גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שופרסל תשתף פעולה עם המשלוחים של וולט

קמעונאית המזון הגדולה בישראל, שופרסל, בפיילוט של משלוחים באמצעות האפליקציה וולט במספר סניפים בהוד השרון, שיתרחב בהמשך לשלושה אזורים נוספים: בתל אביב, ראשון לציון ורמת גן ● רשת הפארם של שופרסל, Be, החלה כבר ב-2020 בשיתוף פעולה עם וולט ● אירועים ומינויים

סניף שופרסל שלי בתל אביב / צילום: איל יצהר
סניף שופרסל שלי בתל אביב / צילום: איל יצהר

קמעונאית המזון הגדולה בישראל, שופרסל, תשתף פעולה עם אפליקציית המשלוחים וולט. הרשת, הכוללת כ-310 סניפים ברחבי הארץ, תחל ביום ראשון (22.1) בפיילוט של משלוחים באמצעות האפליקציה במספר סניפים בהוד השרון. בימים שלאחר מכן יתרחב הפיילוט לשלושה אזורים נוספים, בתל אביב, ראשון לציון ורמת גן.

במהלך יקחו חלק כ-80 סניפי שופרסל שלי הממוקמים במרכזי השכונות, וכ-85 סניפי שופרסל אקספרס שממוקמים במרכזי ערים. בשלב הראשון ייכנסו למשלוחים כ-2,000 מוצרים, ובהמשך יגדל המגוון לכ-3,000 פריטים.

"המטרה היא להרחיב את הפעילות לסניפים רבים, כשהיתרון של שופרסל היא פריסה גדולה ברחבי הארץ", אומר לגלובס צביקה ביידא, מנכ"ל שופרסל אונליין. "הפריסה הרחבה של סניפי שופרסל שלי ואקספרס תאפשר לנו להגיע מנקודה קרובה יותר ללקוח, דבר שיאפשר מתן מענה מהיר תוך שמירה על איכות וטריות המוצרים".

אורי וטרמן, מנכ''ל שופרסל / צילום: איל יצהר

באשר לשאלה האם לא מדובר בקניבליזציה, כלומר בתחרות למשלוחים של שופרסל עצמה, ביידא סבור כי תחרות זו לא תהיה מורגשת. "בעולמות המזון יש חפיפה מסוימת, אבל יש הבדל בין סל מתוכנן של כ-50 פריטים לבין צורך ב'סגירת פינה', זה צורך צרכני אחר לגמרי.

"מי שמזמין בוולט עושה זאת כי הוא צריך מוצר כאן ועכשיו, וזה משלים לשירות המרכזי שלנו בשופרסל אונליין. אנחנו צופים שהצורך במשלוחים גדולים יימשך ויתרחב, ולצדו הצורך בהזמנת משלוח מהיר של מוצרי חלב, פירות וירקות, או כשבאים אורחים בערב ונתקעת בלי בירות, זירו ופיצוחים".

לאחרונה פרסמה וולט כי תחום משלוחי הסופרמרקטים הוא הצומח ביותר אצלה בשנה האחרונה. האפליקציה השיקה את הקטגוריה לפני כשנתיים, בשיא תקופת הקורונה, ומאז נכנסו אליה שחקנים כמו ויקטורי, רמי לוי בשכונה, מחסני השוק, וולט מרקט וסופר יודה. זאת לצד מאפיות, ירקניות וקצביות שכונתיות.

נזכיר כי רשת הפארם של שופרסל, Be, החלה כבר ב-2020 בשיתוף פעולה עם וולט. בספטמבר האחרון נכנסו לשני סניפים גם משלוחי תרופות ללא מרשם.

קיסתרה מתרחבת ברמת החייל

חברת האינשור-טק קיסתרה (Kissterra) עוברת למשרדים חדשים במתחם העוגן ברמת החייל, ומרחיבה את מרכז המחקר והפיתוח שלה בארץ. המרכז מתפרס על פני כ-2,200 מ"ר, והסכם השכירות הוא לארבע שנים. סך ההשקעה במהלך, כולל דמי השכירות, מוערך בעשרות מיליוני שקלים.

פרויקט מתחם העוגן של חברת ישרס מתפרס על פני 33 אלף מ"ר. הוא כולל שלושה בניינים שהגבוה מביניהם בן 17 קומות, ורוב השטחים מושכרים לחברות הייטק, חברות מתחום הרפואה ודיור ממשלתי. בקיסתרה מנמקים את הבחירה במיקום בהתפתחות המשמעותית שחלה באזור, ובנגישות אליו הן מגוש דן והן מאזורים אחרים.

המשרדים החדשים של חברת קיסתרה / צילום: יעל צור

קיסתרה הוקמה ב-2015 על ידי יפתח (יפתי) קרזנר, שמכהן כנשיא, ושגב שילטון, המנכ"ל. החברה פיתחה מערכת הפעלה לשיווק והפצה של מוצרי ביטוח מבוססת דאטה, המאפשרת לחברות ביטוח לייעל תהליכי שיווק, ובין לקוחותיה נמנות כמה מחברות הביטוח הגדולות בארה"ב.

ביוני האחרון גייסה החברה 76 מיליון דולר מחברת הביטוח מנורה מבטחים ומבנק הפועלים בסבב A. כיום היא מעסיקה כ-70 עובדים בישראל ובארה"ב, ובכוונתה לגייס עשרות עובדים חדשים לתפקידים בעולמות הפיתוח, מוצר, דאטה ועוד.

