גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פחות מאלף שקל: 5 סמארטפונים זולים וטובים

מכשירי הסלולר הפופולריים בשוק נמכרים תמורת 3,500־4,500 שקל, אבל יש לא מעט אפשרויות במחירים נמוכים יותר למי שאינו משתמש "כבד"

5 סמארטפונים זולים וטובים - בדיקה טכנולוגית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
5 סמארטפונים זולים וטובים - בדיקה טכנולוגית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

 

ההוצאה הכספית על סמארטפון חדש היא לא מעט פעמים גבוהה, אך רבים מוכנים לשלם את המחיר מתוך הבנה שמדובר במכשיר שיהיה איתם תקופה ארוכה במיוחד. עם זאת, ניתן לבחור בדרגי ביניים, ולקבל מכשירים שמהווים מענה טוב גם לאלו שהשימוש שלהם בסיסי וגם לילדים ולילדות בבית.

דובי פרנסס נפגש עם ראש הממשלה נתניהו. על מה הם דיברו?
תחום המיקרוביום לוהט וביומיקה גייסה 20 מיליון דולר
איך הצליח חובב חידות לפתור בעיה שהעסיקה מתמטיקאים במשך עשורים

תמיד אפשר לחזור לדורות קודמים של מכשירים טובים וחזקים, אולם הסיכון הוא שהמכשירים יהיו מיושנים מדי, ולא יעבדו בצורה הטובה ביותר או לא יקבלו עדכוני תוכנה. החברות השונות מציעות הרבה מכשירים במחירים זולים יותר - כאן נציג חמישה שכדאי לשקול לקנות תמורת פחות מ-1,000 שקל.

Samsung Galaxy A24 היתרון המרכזי: המסך

חברת סמסונג הקוריאנית השיקה בחודש שעבר את Galaxy A24 LTE, המציע מסך Super AMOLED בגודל 6.5 אינץ' וברזולוציית FHD+. קצב הריענון של המסך נחשב לבשורה ביחס למכשיר ועומד על 90 הרץ, ועם בהירות של עד 1,000 ניטים.

Galaxy A24 של סמסונג / צילום: יח''צ

מעבד המכשיר הוא MediaTek MT6789, זיכרון ההרצה במכשיר עומד על 4GB RAM ושטח האחסון עומד על 128GB (עם תמיכה בהרחבת הזיכרון ל־1TB). מערך הצילום במכשיר הוא משולש: מצלמה ראשית של 50 מגה פיקסל, מצלמה רחבה של 5 מגה פיקסל, ומצלמת מאקרו של 2 מגה פיקסל. מצלמת הסלפי במכשיר מציעה רזולוציה של 13 מגה פיקסל. סוללת המכשיר עומדת על 5,000 מיליאמפר לשעה, עם טעינה מהירה של 25W. המכשיר שוקל 195 גרם.
מחיר מומלץ לצרכן: 999 שקל, ביבואניות השונות.

Xiaomi Redmi Note 12 היתרון המרכזי: המצלמה

באוקטובר האחרון השיקה ענקית החומרה הסינית שיאומי את המכשיר Redmi Note 12, שמציע מסך AMOLED בגודל 6.67 אינץ' וברזולוציית FHD+. המכשיר תומך בקצב רענון של 120 הרץ, ובבהירות של 1,200 ניטים בפיק.

המעבד של המכשיר הוא בין הטובים של כלל המכשירים עליהם כתבנו (Snapdragon 685), זיכרון ההרצה עומד על 8GB RAM, ושטח האחסון 128GB (עם תמיכה בהרחבת הזיכרון ל־1TB). מערך הצילום הוא משולש: חיישן ראשי של 50 מגה פיקסל, חיישן רחב במיוחד של 8 מגה פיקסל וחיישן מאקרו של 2 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית עם 13 מגה פיקסל.

Redmi Note 12 של שיאומי / צילום: יח''צ

בדומה למתחרים, קיבולת הסוללה היא 5000 מיליאמפר לשעה, עם טעינה מהירה של 33W. משקל המכשיר עומד על 183 גרם, והוא תומך בשני כרטיסי סים בתוך המכשיר. במכשיר משולב חיישן טביעת אצבע משולב בכפתור ההפעלה, והוא תומך בתקן IP53 נגד אבק והתזות מים.
מחיר מומלץ לצרכן: 969 שקל, יבואנית רשמית: המילטון.

OPPO A77 היתרון המרכזי: המחיר

החברה הסינית שחררה את מכשיר OPPO A77 לפני כמעט שנה (יוני 2022), והוא מגיע עם מסך IPS LCD בגודל 6.56 אינץ' ברזולוציית 269 PPI, קצב ריענון של 90 הרץ ובהירות של 600 ניטים בפיק.

