גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האורחת לה כולם יחכו בגאלה? החתולה של קרל לגרפלד

המעריצים תוהים האם יורשת העצר החתולית של מעצב אופנה ידוע יכולה לעשות היסטוריה על השטיח האדום

קרל לגרפלד והחתולה שופט / צילום: Reuters, BANG Showbiz
קרל לגרפלד והחתולה שופט / צילום: Reuters, BANG Showbiz

במט גאלה השנה, אירוע ההתרמה עתיר המפורסמים של מוזיאון המט, שיערך ביום שני הראשון של מאי, האורחת לה כולם מחכים היא חתולה.

שוּפֵט (Choupette) לגרפלד, חתולה בת 11 מסוג בירמן בעלת עיניים כחולות ענקיות ופרווה לבנה ורכה כמשי, הייתה שייכת לקרל לגרפלד, מעצב האופנה הגרמני המנוח וחתן הכבוד של הנשף השנה.

עבור לגרפלד, מעצב האופנה שעמד בראש בית האופנה שאנל, פנדי וקלואה, ומת ב-2019 בגיל 85 חשוך-ילדים, שופט עשויה להיות הדבר הקרוב ביותר למשפחה חיה. והמעריצים מייחלים לראות אותה פוסעת על השטיח האדום במוזיאון המטרופוליטן לאמנות לכבודו.

"היא הייתה התינוקת שלו", אמרה פרנסואז קאסוטה, המטפלת של שופט. מי שהייתה עוזרת הבית של לגרפלד, קאסוטה, בת ה-50, הייתה גם המטפלת של שופט מאז 2012, וירשה את החתולה לצמיתות לאחר מותו של הבוס. "הוא נהג לומר, 'בחיים שלי, הראשונה בסדר העדיפויות שלי היא שופט, ואז כל השאר'".

לגרפלד דיבר לעתים קרובות על כמה העריץ את שופט, פינק אותה בארוחות מרובות על כלי גויארד וסיפק לה שתי משרתות. יש לה סוכן משלה, ספרי שולחן-קפה, פרויקט קולבורטיבי למוצרי טיפול עור ועוקבים במדיה חברתית ברחבי העולם.

קרל לגרפלד / צילום: Associated Press, Tony Gutierrez

על שטיח מט לוהט

לוקאס ברולייה, סוכנה של שופט, סיפר כי החתולה קיבל הזמנה לאירוע, וטען כי "הרבה אנשים רוצים אותה שם". הוא לא אישר אם שופט אכן תשתתף, תוך ציון הסכמי סודיות. עד היום, חתול מעולם לא צעד על השטיח האדום של המט, למרות שכלבי אבטחה נצפו עומדים בצד. בשנת 2021 סופר כי גולדן רטריבר פוטוגני במיוחד גנב את ההצגה.

הגאלה ידועה בשמירה על תוכניות המופע חסויות, והאם החתולה תהייה המלכה הפרוותית של הנשף עדיין נותר בערפל. דובר של מוזיאון המטרופוליטן לאמנות לא הגיב לרשימת האורחים, ונציג מטעם קונדה נאסט, מי שמממן האירוע ושעורכת "ווג" שלו, אנה ווינטור, היא יו"ר-משותפת של הגאלה ומגייסת התרומות המרכזית, סירב גם הוא להוציא את החתול מהשק (לפני מספר שבועות, אוצר מכון התלבושות של המטרופוליטן, אנדרו בולטון, אמר במגזין "Interview" כי ניסה לשכנע את וינטור להפוך את שופט ל"יו"ר של כבוד" בגאלה).

ביום רביעי האחרון פרסמה קים קרדשיאן סט צילומים עם שופט, ציינה כי היא מבקרת במשרדי קו האופנה על שם לגרפלד כדי לקבל השראה לקראת המט גאלה, ועוררה ספקולציות שמא החתולה תהיה הדייט שלה. קרדשיאן סירבה להגיב.

"אני יכולה לדמיין אותך מהלכת במורד המט גאלה עם משקפי שמש קטנים, והפפראצי מתחיל להגיד: 'שופט! לכאן, יפהפייה!'", גרגרה לאחרונה מעריצה באינסטגרם של החתולה. "בבקשה לכי! התלבושת שלך גם כך הכי מדהימה!" כתב אחר.

גם קאסוט, המטפלת של שופט, שאינה נוסעת בלי החתולה, סירבה לשתף אם היא תשתתף, אך אמרה שלראות את החתולה הולכת על השטיח האדום היה משמח את לגרפלד. "ביודעי איך קרל דיבר על ההשפעה של שופט, אני יודעת שהוא היה גאה לראות אותה באירוע", אמרה קאסוט. שופט נהגה ללוות את לגרפלד במטוסו הפרטי, כשהיא מתרוצצת בחופשיות סביב המטוס, אך קאסוט אמרה שהיא לא העלתה את שופט למטוס מאז מותו של לגרפלד.

חיי חתול

במקור, שופט היתה שייכת לחבר דוגמן ומוזה של לגרפלד. המעצב המנוח הסכים לקטסיטינג (שמירה על חתולים) למשך שבועיים, במהלכם נקשר אליה והחליט להשאיר אותה, זאת על פי "Paradise Now: The Extraordinary Life of Karl Lagerfeld", ספרו של העיתונאי וויליאם מידלטון.

לגרפלד אמר ל"Women's Wear Daily" ב-2012 כי שופט נהנתה מדיאטה עתירת חלבון של בשר טרי מהקצב, וקיבלה את הארוחות שלה ליד שולחן, מתוך קערות קריסטל שעיצב. הוא סיפר כי שכר עוזרת ומשרת שהיו מתעדים את התוכנית היומית שלה במחברת כשלגרפלד היה מחוץ לעיר, וגם היו מנגנים לה שירים של מדונה של סוף שנות ה-90.

לגרפלד שיתף תמונות של החתולה בטוויטר ובאינסטגרם שלו, והמעריצים אהבו לראות את המעצב חד-הלשון הידוע לשמצה, המפורסם בזכות זנב הקוקו הארוך, משקפי השמש הייחודיים וכפפות העור שלו, נוהג ברוך עם החיה.

על השערים של "הארפרס בזאר", "גרציה" ו"ווג" 

שופט עיטרה את השערים של "הארפרס בזאר" הבריטי, "גרציה" ו"ווג" הגרמני והצטלמה עם חברותיה למסלול המפורסמות לינדה אוונגליסטה וקנדל ג'נר. לאחרונה היא כיכבה עם נעמי קמפבל בסט צילומים לחודש מאי עבור "ווג" האמריקאי. בשנת 2015, לגרפלד אמר למגזין "ניו יורק" כי שופט הרוויחה 3 מיליון אירו משתי הופעות דוגמנות.

בשנת 2018, לגרפלד סיפר ל-"Numero", מגזין צרפתי, כי הוא הותיר קצת כסף עבור שופט בצוואתו, מה שעורר שמועות ומעט קנטורים על שהחתולה יירשה הון. אך קאסוט אמרה שהיא לא קיבלה כסף מהעיזבון, ושהמצב עם הירושה של לגרפלד מורכב.

קאסוט אמרה שהיא מטפלת בשופט מכספה שלה ועושה זאת בשמחה, שכן זה היה רצונו של לגרפלד. היא וברולייר אמרו שהם מקימים ארגון צדקה מיוחד לחתולים על שם שופט.

שופט מרוצה בדירתה של קאסוט בפריז, אמרה קאסוט. היא אוהבת להתעורר מוקדם, והפרווה שלה מוברשת מספר פעמים ביום. שופט נהנית מטיולים במרפסת ומתפנקת על צמח הקטניפ (נפית חתולים) שנשתל בחוץ. הצעצועים האהובים על שופט הם שקיות נייר של שאנל וסרטי שאנל, אמרה קאסוט.

לשופט כבר אין בשר טרי לאכול, אבל קאסוט אמרה שהיא מגישה לה מספר צלחות של מזון לחתולים, המורכבות מ"קרוקטים קטנים וקצת פאטה". שופט שותה מים מסוננים ועדיין אוכלת ליד שולחן.

"היא נסיכה," אמרה קאסוט.

ברולייר, שעבד עם שופט במשך ארבע שנים, מאמין שלחתולה יש אופי דומה לשל לגרפלד. "היא מאוד מתוחכמת ואלגנטית", סיפר. "יש לה אישיות חזקה, והיא לא אוהבת שמפריעים לה או שמכריחים אותה לעשות דברים. אבל כשהיא נכנסת לחדר, כולם מסובבים את ראשיהם להביט בה. היא עוצרת את הזמן". 

עוד כתבות

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Achmad Ibrahim

ההמלצה שהזניקה את השווי של אפל ב־70 מיליארד דולר ביום אחד

בית ההשקעות ברנשטיין פרסם בסוף השבוע האחרון המלצת קנייה אופטימית על אפל, שהזניקה את המניה המדשדשת וביקשה לנפץ את התחזיות הקודרות לגביה ● האם זה סימן להתאוששות?

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

רימוני הלם ומעצרים: המשטרה פינתה את המפגינים באוניברסיטת קולומביה

לבקשת ההנהלה, שוטרים פינו את ההיכל שבו התבצרו המפגינים ואת המאהל שהוקם על המדשאה • כ-100 מהמפגינים נעצרו בעימותים והמשטרה השתמשה ברימוני הלם כדי לפזר את המוחים • ההנהלה ביקשה מהמשטרה להישאר בקמפוס בשבועיים הקרובים

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מאש צה"ל

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי שנפלו בקרב במרכז הרצועה נהרגו מירי דו צדדי של טנק שחרג מגבולות הגזרה שלו ● חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים ● מחבל בעל אזרחות טורקית דקר ופצע קל לוחם מג"ב בירושלים • המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים" • כל העדכונים 

ניצן גולדברג, משנה למנכ''ל ומנהל אגף סחר ושיווק קבוצת שופרסל / צילום: יח''צ

עזיבה שלישית בתוך חודש: המשנה למנכ"ל שופרסל הודיע על התפטרות

ניצן גולדברג, המשנה למנכ"ל ומנהל אגף סחר ושיווק בשופרסל, הודיע על עזיבתו ● מדובר בבכיר השלישי שעוזב את הקבוצה לאחר ההשתלטות של האחים אמיר, אחרי שסמנכ"לית התקשורת התאגידית וסמנכ"לית משאבי האנוש הודיעו גם הן על סיום תפקידן

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: Shutterstock

מעלים מחירים: מפת ההתייקרויות המלאה

מהחלב המפוקח ועד הדלק: חג הפסח הסתיים, ושורת עליות מחירים צפויה להיכנס לתוקף החל מהיום ● אלה מצטרפות למספר גלי התייקרויות שפקדו את המשק בחודשים האחרונים ● גלובס מציג את המוצרים והשירותים שהתייקרו עד כה ב־2024, כשהסוף עוד לא נראה באופק

יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

שוק ההנפקות חוזר? הקבלן יוסי אברהמי רוצה להנפיק ולגייס 200 מיליון שקל

אברהמי מבקש להנפיק את חברת הבנייה למגורים שהקים לפי שווי של מיליארד שקל לפני הכסף ● לחברה צבר של אלפי דירות לבנייה עתידית והון עצמי של כ-600 מיליון שקל ● במידה ותצליח, זו תהיה הנפקת הנדל"ן השלישית השנה

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירת ארבעה חדרים נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. בכמה יקפוץ השווי לאחר תמ"א?

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

איורים: גיל ג'יבלי

הכירו את המנכ"ל שהרוויח השנה 50 מיליון דולר, במזומן

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן, מדוע אחר העדיף לקבל הכול במניות, ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

שדה התעופה בדובאי / צילום: Shutterstock

הטיסות של ארקיע נדחו, ועשרות ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי

עיכובים חריגים בטיסות ארקיע וישראייר מדובאי הביאו לכך שעשרות נוסעים תקועים בשדה התעופה מעל 24 שעות ● הסיבות לעיכוב: תקלות במטוסים שהובילו לשיבוש בלוח הזמנים ● עיכובים גם בטיסות לארץ מיעדים נוספים מאירופה

אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה

בגלל המלחמה: סטארט-אפ הפינטק רייזאפ מפטר מחצית מעובדיו

קצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, וגם עלות גיוס לקוח הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, ולכן החברה החליטה היום על פיטורי כמחצית מכוח-האדם ● ברייזאפ מדגישים כי בקופתה יש מספיק כסף להמשיך להתנהל, וכי המהלך, שכולל גם שינויים אסטרטגיים, יאפשר להגיע לרווחיות

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לאחר עזיבת הבכירים בשופרסל: האחים אמיר בשורת מינויים להנהלת הקבוצה

האחים אמיר הודיעו על שורה של מינויים להנהלת שופרסל, לאחר שהמשנה למנכ"ל ושתי סמנכ"ליות בקבוצה הודיעו על עזיבתם ● לדברי האחים, המשמשים כמנכ"לים משותפים של הקבוצה, המהלך הוא חלק מתוכנית התייעלות שמגובשת בימים אלה בשופרסל

שרגא ברוש / צילום: תמר מצפי

המדינה מערערת על העונש שהוטל על שרגא ברוש בפרשת הזיוף ועבירות המס

המדינה מבקשת להטיל 24 עד 40 חודשי מאסר בפועל על נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר שרגא ברוש, במקום 14 חודשי המאסר שהוטלו עליו בעקבות הרשעתו בעבירות מס ומרמה

אייל רביד / צילום: עומר וידר

שימוע לפני הגשת כתב אישום למנכ"ל ובעלי ויקטורי אייל רביד בפרשת תיאום המחירים

רשות התחרות זימנה את אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום, וזאת בגין התבטאויות פומביות שבאמצעותן ניסה להגיע להסדרים להעלאת מחירים

סופרמרקט. ''המאבקים קורים מאחורי הקלעים'' / צילום: Shutterstock

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?

החל מהשבוע יועלו המחירים של עשרות מוצרי מזון וטואלטיקה - חוליה נוספת בשרשרת העלאות מחירים בצל המלחמה ● בניגוד לעבר, לא צפויים כיפופי ידיים גלויים בין הרשתות הגדולות לספקים ● בכירה בענף: "אף אחד לא רוצה לריב עכשיו, כשלא יודעים מה יתפתח"

טל–אור כהן מונטמאיור, מנכ''לית CyberWell / צילום: הגר בדר

גילויי האנטישמיות ברשתות החברתיות זינקו מאז המתקפה האיראנית

דוח חדש של ארגון CyberWell, שנלחם באנטישמיות ברשת, מצביע על כך ששיעור ההסרה של תוכן שטנה בערבית נמוך לעומת אנגלית ● המנכ"לית: "האכיפה חייבת להיות יותר אפקטיבית"

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו–פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

אילון מאסק, מנכ''ל ומייסד טסלה / צילום: ap, Jae C. Hong

טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק

לאורך השנים אילון מאסק פיזר שלל הצהרות שלא התממשו ● בזמן שהמניה של טסלה צברה תאוצה והכרזותיו של מאסק שבו את דמיונם של המשקיעים, גופים פדרליים החלו בחקירה רשמית בה נבדקו טענות שמערכת הסיוע לנהיגה אוטונומית תרמה לכ־1,000 תאונות החל מינואר 2018 ● אבל המשקיעים של טסלה לא מוטרדים מהעבר, ומסתבר שגם לא מההווה

מוצרי תנובה בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

מסנפרוסט ועד מאמא עוף: תנובה מעלה מחירים של עשרות מוצרים

מוצרי החלב המפוקחים של חברת המזון הגדולה בישראל יתייקרו החל ממחר בשיעור של 4.48% ● בנוסף, תנובה הודיעה גם על העלאת מחירים של מוצרי החלב הלא מפוקחים וכן מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי בשיעור של עד 9.8% החל מ-16 במאי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

רפיח או עסקה? כלכלנים מעריכים איך יגיבו הבורסה והשקל לתרחישי המלחמה

ישראל נמצאת בפני צומת אסטרטגי, כששתי אופציות מרכזיות על השולחן ● הראשונה היא עסקה שכוללת החזרת חטופים לצד הפסקה זמנית של הלחימה ● השנייה היא ככל הנראה פעולה נרחבת של צה"ל ברפיח ● שלושה כלכלנים בכירים מנתחים את השפעתם של התרחישים השונים על השקל, הבורסה והגירעון התקציבי

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס, היום / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

מהומות, התנכלות לישראלים וגדודי חיילים: כך נראות המחאות באוניברסיטאות בארה"ב

המהומות בקמפוסים בארה"ב: קולומביה החלה להשעות סטודנטים ואלה פרצו לבניין והתבצרו בו ● קבוצה של סטודנטים יהודים בקולומביה החלה בגיבוש תביעה ייצוגית נגד האוניברסיטה ● במקביל: ישראלית נבחרה לראש אגודת הסטודנטים בקולומביה