יוצר "האח הגדול" בשיתוף פעולה ישראלי

סטודיו גלאם, חברת התוכן שהקימו אילן ועמי גלאם, חתמה על עסקת פיתוח תוכן לשוק הבינלאומי עם "Talpa Concepts" של ג'ון דה מול. במסגרת העסקה, Talpa מקבלת זכות ראשונים לקידום הפורמטים הבינלאומיים שיפותחו בסטודיו גלאם. "שתי החברות חולקות חזון ודחף דומים ליצור ולבנות מותגי ענק אוניברסליים חדשניים, המחברים קהלים גלובליים", מסרו הצדדים.

דה מול, מאנשי הטלוויזיה החשובים והמשפיעים בעולם, הוא היוצר של כמה פורמטים טלוויזיוניים מוכרים כמו "האח הגדול" ו"דה וויס". הוא הקים את חברת אנדמול ההולנדית, שהייתה חברת ההפקה העצמאית לטלוויזיה ותוכן דיגיטלי הגדולה בעולם, ופעלה ב-31 מדינות. לאחר שמכר את אנדמול הקים דה מול את חברת טלפה, במסגרת קבוצת המדיה בבעלותו.

גרטיה הוק, מנכ"לית Talpa Concepts, ציינה כי "יצירת תוכן עם שותף כמו סטודיו גלאם תעניק השראה ותתדלק את צוות הפיתוח הפנימי שלנו, ואני מאמינה שנוכל ליצור יחד פורמטים מצוינים".

עמי ואשתו אילן הקימו את הסטודיו ב-2013, כאשר הוא משמש כמנכ"ל והיא אחראית על הצד העסקי. לדברי גלאם, "זה זמן מצוין ליצירת תוכן בינלאומי, ולא יכולנו לבקש שותף טוב יותר. אני בטוח שהניסיון הרב והגישה היצירתית של טלפה ייקחו את הפורמטים שלנו צעד אחד קדימה. לעבוד עם ג'ון דה מול זה חלום שהתגשם".

נזכיר כי גלאם כיהן כסמנכ"ל התוכן של רשת 13, מהתפקידים החשובים בערוץ, עד לחודש מאי האחרון. במסגרת תפקידו היה אמון גלאם על פיתוח לוח השידורים של רשת, שהתמודדה עם ירידה משמעותית בנתוני הצפייה - בין היתר של תוכניות הריאליטי "האח הגדול", "הישרדות" ו"אקס פקטור".

מצנח הזהב

מנכ"ל קבוצת תדהר, אודי שרביט, יסיים את תפקידו במהלך 2023. הוא יישאר בקבוצה, ויעסוק בניהול השקעות וקידום תכניות ארוכות טווח.

גיא שביב יקים את מרכז הפיתוח בישראל של Fairmatic, המפתחת מערכת מבוססת בינה מלאכותית לביטוח רכב מסחרי.

רן פלד יכהן כמנכ"ל חברת זיו מערכות מקבוצת טופ, שפיתחה ומשווקת מערכת ERP לענפי הבנייה והנדל"ן. איציק ידיד, מייסד החברה, ישמש כנשיא הארגון. אלעד ברקאי, המנכ"ל היוצא, ימשיך לשמש כסמנכ"ל תפעול.

רן פלד / צילום: עופר עבודי

רו"ח עו"ד רנית רנד סרוקה, 43, מונתה למנכ"לית רשת ביקורופא מבית קבוצת IEL.

רנית רנד סרוקה / צילום: סיון פרג'

הילה תבור תכהן כמנהלת עסקים ראשית באוטובריינס, העוסקת בפיתוח מערכות עזר לנהג ונהיגה אוטונומית מלאה. קודם לכן כיהנה כסמנכ"לית במובילאיי.

הילה תבור / צילום: אילן בן אודיז

נעמי וישינסקי, 35, מונתה למנהלת חטיבת המכירות של תן-ביס בישראל. קודם לכן כיהנה כדירקטור שיווק וסחר בפרוקטר & גמבל.

נעמי וישינסקי / צילום: גל חרמוני

ערן רביב מונה למנכ"ל Tailor-ED, המתאימה מסלולי הכשרה לעובדים באמצעות בינה מלאכותית.

ערן רביב, מנכ"ל tailor-ED הנכנס / צילום: יח''צ

הכלכלן דן קטריבס, 69, נבחר לכהן כיו"ר ארגון הגג של לשכות המסחר הדו לאומיות בישראל.

דן קטריבס / צילום: יח''צ

עידו נתן מונה למנכ"ל ארגון זיר"ה, הפועל להגנה על זכויות יוצרים וצמצום הצפייה הפיראטית בישראל.

עידו נתן / צילום: אור דנון

עו"ד ענת ברנשטיין-רייך נבחרה לנשיאת לשכת המסחר ישראל אסיה. היא תחליף את מתן וילנאי, שכיהן בתפקיד בשש השנים האחרונות - וכעת יכהן כנשיא הכבוד של הלשכה.

עו"ד גילעד מאירוביץ נבחר ליו"ר לשכת המסחר ואגודת הידידות ישראל-יפן.

עו״ד גילעד מאירוביץ, יו״ר לשכת המסחר ואגודת הידידות ישראל-יפן / צילום: ניקי וסטפהל

חדשות טובות

אורקל ישראל בשיתוף פעולה עם "בית המתנות של יאיר": במשך חודש אספו עובדי החברה עשרות מתנות, צעצועים ומשחקים עבור ילדים המאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ.

"התרגשתי מאוד לראות כיצד המתנות נערמו במשרד בכל יום שחלף, וכיצד העובדים, בני משפחותיהם ואף בעלי עסקים נרתמו לנושא", אומר ערן פייגנבאום, מנכל אורקל ישראל. "זו זכות לתרום לפרויקט חשוב כל כך".

עוד כתבות

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?