גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משנה כיוון: טיב טעם נכנסת לתחום הייצור הכשר

רשת טיב טעם תייצר עבור Vgarden סדרת מוצרים תחליפי בשר כשרים על בסיס חלבון אפונה ● וגם: קבוצת גיוס ההמונים Headstart מקימה יחד עם עו"ד לין שטיינר את חברת PUBLIX, שתלווה חברות וסטארט-אפים בתהליכי גיבוש אסטרטגיה ● אירועים ומינויים

תחליפי בשר בייצור טיב טעם / צילום: ויגרדן
תחליפי בשר בייצור טיב טעם / צילום: ויגרדן

טיב טעם מרחיבה את האסטרטגיה העסקית ונכנסת לתחום הייצור הכשר: רשת קמעונאות המזון חתמה על הסכם ייצור בלעדי של תחליפי בשר עם חברת Vgarden, המפתחת ומשווקת מוצרי מזון טבעוניים בארץ ובחו"ל.

החל מהרבעון השלישי של שנת 2023, טיב טעם תייצר עבור Vgarden סדרת מוצרים תחליפי בשר כשרים על בסיס חלבון אפונה במפעל בחוף שמן. בנוסף, טיב טעם תייצר מוצרי בשר פרמיום, בהם פסטרמות ונקניקים כשרים, עבור השוק הכשר בישראל.

לפי הערכות, שוק תחליפי הבשר הטבעוניים צפוי להגיע לכ-28 מיליארד דולר עד שנת 2025. Vgarden צופה כי כבר השנה תמכור לשוק האמריקאי עשרות טונות של תחליפי בשר טבעוניים. החברה מחזיקה בישראל במותג "משומשו" ומוכרת מגוון מוצרים, ביניהם מוצרי גבינה, דגים ובשר טבעוניים וכשרים.

לדברי חגי שלום, מנכ"ל ובעל השליטה בטיב טעם, "תשתית המפעל שרכשנו בחיפה תהפוך לכשרה במהלך החודשים הקרובים, בהשקעה לא מבוטלת, כשעל-מנת לקבל את אישור הרבנות נחליף את התנורים, שרק הם עולים מאות אלפי שקלים, את המכונות ואת הציוד. החלטנו שאנחנו רוצים לייצר מוצרים בסטנדרט גבוה ופרמיום באיכות של מזרע וזילבר - גם לשוק הכשר.

"שיתוף-הפעולה בינינו לבין Vgarden קיים בשנה האחרונה, והחתימה פותחת אופק קדימה. הביקוש העולמי בענף הפודטק הכשר צובר תאוצה, ואנו רואים בו פוטנציאל רב. המוצרים החדשים יימכרו בסניפים שלנו, אך להערכתי, גם רשתות מזון אחרות לא יתנגדו שיהיו להם מוצרי פרמיום ברמת איכות גבוהה יותר ממה שיש היום, וכשרים למהדרין".

קבוצת טיב טעם, בשליטת חגי שלום (כ-46.7%), היא קמעונאית המזון הגדולה בישראל בתחום הלא כשר. החברה נוסדה ב-1990 ומעסיקה כ-1,700 עובדים.

הפיתוח הרפואי שהוצג בדובאי

פיתוח של חברת MpCheck לבדיקות תקופתיות רפואיות בבית המטופל, שהוטמע בשיבא BEYOND, בית החולים הווירטואלי של שיבא, הוצג לאחרונה בכנס הרפואה השנתי Arab Health 2023 שנערך במרכז הסחר העולמי של דובאי, בהשתתפות חוקרים, רופאים ויזמי ביוטק.

מדובר בפיתוח מעולם הרפואה המונעת, המאפשר לבצע בבית בדיקות דם, בדיקות שתן, בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם, בדיקת שמיעה ועוד בתוך 30 דקות. התוצאות מגיעות למערכת ייעודית של בדיקות הסקר, הנמצאת בשיבא, ומתממשקת לתיק הרפואי של המטופל.

משתתפי כנס הבריאות בדובאי / צילום: אחיעד קלמן, משרד החוץ

לדברי ניצן להט, מנכ"ל MpCheck, שהוקמה ב-2020 ומעסיקה 10 עובדים, "הצגת הפיתוח בכנס בדובאי הביאה להתעניינות רבה ממדינות ממזרח אסיה וכן ממדינות העולם הערבי, שבהן לא קיים פתרון כזה.

"אם בעבר מטופלים היו מבלים מעל לחצי יום במעבדות, התפתחות הטכנולוגיה מאפשרת תהליך הרבה יותר נוח וידידותי ללקוח. אני סבור כי בשילוב פרמטרים נוספים והתאמה ספציפית למדינת היעד, נוכל להגיע עם המוצר גם למדינות נוספות".

הקונסולית הכללית של ישראל בדובאי, לירון זסלנסקי, סבורה כי "יש פוטנציאל עצום לשיתוף-פעולה בין המדינות בתחום הבריאות, זאת לאור הדמיון בין האוכלוסיות והצורך להתמודד יחד עם מחלות שנפוצות באזורנו. זהו תחום גלובלי, בו רק שיתוף-פעולה ועבודה משותפת ייצרו פתרונות לאתגרים חוצי-גבולות.

"זו השנה השלישית ברציפות שישנו ביתן ישראלי ב-Arab Health. עבודה משותפת בתחומים כמו טיפול בחולים ופיתוח טכנולוגיות בתחום הרפואה פותחת אופקים כלכליים חדשים ותורמת ליחסים בין המדינות".

לדברי הדר אמיר, מנהלת פיתוח עסקי בשיבא BEYOND, "אחוז נמוך מאזרחי ישראל מבצעים את בדיקות הסקר התקופתיות. רפואה מונעת היא הדרך החשובה ביותר של עולם הרפואה למניעת מחלות והצלת חיים, ולבדיקות הסקר משקל מכריע בכך. לדוגמה, ביצוע שנתי של בדיקות הסקר הוא חובה עבור אזרחי יפן, ואנו משוכנעים כי הטמעת הבדיקות בשירותי בית החולים הווירטואלי תסייע להציל חיים".

המיזם החדש של קבוצת הדסטארט

אחרי שלוש שנים של עבודה בשיתוף פעולה, קבוצת גיוס ההמונים Headstart ועו"ד לין שטיינר מקימות את חברת PUBLIX, שתעסוק בבניית אסטרטגיה להעמקת מערכות יחסים ( Relations ) של חברות מול לקוחות, משקיעים וקהילות. החברה פונה ללקוחות מתחומי הצרכנות, טכנולוגיה, נדל"ן ופיננסים.

עו''ד לין שטיינר / צילום: יח''צ

שטיינר, שעומדת בראש המיזם המשותף, היא יזמית בתחום הקהילות, שהייתה שותפה בין היתר להקמת "נשים מדברות נדל"ן" ו"נדלניסטה". בנוסף ליוותה חברות וארגונים בבניית אסטרטגיה, גיוסים וניהול קשרי משקיעים.

"עולם השיווק והצרכנות לא מפסיק להשתנות, ואחד האתגרים המשמעותיים והמעניינים שחברות מתמודדות עמו הוא יצירת חווית לקוח ( customers experience ) וחיבור רגשי של הלקוח למותג", היא מסבירה. " PUBLIX הוקמה על מנת לייצר פתרונות אסטרטגיים חדשניים לבניית מערכות יחסים בין לקוחות לבין מותגים".

קבוצת הדסטארט הוקמה ב-2011, ומאז גויסו בארבעת אתריה כ-900 מיליון שקל מיותר ממיליון משתמשים, לטובת כ-6,000 פרויקטים. לדברי אסף גרינפלד, יו"ר הדסטארט, "אחרי עשור של ניסיון וידע ייחודי שצברנו בגיבוש וברתימת קהילות תומכים, משקיעים ותורמים, המעבר לקשרי קהילה הוא אבולוציה טבעית עבורנו".

חדשות טובות

הקרן לידידות מעמידה מענק סיוע של כ-4 מיליון דולר לקהילות היהודיות באוקראינה, לטובת מימון מזון, תרופות, מחסה למי שבתיהם נפגעו, ביגוד, מוצרי חשמל, שמיכות חשמליות, תנורי גז, רדיאטורים, שקי שינה מחממים, גנרטורים, ציוד חם ועוד.

מדובר במענק חירום מיוחד, הנוסף על כ-20 מיליון דולר שניתנים מדי שנה לצרכים בסיסיים, מזון וליווי של כ-70 אלף קשישים ומשפחות נזקקות, תרופות וביטחון בקהילות.

