אפשר לעבוד באופן היברידי, ומבחינתי ברגע שהעובדים כאן, גם המנהלים שלהם צריכים להגיע. לצד זאת, בחלקים אחרים, אין לנו מדיניות סדורה והשנים האחרונות תרמו לשינוי.

"אני מודה שאנחנו קצת חוזרים אחורה למה שהיה בעבר בכל הנוגע לעבודה היברידית, אבל איפה שצריך, נגלה גמישות. אני קוראת על חברות שמחזירות עובדים למשרדים ומצמצמות את העבודה מהבית ליום אחד במטרה לחזק את המחוברות של העובדים לארגון. אני מאמינה שבמקומות שעבדו יומיים או שלושה מהבית צריך להמשיך ולגלות גמישות ולהשאיר יום עבודה מהבית, לפחות בשלב הראשון, ולבחון את המצב בהתאם לצרכים הארגוניים. אם מודל העבודה מהבית פועל טוב, אין צורך לשנות אותו רק כי הפכנו לשוק של מעסיקים".

לעבוד בחברה ציבורית. "רוב העובדים פחות מרגישים את זה ביומיום, כי השיח על זה קיים יותר ברמת ההנהלה ופחות ברצפת הייצור. מי שוותיק גאה במסלול שעברה החברה".

כישורי ניהול. "ניהול זה משהו שאפשר ללמד. מנהלים טובים, כאלה 'שיש להם את זה', הם טיפוסים של מנהיגים. אצלנו יש מנהלים שצמחו מבפנים, עם הארגון, ואכן בשלב מסוים רואים שהם לא קיבלו את כל ההכשרה והכלים שיכולים לשפר את יכולות הניהול שלהם. בקרוב מתוכנן אצלנו פורום מנהלי ביניים שיעסוק בנושאים האלה".

השאלה החשובה בראיון. "היום מועמדים מגיעים אליי לראיון שני אחרי המנהל הישיר וחשוב לי להבין מה הם למדו לעומת מה שהם ידעו קודם רק מלכתוב את שם החברה בגוגל. בכל ארגון שהייתי תמיד שאלתי את המועמד למה הוא בחר בנו. אני רוצה שהעובדים שלנו יגיעו לפה בגלל פאשן".

מה עובדים שואלים. "חשוב לאנשים לדעת מה יהיו הממשקים שלהם, עם מי יעבדו, ומה אופק ההתפתחות שלהם".

טעות ניהולית שלמדתי ממנה. "באחד מהמעברים בקריירה, הגעתי מארגון מוסדר לארגון שהיה בתחילת דרכו. הגעתי עם רצון להביא את הניסיון שלי, ולא נתתי מקום וכבוד לקיים. מהר הבנתי שזה לא עובד ככה. לא כל מה שמתאים בארגון אחד מתאים באחר. כשעשיתי זום אווט, הבנתי שבמעברים כאלה צריך לבחון, ורק אז לראות אם צריך להתאים את הקיים לשינוי".

עוד כתבות

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

נשק, כסף ורכבים: הסודות האמיתיים של רפיח נמצאים מתחת לעיר

ישראל החלה בפינוי אוכלוסייה אזרחית מהשכנות המזרחיות ברפיח לקראת כניסת צה"ל לאזור ● מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

ירידות קלות בבורסה המקומית; מניות הבנייה צוללות בכ-2%

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

אילוסטרציה: shutterstock

ההתייקרות כבר פה, אספקת חומרי הגלם בסכנה: החרם הטורקי מכה בענף הבנייה

שלוש חברות הודיעו על העלאת מחירי מוצרים המשמשים לבנייה, בעקבות חסימת היצוא מטורקיה ● הפתרון המיידי: מסלולי "מעקף" שצפויים להוסיף עלויות ולעכב את הגעת הסחורות ● הקבלנים אובדי עצות: "חברות ביצוע יקרסו, עבודות תשתית יתייקרו, והציבור ישלם מחיר"

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

מימין: אריאל ארליך, יריב לוין, עוזי פוגלמן, רון סולקין / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים / צילום: Shutterstock

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל, וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"