גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"למידה בלתי פוסקת היא אחד הדברים החשובים ביותר לחברת קידום אתרים"

עידן בן אור החל לעסוק ב-SEO כבר כשהיה נער בן 16 ● כיום הוא מנהל את ReGo, חברת קידום האתרים שאותה הקים, שמעסיקה 25 עובדים ● בראיון עימו הוא מספר על הדרך שעשה, מסביר מדוע התחום ימשיך להיות רלוונטי גם בעידן הבינה המלאכותית, מה מבדיל חברת קידום אחת מאחרת ואיך נדרש לגשת ללקוח

צילום: יח''צ
צילום: יח''צ

הכתבה מטעם ReGo

אני מגיעה למשרדים של ReGo בבאר שבע לפגוש את עידן בן אור, שהקים בשתי ידיו את ReGo - חברת קידום אתרים חדשנית. בתחום כל כך דינמי שמשתנה כל הזמן, זה לא דבר ברור מאליו. לא רבים הם אלה שהצליחו להישאר רלוונטיים ולשמור על המוניטין לאורך זמן.

עידן בן אור הוא אחד מהם. האיש שלקח תחביב אי שם בגיל 16 והפך אותו למקצוע של ממש. לפני 17 שנה הוא ישב לבד בחדר וחקר את האלגוריתם של גוגל. כיום הוא מנהל חברת קידום אתרים עם למעלה מ-25 עובדים שלמדו את השיטה שאותה הם ומיישמים באתרים שונים. וככה, בין פגישות, לכנסים, לפודקאסט ״איך הצלחת״ שהוא מקליט, או סרטוני טיקטוק שבהם הוא מופיע - אני תופסת אותו לשיחה כדי לנסות לפצח את האלגוריתם שלו.

בוא נתחיל מהתחלה. כיום קידום אתרים, או בשמו המוכר יותר, SEO, הוא תחום פופולרי שנלמד במכללות, יש מאות קורסי אונליין, כל מנהלת שיווק מכירה אותו וכל בעל עסק צריך אותו. אבל זה לא היה כך כשהתחלת, אי שם לפני כמעט 20 שנה. אז עידן, מה משך אותך לשם בזמן שרובינו לא ידענו בכלל מה זה?
"הכל התחיל מצורך. הקמתי אתר עם חבר, הרגשנו שעשינו הכל נכון, אבל הגולשים פשוט לא הגיעו. השקענו המון, באמת, אבל מבחינת היעדים והמטרות ששמנו לעצמנו - לא היינו בכיוון בכלל. הסתכלתי על המתחרים ולא הצלחתי להבין מה אני מפספס, מה יש אצלם שגורם להם להצליח יותר ולמה גוגל נותנת להם עדיפות. ידעתי שחייב להיות הסבר לכך והתחלתי לחקור ולחקור עד שמצאתי את התשובה. ברגע שנחשפתי ל-SEO - זה הפך להיות התחביב העיקרי שלי. רציתי ללמוד כמה שיותר, ממי שרק אפשר, ואחרי שצברתי קילומטראז' שעלה לי בלא מעט שעות שינה, התקבלתי לעבוד בחברת קידום אתרים והשאר היסטוריה. למזלי, היה לי שם מורה נהדר שלימד אותי לחשוב בצורה שונה ומה שספגתי ממנו הולך איתי עד היום".

נו, סקרנת, אז ספר לנו מה זה.
"יש את העניין הטכני, מה שמלמדים בקורסים ובמכללות, אבל מה שעושה את ההבדל זה המעבר לכך - זו ההסתכלות מלמעלה. זה לחשוב לפני שאתה מבצע, לשאול את עצמך 'למה' לפני כל דבר שאתה עושה, לא לעבוד על אוטומט. כשאני ניגש לבעיה, אני לוקח כמה צעדים אחורה ומנסה להסתכל עליה בריחוק מסויים כדי לראות את התמונה הגדולה יותר. יש סט כלים מסויים שאיתו כל חברת קידום אתרים עובדת, אבל אי אפשר לקדוח עם מסור, נכון? יש בעיות שאי אפשר לפתור באמצעות הכלים הנגישים וצריך לחפש כיוונים אחרים".

עידן בן אור / צילום: דקל אבו

והחשיבה הזאת היא שהביאה אותך לעמוד בראש החברה?
"אני לא חושב שזה רק זה. יש עוד דברים. ואגב, בשום שלב לא חשבתי ש-ReGo תהיה חברת קידום אתרים שתגיע למימדים הללו ואם היית אומרת לי את זה לפני כמה שנים, אז גם לא הייתי מאמין לך. אבל את יודעת, זה משמח אותי לראות שאנשים מעריכים את העבודה שאנחנו עושים פה - ושיש משמעות ותמורה להתמדה, עבודה קשה, שירותיות גבוהה ולימוד בלתי פוסק".

אתה מדבר הרבה על העניין הזה של הלמידה. עד כמה זה קריטי לחברת קידום אתרים להתעדכן בחידושים האחרונים ואיך שומרים על 25 עובדים מעודכנים?
"נגעת פה אולי בדבר הכי חשוב והכי קריטי, כי חברת קידום אתרים שלא תחקור, תתעדכן ותלמד על בסיס יומי - פשוט לא תחזיק מעמד. זה לא שכל יום גוגל מוציאה הנחיות חדשות שצריך לשנן, כן? אבל בהחלט כל יום יש מה ללמוד. תחשבי שיש פה כמות מכובדת של מקדמי אתרים, כל אחד מהם מנהל בערך 6-10 אתרים וזה עוד מבלי שאני מתייחס לניסיון הקודם שלהם ולכל האתרים שהם קידמו עוד קודם. אז את יכולה להבין כמה ידע הצטבר פה. אנחנו הרי מתמודדים כל יום עם בעיות ומנסים לפתור אותן. ברגע שנשתף אחד את השני באתגרים ובפיצוחים, בהכרח נהיה אנשי מקצוע טובים יותר".

אפרופו אנשי מקצוע טובים יותר. איך באמת בוחרים חברת קידום אתרים? מה הופך חברה אחת לטובה יותר מאחרת בעיניך?
"אז בדבר הכי חשוב כבר נגענו. למידה בלתי פוסקת היא אחד הדברים המהותיים ביותר. אני הרי חייב להיות מקצועי ולהתייחס ברצינות גמורה לדבר הזה שאני עושה, אחרת לא אצליח להביא תוצאות, ובעולם שבו הכל מדיד, אין לי שום זכות קיום בלי מספרים ובלי תוצאות. ידע זה כוח. זה באמת-באמת כוח ואני משקיע בזה המון, כולל ישיבות צוות ושיתוף בפרויקטים ומצגות עם סיפורי הצלחה כדי שכל מי שנמצא פה יהיה הכי חד שאפשר להיות. וחוץ מזה, אני גם מאמין גדול בשקיפות ובהקשבה ללקוח. אני בא צנוע לכל פרויקט, אני לא מתיימר להכיר את הביזנס של הלקוח שלי יותר טוב מהלקוח שלי. אז אני רוצה קודם כל להקשיב לו, להבין איך הוא מרוויח כסף ואיך לסייע לו בכך, במה שהוא רוצה להשיג, וסביב זה אני מגבש את האסטרטגיה המותאמת לו ורק לו. אין פה פס יצור, הכל מאד מותאם ואינדיבידואלי. אני מאמין שזה גם משהו שמבדל חברת קידום אתרים אחת מאחרת. כי גם אם בסופו של דבר התוצאות יהיו דומות, אנשים אוהבים לעבוד עם אנשים שמקשיבים להם, שמראים שאכפת להם ושהם נרתמים למטרות המשותפות".

להסתגל במהירות לשינויים

ובכל זאת, לא הכל ורוד. איפה האתגרים? מה הקשיים? יש עתיד לחברת קידום אתרים בשנת 2023 כשהבינה המלאכותית מאיימת להשתלט על הכל?
"רגע אחד, נגעת פה בהרבה דברים שעל כל אחד מהם אנחנו יכולים לעשות ראיון שלם. יש אתגרים, יש קשיים ויש מחשבות על בינה מלאכותית. את יודעת, זה מעניין, כי זה שוב מחזיר אותנו לעניין הזה של למידה. הבינה המלאכותית מביאה איתה הרבה הזדמנויות. עכשיו, אני יכול לשבת בצד ולהתעלם מכך ולהגיד שאני לא אוהב את זה. אבל אני מעדיף להיות חלק מזה, ללמוד את הנושא לעומק ולהבין איך אני יכול להשתמש בבינה מלאכותית לטובתי. תראי, אני אומר בכנות שאין לי עדיין תשובה חד משמעית לכך. זה מגניב והכל, אבל אני בהחלט מודע לבעייתיות של הכלים האלה ולתוצאות שהם מספקים. ועוד לא נכנסו לבעיות משפטיות וסוגיות של קניין וזכויות יוצרים. זה מורכב. בשלב הזה אני לא מרגיש שראינו מספיק ופיצחנו את זה מספיק כדי לומר מה יהיו ההשלכות ואיך הן ישפיעו על חברת קידום אתרים כזו או אחרת".

חברת קידום האתרים שלך עושה כיום שימוש בכלים של בינה מלאכותית?
"אנחנו כולנו פה מודעים לכלים האלה ונעזרים בהם במשימות מסויימות, אבל אנחנו זהירים עם זה. אנחנו לא לוקחים את התוצרים כאמת מוגמרת, אלא יותר כעצה שאנחנו נעזרים בה. בכל מה שקשור להעלאת רעיונות, זה דבר נחמד. אבל אנחנו בשום פנים ואופן לא מסתמכים על זה ורק על זה בלבד. אני עושה את הניסויים שלי בצד, בארגז חול נפרד מזה שבו מנוהלים הפרויקטים של הלקוחות. אם יש הצלחות, אני כמובן משתף. אבל אני חושב שמילת המפתח כאן היא זהירות והדרגתיות".

אז בוא נדבר רגע תכלס, מה היית אומר לאלה שלומדים עכשיו את התחום ורוצים לעבוד בחברת קידום אתרים? אולי עוד לא מאוחר בשבילם לעשות הסבת מקצוע.
"שמעתי את המשפט הזה לפני עשר, שבע וחמש שנים, ותראי - גוגל עדיין הוא מנוע החיפוש הכי פופולרי בעולם, עם מיליארדים של חיפושים בכל שניה ועם אתרים חדשים שנולדים בכל רגע. להספיד את תחום ה-SEO זה קצת יומרני בעיניי. אני אוהב תחרות, אני חושב שזה יגרום לכל המעורבים לרצות להיות טובים יותר, כך שבסופו של דבר כולנו נצא מורווחים מהחידושים האלה. יכול להיות שיהיו שינויים ושאופי העבודה שלנו קצת ישתנה, אבל אין בזה שום דבר חדש. גם היום אני לא עושה את אותם דברים שעשיתי פעם. אז לשאלתך, לא, אני ממש לא חושב שחברת קידום אתרים זה משהו שיעלם בקרוב מהנוף. לא כל כך מהר, לפחות".

אז איזה טיפ היית נותן לאותם אנשים שבדיוק לומדים את התחום - איזה מיומנויות חשוב שהם יפתחו כדי להיות רלוונטים ב-2023?
"מי שרוצה לעבוד בחברת קידום אתרים ולהצליח בתחום יצטרך כמה דברים. קודם כל, לאהוב שינויים ולדעת להסתגל אליהם במהירות, כי ככל הנראה הולכים להיות לא מעט כאלה בזמן הקרוב. חוץ מזה, סקרנות - חובה! יש ערימות של ידע, חייב להיות לכם רעב ורצון לדעת כמה שיותר. ואני הולך לחזור על עצמי, אבל זה באמת משהו שאי אפשר בלעדיו - למידה מתמדת ובלתי פוסקת. אל תחכו שמישהו יאכיל אתכם בכפית, תגדילו ראש ותשקיעו בהליך הלמידה שלכם. אין בעיה ללמוד מאנשים אחרים, זה חשוב, ואני האחרון שיגיד אחרת. אבל אל תסתמכו רק על זה. חייבת להיות פה גם הרבה למידה עצמית".

אין נוסחה להצלחה

אז דיברת על שינויים. גוגל אמרה לאחרונה שהיא לא תאפשר קניית קישורים ותעניש אתרים שיפעלו בטקטיקה הזאת. מה חברת קידום אתרים צריכה לעשות עם המידע הזה?
"אני לא רוצה לומר לאף חברת קידום אתרים מה לעשות, אני כן יכול לומר לך אבל שצריך לעשות דברים בצורה טבעית ואלגנטית. זה מחזיר אותנו למה שדברנו עליו קודם. צריך הגיון בפעולות, צריך לחשוב על הפעולות. חברת קידום אתרים שפועלת בצורה חכמה ומקצועית לא צריכה להיות מודאגת מזה. בסופו של דבר המטרה של גוגל היא לעשות סדר בתוך הג'ונגל הזה, היא רוצה הגיון וכמובן, את טובת המשתמש".

אוקי, זה מעניין, אז מה הן באמת הטעויות הכי חמורות שחברת קידום אתרים יכולה לעשות?
"כל פעולה שלא נראית טבעית, היא מסוכנת במונחי קידום. יש אנשים שמוכנים להוציא הרבה כסף כדי לקבל תוצאות מהירות, אבל זה לא בהכרח עובד ככה. אני לא יכול בחודש אחד להעלות 4 מאמרים לאתר ובחודש אחר להעלות 100 מאמרים בבת אחת. אני לא יכול להיות שנה שלמה בלי קישור נכנס ופתאום ביום אחד לקבל 30 קישורים. אני לא יכול לכתוב את מילת המפתח 200 פעמים בעמוד. התחכמויות לא יעזרו פה. קידום אתרים זה תהליך איטי יחסית שצריך לבוא אליו עם הרבה סבלנות. התוצאות מאד מספקות ומחזיקות לאורך זמן, אבל ממש כמו שאומרת הקלישאה, לדברים טובים לוקח זמן להיבנות. אז זה דבר אחד. חוץ מזה, לצערי הרבה חברות קידום אתרים מבטיחות דברים שהן לא יכולות לקיים. אני תמיד אומר שצריך להתרחק מחברת קידום אתרים שמבטיחה מקום ראשון בגוגל. אף אחד לא יכול להבטיח דבר כזה, מוכשר ומוצלח ככל שיהיה".

אז זה לא שיש נוסחה מנצחת והצלחה בטוחה?
"ממש-ממש לא. רחוק מזה. אין פה נוסחה כי כל אתר הוא שונה ומתמודד עם בעיות אחרות לגמרי. זה בדיוק הקטע. אי אפשר להתייחס לכל האתרים באותו אופן. את יכולה לשים פלסטר אם נחתכת, אבל מה זה יעזור לך אם כואב לך הראש? לא יעזור".

ואתה יודע מתי לשים פלסטר ומתי צריך לקחת אקמול?
"אנחנו מריצים בדיקות התחלתיות כדי לקבל איזשהו מושג לגבי הסטטוס הנוכחי של האתר וכדי לנסות לאתר את המוקדים שיוצרים את הבעיות. אבל לא תמיד יהיו תשובות כבר בהתחלה. לפעמים הכל יראה תקין, לכאורה, למרות שדברים לא עובדים כמו שהיינו מצפים מהם".

אז לא כל הפרויקטים שלך מצליחים.
"מעולם לא אמרתי ככה ולעולם גם לא אגיד. יש לנו אחוזי הצלחה יפים, בטח ביחס לשוק ולמתחרים. אפשר לראות שינוי משמעותי והישגים מרשימים במעל ל-90% מהפרויקטים שאנחנו מנהלים. אבל יש גם חריגים ויוצאים מהכלל. וגם צריך לזכור שלא הכל בשליטת אנשי ה-SEO".


התוכן ימשיך להיות דומיננטי

ספר לי משהו שלא יודעים עליך בתעשייה.
"מי שעוקב אחריי בסושיאל מבין כמה אני חשוף ומשתף, אז בואו לשם, אני מגלה את כל הסודות".

בוא נדבר על זה באמת, כי אי אפשר להתעלם מכמות הדברים שאתה מעורב בהם. אתה מנהל חברת קידום אתרים, יש לך פודקאסט, אתה חזק בסושיאל, איך מוצאים זמן להכל?
"לא אשקר, ניהול זמן זה באמת אחד הדברים הכי מאתגרים שיש, ואני עדיין לומד איך לעשות לו אופטימיזציה. רק לאחרונה הבנתי כמה קשה לי להגיד 'לא'. אני רוצה להיות מעורב בהכל, יש כל כך הרבה הזדמנויות ופרויקטים שמעניינים אותי והלוואי שיכולתי לקחת חלק בכולם. בסופו של דבר, זה עניין של מיקוד וסדר עדיפויות. אני מתחיל מהדברים הכי חשובים ואם יש לי אפשרות להוסיף עוד - אני עושה את זה בשמחה. נשמע ברור מאליו, נכון? תתפלאי כמה קשה היה לי ליישם את זה. פירטתי לא מעט על הנושא הזה באתר שלי.

עידן, רגע לפני שאנחנו מסיימים תן לי את התחזית שלך לקידום אתרים בשנים בקרובות.
"אני חושב שהשימוש ב-Ai הולך להיות בלתי נמנע. יש עוד לאן להשתפר, אבל הכלים האלה בהחלט הולכים ללוות אותנו, אבל לא להחליף אותנו. אני מאמין גם שעם הזמן התוצרים יהיו איכותיים יותר ואלה שימשיכו לעקוב ולחקור וללמוד את התחום ויקדימו לאמץ אותו יהיו המרוויחים הגדולים, כמו תמיד. התוכן ימשיך להיות המלך וקישורים ימשיכו להיות פקטור משמעותי. שני אלה לא הולכים להיעלם ולא לאבד מחשיבותם. מה שכן, אני גם חושב שעם כל כך הרבה מידע ממוחזר שייכתב על ידי רובוטים, גוגל תעשה צעדים כדי לחזק מותגים סמכותיים שעובדים קשה על תוכן חדשני, ערכי, אמין ואיכותי".

עוד כתבות

פרויקט TLV במתחם השוק הסיטונאי בת''א, על קרקע שתנובה מכרה / צילום: טל איז׳ק

מבית שמש ועד צומת מורשה: הכירו את האקזיטים הנדל"ניים המפתיעים

מכירת קרקעות על ידי חברה תעשייתית חושפת לרוב ערך חבוי, הגבוה לעיתים אף מזה של פעילותה המסורתית – מה שמוביל לא פעם לזינוק במניה ● אנליסט נדל"ן: "בעסקה שכזו מקבלת המוכרת תזרים מזומנים משמעותי שיכול לסייע לה בהגדלת הייצור, ואף לבצע רכישות" ● סיור בין אקזיטים נדל"ניים מפתיעים שנרשמו בבית שמש, ירושלים, לוד, תל אביב ובצומת מורשה

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

חברות הביטוח האמריקאיות מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המתיחות בין טורקיה לישראל והשחקנית המפתיעה שתשנה את כללי המשחק

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

קרנות 'ארק' הפופולריות של קתי ווד שוקעות במהירות

המשקיעים משכו השנה 2.2 מיליארד דולר מהקרנות הפעילות של ARK השנה, יותר מהתזרים של כל 2023

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור (22.17%), תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק בכ-2% מול המטבעות הזרים; אלו הסיבות

ברקע למגעים בעסקת החטופים השקל מתחזק בחדות הבוקר (ג'), בהמשך למגמה אמש ● למרות האופטימיות, הכלכלנים הבכירים מזהירים כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי צפויה להימשך

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב"ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

זירת הפיגוע סמוך לשער הפרחים / צילום: דוברות מד''א

שני פיגועים - בהפרש של דקות: שני לוחמי מג"ב נפצעו

המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; הבית הלבן: הנשיא ביידן ונשיא מצרים א-סיסי דנו בעסקה. ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • צבא ארה"ב מציג: תמונות מהקמת הרציף ההומניטרי בים התיכון סמוך לרצועת עזה • כל העדכונים 

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

ניצן גולדברג, משנה למנכ''ל ומנהל אגף סחר ושיווק קבוצת שופרסל / צילום: יח''צ

עזיבה שלישית בתוך חודש: המשנה למנכ"ל שופרסל הודיע על התפטרות

ניצן גולדברג, המשנה למנכ"ל ומנהל אגף סחר ושיווק בשופרסל, הודיע על עזיבתו ● מדובר בבכיר השלישי שעוזב את הקבוצה לאחר ההשתלטות של האחים אמיר, אחרי שסמנכ"לית התקשורת התאגידית וסמנכ"לית משאבי האנוש הודיעו גם הן על סיום תפקידן

התקיפה הישראלית מכריחה את איראן לחשוב מחדש על מערכות ההגנה שלה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איראן צריכה לשנות את מערכות ההגנה שלה כדי להתמודד עם ישראל ואיך היא יכולה להתחמק מהסקנציות שהוטלו עליה, ולמה סטודנטים אמריקאים מצטרפים למחאות נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

רואי סויסה / צילום: תמונה פרטית

המשקיע הזה ראה עשר דירות יד שנייה, ובסוף מבצע אחד שינה את התמונה

רואי סויסה קנה דירה חדשה מקבלן בבת ים ואז מכר אותה לפני שתכנן, כדי להשיג עסקה טובה יותר: "לקחתי בחשבון שאולי אצטרך להחזיק את שתיהן לתקופה מסוימת" ● האזינו

טהראן, אמצע חודש  אפריל / צילום: ap, Vahid Salemi

דיווח: ישראל חיסלה בתוך איראן איש משמרות המהפכה

כתב איראן אינטרנשיונל דיווח כי ישראל חיסלה קצין במשמרות המהפכה שהיה מעורב בניסיון פיגוע נגד יהודים בגרמניה ● בסוף דצמבר דווח כי מספר חשודים נעצרו בחשד לניסיון פיגוע בברלין

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא הגיע לגיל 55. ואז הקים את החברה החשובה ביותר בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?