עוד כתבות

ניצן גולדברג, משנה למנכ''ל ומנהל אגף סחר ושיווק קבוצת שופרסל / צילום: יח''צ

עזיבה שלישית בתוך חודש: המשנה למנכ"ל שופרסל הודיע על התפטרות

ניצן גולדברג, המשנה למנכ"ל ומנהל אגף סחר ושיווק בשופרסל, הודיע על עזיבתו ● מדובר בבכיר השלישי שעוזב את הקבוצה לאחר ההשתלטות של האחים אמיר, אחרי שסמנכ"לית התקשורת התאגידית וסמנכ"לית משאבי האנוש הודיעו גם הן על סיום תפקידן

עוד עלייה במחירי הדלק / צילום: איל יצהר

מתקרב ל-8 שקלים לליטר: מחיר הדלק יעלה בחצות

הדלק שוב מתייקר ומתקרב לשיא כל הזמנים: 7.90 שקלים לליטר - עלייה של 18 אגורות לעומת מחירו באפריל ● במצטבר, מתחילת שנת 2024 עלה מחיר ליטר בנזין ב-96 אגורות ● מעבר לתנודות במחירי הנפט ושער הדולר, סיבה נוספת לקפיצת המחירים היא החלטת שר האוצר סמוטריץ' להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה

החברה החרדית / צילום: Shutterstock, David Cohen 156

המדינה לבג"ץ: הרשויות שוקדות על גיבוש תוכנית לגיוס בני הישיבות

היועמ"שית בהרב-מיארה הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין גיוס בני הישיבות, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 וטרם ההתפתחויות המשפטיות האחרונות, החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בעבודת מטה לקידום שילובם של בני הציבור החרדי ● עוד דווח לבג"ץ כי עבודת המטה הראשונית לגיבוש התוכנית צפויה להסתיים בתוך מספר שבועות

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

החוק שיאשר לסנן את הבוס אחרי העבודה / אילוסטרציה: גלובס, חומרים: Shutterstock

החוק שיאסור על הבוס להתקשר לעובד אחרי שעות העבודה והסיכוי שיגיע גם לישראל

שוק העבודה בעולם ממשיך להתאים את עצמו לצרכיהם של דור המילניום וה–Z: הקנדים יעגנו בחוק התקציב את "הזכות להתנתק" ● גם מדינות אחרות מקדמות מהלכים שמגדירים מתי נגמר יום עבודה ומתי מותר לפנות לעובדים ● האם יש סיכוי לחקיקה דומה גם בישראל?

אקסל / אילוסטרציה: Shutterstock

כך הבינה המלאכותית תעזור לכם להשתמש באקסל

מיקרוסופט החלה להכניס כלי AI לתוכנת האקסל ● בקרוב תוכלו לקבל ניתוחי מגמות ותובנות על הנתונים שלכם, לייצר נוסחאות בקלות בעזרת טקסט, ולקבל דגש על מה שחשוב לכם

מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי

הגל נמשך: עליות מחירים במוצרי טרה וקוקה-קולה

מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2% ● המשקאות הממותקים והמשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות יתייקרו בשיעור של כ-4.5%

איורים: גיל ג'יבלי

הכירו את המנכ"ל שהרוויח השנה 50 מיליון דולר, במזומן

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן, מדוע אחר העדיף לקבל הכול במניות, ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים סיימו את החודש הכי גרוע השנה

נאסד"ק ירד ב-2% ● אמזון פרסמה את הדוח הרבעוני - עקפה את הצפי הן ברווח והן בהכנסות ● גוגל מסיימת את אפריל בעלייה של כ-9%, מטא בירידה של כ-10% ● טראמפ מדיה עלתה ב-50% בחמישה ימים, אך ירדה ב-20% מתחילת החודש ● פייפאל פרסמה תוצאות מעורבות ועדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ● קוקה קולה עקפה את הציפיות, אך המניה ירדה

בצלאל סמוטריץ', הציונות הדתית / צילום: רפי קוץ

האם מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל בגלל המצב הגיאופוליטי?

שר האוצר טוען שהורדת דירוג האשראי נובעת מגאופוליטיקה. זו אחת הסיבות ● המשרוקית של גלובס

בלינקן יוצא לפעילים שהפגינו מחוץ למלון שבו הוא לן בתל אביב / צילום: Associated Press, Evelyn Hockstein

בלינקן למשפחות חטופים בתל אביב: "לא ננוח עד שנחזיר את כולם"

זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים, לא דווח על נפגעים או נזק • מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בחמישה מרחבים שונים בדרום לבנון • ראש האופוזיציה לפיד ייצא לביקור מדיני באיחוד האמירויות • דיווח ב-CBS: ארה"ב שוקלת לקלוט קבוצת פלסטינים מהרצועה כפליטים, כולל אופציה למעמד קבע • צבא ארה"ב הודיע: הושמד כלי שיט בלתי מאוייש של החות'ים בתימן ● עדכונים שוטפים 

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מאש צה"ל

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי שנפלו בקרב במרכז הרצועה נהרגו מירי דו צדדי של טנק שחרג מגבולות הגזרה שלו ● חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים ● מחבל בעל אזרחות טורקית דקר ופצע קל לוחם מג"ב בירושלים • המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים" • כל העדכונים 

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

אילון מאסק, מנכ''ל ומייסד טסלה / צילום: ap, Jae C. Hong

טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק

לאורך השנים אילון מאסק פיזר שלל הצהרות שלא התממשו ● בזמן שהמניה של טסלה צברה תאוצה והכרזותיו של מאסק שבו את דמיונם של המשקיעים, גופים פדרליים החלו בחקירה רשמית בה נבדקו טענות שמערכת הסיוע לנהיגה אוטונומית תרמה לכ־1,000 תאונות החל מינואר 2018 ● אבל המשקיעים של טסלה לא מוטרדים מהעבר, ומסתבר שגם לא מההווה

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס, אתמול / צילום: Reuters, Selcuk Acar/Anadolu Agency

מצוידים ברימוני הלם: המשטרה פשטה על אוניברסיטת קולומביה ופינתה את המפגינים

השוטרים הגיעו אתמול בלילה מצוידים ברימוני הלם ופשטו על בניין המילטון באוניברסיטת קולומביה בו התבצרו המפגינים הפרו-פלסטינים ● באוניברסיטאות אחרות ברחבי ארה"ב נמשכו המהומות בעוצמה נמוכה יותר

סופרמרקט. ''המאבקים קורים מאחורי הקלעים'' / צילום: Shutterstock

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?

החל מהשבוע יועלו המחירים של עשרות מוצרי מזון וטואלטיקה - חוליה נוספת בשרשרת העלאות מחירים בצל המלחמה ● בניגוד לעבר, לא צפויים כיפופי ידיים גלויים בין הרשתות הגדולות לספקים ● בכירה בענף: "אף אחד לא רוצה לריב עכשיו, כשלא יודעים מה יתפתח"

שוק המשכנתאות / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוק המשכנתאות בחודש מרץ חזר לרמות מלפני המלחמה

מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש מרץ נלקחו משכנאות בהיקף של 6.23 מיליארד שקל ● היקף משכנתה ממוצעת שנלקחה במרץ הגיע ל-918 אלף שקל

טל–אור כהן מונטמאיור, מנכ''לית CyberWell / צילום: הגר בדר

גילויי האנטישמיות ברשתות החברתיות זינקו מאז המתקפה האיראנית

דוח חדש של ארגון CyberWell, שנלחם באנטישמיות ברשת, מצביע על כך ששיעור ההסרה של תוכן שטנה בערבית נמוך לעומת אנגלית ● המנכ"לית: "האכיפה חייבת להיות יותר אפקטיבית"

יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

שוק ההנפקות חוזר? הקבלן יוסי אברהמי רוצה להנפיק ולגייס 200 מיליון שקל

אברהמי מבקש להנפיק את חברת הבנייה למגורים שהקים לפי שווי של מיליארד שקל לפני הכסף ● לחברה צבר של אלפי דירות לבנייה עתידית והון עצמי של כ-600 מיליון שקל ● במידה ותצליח, זו תהיה הנפקת הנדל"ן השלישית השנה

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

ירידות בתל אביב; בעקבות וול סטריט, מניות הקנאביס מזנקות, אינטרקיור ב-19%

ההתחממות בצפון ופסימיות לגבי עסקת החטופים? מדד הבנקים יורד ב-1.8% ● השקל מוסיף ומתחזק מעט, 3.73 שקלים ● חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, מוכר חלק ממניותיו, המניה מזנקת ב-7% ● גב ים: ירידה של כ-20% ברווח הנקי ●  נאייקס השלימה את רכישת חברת הטכנולוגיה הברזילאית VMtecnologia ● הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, ואגב כך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס