גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שבוע עשירי ברציפות: כ-200 אלף מפגינים בתל אביב; רבבות ברחבי הארץ

הפגנות במספר רב של מוקדים ברחבי הארץ ● מובילי המאבק הכריזו בהפגנה בתל אביב על יום החרפת ההתנגדות ביום חמישי הקרוב ● לפי הערכות שונות מספר המפגינים בתל אביב נע בין 150 ל-240 אלף ● בתום ההפגנה בתל אביב עשרות מפגינים ירדו לנתיבי איילון באזור מחלף ארלוזורוב

ההפגנה הערב בתל אביב נגד המהפכה המשפטית / צילום: איתי ארבל
ההפגנה הערב בתל אביב נגד המהפכה המשפטית / צילום: איתי ארבל

ברקע הליך החקיקה המואץ שיימשך השבוע, הערב התחדשו ההפגנות בתל אביב, באר שבע, ירושלים ועשרות מוקדים נוספים ברחבי הארץ, נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. 

בשעה 20:00 צפוי המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי למסור הודעה משמעותית.

21:50

בנתניה עיכבה המשטרה את תושב העיר בחשד שהשליך חזיזריט פירוטכני לעבר קבוצת מפגינים.

מהמשטרה נמסר: במהלך ההפגנה השליך עובר אורח חזיז לעבר המפגינים ונעצר מיד ע"י כוח בילוש שהיה במקום. ברשותו של החשוד - תושב העיר כבן 22 נתפס חזיז נוסף.
החשוד עוכב כאמור לחקירה בתחנת המשטרה, בסיומה ובהתאם לממצאים יוחלט האם לבקש את הארכת מעצרו.

לאחר ההפגנה ברחוב קפלן בתל אביב החלה צעדה בעיר. עשרות מפגינים ירדו לנתיבי איילון באזור מחלף ארלוזורוב. המשטרה נערכה עם פרשים ומכת"זית עם איילון.

שלא כמו בשבועות הקודמים בהם המשטרה אפשרה למפגינים לצעוד על איילון, הערב המשטרה החלה לפנות במהירות את המפגינים.

איילון דרום וצפון חסום כעת ע"י המשטרה. מפגינים ממשיכים לנסות לרדת לאיילון.

מפגינים חוסמים את איילון לאחר ההפגנה הערב / צילום: תמונה פרטית

20:35

על פי מארגני המחאה "לאחר הערכת מומחי הטלוויזיה, השוואת רחפנים ומצלמות ושיח עם המשטרה, הערב לקחו חלק בהפגנה 240 אלף מפגינות ומפגינים. מספר שיא מאז תחילת המאבק."

בנוסף מובילי המאבק הודיעו כי בחמישי הקרוב יערך יום ההתנגדות נוסף, תחת הכותרת ״יום החרפת ההתנגדות״. עוד קודם לכך, ברביעי הקרוב, מתכוונים לשבש את המראתו של נתניהו לברלין, כשבברלין מתוכננות הפגנות גדולות של ישראלים.

יאיר לפיד נואם בהפגנה בבאר שבע נגד הרפורמה המשפטית / צילום: אלעד גוטמן

בבאר שבע מפגינים על פי הערכות מארגני המחאה כעשרת אלפים מפגינים. ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד נאם בעצרת: ״ממשלה שיש בה שתי מפלגות שכל המהות שלהן היא סרבנות והשתמטות מצה"ל, שלא תטיף לנו מוסר. ישראל במשבר הגדול בתולדותיה. גל טרור נורא פוגע בנו. הכלכלה מתרסקת, כסף בורח מהארץ. פה בדרום, הבטחון האישי מתרסק כל יום מחדש. האיראנים חתמו אתמול הסכם עם סעודיה שיכניס לתוכנית הגרעין שלהם מיליארדי דולרים. הדבר היחיד שמעניין את הממשלה זה להמשיך לרסק את הדמוקרטיה הישראלית ואת אחדות עם ישראל״.

בנוסף אמר לפיד, "אם מחר בבוקר ועדת החוקה תתכנס ותמשיך בחקיקה המטורפת הזו, זוהי יריקה בפרצופו של הנשיא, בפרצופו של כל אזרח שמאמין באחדות עם ישראל".

בהפגנה בנתניה נאם יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן: "בימים האחרונים שמענו הרבה מלל, הרבה אמירות ריקות מתוכן על פשרה והסכמות. קודם כל פשרה והסכמה עם מי, האם יש אדם אחד שסומך על בנימין נתניהו? אני מקווה שגם בני גנץ לא סומך עליו. השאלה השנייה היא על מה הפשרה? על אוסף של חוקים פרסונליים ומטורללים? חוק דרעי 1, חוק דרעי 2.

"על חוק התרומות של משפחת נתניהו שמאפשר לו ולבני משפחתו לקבל כספים על הוצאות משפטיות ורפואיות? על חוק הנבצרות? אולי נסכים שבמקרה וראש הממשלה לא מסוגל למלא את תפקידו אז סמכויותיו יעברו לאשתו או לבנו? עמדתי ותקוותי הם שבית המשפט העליון יפסול את כל החקיקה הפרטית הזאת, כי זו פשוט חובה לפסול אותם מיד, אם הם יעברו חס וחלילה בקריאה שלישית".

מפקד מחוז תל אביב, עמי אשד, בהפגנה בקפלן נגד המהפכה המשפטית / צילום: תמונה פרטית

20:00

ההפגנה המרכזית בקפלן התחילה ובמקום יש רבבות של מפגינים עם דגלי ישראל. בין הנואמים הערב יהיו המפכ״ל ה-15 רב ניצב בדימוס משה קראדי, השופטת בדימוס הילה גרסטל, מייסד היוניקורן FORTER לירון דמרי ואורה פלד נקש, החובלת הראשונה בצה״ל.

המחאה בתל אביב נגד המהפכה המשפטית, הערב / צילום: אמיר גולדשטיין

19:45

שיא בחיפה - לפי הערכת מארגני המחאה כ-50 אלף מפגינים, המשטרה מבקשת מהמפגינים להתרחק לרחובות סמוכים בשל העומס במקום.

בבאר שבע מפגינים אלפים ונושאים שלט "הנגב נלחם על הדמוקרטיה", ודמות של סוס עם הכיתוב "תעצרו את הדהירה המטורפת". 

מיצג מחאה בהפגנה בתל אביב, הערב / צילום: גבי דנציגר

19:10

בשעה זו אלפים צועדים בחיפה ובתל אביב. רחוב קפלן סמוך לקריית הממשלה כבר עמוס במפגינים, במאות נשים המציגות את מיצג "סיפורה של שפחה". קבוצות גדולות של מפגינים צועדים עם דגלים וקריאות בעד הדמוקרטיה. בחולון מפגינים מאות בני אדם, ובהרצליה חסמו המפגינים את רחוב בן גוריון סמוך לרחבת העירייה. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיע להפגנה בנתניה, יו"ר העבודה מירב מיכאלי בהפגנה בקפלן.

מפגינים חסמו את כביש 65 בצומת כרכור והמשטרה פועלת במקום למנוע את החסימה. מהמשטרה נמסר כי כוחות משטרה רבים פועלים במקום לשמירת הסדר הציבורי.

צעדת המחאה מכיכר הבימה / צילום: תמונה פרטית

17:15

בהפגנה בתל אביב הערב ינאמו מפכ"ל המשטרה לשעבר משה קראדי, מפקד חיל האוויר לשעבר אמיר אשל, נשיאת בית המשפט המחוזי בדימוס הילה גרסטל, מייסד היוניקורן FORTER לירון דמרי ואורה פלד נקש, החובלת הראשונה בצה״ל.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ינאם בהפגנה בבאר שבע, גדי אייזנקוט הרמטכ"ל לשעבר בהרצליה, וחברת הכנסת מהעבודה אפרת רייטן בצומת כרכור. בהפגנה מול בית הנשיא בירושלים ינאמו הרבנית מלכה פיוטרקובסקי פרופ' ברק מדינה ופרופ' רות הלפרין קדרי.

הפגנות יתקיימו הערב גם בהתנחלות אפרת, גבעת שמואל, גדרה, אילת, בית שמש, בת ים, חדרה ובצמתים ובגשרים בהם צומת גולני, יטבתה, הערבה וצומת הרואה.

חסימות בתל אביב

המשטרה הודיעה כי בשל ההפגנות החל מהשעה 17:20 העליות ממחלף השלום מנתיבי איילון ייחסמו במקביל לרחובות הבאים: רח' קפלן ייחסם מאבן גבירול עד מנחם בגין משני הכיוונים; רח' לאונרדו דה וינצ'י ייחסם מרחוב הפטמן עד רח' שאול המלך משני הכיוונים; רח' לסקוב ייחסם מרחוב הפטמן עד קפלן לכיוון צפון; רח' ארניה ייחסם מרחוב הארבעה עד רחוב קפלן לכיוון צפון; רחוב אבן גבירול ייחסם בין רחוב שאול המלך לרחוב מרמורק לשני הכיוונים; רחוב דיזנגוף ייחסם בין רחוב הוברמן לרחוב אבן גבירול לשני הכיוונים; דרך מנחם בגין משד' שאול המלך עד רחוב חשמונאים בשני הכיוונים (כולל שיקועים); רחוב גבעת התחמושת מיגאל אלון ועד מנחם בגין בשני הכיוונים; רחוב חשמונאים ייחסם לכיוון מזרח מרחוב קרליבך. בנוסף ייחסמו אבא הלל פינת ז'בוטינסקי על פרשת דרכים זיסמן לכיוון ז'בוטינסקי ואריאל שרון פינת על פרשת דרכים.

החל מהשעה 17:00 הרחובות הבאים ייחסמו לתנועת כלי רכב: עליית הנוער- דרך השלום; יגאל אלון- דרך השלום; יצחק שדה - המסגר, והחל מ 19:00 יגאל אלון - בין יצחק שדה לדרך השלום לשני הכיוונים.

עוד כתבות

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת ועל ההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

היא הורשעה על שהפכה בנק לכספומט האישי שלה - ונידונה למוות

המקרה של הטייקונית טרונג מיי לאן הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין של וייטנאם נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

אילוסטרציה: shutterstock

ההתייקרות כבר פה, אספקת חומרי הגלם בסכנה: החרם הטורקי מכה בענף הבנייה

שלוש חברות הודיעו על העלאת מחירי מוצרים המשמשים לבנייה, בעקבות חסימת היצוא מטורקיה ● הפתרון המיידי: מסלולי "מעקף" שצפויים להוסיף עלויות ולעכב את הגעת הסחורות ● הקבלנים אובדי עצות: "חברות ביצוע יקרסו, עבודות תשתית יתייקרו, והציבור ישלם מחיר"

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג, ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם