גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מסיירת מטכ"ל לאימפריית נדל"ן: הכירו את הבוס החדש של מנכ״ל דיסקונט הפורש

עם היסטוריה של מתכנן מבצעים בסיירת מטכ"ל ובעל עסק לגננות, הפך גיל גבע את תדהר לאחת מקבוצות הנדל"ן המובילות בישראל ● את עליית המדרגה הבאה, שאולי תכלול גם הנפקה בבורסה, הוא מתכנן להוציא לפועל עם אורי לוין כמנכ"ל הקבוצה ● האדריכל אילן פיבקו, שגם עיצב את ביתו של גבע: "בתחום הנדל"ן, והקבלנות בפרט, תדהר עובדים ברמה של גרמניה"

יו''ר קבוצת תדהר, גיל גבע / צילום: רונן אקרמן
יו''ר קבוצת תדהר, גיל גבע / צילום: רונן אקרמן

לא מעט גבות הורמו השבוע בשוק ההון לאחר שנודע כי מנכ"ל בנק דיסקונט, אורי לוין, עתיד לסיים את תפקידו לאחר קדנציה קצרה יחסית של פחות מארבע שנים, לטובת ניהולה של חברת הנדל"ן הפרטית תדהר.

הדעה הרווחת בשוק היא כי לוין (51) חש כי הגיע ל"תקרת זכוכית" בדיסקונט, שבו מנכ"ל הבנק - תפקיד גדול, משפיע ויוקרתי ככל שיהיה - מוגבל לתגמול בעלות של עד 3.5 מיליון לשנה, בשל חוק שכר הבכירים בפיננסים.

● תגמול הענק שעומד מאחורי הפרישה של אורי לוין מדיסקונט 

לפיכך הוא מצא לעצמו ג'וב בקבוצת נדל"ן צומחת, מהגדולות בישראל, שבה יזכה לשכר גבוה בהרבה, לצד תגמול הוני שמן, שעשוי להבשיל להטבה של עשרות מיליוני שקלים עם הנפקת תדהר בבורסה, ככל שזו תצא לפועל (נכון להיום טוענים בקבוצה כי הנפקה אינה עומדת על הפרק בזמן הקרוב).

אורי לוין, מנכ''ל דיסקונט היוצא / צילום: יח''צ

כך או כך, הצטרפותו הצפויה של לוין כמנכ"ל חברת תדהר מפנה זרקור לחברה, הפועלת בדרך כלל מתחת לרדאר, שהוקמה לפני כ-30 שנה על ידי גיל גבע, הנחשב לרוח החיה בחברה, ושותפיו אריה בכר ומארק וייסמן. מי שיפנה את מקומו לטובת לוין הוא אודי שרביט, שניהל את תדהר בשבע השנים האחרונות.

 

עובדה מעניינת היא שגבע, ששירת כקצין מבצעים בסיירת מטכ"ל, הוא יוצא היחידה השני שלוקח לשורותיו מנכ"ל מבנק דיסקונט. קדם לו ישי דוידי, העומד בראש קרן ההשקעות הגדולה בישראל, פימי, שצירף להנהלת הקרן את לילך אשר טופילסקי, עם סיום כהונתה בבנק.

ניתן להניח כי הגעתו הצפויה של לוין, מנהל בפרופיל גבוה שברקורד שלו ניהול הבנק הרביעי בגודלו בישראל, ואשר לא היסס להתבטא בתקופה האחרונה כנגד הרפורמה במערכת המשפט, גרמה ללא מעט בכירים בתדהר לחשוש משינוי צפוי בד.נ.א של הקבוצה, המתרחקת בדרך כלל מאור הזרקורים.

מי שפעל להרגיע אותם היה גבע, המשמש כיו"ר החברה ומתמקד בשנים האחרונות בפיתוח העסקי וביזמות הקבוצה, שהבהיר כי מטרת המהלך היא צירופו של מנהל מוביל שיידע לבנות את התשתיות לקפיצת המדרגה הבאה של תדהר. סביר להניח כי לוין הובא גם כדי לארגן את נושא המימון הנדרש להרחבת פעילותה היזמית - תחום שבו ללוין יש יתרון יחסי.

גבע ושותפיו בתדהר לא משכו עד היום דיבידנדים מקופת החברה, וככל שנצברו נכסים מניבים וכריות הון בידיה, התאפשר לה לצאת למסעות עסקיים גדולים יותר ויותר. ניתן להניח כי ההתרחבות שחוותה פעילותה היזמית בשנים האחרונות לוותה בעלייה ברמת המינוף. סביר להניח כי עליית הריבית במשק מציבה אתגרים בדרך להוצאתם לפועל של הפרויקטים היזמיים הרבים שלה.

"צבא" של 250 מהנדסים מעניק יתרון תחרותי

תדהר הפכה בשנים האחרונות לענקית נדל"ן מקומית, הנהנית ממוניטין גבוה בתחום הביצוע, לצד חברות מוכרות וציבוריות כמו אשטרום, אלקטרה ושפיר הנדסה.

החברה פועלת לכל אורך "שרשרת הייצור" של הענף, משלב הייזום של פרויקטים גדולים (בדרך כלל לצד שותפים), דרך התכנון, הניהול והביצוע (גם עבור יזמים אחרים) של בתי מגורים, משרדים, מסחר, התחדשות עירונית ומרכזים לוגיסטיים בארץ, לצד פעילויות בחו"ל. היקף ההכנסות של החברה עמד בשנה שעברה על 2 מיליארד שקל.

צבר הפרויקטים של תדהר, גם כאלו שעדיין על הנייר, עומד על עשרות מיליארדי שקלים, וכולל בין היתר בנייה של 25 אלף דירות מגורים (מהן 4,500 מוקמות כבר בפועל) ותוכניות להקמת מעל מיליון מ"ר שטחי תעסוקה (משרדים, מסחר ועוד), בעיקר באזורי הביקוש, מהם 400 אלף מ"ר בבנייה.

בקבוצה מועסקים קרוב ל-1,000 עובדים, ואחת החוזקות שלה היא היכולת ההנדסית. לתדהר יש "צבא" של 250 מהנדסים, המעניקים לה יתרון תחרותי על פני לא מעט חברות אחרות, ששוכרות שירותים אלה מהחוץ.

זיכיון להקמת מלון פאר ענק של סיקס סנסס בת"א

זמן קצר לאחר הקמתה של תדהר ב-1993, תקופת העלייה הגדולה מרוסיה, זכתה החברה במכרז ממשלתי גדול להקמת 320 יחידות דיור בשכונת "גני אביב" בעיר לוד. שנים ספורות לאחר מכן כבר יזמה פרויקטים משלה.

בין הבניינים הבולטים שהקימה עד היום נמצאים גם קומפלקס הייטק פארק ברעננה, פארק עסקים ברמת החייל ומגדל רוגובין-תדהר במתחם הבורסה ברמת גן. בתחומי המלונאות הקימה החברה את מלון ריץ קרלטון בהרצליה, ויש לה נתח בבעלות עליו.

 

החברה הקימה לא מעט פרויקטים יוקרתיים, כולל קומפלקס המשרדים של חברת מיקרוסופט בהרצליה פיתוח. מדובר בבניין בסטנדרט שונה בנוף הישראלי, כיאה לענקית טכנולוגיה אמריקאית, שכולל אלמנטים מורכבים, כגון חדרי ישיבות שתלויים באוויר. תדהר מחזיקה בבניין כנכס מניב שמושכר למיקרוסופט למשך שנים רבות קדימה.

מעבר לכך הצליחה החברה לקבל זיכיון להקמת מלון פאר ענקי בתל אביב של אחת מרשתות המלונות היוקרתיות בעולם: סיקס סנסס (Six Senses). הרשת מפעילה כבר ריזורט קטן בנגב, של כמה עשרות חדרים, אך המלון שנבנה בת"א יהווה קפיצת מדרגה משמעותית: הוא יפעל ב-11 הקומות הראשונות של מגדל "רוטשילד 10", שיתנשא לגובה של 42 קומות. במתחם יהיו גם דירות יוקרה שיתוחזקו על ידי המלון, כנהוג בלא מעט ערים מרכזיות בעולם.

תדהר בונה את הבניין יחד עם יזם ההייטק זיו אבירם (מובילאיי), ועלות הקמת המגדל מוערכת במיליארד שקל. אם מישהו מחפש סימבוליות נוספת במעבר של לוין לחברה בראשותו של גבע, הוא יכול למצוא אותה גם במיזם הזה - מגדל דיסקונט, שבו שוכנת כיום הנהלת הבנק, צמוד בגבו לרוטשילד 10.

מגדל רוטשילד 10 בת''א שבונה החברה / הדמיה: סטודיו 84

 

אומן השותפויות עם קבוצות חזקות במשק

איך הגיעה תדהר להיקפי פעילות כאלה, ללא גיוס הון או איגרות חוב בשוק ההון? בצד הגלוי, הפך גבע לאומן השותפויות עם לא מעט קבוצות חזקות במשק. הוא עשה זאת הודות לבניית חברה שקנתה לעצמה שם ומוניטין, לכזו שאינה עוד קבלן ביצוע, אלא מקפידה על דיוק רב בדרך פעילותה.

כדוגמה בולטת אפשר להביא את שיתוף הפעולה של תדהר עם ענקית הביטוח הראל באמצעות חברת תדהר הראל מניבים, שהוקמה לפני שלוש שנים כדי לעסוק בייזום, בפיתוח ובהרחבה של תיק הנכסים המניבים של שתי החברות.

תדהר הראל מניבים העמידה לה למטרה איתור, הקמה והחזקה משותפת של נכסים בהיקף של כמיליון מ"ר עד סוף העשור. עד היום רכשה השותפות עשרה נכסים, רובם קרקעות ויתרתם נכסים מניבים עם מרכיב קרקע לייזום. על פי הערכת מקורבים לחברה, עלות הרכישות, בתוספת הסכומים שיושקעו בהשלמת פיתוח הנכסים, תגיע ליותר מ-6 מיליארד שקל.

בין היתר רכשה החברה קרקע של שישה דונמים בשכונת נחלת יצחק בת"א, 75% ממגרש בעכו (מידי קבוצת דלק של יצחק תשובה), שעליו פעל בעבר המפעל המזהם של תעשיות אלקטרוכימיות, קרקע צמודה לנמל בחיפה, קניון קסטרא באותה עיר ונכס מניב הממוקם במתחם התעסוקה והמסחר כורזין בגבעתיים.

יאיר המבורגר, בעל השליטה בהראל, אומר כי "אנחנו עובדים עם גיל כמעט חמש שנים. אני משוחד לגביו, הוא אדם כלבבי. יש לנו את אותו ד.נ.א מבחינה עסקית ואני מוריד את הכובע בפניו על העסק שהוא הקים".

יאיר המבורגר, בעל השליטה בהראל / צילום: אביב חופי

הקשר עם הראל הוא רק אחד מרשת הקשרים שטווה גבע עם גופים מובילים במגזר העסקי. שיתוף פעולה אחר מתבצע עם חברת יוניון מוטורס, יבואנית רכבי טויוטה של ג'ורג' חורש, שאיתה מקימה תדהר צמד מגדלים בני 80 ו-61 קומות בגבעתיים, בפרויקט שהיקפו נאמד ב-3 מיליארד שקל.

פרויקט ״רוטשילד 10״ / הדמיה: סטודיו 84

מיכאל שטראוס משמש מודל לחיקוי

על אופיו של גבע אומר בכיר במגזר העסקי, שצבר לא מעט שעות משותפות עימו, כי "גיל הוא בן אדם מאוד שונה בנוף העסקי בישראל. הוא יצר מנהיגות עסקית אחרת, הייתי אומר שיותר מחוברת ובגובה העיניים. יש לו יכולת לחלום וגם להגשים במבחן התוצאה. הוא הקים בעשר אצבעות, בתוך 30 שנה, את תדהר".

מודל לחיקוי עבור גבע מהווה ככל הידוע מיכאל שטראוס המנוח, שהוביל ופיתח את המחלבה שהקימו הוריו בנהריה לאימפריית מזון. לדברי אותו גורם, שטראוס היה אחת הדמויות שמהן למד ויישם לצורך פיתוח תדהר.

תחילת הדרך של גבע (58) בעסקים הייתה צנועה: "היו לו חברים מסיירת מטכ"ל, והם היו מקימים גינות. בתחילת שנות ה-90 הוא חבר לאריה בכר והם הקימו את חברת הבנייה", מספר אותו מקורב. "הם עשו את זה על ידי גיוס אנשים שיהיו מחויבים מאוד למטרה, אנשי עבודה וכאלה ששותפים לחזון שלו".

במה שונה תדהר מחברות הנדל"ן האחרות בישראל? לדברי המקורב, "עולם עבודות הקבלנות בישראל הוא לא מהמתקדמים, בלשון המעטה. גבע לקח את העולם הזה והפך אותו להכי מתודולוגי שיש. הם עובדים בחברה שלו באופן שיטתי בכל המובנים".

בסוף 2009 הביאה תדהר טכנולוגיית פרויקטים חדשנית לארץ בשם בים (BIM), ראשי תיבות באנגלית של בניית מודלים מבוססי מידע. טכנולוגיה שמאפשרת תכנון וירטואלי מלא של הבית, לפני שהונחה הלבנה הראשונה.

בזמנו הבכירים בענף לא הבינו למה גבע צריך את כאב הראש של שימוש בטכנולוגיה היקרה הזאת. בהמשך היא הפכה למוצר בסיסי: "יש לו חושים חבל על הזמן, ואחד מהם הוא השימוש בטכנולוגיה", אומר אותו גורם. "הוא פעל באופן משבש כדי לבנות את העסק שלו בצורה מבודלת בענף מסורתי. כשהביא את 'בים', חברים אמרו לי: מה זה הדבר הזה? הוא התחלק על השכל?"

גבע לא היה לוחם בסיירת מטכ"ל, או "היחידה" כפי שהיא מכונה, אלא שימש בה כקצין מבצעים, אך היכולת לתכנן מבצעים חשאיים ומורכבים ביותר הקנתה לו "ארגז כלים" איכותי.

האלוף במיל' טל רוסו, ששימש כסגן מפקד היחידה באמצע שנות ה-80, מעיד על ההיכרות רבת השנים עם גבע. "את גיל הכרתי ביחידה. הייתי אומר שהוא היה מנהל המבצעים והאופרציות הטוב ביותר שהכרתי. כשרצינו להביא קציני מבצעים חדשים, שלחנו אותם אליו כדי ללמוד.

טל רוסו / צילום: כדיה לוי

"האיש פשוט עילוי, במיוחד בסגירה של דברים עד לסוף. לתפור מבצע מורכב בסיירת מטכ"ל זה מורכבות גדולה מאוד. צריך לסגור הרבה נושאים מול אגפים שונים ולפעמים רחוקים זה מזה בצבא. לא אחת צריך לעשות תיאומים מול עוד זרועות ביטחון. לא נתקלתי במישהו עם כישורים כמו שלו".

אפשר להניח שזה מה שהוא הביא לעולם העסקי? רוסו סבור שכן. "זה סוג של ד.נ.א שמאמין שהכול אפשרי, שאיפה שתשים את הצלב על המטרה - לשם תגיע. חייב להגיד שגיל עשה את זה בצניעות, מה שהפך את זה לקסם עוד יותר מרתק בעיניי. ראיתי את כל המפקדים המהוללים של היחידה שמקשיבים לו קשב רב".

אדם נוסף שהכיר את גבע סמוך לתחילת פעילותו העסקית הוא איש העסקים קובי רוגובין, המוביל את אחת מחברות הבנייה הוותיקות בארץ: "הכרנו בשנים הראשונות של תדהר, בשנת 1997. גבע היה אז בתחילת דרכו העסקית. נוצרה לנו היכרות משותפת איתו ועם השותף שלו בכר.

"באותו זמן היה לנו פרויקט, שבו קבלן מבצע פשט את הרגל. חיפשנו מישהו שיבוא ויעשה את העבודה במקומו. איך שראיתי את גיל הוא מאוד מצא חן בעיניי, ומאז התחלנו לעשות עסקים ביחד. הוא בחור מאוד מוכשר, שהתחיל ממש מכלום. איש עבודה חד, שמה שמייצג אותו זה החזון שלו".

האדריכל אילן פיבקו, שגם עיצב את ביתו של גבע בת"א, אומר כי "בתחום הנדל"ן, והקבלנות בפרט, תדהר עובדים ברמה של גרמניה, גם מבחינת הדיוק והסדר, אבל מצד שני מכניס יכולות וחדשנות. יש בגיל משהו מאוד יוצא דופן בארצנו הקצת חפיפניקית. הוא אדם חכם שבוחן דברים בלי שיפוט או דעות קדומות. וזו בעיניי תכונה נדירה למדי בנוף הישראלי".

עוד כתבות

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המתיחות בין טורקיה לישראל והשחקנית המפתיעה שתשנה את כללי המשחק

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?