OPPO A77 / צילום: יח''צ

מעבד המכשיר הוא MediaTek Helio G35 4G, זיכרון ההרצה עומד על 4GB RAM, ושטח האחסון הוא 128GB (עם אפשרות הרחבה ל־1TB). מערך הצילום במכשיר הוא כפול: עדשה ראשית של 48 מגה פיקסל, ועדשה עומד נוספת של 2 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית מציעה 8 מגה פיקסל. סוללת המכשיר בנפח של 5,000 מיליאמפר לשעה, ותומכת בטעינה מהירה של 33W. לדברי החברה, היא מטעינה קצת יותר מחצי מהקיבולת בחצי שעה.

המכשיר שוקל 190 גרם, תומך בשני כרטיסי סים באותו זמן ויש לו חיישן טביעת אצבע לאבטחה מוגברת. המכשיר עומד בתקן IPX4, כלומר יש הגנה מפני השפרצות מים.
מחיר מומלץ לצרכן: 799 שקל, יבואנית רשמית: רונלייט.

OnePlus Nord N20 SE היתרון המרכזי: הסוללה

המכשיר של וואן פלוס הסינית הושק באוגוסט האחרון, והוא כולל מסך IPS LCD בגודל 6.56 אינץ' ברזולוציית 269 PPI, ובהירות של 600 ניטים בפיק. מעבד המכשיר הוא MediaTek MT6765G Helio G35, זיכרון ההרצה עומד על 4GB RAM ושטח האחסון הוא 64GB או 128GB (עם אפשרות הרחבה ל־1TB).

Nord N20 SE של OnePlus / צילום: יח''צ

מערך הצילום במכשיר הוא כפול: עדשה ראשית של 50 מגה פיקסל, ועדשת עומק של 2 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית עומדת על 8 מגה פיקסל. הסוללה של המכשיר היא בקצב של 5,000 מיליאמפר לשעה, והמכשיר תומך בטעינה מהירה של 33W. לפי החברה, תוך 70 דקות ניתן למלא את הסוללה לגמרי. המכשיר שוקל 187 גרם.

בנוסף, המכשיר תומך בשני כרטיסי סים בו זמנית, ויש לו חיישן טביעת אצבע לאבטחה מוגברת.
מחיר מומלץ לצרכן: החל מ־700 שקל. יבואנית רשמית: CellNow.

Vivo Y35 היתרון המרכזי: המעבד

המכשיר של חברת Vivo הושק גם הוא באוגוסט האחרון, והוא בעל מסך IPS LCD בגודל 6.58 אינץ' ברזולוציית FHD+. קצב הריענון של המסך עומד על 90 הרץ, ועם בהירות של עד 1,000 ניטים. מעבד המכשיר הוא של קוואלקום (Snapdragon 680 4G), זיכרון ההרצה עומד על 8GB RAM ושטח האחסון עומד על 256GB.

Y35 של חברת VIVO / צילום: יח''צ

מערך הצילום של המכשיר הוא משולש: חיישן ראשי של 50 מגה פיקסל, חיישן מאקרו של 2 מגה פיקסל וחיישן עומק של 2 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית עם 16 מגה פיקסל. הסוללה של המכשיר, בדומה לכל המתחרות, היא בקצב של 5,000 מיליאמפר לשעה, עם טעינה מהירה של 18W.

המכשיר שוקל 188 גרם, ותומך בשני סימים בו זמנית. למכשיר יש חיישן טביעת אצבע, והוא תומך בתקן IP5X להגנה מפני אבק ובתקן IPX4 נגד השפרצות מים.
מחיר מומלץ לצרכן: 999 שקל, יבואנית רשמית: בנדא מגנטיק.

 

עוד כתבות

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

עליות בוול סטריט; קוואלקום ונובוקיור מזנקות לאחר הדוחות

נאסד"ק עולה ב-0.3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● תשואות אגרות החוב עולות, האוצר מתכנן למכור אג"ח בשווי של טרליון דולר בקרוב ● הלילה אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צללו בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם אחרי כניסתם של האחים אמיר ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

אילוסטרציה: shutterstock

הירידות בשווקים באפריל חתכו את התשואות בגמל ובפנסיה. איזה מסלול מנייתי נפגע פחות?

על פי תחזית מיטב, בחודש אפריל נרשמו תשואות שליליות של 1.6% במסלולים הכלליים ו-3.2% במנייתיים • התחזקות הדולר מול השקל הביאה את מסלולי ה-S&P 500 לרדת ב-2.5% בלבד, כשהם עדיין מציגים תשואה של יותר מ-9% מתחילת השנה

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים