גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

​נטפליקס חוזרת לרשום גידול במספר המנויים, אבל לפניה שני מאבקים קשים

דוחות ענקית הסטרימינג לרבעון הרביעי של 2022 מצביעים על הכנסות שעקפו את התחזיות והסתכמו ב־7.85 מיליארד דולר. למרות זאת, בנטפליקס בחרו לערוך שינויים בהנהלה ● המשימה שמצפה להם ב־2023: הגדלת הכנסות באמצעות הרחבת מסלול הפרסומות

הסרט ''רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית'' בנטפליקס / צילום: John Wilson/Netflix
הסרט ''רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית'' בנטפליקס / צילום: John Wilson/Netflix

ענקית הסטרימינג נטפליקס פרסמה בימים האחרונים את הדוחות הכספיים הרבעוניים שלה, והציגה תמונה מעניינת: הרווחים לא הפתיעו את המשקיעים, אבל העלייה במספר המנויים הייתה נקודה של אור. 

הונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה באור חדש: 6 פרטים מפתיעים שלמדנו על מיידוף מנטפליקס 

נטפליקס דיווחה על הכנסות של 7.85 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 7.82 מיליארד דולר. החברה הוסיפה 7.7 מיליון מנויים חדשים ברבעון האחרון של השנה, בעוד שהתחזיות עמדו על 4.5 מיליון חשבונות חדשים "בלבד". בזכות ההפתעה הזו, מניית ננטפליקס  עלתה ביום שישי האחרון ב־8.5% ל־342.5 דולר, הסגירה הגבוהה ביותר מאז אפריל האחרון. 

 

תודה להארי ומייגן

מה הוביל לנתונים הטובים של נטפליקס? הסיבה העיקרית היא רבעון חזק שכלל תכנים שמשכו צופים רבים. בין היתר מדובר בסרט "Glass Onion: A Knives Out Mystery", שהיווה המשך לסרט ראשון מאוד מוצלח ורשם כ־273 מיליון שעות צפייה ב־28 הימים הראשונים לצאתו. 

הדוקו ''הארי ומייגן'' בנטפליקס / צילום: באדיבות נטפליקס, Courtesy of Prince Harry and Meghan, The Duke and Duchess of Sussex,

נתונים מרשימים רשמה גם הסדרה "Wednesday", עם כ־1.2 מיליארד שעות צפייה ב־28 הימים הראשונים לצאתה. לתכנים הללו מצטרפים העונה הרביעית של "דברים מוזרים", וגם הדוקו הבלעדי של הנסיך הבריטי הארי ואשתו מייגן, שעורר דיונים וייצר כותרות רבות. 

הסדרה ''Wednesday'' בנטפליקס / צילום: John Wilson/Netflix

בחברה מאמינים שכך הם הצליחו לגייס משתמשים חדשים רבים, וגם האנליסטים סבורים כך. עובדה זו יכולה להסביר את הדיווחים מהתקופה האחרונה, שלפיהם נטפליקס בוחנת כניסה עמוקה יותר לשידורי ספורט, שכן מדובר בתכנים עם קהל מעריצים נאמן.

עם זאת, לנטפליקס יש שתי דאגות גדולות שמצריכות שיפור וייעול. הראשונה קשורה למסלול התוכן המוזל, מבוסס פרסומות. באחרונה פורסמו דיווחים של אנליסטים שלפיהם נטפליקס לא מצליחה לגרום למסלול הזה להמריא ולמשוך לקוחות.

בחברה הגיבו על כך ואמרו כי הם "מרוצים מההתקדמות שלנו עד כה". עם זאת, הנתונים מצביעים על שיעור נמוך של מעבר לתוכנית הפרסומות משכבות המנויים האחרות. למרות שנטפליקס שמה את מבטחה בפרסום וטוענת כי השוק הזה יפיק הכנסות ורווחים מצטברים, בחברה אומרים כי ההשפעה ב־2023 תהיה צנועה, "בהתחשב בעובדה שהדבר ייבנה לאט ולאורך זמן".

פיילוט הסיסמאות

הבעיה השנייה - והגדולה באמת - של נטפליקס היא בעיית שיתוף הסיסמאות: משתמשים שלא משלמים על מנוי ו"רוכבים" על מנויים של חברים אחרים. בקרוב מאוד נטפליקס תתחיל לגבות תשלום נוסף על חשבונות שמשתפים סיסמאות.

למעשה, החברה תשיק מערכת שמוסיפה עמלה על חשבונות משנה, מעין "חבר נוסף", הגדרה שמיועדת לאנשים מחוץ למשק הבית. המהלך הזה מגיע אחרי שבשנה שעברה, לאחר רבעון עם הפסד המנויים הגדול ביותר זה עשור, נטפליקס יצאה למסע ייצור רווחים משיתוף חשבונות.

עדיין לא ברור מה יהיה גובה העמלה על החשבונות הנוספים, אם כי הפיילוט כבר יצא לדרך בצ'ילה, בקוסטה ריקה ובפרו. שם המחיר עומד על רבע ממחיר המסלול הסטנדרטי, פחות או יותר. אם הנוסחה תהיה דומה בארה"ב, כל חשבון משנה שם יצריך תוספת של כ־4 דולר. לפי נטפליקס, השקה גלובלית מלאה תיקח כמה רבעונים, אולם היא צפויה להרחיב את המדינות שבפיילוט עד חודש מרץ.

השאלה המתבקשת היא כיצד נטפליקס תאכוף זאת, כלומר איך היא תדע מיהו חשבון בתוך משק הבית ומי לא. בחינה של מרכז העזרה של נטפליקס מעלה כי השירות מזהה משק בית בחשבון על־ידי כתובת IP, כך שאם הגישה לחשבון המשנה מתקיימת ממיקום מחוץ למשק הבית, או אם נעשה שימוש במכשיר שלא משויך למשק הבית, החברה עשויה לבקש אימות מצד החשבון הראשי. בפועל יהיה צריך להקליד תוך 15 דקות קוד שנשלח למייל או לטלפון של החשבון הראשי.

עם הפנים לאסיה

במסגרת פרסום הדוחות נודע כי ריד הייסטינגס עזב את תפקידו כמנכ"ל נטפליקס ועבר לתפקיד היו"ר. בחברה אומרים כי הוא ימשיך להיות בין קובעי ההחלטות, אולם במקביל כבר מונתה הנהגה חדשה: טד סרנדוס וגרג פיטרס.

סרנדוס, שכבר היה מנכ"ל משותף, הוא הפנים הציבוריות של החברה בהוליווד. פיטרס, לשעבר מנהל התפעול הראשי, פיקח על פיתוח המוצר של נטפליקס והיה שחקן מפתח ביחס לחבילת הפרסומות של החברה.

בראיון בלעדי של שני המנכ"לים המשותפים לבלומברג, הם סימנו את היעדים הבאים. לפי פיטרס, "בארה"ב אנחנו מהווים 8% מכלל שעות הטלוויזיה... הבעיה היא שלא כל הצופים שם משלמים לנו כרגע, ואנחנו צריכים לפתור את זה".

בתשובה לשאלה היכן הוא רואה הזדמנות אמיתית, השיב פיטרס כי ישנן מספר מדינות שנטפליקס רוצה להגיע אליהן. "אינדונזיה היא דוגמה טובה, וגם בהודו יש פוטנציאל עצום שלא מנוצל. כמו שראינו בקוריאה וביפן, אנחנו רואים בהודו, שהיכולת שלנו לספק את הטעם המקומי מרחיבה את השוק עבורנו".

באשר לעובדה שמסלול הפרסומות טרם המריא, אמר פיטרס כי "אין כמו מישהו שמנסה לתת ציון אחרי שלושה שבועות מההשקה. עבדנו מאפס כדי שהדבר הזה יושק תוך שישה חודשים. כבר בשלב הזה אנחנו במספרים גבוהים יותר ממה מהתחזיות שלנו, אין ספק שיש לנו הרבה עבודה". 

עוד כתבות

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

נשק, כסף ורכבים: הסודות האמיתיים של רפיח נמצאים מתחת לעיר

ישראל החלה בפינוי אוכלוסייה אזרחית מהשכנות המזרחיות ברפיח לקראת כניסת צה"ל לאזור ● מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

החוכמה של וורן באפט היא יותר מאשר רק בחירת מניות נהדרות

המבנה החדשני של ברקשייר האת'ווי יוצא דופן — ומועיל לבעלי המניות

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח־האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים